Автор Тема: Отново досаден новак...  (Прочетена 37087 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен jorkata88

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 8
  • Кара: 2000' Yamaha TDM850
Отново досаден новак...
« -: юни 16, 2018, 03:16:55 pm »
Здравейте колеги,

След изкаран изпит за А на 650cc Kawa er-6n (много скопен, разбира се), вече се оглеждам за собствено конче... Kawa-та ми се струваше доста неудобен...

Изчетох всички теми за новаци в първите няколко страници на форума и получих доооста информация за някои неща, но на един въпрос и големия интернет мълчи с категоричност...

Достатъчно динамичен ли е 250сс да дърпа 80кг-ов 177см-ов пич като мен в условията на столичната джунгла (лудницата на бул. "България" примерно)?.. Или ще ми трябва нещо по-силно... (по-силно... до към 600сс макс)... Много заглеждам малкото намиращи се за продажба Suzuki TU250x... Всеки говори за по-скоро лични умения и умаляване, но не намерих доколко малките кубатури се вписват в по-големи булеварди...

Досега не съм карал сериозно мотор, освен на курса (а там знаем колко е сериозно) и искам да се изпедепцам на макс, преди да се кача на крайната си цел - нещо около 600сс-800сс (с по-малко коне)... Ще карам предимно в града и не много бързо извънградско... Като цяло нямам особено спортни идеи, т.е. ще се чувствам по-прекрасно, ако перфектно управлявам по-слаба машина, отколкото, ако мога да изстрелям 600сс или 1000сс с едно или повече R-та и да се чудя какво да го правя като дойде завоя или светофара... или някой малоумник без мигачи...

Сравнявам карането на 1000ка в града с карането на ТИР с ремарке в града... Хич не ми се струва подходящо...

Благодаря на всеки, отделил време за моите терзания...

Неактивен Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #1 -: юни 16, 2018, 03:30:42 pm »
Ти в града и с 50сс можеш да се "изпедепцаш", така че вземи направо 600сс. Най-малкото, че там има повече избор. 250сс читаво ще намериш трудно.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 822
  • Кара: Majesty 400
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #2 -: юни 18, 2018, 05:47:25 am »
600-ка може да се кара и бавно и кротко, навярно вече си го разбрал, а 250 ще е постоянно на максимума. Както каза и колегата, избора в този клас е огромен и това не е случайност. Тук може да се качиш от 50-тина коня до към 130 - 140, зависи какво търсиш, а и най-важното - средствата с които разполагаш! Със здраве и успех!  :)
Валентин Андреев

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2892
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #3 -: юни 18, 2018, 09:34:52 am »
И спореде мен 600цц. нещо от сорта на спорт/турист ще ти е е добре... 250 цц. е малко и за София за булевардите ще ти се увиди с него.
Иначе това което си го написал за 1000 кубика и градско каране е вярно само като за начало. И на шестстотин кубикиков мотор ще се чувстваш така в началото понеже и той има предостатъчно мощност, а като свикнеш да караш ще владееш машината независимо каква е тя. Добре е да се започне от по-малка кубатура, но 250 е много малко, лек е, и лошо се пада с такъв, и като мощност няма да достига при градско каране по булевардите. На големите всичко им е по-добро - окачване, спирачки и пр.

Сега видях, че пишеш за крайна цел 600-800цц. с по-малко коне. Щом целиш такава машина направо я вземай. Тези машини са поначало спокойни и само е необходимо да си спокоен и ти и да внимаваш много първия сезон. Добра поддръжка, каска, екипировка и очите на четири когато покрай тебе има опасности няма защо да ги споменаваме.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #4 -: юни 18, 2018, 08:25:05 pm »
Не случайно един от най-хвалените инструктори в София, бивш състезател, има личен мотор като ТОЗИ
Давал ми го е за някое и друго кръгче и мога да кажа, че моторът е приятно динамичен и в никакъв случай няма да е маломощен в града. Да не забравяме, че все пак има и ограничение на скоростта дори и по големите булеварди, която този мотор поддържа с лекота. Ако не ти се скача директно на 600-ка, тази Ямаха е добър избор. За извън града смятам, че ще се справя също добре спрямо твоите изисквания и очаквания.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #5 -: юни 18, 2018, 08:58:45 pm »
Признавам си, че скоро не съм гледал цените, ама 3000лв не е ли малко множко за 10 годишен 250сс мотор?

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #6 -: юни 18, 2018, 09:51:33 pm »
Аз показах модела от този сайт, че най-бързо го намерих там. Едва ли е единственият такъв мотор. А пък и за цените се преговаря ;)
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2892
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #7 -: юни 19, 2018, 07:36:25 am »
 Супер добре ще се справя докато не се качи на голям мотор и тогава да се чуди що го е купил това... на състезателя личния...

