Автор Тема: Отново досаден новак...  (Прочетена 1356 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 398
  • Кара: TDM900
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #20 -: юни 24, 2018, 06:47:55 pm »
Fz6, gsx,kn6, xj6 са все добри голи мотори, които се развихрят над 6-7000 оборота..до там са послушни, та не е лошо да се погледнат - на 2 гуми и 50 коня са стряскащи като няма човек опит..
И задължително според мен да се гледа инжекцион, стига вече с тия карбове ;)

Неактивен totopz

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 23
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #21 -: юли 12, 2018, 12:42:23 pm »
Ако авторът все още не си е купил мотор бих искал да изкажа и моето мнение като друг новак, който съвсем скоро се метна на мотор.

Като за начало ще кажа, че според мен за града е по-добре скутер отколкото мотор. Сега ще обясня защо.

За предистория ще кажа, че до сега бях карал само 50-кубикова Симсонка производство 1969 и едно 50-кубиково скутерче ямаха мисля беше от 1995 г. Още преди 8 години изкарах категория А, но я карах на доста слаб мотор - някаква 150 кубикова Хонда мисля, че беше по спомен. От тогава на сам все ми се иска и се заглеждам по пистарките, но максимум до 600 кубика. Никога не съм искал по-голям мотор и да е някакъв брутален от към коне. Чак това лято доживях да дойде удобен момент за мотор и започнах да се оглеждам. Не исках да взимам по-малък, защото знаех, че няма да е същото като с 600 кубиков, за който от години мечтая. От много гледане и четене стигнах до извода, че съм за Yamaha FZ6, понеже хем изглежда както аз си го представях - като пистов, хем се води нещо като Sport Tourer. По-спокоен е, по-удобен за каране и т.н.

Гледах доста обяви, но окото ми хвана един Yamaha FZ6 S2, който беше тук в София и ми беше удобен. Въпреки, че нищо не разбирам и нямаше кой да взема с мен реших да се доверя на продавача и го купих. След това се засилих да си купувам всякаква екипировка, защото от всякъде бях чувал, че трябва.

След като започнах да го карам ми се видя много чанч цялата работа. Обличам се сумати време с тази екипировка, след това ми е супер неудобно и умирам от жега докато карам. За в града ми беше някакъв ужас - едвам успявах да се справя със съединителя и да тръгна плавно, жегата ме убиваше, спазвах големи дистанции от колите, защото пустия мотор с задна спирачка почти не спира, а предната ме е страх да я използвам, за да не се пребия, ако се хлъзна или законтря гумата. Мислех си, че на магистралата ще е повече кеф - ами не беше. При по-висока скорост (над 120 км/ч) става много страшно, вятърът ме брули адски много и си мисля, че не мога да разчитам на никакви спирачки. Като карам до 120 км/ч пък всички ме надминават и ми е супер отегчително.

Общо взето реших, че тази работа не е за мен и пуснах мотора да се продава. През това време обаче започнах да му се мятам почти без екипировка и да се движа бавно все едно карам скутерче до работа и обратно. Слагам само каска, ръкавици и сутрин, когато е по-хладно съм с коженото яке.
Интересното е, че така усещането е съвсем различно и дори започна да ми харесва. С карането стигнах до някои изводи - такъв мотор не ми трябва. Много по-приятно и удобно ще ми е със скутерче. Веднага ще изброя минусите:
- С мотора тръгването със съединителя е малко гадно и дори сега все още не съм свикнал и от време на време ми гасне.
- Доста по-тежък е съответно някои маневри са си трудни с него. Мисля си, че със скутер по-лесно ще се вра между колите.
- Това, че е с ръчни скорости ми е мъка особено, когато съм свикнал на кола автоматик. Непрекъснато трябва да ръчкам скоростите в града.
- Това, че имам 98 коня почти не ме грее. Наистина мога да ускоря от 40 до 100 км/ч адски бързо, но защо? Нали с по-високата скорост идва много по-големия риск и много по-трудното спиране.
- Задната спирачка е на крака и понякога е неудобно, когато искаш хем да спираш хем да пуснеш краката. Ако вземеш скутер и двете спирачки ще са на кормилото.

