.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Мотори и E10 бензин  (Прочетена 30268 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

dirtlego

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 919
  • Кара: Ducati Diavel
  • Ducater
Мотори и E10 бензин
« -: септември 04, 2018, 04:46:18 pm »

http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/09/04/fuel-labelling/

Надявам се да се разбира, ако не https://translate.google.bg/

Ethanol blends above 10% can damage the painting of the fuel tank, damage the rubber fuel lines, cause corrosion of fuel lines and cause poor drivability.

On the ACEM website you can find a list of motorcycle brands and types and their compatibility with E10 fuel.

https://www.acem.eu/component/content/article/2-non-categorise/33-e10?Itemid=109
Активен
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #1 -: септември 04, 2018, 07:54:37 pm »

Някои твърдят, че до 30% етанол в бензина не е проблем. Аз лично съм сипвал на колите си зимно време спирт за горене в резервоарите, което е стар шофьорски трик за обиране на водата и по-лесното й прекарване през двигателя. Не съм имал ръждясали резервоари или разкапани маркучи. Досега винаги маркучите са ми се скапвали от външната страна, като най-често се напукват и след това естествено и протичат.
« Последна редакция: септември 04, 2018, 08:32:33 pm от ivchotr »
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

dirtlego

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 919
  • Кара: Ducati Diavel
  • Ducater
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #2 -: септември 04, 2018, 08:19:33 pm »

Цитат
Някои твърдят, че до 30% етанло в бензина не е проблем.
Кои са тези "някои"?
Аз лично предпочитам да внимавам, а иначе е ясно, че който, каквото иска това ще налива.
Активен
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #3 -: септември 04, 2018, 08:31:59 pm »

Ами кои. Не ги познавам. Чета из нета. Може и да грешат, откъде да ги знам? То в БГ бензина и без това с какво ли не го кръщават, та малко етанол едва ли ще му е проблем ;D
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #4 -: септември 05, 2018, 06:21:53 pm »

Старият шофьорски трик е... всъщност мит. Дападжийска простотия.
Наливането на спирт в бензина освен влошено смесообразуване и сепариране, не води до нищо друго.

Иначе спиртът гори нормално като бензина. Няма октаново число и не детонира. Силно хигроскопичен е и "попива" вода от въздуха като луд.
Иска близо два пъти по-малко въздух, за да гори нормално. Затова Е10 има тенденция да обеднява сместа в карбураторните двигатели. При инжекционите се наблюдава леко повишаване на разхода (между 10 и 20 процента).

Няма абсолютно никакво агресивно действие към която и да е гума или маркуч.
В Щатите има Е10 и Е85.
В Бразилия и Аржентина има Е100 - чист етанол.
В Бразилия обикновеният бензин е всъщност Е25...

Апропо, метанолът е доста по-добър вариант. И по-евтин. И повече дава повече възможности за тунинг.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #5 -: септември 05, 2018, 07:04:37 pm »

...
Иначе спиртът гори нормално като бензина. Няма октаново число и не детонира. Силно хигроскопичен е и "попива" вода от въздуха като луд.
...

Ами нали това разправям и аз. Това е в основата на трика. Тук не става въпрос половината резервоар да ти е пълен със спирт. На 40 литра резервоар сипвах около 0.5 литра спирт. Щото не е като да нямаше вода в бензина едно време. И трикът си действаше безотказно.

Аз май съм споменавал вече, ама ако не съм, да го спомена ;D Преди много години запалих двигателя на Москвича си с белоградчишка ракия ;D ;D ;D Претракваше малко, ама запали ;D ;D ;D
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #6 -: септември 05, 2018, 07:51:35 pm »

Ивчо, спиртът НЕ обезводнява бензина.
ОВОДНЯВА го.
Дападжийска простотия.
Водата НЕ СЕ разтваря в бензин. Пада на дъното.
Спиртът НЕ пада, докато не поеме вода.
Като поеме, пада. После на дъното имаш два пъти повече вода...

Аз съм се прибирал 40 киломерта на метанол.
С Москвич.

Да, обезводнява.
Но НЕ и като се налее в бензин.

