Автор Тема: Ямаха ФЗР  (Прочетена 2980 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Lucifer 1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 102
  • Кара: Suzuki TLS -2000г
Ямаха ФЗР
« -: май 08, 2018, 06:23:14 pm »
Малко тъп въпрос,но кажете ми моля Ви от ляво на дясно ли се броят цилиндрите на 4 цилиндровите редови двигатели,и по конкретно при Ямаха ФЗР 500 1994г

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #1 -: май 08, 2018, 06:29:06 pm »
Винаги като зАстанеш срещу мотора..
п.с.
Може и да са номерирани самите кабели

Неактивен Lucifer 1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 102
  • Кара: Suzuki TLS -2000г
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #2 -: май 08, 2018, 06:43:06 pm »
Точно това ме обърква.
Нямаше искра на 3 цилиндър,а наа др ми се стори че нее достатъчно хубава.отдадох го на свещи,и купих нови.Същата работа,та за това си купих нови бобини,но има разлика в дължината и номератцията на кабелите спрямо старите.Та за това малко се обърквам.На новите бобини кабелите са с дължина и номератция като за 1234 от ляво на дясно когато си срещу моторът,а на старите е точно обтатното.1234 от дясно на ляво.Та за тоза се чудя къде е грешката.

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #3 -: май 08, 2018, 08:00:03 pm »
Абе, няма значение!
Важното е да спазиш реда на кабелите..иначе коя бобина за кои цилиндри ще е,няма значение

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #4 -: май 08, 2018, 09:57:11 pm »
Ми те обикновено кабелите на бобините не се редуват по цилиндрите. На едната са примерно за 1-ви и 4-ти, а на другата за 2-ри и 3-ти.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен stanislav

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 492
  • няма лоши машини-само лоши стопани
  • Кара: Ява 350-354 -1956-та и два Балкан МК 50-3
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #5 -: май 08, 2018, 11:01:09 pm »
Когато застанеш до мотора от лявата му страна -както си е нормално за езда-от твоята страна е първи цилиндър.Никога не се гледа отпред.Едната бобина е 1-4-ти цилиндър-другата е 2-ри -3-ти.Виж от старите-важно е да спазиш позициите на двете отделни бобини-можеш да разменяш кабелите за втори и трети цилиндър без проблем-както и на другата бобина не е от значение къде ще сложиш първи и къде четвърти.От значение са само буксите на бобините къде ще сложиш-виж от старите.

Неактивен Lucifer 1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 102
  • Кара: Suzuki TLS -2000г
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #6 -: май 09, 2018, 05:43:46 pm »
Ще пробвам като разменя кабелите на 1 и 4 цилиндър да видим дали ще стане. :headbang:

Неактивен stanislav

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 492
  • няма лоши машини-само лоши стопани
  • Кара: Ява 350-354 -1956-та и два Балкан МК 50-3
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #7 -: май 09, 2018, 09:31:56 pm »
Та нали това ти казах.Можеш първи и четвърти да ги разменяш без да има разлика в работата на мотора...Те са на една бобина.Важното е към тази бобина да бъде включена буксата от датчика за 1-4-ти цилиндър а не другата букса която е за 2-3-ти цилиндър.На другата бобина също можеш да разменяш кабелите за високо напрежение както ти е кеф. ;)

Неактивен Lucifer 1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 102
  • Кара: Suzuki TLS -2000г
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #8 -: май 10, 2018, 11:26:56 am »
Има леко развитие по темата.Моторът запали най сетне след 100ния опит,но за съжаление само и едиствено на смукач.В момента в който върна смукача угасва,както и когато се опитам да подам газ дори и милиметър.На смукач пали от раз иработи на 1000-1100 оборота,но за съжаление до там.Някъкви идеи?Само да спомена че като купих мотора той  беше стоял 3 години навън.В резервоара имаше вода и ръжда.Махнах и изчистих вс и смених бензиновиът филтър.Искам да каже че не съм чувал как работи двигателя преди.Днес беше първият път.А и пуше доста.Май не вс цилиндри работят добре.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #9 -: май 10, 2018, 05:36:10 pm »
Мммм, дааааа... Работата явно е за реанимация. Това, че си почистил някак си резервоара, е част от процедурите при съживяването на подобен мъртвец. Сега ще ти се наложи да свалиш и изчистиш карбураторите и да продухаш кранчето за бензина, ако има такова. Ако не си наясно какво да правиш с карбовете, най-добре е да ги пратиш при специалист. Във форума има тема "Сервизно решение на проблемите с карбураторите" или нещо от сорта. След такъв престой поплавъковите камери пресъхват и се появяват едни утайки, едно чудо... Иска се основно почистване, най-добре с ултразвук, което ти едва ли си в състояние на направиш сам. Ако не му е сменяно маслото през този престой, добре е и това да стане, че някои масла имат свойството да се желират след подобно стоене.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Lucifer 1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 102
  • Кара: Suzuki TLS -2000г
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #10 -: май 10, 2018, 08:31:02 pm »
Кранчето на бензинагоривата съм го разглобил и почистил.Само карбовете не съмсе пипал,но ще ги сваля и погледнана.Ще ги отворя да видя в какво състояниесе са и ако видя че работата е мн зле и нямаот да стане с пчистващ спрей за карборатори ще ходят на майстор.

Неактивен Lucifer 1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 102
  • Кара: Suzuki TLS -2000г
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #11 -: май 19, 2018, 09:36:04 am »
Колеги разглобих и почистих карбовите,сега искам да попитам това ли са отворите за синхронизирането с болчето отстрани? От най  долната страна (ляво за 1-2 цилиндър,и  в дясно за 3-4 цилиндър).
За съжаление не мига да кача снимка.Прекалено голям е файла.

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #12 -: май 19, 2018, 09:40:45 am »
Щом питаш, значи не е за теб синхрона..
Иначе как почисти карбовете? Само ги отвори и махна мембраните ли ?  ;D

Неактивен Lucifer 1

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 102
  • Кара: Suzuki TLS -2000г
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #13 -: май 19, 2018, 10:19:12 am »
Питам за да се науча.Почистил съм ги както трябва.Мембрани,жиглюри.Продухал съм всички отвори.Пък и мисля да прибвам,нищо не губя. Нали ъака се учи човек?

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #14 -: май 20, 2018, 05:30:08 pm »
Снимките ги намали с някоя програма за корекции и пробвай пак. Другият вариант е да ги качиш в някой сайт за снимки и после да пуснеш тук линк към тях.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен sassnik

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 126
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #15 -: юни 20, 2020, 10:59:24 pm »
мембраните здрави ли бяха ?

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #16 -: юни 21, 2020, 06:52:13 pm »
Той сигурно е сменил два мотора от пролетта на 2018 г. до сега.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4005
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #17 -: юни 29, 2020, 03:47:52 pm »
 Принципно е почистил както дядовците чистеха карбураторите на Иж-ето ,,,,
 По спомени тези карбуратори имат различни игли и различни жигльори със строго определени места , или пък имаха едни специални шайби стоящи на странно место.................... сглобка + настройки които майсторът вече е "настроил" сега просто се чака развитието на нещата  :cheers:

 *** Сега като запалиш кво се случва ?
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , R nine T , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8190
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Ямаха ФЗР
« Отговор #18 -: юли 03, 2020, 10:44:04 pm »
Тя темата е от преди 2 години и кусур...
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.