Автор Тема: Скотойлер - настройка  (Прочетена 2606 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Cvetomir_nikolov81

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 32
  • Кара: Kawasaki ZZR 1200
Скотойлер - настройка
« -: април 11, 2018, 09:51:48 pm »
Здравейте ! Имам си аз едно чудене , и понеже до сега не съм ползвал такава системка , се чудя как точно трябва да се настрои правилно . Това , което до момента успях да изровя е , че трябва да се настрои на 1-2 капки в минута . Нещото , което обаче не мога да разбера точно е това , как трябва да се настрои позицията на инжекторите . Трябва ли да имат контакт с короната , или трябва да е на малко отстояние от нея . Учудването ми идва от това , че в момента контактуват , и ми се струва , че не отива масалце до гумичките , или по-точно , отива много малко , и ми изглеждат сухички , а до сега със спрея , там си отиваше доволно количество смазка . Другото , което се замислям е , може ли Scottoiler маслото да се замести с някакво друго , например ATF , или друго ....... ,  или за да има точния ефект на запазване на веригата и зъбчатките , трябва да си се ползва задължително Scottoiler ? Благодаря предварително .

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #1 -: април 11, 2018, 10:09:33 pm »
Бях с тази система. Инжектора беше позициониран над веригата, без да контактува с нея. Самия ойлер си беше на степени(1,2,3,4....), които определят колко да пуска. Като покараш ще си намериш златната среда. Ако омазва яко и не можеш да си познаеш задната капла - намаляш. Ако е сухо - сещаш се.. Може да ползваш и друго масло, ама не печелиш нищо. Разхода е минимален. Не си струва.


Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3560
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW R nine T"
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #2 -: април 12, 2018, 07:48:44 am »
 :-\ :-\ :-\ :-\
 Просто си Купи ОРИГИНАЛНА ИСТИНСКА система за Омасляване на Веригата , със датчици за скорост за влага за температура и т.н. , тия другите истории с капките са винаги с идентичен резултат , или много мазно и осрано , или пък много сухо ..... а най-есто и двете и остава само мизерията по мотора
  :cheers: :cheers: :cheers:

 Преди време четох МНОГО за тия системи , смятах да скачам на TDM900 / BMW F800GS .................... но , след усилено обмисляне и преценка Аз си купих BMW F800S............ моторът за пътешествия но със Ремък.

 Та ако толкова си решил да си слагаш такова нещо на ZZR1200 - то тогава мисли и подходи правилно , ето ти пример

 

   Пълен Ойлер McCoi 2.6 КИТ:

 http://www.mccoi.de/neushop7/product_info.php?cPath=4_22&products_id=1

 Дори м при стеклите се така обстоятелства имам този ненужен вече........

« Последна редакция: април 12, 2018, 07:53:24 am от kokoVmaxa »
Мотогаражът:
Japans: CB500Four K1'71 GR650XD'82 TRX850'97
Europeans:Ducati 748SP Track'02 F800S'08 S1000RR'15

Неактивен Cvetomir_nikolov81

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 32
  • Кара: Kawasaki ZZR 1200
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #3 -: април 12, 2018, 10:18:33 am »
Аз , мотора го взех със Скотойлер т.е. си го имаше вече поставен . Но не знам , точно къде трябва да са позиционирани инжекторите . Дали да контактуват с короната , или да са отделени от нея , и капката да попада върху гумичките .

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7117
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #4 -: април 12, 2018, 03:05:21 pm »
Ако инжекторът не се допира до короната, рискуваш капката да отлита с вятъра. Моят се опира в короната и веригата се смазва нормално. Ако имаш инжектор и от другата страна на короната - още по-добре. Капката трябва да се пуска поне на минута. Достатъчно е за да смазва, а и не цапа толкова.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Cvetomir_nikolov81

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 32
  • Кара: Kawasaki ZZR 1200
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #5 -: април 12, 2018, 04:45:52 pm »
Ако инжекторът не се допира до короната, рискуваш капката да отлита с вятъра. Моят се опира в короната и веригата се смазва нормално. Ако имаш инжектор и от другата страна на короната - още по-добре. Капката трябва да се пуска поне на минута. Достатъчно е за да смазва, а и не цапа толкова.
Ето това беше отговорът който търсех . Направил съм го , приблизително три капки на две минути , но си мисля , чеса малко множко , защото инжекторите са два , и реално идват около 5 капки за това време . Зъбчатката и ролките , са идеално смазани , само това , което малко ме притеснява е , че гумичките ми изглеждат малко сухички , а съм свикнал със спреичето да е доволно мазно навсякъде .