В бензина можеш да разтвориш до 3% вода.
Най-сухият етанол е 97%...
Вярвам можеш да броиш до 3?

Виж, метанолът е друг алкохол. Ела да ти покажа каква е разликата. Аз в буквалния смисъл се мия с него.
Годишно през ръцете ми минават 200 литра.
За гориво... го ползвам.
Активен

dirtlego

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 919
  • Кара: Ducati Diavel
  • Ducater
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #7 -: септември 05, 2018, 08:40:50 pm »

Цитат
ОВОДНЯВА го.

Там е проблема. Пишат по форумите, че не е добре да се оставя полупълен резервоар за дълго, тъй като се отделя водата и предизвикра корозия. Някой пластмасови резервоари също не го понасят.

Метанолът е по-добър вариант за тунинг, ама виж какво правел:

http://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0

Тук още за етанола:
https://armchairbiker.com/ethanol-in-petrol-what-classic-bikers-need-to-know/
Активен
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #8 -: септември 05, 2018, 08:56:13 pm »


Ивчо, спиртът НЕ обезводнява бензина.
ОВОДНЯВА го.
Дападжийска простотия.
Водата НЕ СЕ разтваря в бензин. Пада на дъното.
Спиртът НЕ пада, докато не поеме вода.
Като поеме, пада. После на дъното имаш два пъти повече вода...


Е, да. На дъното ще имаш вода, ама и спирт. И когато помпата, която е вързана на дъното на повечето резервоари започне да изпомпва водата към двигателя, е по-добре в цилиндрите да влиза вода със спирт, отколкото само вода. Само с вода двигателят няма да работи. И точно това е в основата на "дападжийската простотия". От линка на Дъртлего се вижда, че в Англия са сипвали заводски в бензина им и малки количества спирт. Още от 1920 година насам. Предполагам не са били по-прости от нас хората тогава. Защото някои неща са ги установявали опитно. Мен за спирта са ме учили в училище, а пък аз съм го пробвал опитно. Защото предполагам си разбрал, че аз само на написани работи не вярвам ;)
Ти може и да си много начетен по химия, обаче няма как да ме накараш да вярвам в нещо, при положение, че аз с очите си съм виждал обратното.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #9 -: септември 06, 2018, 07:26:07 am »

Спиртът(и водка става,ма брсрушките ако ре видят, бият за тая ерес) се ползва и като дехидраторите на камионите при спирачките ;)
Сега,дали поглъща или отблъсква водата(къде ли ще отиде!?) Е все тая - важното е че работи в наша полза..в повечето случаи
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #10 -: септември 06, 2018, 09:17:49 am »

Ивчо, аз не съм силен по химия. Жена ми е магистър химик, но това е друга тема.

Говоря ти за дападжийските митове и легенди на база практическия опит плюс сериозните познания баш по темата със спиртовете.
Както знаеш, спирт ползвам за гориво повече, отколкото бензин.
Ако не го знаеш - заповядай на място, за да видиш с очите си какво се случва при смесването им в стъкленица, щото в резервоара тъпия дападжия НЕ го вижда. Прави го, щото така му е казал още по-тъпия му старши колега и така до безкрай...

На старите камиони, влакове и так далее спирт се ползва за обезводняване, но говорим за влага над 10%!!!!!

Днес НЕ се ползва поради неефективността на метода.

Причината е, че и най-сухият спирт съдържа 3% вода. Това е максималната допустима граница при бензина. Над нея водата сепарира (отделя се видимо).

Аз използвам над 200 литра годишно спирт ЧЗА, който допълнително обезводнявам в дестилатор до 99,7. Това е абсолютният максимум, който е нестабилен като пръднята - след минута отвореният съд отново е на 97...

Ела, виж за какво иде реч и тогава пак ще говорим...

Драгрейсингът ползва за гориво спирт.
Индикар също.
Говоря за ЧИСТ И САМО СПИРТ.
Е... и малко нитрометан...
Всъщност 90% нитрометан.

