Автор Тема: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!  (Прочетена 942 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен GKirov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Все още нищо :D
Здравейте бъдещи колеги! Понеже след около месец почвам курсовете за категория А1, и да на 16 съм, ме гложди въпросът какъв смоукър да си взема. За 4Т не ми се и слуша, понеже съм заклет фен на 2Т откакто подкарах едно трабанче. Та бях се спрял на една Gilera KZ 125, понеже не успявам да намеря сносна информация за мотора, се надявам някой от вас да ми даде повече инфо за мотора, също така, ако някой е имал или знае дали може всъщност да се кара Gilera-та с А1, понеже мисля, че е над 15кс.. Също съм отворен и за други предложения от към мотори. И преди да кажете, напълно наясто съм с обслужването на 2Т двигателите(бутала, гарнитури, хубаво масло и т.н.). Приятен ден!

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #1 -: април 11, 2018, 08:04:23 pm »
Не си уточнил за коя година става въпрос, но ТУК можеш да видиш какви са характеристиките на най-стария модел. В сайта са налични данните за другите модели, както и за повечето известни и неизвестни марки. На по-новите не са по-различни. В случая нямаш шанс да караш този мотор законно с кат. А1. Освен това има къде по-нови и доказали се марки с четиритактови двигатели, които хем се вписват в кат. А1, хем вдигат съшата макс скорост, макар и с двойно по-ниска мощност. Не знам какво си се влюбил в този цвайтактер, но според мен повече ще го правиш вместо да го караш. И освен това има потресаващо грозни джанти.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Неактивен GKirov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Все още нищо :D
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #2 -: април 12, 2018, 08:45:08 pm »
Странно, но факт, точно джантите много ми допадат. Но шом не мога да го карам с А1, няма значени дали ще си карам Бандита, или ще взема да карам това. Проблемът ми е, че искам да си взема по бюджетно моторче, а повечето които влизат в критериите за А1, или са прекалено скъпи, или е Балканче или Ява, или е някакъв крос или ендуро. А аз искам мотор за път, не задължително пистов. Хвърлил съм око на едно Волво 850 Т5, и ако не ми стане работата с мотора, май ше си чакам книжката и ще стягам волвото та да е готово и да ме чака да си я взема. Все пак много благодаря за отговора и лека и безаварийна!

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #3 -: април 13, 2018, 12:18:54 pm »
На 16 и с Бандит...
За джантите явно трябва да се поправя - на мен ми изглеждат потресаващо грозни.
За разхода - по принцип двутактовите горят почти двойно спрямо четиритактовите от същата кубатура, че и от по-големите кубатури. За пример ще ти дам моя мотор - четиритактов 1100 кубиков, 115 коня. Според данните в онзи сайт, Кадживата изминава едва 2.3 км повече от моя (19.9 км/л спрямо 17.6 за моя). Ако не си сметнал още, кубатурата на моя е 9 пъти по-голяма от на Кадживата. Какво му е бюджетното, не знам. Май само данъкът.
В същото време 125 кубикова Хонда ЦБР (пистарка  ;) ) гори средно 3 - 3.5/100 км, в зависимост дали е инжекция или карбуратор. Кадживата я дават 5/100. Между другото, моят съм го свалял и под 5/100 на дълъг път с двама човека и три куфара багаж. Като сложиш и двутактовото масло, което задължително трябва да мислиш, за да не окучиш двигателя, смятай сам нататък.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2341
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #4 -: април 13, 2018, 05:41:28 pm »
Най-интересното е:
30 коня и 18 нютонметра...
И гори 5 на 100 ??? :o
 

Неактивен GKirov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Все още нищо :D
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #5 -: април 13, 2018, 09:08:36 pm »
Прав си определно за разхода и всичко, но не знам дали следитиш пазара втора ръка на мотори, но наблюдавам, че едно 125 кубиково е на цената на Кавазаки ЕР5, или дори ЦБР600 от началото на 90те. И наскоро мой познат си взе Ямаха(пистов) за 3000лв, и предната вилка е изкривена и като знам, че ще го кара начинаещ като мен ми става лошо. И това ме навежда на мисълта, че понеже се карат тези мотори от начинаещи има голяма вероятност да е падано с тях. А и чесно казано предлагането не е особенно голямо, освен ако не искаш кросов.