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #8 -: юни 19, 2018, 06:04:43 pm »
Очевидно е необходимо да напомня на повечето карачи тук какво точно пита и иска човекът. А именно:

...
Достатъчно динамичен ли е 250сс да дърпа 80кг-ов 177см-ов пич като мен в условията на столичната джунгла (лудницата на бул. "България" примерно)?.. Или ще ми трябва нещо по-силно... (по-силно... до към 600сс макс)... Много заглеждам малкото намиращи се за продажба Suzuki TU250x... Всеки говори за по-скоро лични умения и умаляване, но не намерих доколко малките кубатури се вписват в по-големи булеварди...

Досега не съм карал сериозно мотор, освен на курса (а там знаем колко е сериозно) и искам да се изпедепцам на макс, преди да се кача на крайната си цел - нещо около 600сс-800сс (с по-малко коне)...

На което му беше отговорено, че има достатъчно динамични 250-ци, които да го возят без да се притеснява, поне докато се научи. Толкова ли е трудно да се приеме, че не всеки новобранец се чувства сигурен да се качи директно на 600 кубиков 100+ коньов мотор и за някого това може да е крайната цел, а не първият мотор?
Когато му умалее 250-ката, ще я продаде и ще си търси по-мощен. Баси драмата, значи!

А пък примерът с бившия състезател го дадох, за да покажа, че щом на такъв човек му върши работа, сигурно ще свърши работа и на неуверен в себе си новобранец.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 822
  • Кара: Majesty 400
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #9 -: юни 19, 2018, 08:09:30 pm »
Баси драмата, значи!

Явно е драма за теб, защо да не 600 куб. 50-60 к.с. и да не се налага да го продава след година?
Валентин Андреев

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #10 -: юни 19, 2018, 08:30:42 pm »
Баси драмата, значи!

Явно е драма за теб, защо да не 600 куб. 50-60 к.с. и да не се налага да го продава след година?

Аз нямам никакви драми. Обаче тук на всеки новобранец се предлагат масово 600-ки, а пък някои дори ги хвърлят директно на 1000-ки, щото и те се карали с акъл :notworthy:

А пък човекът си е харесал Сузуки ТU 250 и онова, което му предложих като вариант, се доближава най-много до този модел, само дето е в пъти по-красиво.

Като 600-ка турър с 50 - 60 коня в момента се предлага само едно Дукати, а всички други отговарящи на тези параметри са чопъри.

Та ми се струва нормално да си кажете мнението и да оставите човека да си реши, а не да вземате решения вместо него.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен jorkata88

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 8
  • Кара: 2000' Yamaha TDM850
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #11 -: юни 21, 2018, 12:05:00 am »
Благодаря за съветите, колеги...

Някои ме разбраха доста добре... Не гоня спортната жилка на моторизма (поне не засега и не съм фен на лудориите по улиците), а по-скоро приятният елемент на спокойното яздене... Дори извънградско карам (засега автомобил) с идеята, не да стигна колкото може по-бързо (и да покажа на всички колко върви тоя Passat със 170 коня), а по-скоро да пътувам приятно... А не съм минал 30г. още  :headbang: Отделно, не смятам да сменям мотор всеки сезон... Дори и с колите си обичам и поддържам машините...

Затова из мобилетата се спирам по-скоро на не толкова мощните машини, но се ориентирам за следните неща:

250сс: (с идеята да се науча наистина добре на основните неща)
+ Тук ми харесват машините... Имат по-класически, минималистични и изчистени форми... Привличат ме идейно... Съществува и елемента, че ако реша да го натисна, ще ревне и ще тръгне, но шоуто няма да бъде толкова рязко и управлението ще е по-лесно, надявам се...
+ Действително не са толкова скокливи... По клипове из интернет, Suzuki-то ускорява 0-100 за многото над 11сек...
+ Сравнително ниска поддръжка... Малко и нескъпи консумативи, по-евтини гуми, малки данъци и други благини за джоба...

- Имах нужда от малко помощ от ваша страна по този въпрос и се ориентирам, че вероятно биха били слаби за бул. България и подобните (София)... Карам всеки ден там... Ограничението 70км/ч е най-ниската скорост (черните лимо-джипове не признават нищо под 100-120), а тази вечер имаше две катастрофи за по-малко от километър (с линейки и пълния шит)... Дори и с късмет, повечето мощност на която и да е машина, си е предимство в такава ситуация (но само в комбинация с добри умения...) Тези булеварди, обаче не са никак трудни за избягване по някои успоредни улици...
- Сравнително висока цена за покупка... дори и в чужбина...
- За да вървят (ако е необходимо) искат много ръчкане (пък както писах гоня по-спокойното движение, т.е. да върви машината по-лесно)...

