Автор Тема: Скотойлер - настройка  (Прочетена 30243 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #20 -: април 16, 2018, 10:32:45 pm »

Пръстените предпазват най-натоварените части на веригата. Това е лагеруването на осите към ролките на вътрешните ламели. Както вече обясних, контактната повърхност е малка. Пръстените осигуряват задържане на смазката в тази зона и предотвратяват навлизането на замърсители.


Някъде ти обясняваше, че ринговете не задържат смазката от ролките?!? Вече почвам да се обърквам :-\
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #21 -: април 17, 2018, 06:02:19 am »
Външните двойки пластини лагеруват с вътрешните посредством ос и втулка.
Оста е запресована във външните, а втулката във вътрешните.
Тази връзка е предпазена от двете страни с уплътнителни пръстени.
Тази връзка отговаря за структурната здравина на веригата и нейната дълговечност

Върху тази лагеруваща двойка има трети лагеруващ елемент - ролка. Между нея и втулката няма никаква защита.
Ролките отговарят за връзката на веригата към други елементи (венци, обтегачи и др.). Ролките нямат отношение към структурната здравина на веригата. Те са връзката й с венците.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #22 -: април 17, 2018, 08:02:49 am »
Ето го нагледно:





А ето и разликата между О и Х ринг:



Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #23 -: април 17, 2018, 08:30:29 am »
 Принцип на КПД и Дълготрайност .........
 От най-висок към най-нисък пробег:
 ZXW-ring / X-ring / O-ring / Non-ring

 От най-голяма към най-малка загуба на предаваната мощност:
 О-rign / X-ring / ZXW-ring / Non-ring

 така предполагам ще е по лесно да се разбере
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #24 -: април 17, 2018, 09:17:49 am »
Нещо интересно, което обаче не съм пробвал на мотоциклет:

В нашето производство използваме километри вериги, които работят в супер агресивна среда. Абразиви, киселини, основи, захари... повечето не се мажат с нищо.
Но някои вериги мажем с ето тези два продукта:





Бяха ни препоръчани от немската фирма, произвела съответните машини.

Много различни са. Първият работи на принципа на проникването чрез охлаждане като първоначално е течен, а после "изсъхва".




Вторият остава много фин лепкав слой.



Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #25 -: април 17, 2018, 06:15:25 pm »
Tа значи, ако се смазва често верига без рингове, ще изкара доста дълго време, защото смазката ще прониква навсякъде между ролките, втулките и осите. Ще има най-малка загуба на мощност, но ще е по-шумна. Смазката по никакъв начин няма да предпази осите от силите на срязване, по-скоро ще помага да не се износват прекалено от триенето им във втулките.

Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #26 -: април 17, 2018, 07:07:12 pm »
Tа значи, ако се смазва често верига без рингове, ще изкара доста дълго време, защото смазката ще прониква навсякъде между ролките, втулките и осите.

Това важи за всички видове вериги без необслужваемите и неметалните. Всички ще изкарат дълго, ако се ПОЧИСТВАТ и СМАЗВАТ ПРАВИЛНО И РЕДОВНО. Но неринговата ще изкара най-малко.

Ще има най-малка загуба на мощност, но ще е по-шумна.

Да, ще е с най-ниски механични загуби, но няма да е по-шумна. Напротив - ще е най-тиха.


Смазката по никакъв начин няма да предпази осите от силите на срязване, по-скоро ще помага да не се износват прекалено от триенето им във втулките.

Донякъде. Силите на срез могат да окажат въздействие в дългосрочен план при липса на смазване.
Но монетата има две страни. Ринговите вериги са податливи на огъване при осите, заради дистанцията между ламелите, необходима за ринга. Около милиметър от двете страни. Теоретично е допустимо да се получи изкривяване или пружиниране. За една ос е пренебрежимо, но за всички последователно - не.

Отдавна се каня да покажа един мой експеримент - необслужваема верига. Ще го направя съвсем скоро. Нека й мине тестовия двугодишен период.
« Последна редакция: април 17, 2018, 07:10:53 pm от Гошко »

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #27 -: април 18, 2018, 10:47:44 am »
Е, когато планките се трият една в друга, без да са разделение от рингове, макар и смазани би трябвало да произвеждат повече шум. А пък преди следващото смазване този шум ще се увеличава, защото смазката ще се е скапала.
Една от веригите я смених и я карах няколко километра без да я смазвам. Демек ролките и зъбаците се опираха един в друг без смазка. Няма такъв шум. Същото би следвало да се получава и в планките без рингове между тях.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #28 -: април 18, 2018, 12:07:40 pm »
Планките не издават шум, триейки се една в друга. Там няма аксиално усилие. Няма и дистанция, за да се получи удар. Издава шум ударът на ролката по венеца.

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #29 -: април 18, 2018, 07:55:30 pm »
Ти острил ли си нож в нож? Ефектът е кажи-речи същият.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #30 -: април 18, 2018, 09:36:01 pm »
Говорим за вериги. Ако си в състояние  - замери шума от триенето на ламелите и сподели резултатите.
Ще е от полза на всички.

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #31 -: април 19, 2018, 07:22:36 pm »
Ами не съм. Ползвам само с рингове и нямам стари покрай мен, за да ги разглобя за пробата.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Cvetomir_nikolov81

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 48
  • Кара: Kawasaki ZZR 1200
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #32 -: април 23, 2018, 04:48:27 pm »
От една обикновена темичка , се получи доста добра дискусия . Благодаря за което , защото получих доста ценна информация . Най-малката дреболийка , на която си отговорих е , защо О-пръстенчетата ми имат канал в средата , и разбрах , че всъщност са Х-пръстени . Оттук нататък обаче , ми се иска да отклоня леко темата , като залитна в посока МИЕНЕ на веригата . Пробвал съм два варианта (това на старият ми мотор) , които са : с бензин , и с обезмаслител . С бензина , някак тегаво ми се получаваха нещата . С обезмаслителя , светваше като нова след обилно измиване с вода , и после здраво намазване . Това обаче с обезмаслителя , като че ли , не ми се иска да го прилагам на този мотор , та ще попитам , за съвет относно най-добрия метод за почистване на въпросната верига .

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #33 -: април 23, 2018, 07:38:25 pm »
С бензин ринговете ще се скапят бързо. В ръководствата обикновено пише керосин. По нашите железарии се продава като газ за горене. Продават се и специални миячки за вериги, ама ги няма в железариите ;D В мотомагазините се продават и специални спрейове за почистване на вериги, обаче са по-скъпички.
Аз лично използвам ВД 40. Върши същата работа. Но иска избърсване и добро смазване след това. Макар, че има сведения за пробег от 35 - 40 000 км с обслужване само с ВД 40. Принципно, при нормално настроен ойлер не би трябвало да се налага да си чистиш веригата. Поне не толкова често, както се препоръчва при еднократното мазане през 1000 км. Защото ойлерът на практика мие и смазва едновременно, при това постоянно. Ако го зареждаш, де.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #34 -: април 23, 2018, 07:55:32 pm »
Начиии, ойлера в добре наместен,ако веригата ти не изглежда мазна,но при пипане цапа.. ;)
Има различни настройки спрямо вискозитета и температурата..