В началото като карах към работа се опитвах да се гоня с колите - където мога да ги дърпам и да ги надминавам. След това стигнах до прозрението, че хич не ми трябва. Карам си с 40-60 км/ч, някои "рейсъри" с коли се пънат покрай мен, но не ми дреме. Карам бавно и спокойно и накрая те като се наредят на светофара аз просто си минавам най-отпред и рейсърите остават далеч назад. Това го разказвам, за да ти обясня, че според мен не ти трябва мощност. Трябва ти до толкова, че да се движиш в трафика. Няма смисъл на бул. България да се пънеш да изпредварваш. Карай си с 70-80 км/ч и като всички се наредят на светофара просто минаваш най-отпред.

Бая се улях с писането, но исках да изкажа всичките си впечатления и мисли. Помиси и ти над идеята за скутер и колко по-удобно ще ти е. Аз ако го продам моя ще си взема някой скутер 150-250 кубика и ще си джъткам с него с кеф. А 150 кубиков скутер може и нов да си купи човек - не са чак толкова скъпи.
« Последна редакция: юли 12, 2018, 12:45:47 pm от totopz »


Неактивен rumensat

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
  • Кара: sym xs125-k
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #22 -: юли 12, 2018, 03:47:53 pm »
съгласен съм с totopz
ако караш в града за работа  - това не е състезание а спокойно и сигурно каране
препоръчвам 250 кубика - сравнително лек и маневрен мотор можеш да го качиш по стъпало и т.н.
нисък разход , евтина поддръжка - аз имам Honda CBF250 2007  и не мисля че за града трябва повече.
за екскурзии и почивки трябва кола, мотора е за ходене на работа в задръстванията и липса на паркоместа.
ако не си състезател разбира се - което е смъртоносно в българия

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7128
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #23 -: юли 12, 2018, 07:23:43 pm »
Ами ти ако не ходиш на екскурзии с мотора при всеки удобен случай, какъв моторист си, бе :violent:
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 610
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #24 -: юли 12, 2018, 10:07:04 pm »
Напълно съгласен с тотопз и руменсат, 250 е много универсално моторче. Моя до 70км/ч. Дава разход от 2.4 до 2.6 лт./100. За магистрала нестава,но за в града е супер и леки разходки на 150-200км. Не, че не съм правил и повече по около 400+ ,но не е приятно много.
« Последна редакция: юли 12, 2018, 10:09:16 pm от yamaha1100cc »

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 654
  • Кара: Majesty 400
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #25 -: юли 16, 2018, 01:19:10 pm »
Отново отиваме на там, че избора се свежда до лични нужди и предпочитания. Аз 250 бих карал само 2Т и с рошави гуми, иначе и за подарък да ми дават ще се намръщя, даже и за скутер това е слабо.
Валентин Андреев

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1157
  • Кара: изтребител
Re: Отново досаден новак...
« Отговор #26 -: юли 17, 2018, 04:59:36 am »
Ако авторът все още не си е купил мотор бих искал да изкажа и моето мнение като друг новак, който съвсем скоро се метна на мотор.

Като за начало ще кажа, че според мен за града е по-добре скутер отколкото мотор. Сега ще обясня защо.

За предистория ще кажа, че до сега бях карал само 50-кубикова Симсонка производство 1969 и едно 50-кубиково скутерче ямаха мисля беше от 1995 г. Още преди 8 години изкарах категория А, но я карах на доста слаб мотор - някаква 150 кубикова Хонда мисля, че беше по спомен. От тогава на сам все ми се иска и се заглеждам по пистарките, но максимум до 600 кубика. Никога не съм искал по-голям мотор и да е някакъв брутален от към коне. Чак това лято доживях да дойде удобен момент за мотор и започнах да се оглеждам. Не исках да взимам по-малък, защото знаех, че няма да е същото като с 600 кубиков, за който от години мечтая. От много гледане и четене стигнах до извода, че съм за Yamaha FZ6, понеже хем изглежда както аз си го представях - като пистов, хем се води нещо като Sport Tourer. По-спокоен е, по-удобен за каране и т.н.

