Автор Тема: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.  (Прочетена 1556 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен milenskip

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 20
  • Кара: VTX 1300S
Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« -: юли 12, 2018, 03:52:13 pm »
Здравейте, колеги.
След придобивката от миналата година, към настоящия момент ме настигна проблем. Той се изразява в следното:
Най-общо казано двигателя не работи добре. Пали супер лесно, но след като запали и поработи около 1мин започва да излиза чернилка от ауспуха. След като загрее започва едно припукване от ауспуха, не държи равномерно обороти, не може да се изфорсира, тоест като започна да подавам газ плавно и постепенно, започва да вдига оборотите припуквайки и с леки гърмежи, но ако му подам рязко газ се дави зверски, започва да пука, да гърми, понякога направо гасне, друг път просто се дави и т.н.
Какво е направено до момента:
- Свален и напълно ревизиран и почистен карбуратор - всичко от-до вкл дюзи,отвори,клапа и тн. Всичко е на мястото си и работи. Единственото, което не успях да тествам дали работи е датчика за позицията на дроселовата клапа (throttle position sensor), но просто няма как да го тествам, а и не знам точно как.
- Преди време се скъса мембраната на шибъра (диафрагмата), която е сменена комплект с чисто нова-оригинална, но със старата игла.
- Ускорителната помпа е тествана и работи.
- Свалих кутия на филтъра, за да регулирам pilot screw-a (съотношението въздух-гориво), и когато се опитам да му подам по-рязко газ понякога връща горивото и въздуха и го изкарва през отвора на карба.
- Горе долу е регулирано съотношението гориво-въздух, което подобри малко работата на празен ход, но остана проблема с подаването на газта-давенето.
- Свещите са сменени и са на по-малко от 1000км, бяха доста черни, с доста нагар по тях. Изчистих ги и пак са сложени.
- Тествано е подаването на искра на всички 4 свещи - ОК са.
След разговори с няколко човека, казват, че има богата горивна смес, според ситуацията до момента.

Моля, дайте някакви препоръки какво може да е.

Благодаря предварително на всички отзовали се.

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 438
  • Кара: TDM900
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #1 -: юли 12, 2018, 04:35:26 pm »
Има тема за сервиз на карбовете..явно сам няма да се справиш, по-добре го дай на правилния човек..сезона е в разгара си ;)


Неактивен milenskip

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 20
  • Кара: VTX 1300S
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #2 -: юли 12, 2018, 05:54:09 pm »
Благодаря за съвета.
Свързах се с момчетата, но са заринати от работа. Каза, че трябва да стои там минимум 1 седмица, което аз го разбирам като 2-3 седмици поне, което на този етап за мен е невъзможно. Жив умрял трябва да го оправя за до 5 дни. Организирал съм супер як трип, който никак не ми се иска да пропусна :)
Ако някой има други предложение с радост бих ги чул :)

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7235
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #3 -: юли 12, 2018, 09:26:34 pm »
Сега ако посочиш и къде се намираш, ще си увеличиш няколко пъти шансовете да получиш помощ.

Иначе, както описваш проблема, наистина звучи като твърде богата смес. Или за недостатъчно пълно изгаряне на постъпващото в цилиндрите гориво. Причините може да са най-общо три:
1. Разбутан карбуратор или супер мръсен въздушен филтър.
2. Не добре работещи свещи.
3. Проблем със запалването по принцип - електронен блок, бобини, кабели, датчик...
Това, че свещите са на 1000 км, нищо не означава. Виждал съм и на по-малко от половината от този пробег, които са се скапали. Ти виждаш добра искра при пробата с извадена от цилиндъра свещ, но не знаеш какво се случва с искрата, когато свещта е на мястото си в цилиндъра. Не е рядкост свещта да дава добра искра навън, но в цилиндъра да не дава добра искра. А пък слабата искра води до непълно изгаряне, поради което се чуват тези пукотевици. Въпросът е, че трябва да се установи коя е причината за слабата искра (ако е в това проблемът, де) - свещите или запалването.
Ако проблемът е в карбовете, нещата може и да не се оправят само с почистване. Трябва да се регулират нивата на горивото в поплавъковите камери, да се провери дали иглите на поплавъците затварят коректно, дали въздушните жигльори са предписаните и дали са проходими и т.н. Въздушният филтър е ясен.
Не разбрах обаче дали си пробвал да запалиш двигателя без да е вързан въздушният филтър и да пробваш да го форсираш така. Идеята е по този начин да увеличиш притока на въздух, с което да се обедни сместта. Ако работата на двигателя се подобри, поне ще си сигурен, че проблемът не е електрически, а в образуването на сместта.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен milenskip