Идеята е:
Спиртът (метиловия, щото етиловия не отдава толко калории в двигателя, а и е много по-евтин) иска два пъти по-малко въздух от бензина при идентична калоричност. Това значи два пъти повече гориво за единица време, което значи почти два пъти повече калории, сиреч мощност.
А за да стане кефа пълен, се добавя азотно съединение, което при началото на горенето отделя 53% ЧИСТ КИСЛОРОД.
Сещаш се... няма такова турбо, нито битурбо, нито квадротурбо... щото турбото има лимит. Лимитът е детонацията.
Щото турбото създава екстра налягане и това води до детонация...
Кислородът, появил се отнякъде точно като се подаде искрата не създава този проблем.
Драгрейсърите, както и най-яките водомоторни спортове (F1 на вода) ползват именно спирт.
Метанол.
... само 10% при драга. Другите 90 са нитрометан. Демек кислород на буци...
Горивото върви в мотора като чешма. Това му е и недостатъка - огромен, нечовешки разход. Ама и хиляди коне от смешни нетурбинирани моторчета.

А във F1 спиртът е забранен преди много години. Причината е, че гори с невидим пламък.


Относно бензините с добавен спирт - идеята е екология и заигравка с акциза. Не знам какво си представяш под думата "спирт", но основно са 3 вида етанол, денатуриран и метанол.
Първият става за пиене. Вторият е много сходен, но не става за пиене. Третият е отровен.
Първият струва 30 стотинки в завода и 7 лева в аптеката и пак толко във вид на ракия. Разликата се нарича АКЦИЗ.
Вторият е братовчед на първия, но за промишлени цели. Не е отровен, но ще те подриска.
Третият струва около 25 стотинки килото в завода. Ползва се за реактив, добавка, катализиращ агент и за гориво. Силно отровен ПРИ ПОГЛЪЩАНЕ!
Изпаренията му са също толкова токсични, колкото и на ракията. Аз си мия ръцете... и всички железа. 200 кила изгарям и още 400 отиват за миене всяка година.

Онова синьото, дето ти го продават с етикет "Спирт за горене" е синьо боядисан метанол - справка етикета.
В течността за чистачки също е важна съставка.
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #11 -: септември 06, 2018, 09:26:22 am »

Комшийчето е рацерче. Една вечер го заварвам да налива "Спирт за горене" в резервоара.
Питам го - "Що си го причиняваш?"
Вика - "Баща ми цял живот кара рейсове и той ми каза, че утре на пистата ще ги издухам!"

Казах му, че ще издуха на Мукавей кайсиите... хубаво, че не е тънкообиден. Подарих му шише нитрометан с инструкциите да го добави непосредствено преди старта.
После цяла седмица пих безплатна бира. При 20 лева килото нитрометан на дребно, бях на далавера с бирата...
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #12 -: септември 06, 2018, 12:13:40 pm »

На всичкото отгоре най-сухият спирт, който можеш да ди купиш е в аптеката. Съдържа ЦЕЛИ 5%ВОДА!
Както казах по-горе, 3%вода в бензина и започва да СЕПАРИРА. Демек - отделя се и я ВИЖДАШ.
И какво става като налееш спирт с 5% вода???
Да, спиртът е хигроскопичен и ПОЕМА водата. Но при собствена влага от 5%, той става НЕРАЗТВОРИМ в бензина.

Пробвай да обезводниш "влажен" бензин със спирт в прозрачен буркан и виж сам какво се случва. Ако влагата е под 3% праг - разтваря се. Ако е над 3%... сепарира още по-бързо.

А като вземе да емулсира (да се сбозясва), става готино...


По морето продаваме най-много лимонтузу. Особено лятос. Селяните го слагат в джибрите...
Поредният идиотски мит... от който печелим и сме доволни.
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #13 -: септември 06, 2018, 12:16:39 pm »

Стана четвърти пост...

В бензина може да се добави етанол/метанол до 99%.
Разтваря се.

Но... да наливаш спирт, за да инхибираш водата НЕ СТАВА във всеки бензин.
Туй исках да кажа. Водата над 3% се отстранява механично.