Неактивен GKirov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Все още нищо :D
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #6 -: април 13, 2018, 09:23:09 pm »
Виждам, че предпочиташ 4тактовите, искам да те питам ти карал ли си нещо като Suzuki RGV250, може просто да не ти харесва идеята, но нека не забравяме защо си купиваме повечето мотори, и поправи ме ако греша, но мисля, че е за забавление, а не за икономия на гориво.
 Все пак съм пуснал темата не случайно в развела за 2 тактови, просто се кефя на такива моторчета. Знам, че 4тактовите са по-ефективни, но някакси аромата на маслото и звукът, който наподобавя ядосан рояк оси е нещо специално, поне за мен.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #7 -: април 14, 2018, 06:54:37 pm »
Е, да бе. Не ти казвам да си вземеш обезателно четиритактов мотор.
Скоро обаче въвеждат по-строги правила при минаване на техническите прегледи и двутактовите, които на практика си горят маслото, ще попаднат съвсем закономерно в редиците на най-замърсяващите околната среда машини. Което на първо време ще те вкара в едни разходи и за данъка. За другите разходи вече казах. А пък тези неща ти ги разправям, защото си на 16 и предполагам нямаш големи възможности за финансиране на това хоби. Нали затова търсеше бюджетно моторче? Просто тази Каджива не се вписва в определението "бюджетен".
От друга страна, ти като тръгнеш да търсиш твоя мотор, няма да се хвърляш на първия скрап, който ти попадне пред очите. В общи линии моторите на начинаещите са най-здрави. Щото внимават повече. Статистиката показва, че мотористите падат най-много между 3-тата и 7-мата си година стаж като такива. Защото тогава тъкмо са си повярвали, че могат да карат.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Неактивен GKirov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Все още нищо :D
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #8 -: април 14, 2018, 10:28:24 pm »
Наистина нямам особенни финансови възможности. И съм забелязал, че 4 тактовите са по-скъпи и примерно един ЦБР 125,, върви около 1800лв, а аз нямам толкова пари за мотор, и за това търся нещо по-евтинко, а за сменянето на бутала, гарнитури не са ми проблем понеже се интересувам от механика и имам някакъв малък опит с двигатели, двутактови имам предвид.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #9 -: април 14, 2018, 11:36:21 pm »
На практика, четиритактовите искат редовна смяна на маслото и от време на време антифриза, ако са с течностно охлаждане. Толкова. ЦБР 125 иска 1 л масло, което струва 15 - 20 лв максимум. И караш с него 6000 км. Двутактовият мотор иска 250 гр масло на всеки 10 литра гориво. Което ще рече, че 1 л масло си заминава с 40 л гориво. При 5/100 разход, излиза, че с 40 л гориво ще минеш 800 км. За пробега на четиритактовия с 1 л масло, двутактовият ще изразходи 7.5 литра. Това са пари. Ако смяташ, че си заслужава заради единия звук, давай. Ако си вземаш двутактов, за да се занимаваш със смяна на бутала и т.н., давай. Хората си вземат мотори за да ги карат и ще го правят, докато ти правиш ремонти, а парите за бензин ги даваш за масло.