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 20
  • Кара: VTX 1300S
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #4 -: юли 13, 2018, 06:05:54 pm »
Привет, пропуск :) - от София съм.
По мотора ситуацията е следната:
Като цяло всички тестове бяха извършено без наличието на поставен въздушен филтър и кутия - тоест свободно навлизане на въздух в карба. Днес разглобихме наново всичко ... и отново установяваме, че карба е повече от перфектен. Тествахме и датчика за позицията на дроселовата клапа - всичко е ок и с него ...
BTW - моторът е с 1 карбуратор, съответно един поплавък и една игла.
Измерихме разстоянието на поплавъка, както е по менюъл - точно до милиметър, а именно 18,5мм. Пружината на иглата реагира и според нас работи коректно. Тествахме и с вакуум - не пропуска през иглата. Единственото, което изглежда нередно е, че е с гумен заострен връх и си личи някакво микроскопично отбелязване там, където ляга върху карба. По-скоро няма как да пропуска повече гориво от там.
След като сглобихме всичко наново-запалихме без въздушен филтър. Ситуацията беше същата, плякания, пукания и връщане от време на време на горивото през карба. Оставихме го да загрее и пак си поиграхме с pilot screw-a, отново да регулираме съотношението въздух-гориво. Може би малко подобрение се получи. След това решихме, при загрял вече мотор, да пробваме и с поставен въздушен филтър (който btw изпрах,измих,изчистих до блясък, след което омаслих, както е по предписание от K&N) - тоест както би следвало да се кара. Може би една идея по-добра работа на празен ход. Тръгнах и направих едно кръгче - пак прекъсва, пука, най-вече на ниски обороти и в момента, в който се опитвам да поддържам скорост. След 3-4км каране, нещата отшумяна, тротъл респонса се подобри-но далеч от перфектното и мигновенно покачване на обороти, изчезна прекъсването-давенето, не връща гориво от карба, но не върви както би трябвало според мен. На празен ход оборотите и работата на двигателя се подобри, но не осезаемо, тоест да мога да кажа, че тиктака. Друго - в момент на ускорение, на ниски обороти тръгва и в средни обороти, се усеща за част от секундата загуба на мощност и веднага възстановяване. Та започнахме да мислим в противоположна насока, а именно "бедна смес". Защо ? - защото четох доста, говорих с уж майстори, твърдящи, че разбират и тн, та, моторът е с прави афтърмаркет тръби Cobra и спортен K&N въздушен филтър, но с оригиналните дюзи - Mainjet 195# и slowjet 55#. След отново доста четене и питане, се оказва, че след такава интервенция - генерация, филтър, е силно препоръчителна смяната на дюзите, за да се нормализира работата на мотора, а и за да може да се използва пълния капацитет на двигателя следствие от интервенцията. Теорията ни е насочена към това, че има толкова гориво, колкото тези дюзи позволяват-тоест правилното според дебита на дюзите, но повече въздух отколкото съответства на това количество гориво, което довежда до неправилната смес и съответно неправилната работа на двигателя .... Към момента съм решил да пробвам с Jetkit дюзи, с различни показатели към по-голямо число, с което да увелича дебита на гориво, за да компенсирам повечето въздух. Така, че ако някой може да ми съдейства с намирането на такива дюзи ще съм много благодарен :)
Това е засега.
« Последна редакция: юли 13, 2018, 06:12:15 pm от milenskip »

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7235
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #5 -: юли 14, 2018, 07:02:01 pm »
Опушени в черно свещи се разминава коренно с идеята за бедна смес. Иначе си прав, че промяната на генрацията и филтъра изисква смяна на жигльори. Не знам дали ще се справиш сам.
Защо настройваш карба със свален филтър? Така вкарваш повече въздух, отколкото с филтъра, пък бил той и спортен. Настройвайки така сместта, неминуемо ще пуснеш повече гориво, за да компенсираш повечето въздух. След като докараш желаната работа и сложиш филтъра, сместта ще стане по-богата, защото въздухът ще намалее. Това обяснява черните свещи и пукането. Ако говорим за гърмежи в ауспуха, де.
С правите тръби се губи противодействието на нормалната генерация след изпускателните клапани и по този начин коректното налягане в цилиндрите.

П.П.
Има тема със сервизите в София и отзивите за тях. Не е лошо да се консултираш с хората там.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен milenskip

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 20
  • Кара: VTX 1300S
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #6 -: юли 15, 2018, 02:52:51 pm »
И нашата логика е същата, но след консултация ни казаха, че и бедната смес също е възможно да черни свещи ... как - нямам представа. По отношение на настройката - правя го със свален филтър, защото в противен случай е абсолютно невъзможно. Моторът е така конструиран, че с поставена кутия и филтър, не може да се стигне по никакъв начин до pilot screw-а, който се намира в долна и вътрешна(към средата да двигателя)страна на карба. Знам за наличието на автърмаркет pilot screw, който е с удължение и глава-тип врътка накрая, който благодарение на дължината си излиза отдолу под кутията и с него е възможна настройката с поставен филтър и кутия. Има клипове  а VTX 1300 с поставен такъв в ютубата.
В крайна сметка това остана като вариант, защото абсолютно всичко е проверено и явно изпускаме нещо. В другия форум колегите също предполагат неправилна работа на свещите, които btw са а по-високо топлинно число от това, което е заводско. Взех ги по препоръка на човек, който ми каза, че за нашите географски ширини е по-добре с тях... И това не знам дали е така. Та и свещите ще сменя, и без това тези вече станаха чврни на въглени и не знам дали изобщо биха се поизчистили.