600-800сс с по-малко понита, т.е. около 80-90 при нейкид (а не над 100). Иначе виждам 600cc 50-60 при адвенчър/дуалспорт/ендуро (BMW F и подобни)
+ Наистина огромен избор от машини...
+ Вземам и си карам... Ако не усетя нужда, няма и да го сменям (освен за по-нов : ))
+ Въпреки не толкова високата мощност, обема и въртащия момент би трябвало да помагат за спокойното ускорение и приятното каране... Може ли някой да сподели дали е действително така?..

- Ако има нещо за правене... Имал съм стара кола, по сервизи... Само се надявам да не е същото...
- Една идея по-скъпи консумативи и поддръжка...

Мое мнение, нищо лично към ivchotr, но Suzuki TU250x ми се вижда по-красив от Yamaha-та, чак съм малко хлътнал по него. Харесват ми по-класическите форми. Но има два-три у нас, а в чужбина ми се виждат по-скъпички. Но пък YBR 125 беше първия ми учебен мотор на курса, така че имам приятни впечатления и определено бих яхнал един YBR 250сс конче... YBR, TU или нещо подобно с малко сс бих си взел при всички положения в някакъв момент. Страхотни са за леки модификации във външния вид - кафета, скрамблъри и други ретро готини бръмбъряги...

Но определено се замислям и да взема направо 600-800сс нейкид/турър с по-малко коне и да не мисля за смени, а да почна да се "изпедепцвам" малко по малко... Малко ме дразни, обаче, тенденцията (и при по-старите машини) да правят популярните нейкеди по-пистови... Губи се класическия неутрален елемент... Поне учебната Kawa er-6n ми се видя доста наведен напред (с изтеглени назад степенки), така и не й свикнах... Не съм карал достатъчно различни мотори (надявам се да успея : ), но поне на визия се насочвам към, по-изправените... Има ли някой впечатления дали най-известните Hornet, Bandit, Fazer и подобните имат толкова излегната стойка?

Ясно ми е че адвенчър/дуалспорт/ендуро имат по-изправена позиция. Харесват ми грозноватичките BMW F, а и седнах (не можах да покарам) на едно невероятно удобно Suzuki V-Strom скоро (макар, че беше 1000сс)... Но по-високият център на тежестта там оказва ли негативно влияние при каране в града (при ниска и по-висока скорост)?

Иначе чопърите от типа на Honda Custom/Rebel, Yamaha Virago и др. също ми харесват, но поне отстрани не ми се струват удобни за града, а по-скоро за извън... Но може някой да ме поправи, разбира се...
« Последна редакция: юни 21, 2018, 12:08:26 am от jorkata88 »

Неактивен Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #12 -: юни 21, 2018, 07:10:12 am »
Жорката, аз не разбрах това всичкото, което изписа въпрос ли беше или се убеждаваш сам себе си :D
На всички ни е ясно, че накрая ще вземеш това, което ти вземе очите и ти се залепи за задника :) Тея филми "абе тая 600-ка не ми излиза от главата ама ще съм примерен и ще купя 250сс докато се науча" почти никога не се получават.
Отиваш в магазина, сядаш на 2-3 мотора и като те блъсне онова чувство "ебати това е моят мотор" и ще се чудиш за какво си писал толкова :D Никой не мисли колко ше му е данъка, защото кефа цена няма и моторите по принцип не са евтино удоволстие. Не е като да избираш баничарка да си возиш гипсокартон.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #13 -: юни 21, 2018, 07:18:51 am »
Значи, доколкото схващам искаш:
1. Спокоен мотор , който при нужда да те изтегли, без да го изрежеш.
2. С удобна позиция за по-дълга езда.
3. С ниска стойност на обслужване и части.
4. Вероятно и с нисък разход?
5. Нейкид?
6. Да става за ежедневка и за туризъм.

Дотук правилно ли разбирам?

Неактивен jorkata88

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 8
  • Кара: 2000' Yamaha TDM850
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #14 -: юни 21, 2018, 04:42:30 pm »
Firehand, чел съм и съм гледал последните месец и нещо, та ми изтекоха очите (форуми, клипове, статии)... А не смеех да карам и за проба без книжката, която чакам да излезе от КАТ : )... Та понеже не мога да седна и да покарам всички видове мотор, си споделям пред вас терзанийцата, та да споделят от опит (и, да не се случва, от патене) тези, на които им се четат новобрански небивалици, дали мисля правилно. Та аз да се ориентирам, доколкото мога, накъде да се насоча... Така например, се поотказах от 250ките... Готини са, ама не са толкова практични, колкото ми се иска... А затова благодаря много на теб и останалите riders. За съжаление, няма с кого да си лафя на тези теми около мен...  :notworthy:

Гошко, адаш... Да, разбрал си добре. Но и компромисите са си компромиси, разбира се...