Гледах доста обяви, но окото ми хвана един Yamaha FZ6 S2, който беше тук в София и ми беше удобен. Въпреки, че нищо не разбирам и нямаше кой да взема с мен реших да се доверя на продавача и го купих. След това се засилих да си купувам всякаква екипировка, защото от всякъде бях чувал, че трябва.

След като започнах да го карам ми се видя много чанч цялата работа. Обличам се сумати време с тази екипировка, след това ми е супер неудобно и умирам от жега докато карам. За в града ми беше някакъв ужас - едвам успявах да се справя със съединителя и да тръгна плавно, жегата ме убиваше, спазвах големи дистанции от колите, защото пустия мотор с задна спирачка почти не спира, а предната ме е страх да я използвам, за да не се пребия, ако се хлъзна или законтря гумата. Мислех си, че на магистралата ще е повече кеф - ами не беше. При по-висока скорост (над 120 км/ч) става много страшно, вятърът ме брули адски много и си мисля, че не мога да разчитам на никакви спирачки. Като карам до 120 км/ч пък всички ме надминават и ми е супер отегчително.

Общо взето реших, че тази работа не е за мен и пуснах мотора да се продава. През това време обаче започнах да му се мятам почти без екипировка и да се движа бавно все едно карам скутерче до работа и обратно. Слагам само каска, ръкавици и сутрин, когато е по-хладно съм с коженото яке.
Интересното е, че така усещането е съвсем различно и дори започна да ми харесва. С карането стигнах до някои изводи - такъв мотор не ми трябва. Много по-приятно и удобно ще ми е със скутерче. Веднага ще изброя минусите:
- С мотора тръгването със съединителя е малко гадно и дори сега все още не съм свикнал и от време на време ми гасне.
- Доста по-тежък е съответно някои маневри са си трудни с него. Мисля си, че със скутер по-лесно ще се вра между колите.
- Това, че е с ръчни скорости ми е мъка особено, когато съм свикнал на кола автоматик. Непрекъснато трябва да ръчкам скоростите в града.
- Това, че имам 98 коня почти не ме грее. Наистина мога да ускоря от 40 до 100 км/ч адски бързо, но защо? Нали с по-високата скорост идва много по-големия риск и много по-трудното спиране.
- Задната спирачка е на крака и понякога е неудобно, когато искаш хем да спираш хем да пуснеш краката. Ако вземеш скутер и двете спирачки ще са на кормилото.

В началото като карах към работа се опитвах да се гоня с колите - където мога да ги дърпам и да ги надминавам. След това стигнах до прозрението, че хич не ми трябва. Карам си с 40-60 км/ч, някои "рейсъри" с коли се пънат покрай мен, но не ми дреме. Карам бавно и спокойно и накрая те като се наредят на светофара аз просто си минавам най-отпред и рейсърите остават далеч назад. Това го разказвам, за да ти обясня, че според мен не ти трябва мощност. Трябва ти до толкова, че да се движиш в трафика. Няма смисъл на бул. България да се пънеш да изпредварваш. Карай си с 70-80 км/ч и като всички се наредят на светофара просто минаваш най-отпред.

Бая се улях с писането, но исках да изкажа всичките си впечатления и мисли. Помиси и ти над идеята за скутер и колко по-удобно ще ти е. Аз ако го продам моя ще си взема някой скутер 150-250 кубика и ще си джъткам с него с кеф. А 150 кубиков скутер може и нов да си купи човек - не са чак толкова скъпи.
няма да е лошо да се научиш да караш мотора и тогава да си правиш изводи.доста от тях сега са грешни

ако имаш желание,кажи и ще ти кажа къде бъркаш на първо четене.ще ти пратя и нещо за четене.никой не се е родил научен,а мотора е доста сложно нещо и се учи цял живот.лошото е само ако загубиш желание да се усъвършенстваш,тогава наистина е по добре да го продадеш тоя мотор,щото най-вероятно ще се осакатиш с него