На практика, четиритактовите искат редовна смяна на маслото и от време на време антифриза, ако са с течностно охлаждане. Толкова. ЦБР 125 иска 1 л масло, което струва 15 - 20 лв максимум. И караш с него 6000 км. Двутактовият мотор иска 250 гр масло на всеки 10 литра гориво. Което ще рече, че 1 л масло си заминава с 40 л гориво. При 5/100 разход, излиза, че с 40 л гориво ще минеш 800 км. За пробега на четиритактовия с 1 л масло, двутактовият ще изразходи 7.5 литра. Това са пари. Ако смяташ, че си заслужава заради единия звук, давай. Ако си вземаш двутактов, за да се занимаваш със смяна на бутала и т.н., давай. Хората си вземат мотори за да ги карат и ще го правят, докато ти правиш ремонти, а парите за бензин ги даваш за масло.
Накратко, всичко дето го изприказвах дотук, е насочено към едно - ако искаш да си законен моторист и искаш да караш мотор с максимума коне, които ти позволява категорията, при това максимално евтино предвид ограничените ти финансови възможности, е разумно да си вземеш четиритактова 125-ца. Може да е малко по-скъпа, но пък няма да хвърляш грешни пари за глупости и след някоя и друга година ще й вземеш почти същите пари. Тази Каджива или който и да е друг такъв скрапер ще те вкарва в разходи и накрая ще го дадеш без пари. Ако все пак толкова те кефят двутактовите, когато станеш финансово независим, нищо не ти пречи да си купиш такъв мотор и да му се кефиш, защото се предполага, че ще си достатъчно голям да имаш кат. А.