Или чрез ЕМУЛГАТОР.  Емулгаторът смесва две несмесяеми неща чрез образуване на емулсия. Не е ок, но понякога е единствения начин.
Емулгаторът не е кат нито едно от двете вещества, но се държи като всяко от тях поотделно и никога заедно...
« Последна редакция: септември 06, 2018, 12:19:49 pm от Гошко »
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #14 -: септември 06, 2018, 09:02:54 pm »

Уф. Много подробно обясни нещата. Аз по-голямата част от тях ги знам. Ама и ти казваш това, което казвам аз, а пък нещо не можем да се разберем.
Водата е по-тежка от бензина и пада на дъното на резервоара. В големите, многотонни цистерни, които ползват и по бензиностанциите, дори нарочно наливат вода, която стои като възглавница на горивото на дъното на цистерната. Не съм питал за подробности, но е факт. Преди години, когато бях малък, а пък ти не си бил още роден, в окръжните градове имаше максимум две бензиностанции, все на "Петрол". Още тогава бензинджиите бяха баровци наред с барманите ;D, щото къртеха пари от службата. Вадеха бензин и го заместваха с вода. Сега тази далавера май вече не я прилагат, или може би не толкова често. Но и в тъмните години след последната революция се практикуваше често. Та дали защото нивото на бензина в цистерната е паднало много ниско, когато човек зарежда и помпата е набухала в колата и от водната възглавница, или понеже бензинджийчето е доляло вода заради далаверката си и водата е била в повече, в резервоарите на колите на дападжиите, пък и на обикновените хорица, често се случваше да има вода. До степен карбураторът на колата да се напълни с тази иначе животворна течност и колата да не иска да откине. На теб може и да не ти се вярва, ама именно със спирта за горене проблемът се решаваше. Пробвал съм го лично. Ти сам казваш, че спиртът се оводнява и точно това му качество му помага да прекара водата през двигателя, без последният да се чуди какво му дават, а пък ние да се чудим защо не ще да работи. И преди казах - спирт с вода гори по-лесно, отколкото само вода. Повечето сонди в резервоарите са именно на дъното, където е и водата. Сега, никой не твърди, че става въпрос за литри вода. Но фактът си е факт. Мен на това са ме учили преподаватели по ДВГ и по ремонт, експлоатация и евакуация на автотракторна техника, както в средното ми образование, така и във висшето. Говоря за хора, за които нямаше тайни в тази материя.

П.П. И аз съм бачкал в ДАП като ученик. Карах си стажа от УПК-то там.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 692
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #15 -: септември 06, 2018, 10:13:22 pm »

Спиртът(и водка става,ма брсрушките ако ре видят, бият за тая ерес) се ползва и като дехидраторите на камионите при спирачките ;)
Сега,дали поглъща или отблъсква водата(къде ли ще отиде!?) Е все тая - важното е че работи в наша полза..в повечето случаи
Спирачките на камионите са с въздух бре Аполо....
Активен

Rossonero76

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 124
  • Кара: Kawasaki Z900 '19
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #16 -: септември 06, 2018, 10:32:58 pm »

Цитат
Спирачките на камионите са с въздух бре Аполо....

Именно затова се използва и дехидратор, който е комбиниран с разтоварващ клапан.
Активен

apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #17 -: септември 07, 2018, 04:41:24 am »

Навремето га нямаше дехидратор, спирта обираше влагата от въздуха и не незалепваха мембраните на спирачните цилиндри;
Пак ще кажа - понякога,когато прсктиката срещне теорията, борбата е ожесточена   ;)
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #18 -: септември 07, 2018, 08:45:40 am »

Навремето га нямаше дехидратор, спирта обираше влагата от въздуха и не незалепваха мембраните на спирачните цилиндри;


На старите камиони, влакове и так далее спирт се ползва за обезводняване, но говорим за влага над 10%!!!!!
Днес НЕ се ползва поради неефективността на метода.

Причината е, че ...

Аз нещо друго ли казах???
« Последна редакция: септември 07, 2018, 08:47:54 am от Гошко »
Активен

apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Мотори и E10 бензин
« Отговор #19 -: септември 07, 2018, 11:17:19 am »

Не ти схванах поста..  :downtown:
Активен
 

Страницата е създадена за 0.108 секунди с 23 запитвания.