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7117
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #6 -: април 12, 2018, 06:22:21 pm »
Аз ползвам ойлер, правен пред блока с подръчни материали ;D Съответно ползвам не масло на "Скотойлер", а каквото ми падне, но без отработено. Може би това е причината веригата да се омазва добре. С масло на "Скотойлер" никога не съм работил, така че не мога да го коментирам.
Ти можеш да си промениш настройките до момента, в който ринговете на веригата ще са смазани по твой вкус и същевременно всичко отзад няма да е омърляно зверски. Имай предвид обаче, че с нормалните масла при повече капки в минута като спреш на място, веригата започва да омаслява настилката под нея. Със специалното не знам как е, но не е добре да мърсим, все пак.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Cvetomir_nikolov81

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 32
  • Кара: Kawasaki ZZR 1200
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #7 -: април 12, 2018, 09:42:00 pm »
Ще си намеря най-златната среда , където не ми мурдсри опашката и предпазителя , и ще наблюдавам .ако трябва , ще пробвам с по-редичко масалце , докато е още хладно , за да се разнася по-добре , а като се затопли , ще си сложа препоръчаното за системата .


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7117
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #8 -: април 13, 2018, 10:35:16 am »
Той затова Коко предлага ойлер с мозък, че малко като застудее или се затопли времето, на обикновените се налага да им въртиш врътките и е тегаво.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Cvetomir_nikolov81

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 32
  • Кара: Kawasaki ZZR 1200
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #9 -: април 13, 2018, 11:32:30 am »
Той си тече , не че непуска масалце , а просто самото масло не се разстила достатъчно добре , а се концентрира в средата , където контактува зубчатката с ролките на веригата . Т.е. си мисля , че по-скоро проблема вероятно е във вискозитета на масалцето .

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7117
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #10 -: април 13, 2018, 11:55:13 am »
Ми то по принцип най-голямото натоварване е в контактната повърхност между ролките и зъбчатката. Ако там няма смазване, повърхностите ще се износват по-бързо. На гумените пръстени няма какво да им стане и да не са добре смазани. Те служат най-вече за обезшумяване на веригата. Преди време имаше спор дали служат и за задържане на заводската смазка в ролките и ако има някаква логика в това, тази логика води до извода, че не е нужно да са смазани отвън.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Cvetomir_nikolov81

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 32
  • Кара: Kawasaki ZZR 1200
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #11 -: април 13, 2018, 10:12:18 pm »
С няколко думи , да не се притеснявам , че ми изглеждат сухички тези гумички , а да си наблюдавам смазването на контактните повърхности на двата елемента . Е , вече няма да го мисля това , и ще си карам безгрижно . Благодаря много за информацията .

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7117
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #12 -: април 14, 2018, 06:58:30 pm »
В общи линии, да. Веригите така или иначе не са вечни. Дали ще изкараш едни 2000 км повече или по-малко, едва ли ще е от голямо значение.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Cvetomir_nikolov81

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 32
  • Кара: Kawasaki ZZR 1200
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #13 -: април 14, 2018, 07:31:01 pm »
Е , нали ужким Scottoiler удължавал неколкократно живота на веригата , защото се поддържала чиста , и винаги добре смазана . Това , което ми направи впечатление е , че наистина веригата се запазва чиста , без да се е полепила с мизерии , песъчинки и други подобни , а вече е на няколкостотин километра , и изглежда все едно съм я измил вчера .