1. и 2. са точно така...
3. Не мисля да ръся много пари... Гледам машинки 2, 3 докъм 4 хиляди. Повече, ако наистина си струва... Екипировката си е отделно. За мотор говоря само...
4. Засега въобще не гледам толкова разхода... Който и мотор да е все бензин ще иска...
5. Предпочитам нейкид, да, но бих яхнал и нещо по-високо... И в двата случая заради визията най-вече... но и по-изправената позиция... Макар и недостатъците с вятъра при нейкеда, а по-високото пък е по потентно в определени ситуации, но може би неудобно в града...
6. Най-вече градско... Не излизам от София толкова често, колкото ми се иска... Но все пак да може да отскочи с мен отгоре му до някоя близка дестинация...

Пречи ли по-високия център на тежестта в града при езда с височките дуалспорт/адвенчър/ендуро?..

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #15 -: юни 21, 2018, 07:31:34 pm »
И аз за какво се ежих толкова на хората ^-^ ^-^ ^-^

Такааааа, щом ти е допаднала стайката на В-Строма, вероятно ще ти допадне и този Бандит
ЦЪК
Невероятно балансиран мотор, може да те изтегли от 30 км/ч на 5-та предавка, гори около 4.5 на 100, здрав и когато се наложи може да бяга доста, без да те стряска. С такъв ще можеш да се пенсионираш като те гледам ;D
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Firehand

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 529
  • Кара: 600 Hornet '08
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #16 -: юни 21, 2018, 07:56:08 pm »
Бандита е хубав. С тоя даже няма да те духа толкова. Въпроса е дали ще намериш такъв.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 822
  • Кара: Majesty 400
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #17 -: юни 22, 2018, 05:11:13 am »
И аз да се включа отново, Bandit 600N съм имал, като бях на 19 години беше върха на сладоледа за мен, докато не се качих на Hornet 600! Тогава вече можех да си направя съпоставка с управление, тежест, мощност, стойка на водача и т.н., но ако вече заглеждаш турър аз бих ти препоръчал нещо още по-различно ей това: http://motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_sv650n%2003.htm , аз пред тоя мотор се прекланям  :notworthy: . Като килограми е що годе идентичен, но няма нищо общо с Бандита, нито с Хорнета кара се с лекота, може би защото центъра на тежестта е различна, а и има по-голям въртящ момент.... де да знам V2. Каквото и да си говорим тук, най-правилното е да поразгледаш на живо, пробваш да покараш и тогава който ти легне на сърце, може и да не е никой от тия дето "ние" харесваме, ако покрива твоите критерии ....... давай смело и умната с карането!  ;) Успех!

П.П. а ето тук полезно четиво, аз на тая тема много се кефя! http://www.motoforum-bg.com/index.php/topic,21850.0.html
« Последна редакция: юни 22, 2018, 05:25:27 am от valentyno »
Валентин Андреев

Неактивен jorkata88

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 8
  • Кара: 2000' Yamaha TDM850
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #18 -: юни 24, 2018, 04:28:03 pm »
Разгледах и Bandit 650S, и SV650... Не ми бяха влезли така сериозно в полезрението, защото не се бях засилил да гледам толкова 600+ на този етап... И двата ми харесаха. Bandita има доста приятен, приятелски-спокоен вид... Докато SV650 си изглежда малко по-буен... А и това, което видях в темата за V2-ките ми подсказва, че вероятно е такъв...

Валка, каква разлика усети в Hornet-а, че толкова те спечели пред Bandit-а?..

Но вярно е... Качване, малко каране (може и много, зависи)... Важно е гъза да го усети. Аз и да го гледам... К'во като е красив за гледане... Това го казвам, защото мисля така... Адски много оценявам вашите идеи и препоръки, според някои мои критерии... Защото може да има мотор за мен някъде, някой... Ама като не съм сигурен кое на какви критерии отговаря, няма и да го възседна, няма и да разбера...

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 822
  • Кара: Majesty 400
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #19 -: юни 24, 2018, 06:42:20 pm »
Както казах, притежавах Сузуки Бандит, карах го около 2 години и мога да кажа, че доста му бях посвикнал и това ми даде възможност за съпоставка. Хорнета е значително по-лек, с около 20 кг. в сравнение с Бандита, също така мощността му е повече почти 100 к.с., от там и с по - висок въртящ момент. Също така, мога да кажа, че Хорнета има и по - добри спирачки и като цяло по - добро управление. Това са доста неща, които правят двата мотора различни, но пък Хорнета от своя страна е по - агресивен и вече говорим за мотор опасен за първи! Затова се опитах да те насоча към SV 650, той е по - нов мотор като модел, инжекцион е, а и смятам, че е доста приличен, достатъчно мощен и ако се кара разумно е идеален за градско каране, а и тръпката от звука му е уникална...! Виж така мисля аз, за други няма да е правилно така, че пак казвам, отиди, покарай и който те грабне!  :bravisimost:
Валентин Андреев