Накратко, всичко дето го изприказвах дотук, е насочено към едно - ако искаш да си законен моторист и искаш да караш мотор с максимума коне, които ти позволява категорията, при това максимално евтино предвид ограничените ти финансови възможности, е разумно да си вземеш четиритактова 125-ца. Може да е малко по-скъпа, но пък няма да хвърляш грешни пари за глупости и след някоя и друга година ще й вземеш почти същите пари. Тази Каджива или който и да е друг такъв скрапер ще те вкарва в разходи и накрая ще го дадеш без пари. Ако все пак толкова те кефят двутактовите, когато станеш финансово независим, нищо не ти пречи да си купиш такъв мотор и да му се кефиш, защото се предполага, че ще си достатъчно голям да имаш кат. А.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен GKirov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Все още нищо :D
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #10 -: април 15, 2018, 02:13:24 pm »
Прав си. Но проблемът ми е, че поне тези мотори които намирам, четиритактовите са поне двойно по-скъпи от колко двъчутактовите, и си прав за това с маслото и безнина и че поне за сега е по-добре да е нещо с по-малко разходи. Ако можете да ми оредложите някой модел или да знаете за сносна обява бих ви бил благодарен.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #11 -: април 15, 2018, 06:44:45 pm »
Трябва да свикваш. Моторите са малко скъпичко хоби. Подреждай си нещата така, че да си изкарваш пари. Обяви следиш в нета. Освен от частни лица, се появяват и от автокъщи. От 125-ците си заслужават Хонда CBR и CBF (не е пистарка, ама върши същата работа) и Ямаха YZF и YBR (тази е гол модел). Цените не трябва да те стресират. Повечето продавачи си оставят толеранс в цената за да могат да свалят.
Има и още нещо - в момента си се наточил на пистов модел, защото е куул, мацки това - онова... Истината е, че при 125-ците не е много важно как изглежда моторът. Твоята задача е с мотора, който вземеш, да се научиш да караш из пътищата с всичките екземпляри по тях, които волно или неволно ще се опитват да те очистят. Вземи си мотор, който да отговаря на повечето критертии дето ги обсъждахме дотук и се научи да караш и да оцеляваш в джунглата по нашите пътища. След 2 - 3 години ще си добил някакъв опит, ще си изкарал книжка и за кола и няма да се усетиш как си станал достатъчно голям, за да си купиш по-мощна машина и съответно да имаш кат. А.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен GKirov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Все още нищо :D
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #12 -: април 15, 2018, 10:41:59 pm »
Не, не се насочих към пистовите заради това, просто забелязах, че няма толкова нейкед. По принцип си падам по нейкедите, стрийтфайтъри, и кафе рейсърите. Това за цената вероятно е така, не съм купувал на старо и не знам, но и аз бих направил така. Притеснява ме факта. Че както си мисля, че най много ще мога да отделя за мотор около 1400 лева в най-добрият случай понеже ще си плащам сам и курса и мисля, че ако излезе някакъв неочакван ремонт няма да мога да го поема. И да, прав си, че си го взимам, за да се науча да карам не искам да е нещо кой знае какво, искам най важното да е ъдобно за по-високи(даже бандита ми е малко неудобен) и да е здрав. Насочих се първо към двутактовите не за друго, а зарди ниските цени, но явно не си заслужава понататъчните главоболия.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #13 -: април 16, 2018, 06:14:56 pm »
Е, аз споделям моето мнение. Други биха ти препоръчали двутактовите машини. Карал съм Трабант преди 25 години и имам незабравими спомени с него - харчеше колкото Лада, макар да беше с половината й кубатура. Ама не вървеше колкото нея. Нищо, че двигателят беше на под 20000 км. Трябваше да му сипвам масло при всяко зареждане, парното беше екстра, постоянно хвърляше едната бобина и т.н. Аз си го харесвах, защото ми беше първата собствена кола. После си купих Москвич и няма да излъжа, ако кажа че беше по-добър от Трабанта.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен GKirov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Все още нищо :D
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #14 -: април 16, 2018, 09:51:27 pm »
Е за трабанта и аз не бих казал, че най-добрата кола на света, но на мен ми беше първата кола, която съм карал дам, без някой да ми помага, само чичо ми до мен. Вибаги като чуя пърповренето ми навява хубави спомени, все още го карам и никога няма да го забравя. И за парното няма как да съм по-съгласен, на нашето трабанче дори на най-малката степен вътре ставаше баня и постоянно единят прозорец стоеше отворен. За сега ако ми попадне нещо по-евтино за поддръжка бих взел него. И много се радвам, че ми помогнахте, би ми било приятно да се видим някой път. И ако си взема задължително ще пусна някоя тема за моторчеро, да споделя и аз мнение.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7154
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Бъдещ моторист/Ностоящ 2Т фен се нуждае от съвет!
« Отговор #15 -: април 16, 2018, 10:00:55 pm »
Жив и здрав бъди, пък някой ден може и да се видим.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.