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7117
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #14 -: април 14, 2018, 08:52:46 pm »
Веригата се скапва повече заради разтягането си. Коко ще ти каже, че в осичките на звената работят сили на срязване. Колкото по-рязко пускаш съединителя или подаваш газ, толкова тези усилия са по-големи. Колкото и добре да я смазваш, разтегнеш ли я прекомерно, става за смяна. Освен да я поддържаш чиста, трябва да внимаваш да не я разтягаш прекомерно без нужда.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3560
  • "RBT Custom motors" Jsc
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW R nine T"
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #15 -: април 16, 2018, 09:06:32 am »
 ;D ;D ;D
 Скотойлер , никога няма да постигне това което може да направи човек с двеете си ръце за живота на верига , аз съм поставил Личен рекорд от 71800-72000км ........ без Система за Смазване.

 Гумичките имат две задачи - да не пускат навън смазка и да не пускат навътре мизерия , и трябва да имат смазване за да не се износват и да пускат навътре пепелака .....
Мотогаражът:
Japans: CB500Four K1'71 GR650XD'82 TRX850'97
Europeans:Ducati 748SP Track'02 F800S'08 S1000RR'15

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7117
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #16 -: април 16, 2018, 06:00:26 pm »
Тук Гошко би казал, че гумичките не изпълняват такава задача, защото са поставени между стените на звената и ако влиза мизерия под ролките, то тя би преминала между ролките и вътрешните стени на звената. Където пръстени няма.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2272
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #17 -: април 16, 2018, 06:20:31 pm »
Много правилно си разбрал, но пропускаш две неща:

1. Поради огромната разлика между диаметрите на осите и тези на ролките, натоварването на единица площ при осите е няколко пъти по-голямо.
2. Поради силите на срязване, плюс многократно по-голямото натоварване, споменато в т.1, веригата се разтяга при осите, а не при ролките.

В ролките (лагерите) неминуемо влиза мръсотия. Идеята за ръчно чистене и редовна поддръжка е превенцията срещу това. А Коко вече обясни и за поддръжката на пръстените.
Х-пръстените имат много по-малко механични загуби и предпазват осите по-добре, но са и по-деликатни от О-пръстените.

Демек, веригата има две предназначения:
1. Да свърже двигателя и задното колело възможно по-надеждно и дълготрайно - това е задача на осите и планките, а за тяхната дългосрочна служба допринасят пръстените.
2. Да осигури минимум износване на венците. Тази задача е поверена на лагерите (ролките).


ДЕМЕК: пръстените са само на осите, щото там е големия зор и от тях зависи живота на веригата.

Ролките отговарят за живота на венците.

Извън темата:
 Лично на мен животът ми е по-мил и затова не бих сложил никога обмазвач на задната гума...
А купищата черна гняз по джантата изобщо не ги коментирам.
Разчитам на ръчичките си да почистят, после да смажат и оберат излишната смазка. Всичко друго е компромис.
« Последна редакция: април 16, 2018, 06:32:30 pm от Гошко »

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7117
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #18 -: април 16, 2018, 09:40:32 pm »
Само не разбрах как гумените О или Х пръстени ще попречат на осите да се срежат от усилията, на които ги подлагат планките. И каква е разликата между верига с О или Х пръстени и такава без тях.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2272
Re: Скотойлер - настройка
« Отговор #19 -: април 16, 2018, 10:02:36 pm »
Пръстените не могат да попречат на веригата да се скъса от прекомерно усилие. Затова всяка верига си има допустима сила на опън.
Ако тя бъде превишена, веригата ще се скъса. Най-вероятно причината няма да е срязване на ос, а скъсване на ламел или деформация.

Осите е почти невъзможно да бъдат срязани.

Пръстените предпазват най-натоварените части на веригата. Това е лагеруването на осите към ролките на вътрешните ламели. Както вече обясних, контактната повърхност е малка. Пръстените осигуряват задържане на смазката в тази зона и предотвратяват навлизането на замърсители.

Разликите между верига с рингове и без рингове са две:
1. Верига с рингове има повече механични загуби в триене от такава без рингове. Х-ринговата верига е с по-малки загуби от О-ринговата.
2. Верига без рингове се разтяга по-бързо от такава с рингове, поради незащитените оси.
Избираме по-малкото зло.
Казано просто - като лагер със или без гумена капсуловка.