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 438
  • Кара: TDM900
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #7 -: юли 15, 2018, 05:41:22 pm »
Начиии,свещите се обогатят и стават като нови;
Това че с по-високо топлинно число били за нашия климат... :fireinahole:
Все тая му е на двг дали е в бг или гр, или немско - той е проектиран за работа с определените му свещи!!
Слагай старите и пробвай пак!


Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2403
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #8 -: юли 15, 2018, 07:24:49 pm »
Ми то е ясно тогава. Щом са сложени свещи с по-високо топлинно число, те не могат да стигнат нужната температура, за да се самопочистят!
Това за връзката на топлинното число и климата са глупости, както каза колегата. Даже вредни глупости.
Сменяй майстора!

Неактивен milenskip

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 20
  • Кара: VTX 1300S
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #9 -: юли 15, 2018, 07:53:41 pm »
Добре, ясно е, че ще ги сменя, но възможно ли е те да са причинител на проблема ? Направо ще се метна на врат ако се окаже от тях.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7235
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #10 -: юли 15, 2018, 08:04:40 pm »
Винаги съм смятал за важно човек да казва всичко, което не му е оригинално по мотора и тогава да се мисли откъде му идват проблемите. Пък в случая всеки път научаваме по нещо ново - ту, че е с прави тръби вместо ауспуси, ту, че е с некоректни свещи, ту, че филтърът е спортен. Нещо друго, дето трябва да го знаем, има ли?

П.П.
При бедна смес свещите бая побеляват. И с по-високо топлинно число да са, пак не би трябвало да се опушват с черни сажди.

Според мен моторът е работил през цялото време с богата смес и понеже е бил с по-топли свещи, те не са смогвали да се освободят от нагара. Натрупаният нагар ебава искрата, горивото не изгаря напълно в цилиндрите и понеже отделно няма нужното противодействие заради правите тръби, излиза по-лесно и се пали в тях. Което пък е причината да се чуват гърмежите. Ако има някоя пробила лула, ефектът ще е още по-осезаем.
С нормални свещи и богата смес просто нагарът ще е малко по-малко.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен milenskip

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 20
  • Кара: VTX 1300S
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #11 -: юли 15, 2018, 10:28:45 pm »
Еми възможно е да изскочат, не се занимавам по занятие с карбуратори и двигатели, а по скоро ми е като ходи. Може да се появят неща, за  които и аз да не знам. Моторът е в мен от година, а и не съм го карал много. Като цяло съм си лаик, затова питам и търся информация, нали все пак е форум ;)

Неактивен milenskip

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 20
  • Кара: VTX 1300S
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #12 -: юли 16, 2018, 10:39:26 pm »

Привет на всички. Свещите са сменени с предписаните от производителя, въпреки че старите свещи се оказаха също като предписан вариант по менюъл. Тези, които са standard са с топлинно число 6, а тези, които свалихме от мотора са с топлинно число 7, но също препоръчани по менюъл като свещи за extender high speed riding... Та, обаче резултата е налице, моторът заработи, изчезнаха пуканията, гърмежи и т.н. Единствено все още малко трудно се изфорсира при рязко подаване на газ. Има отново леко глъхнене и тогава се вдигат оборотите. Като цяло заработи доста по-добре. Също си поиграх и със pilot screw-а. Първоначално при високи обороти изпушваше  черно, но след още малко настройка нещата се нормализираха от към изпушване. Като цяло не ми харесва как работи, но е в пъти по-добре от преди. Остава замяната на жигльорите и нов удължен pilot screw за по-лесна настройка, като след пристигането и монтирането им ще пиша за резултата. Благодаря на всички за препоръките. Безаварийни километри. Smile

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7235
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Проблем с Honda VTX-1300 - 2003г.
« Отговор #13 -: юли 18, 2018, 08:20:38 pm »
Ако стандартните свещи (със средно топлинно число) са ти 6-ици, 7-ици се слагат, ако стандартните прегряват. Не е задължително това да се случва непременно при продължително каране с висока скорост. Ако пък 6-иците се мокрят, слагаш 5-ици. Ако има такива, де. Моите например са 7, 8 (стандартна) и 9.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.