Автор Тема: Избор на мотор - 125 кубика  (Прочетена 17546 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Svetlin01

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Кара: Балкан 50 ; Симсон С51 (70 cc) ; Yamaha ybr 125 i
Избор на мотор - 125 кубика
« -: февруари 08, 2019, 11:33:22 am »
Здравейте! Благодаря за приема! Миналата година изкарах А1 категория  и сега си търся мотор. На курсовете  карах  Yamaha ybr  125i  и  наистина  много ми хареса.   Какво ви е мнението за този  мотор? Знам , че е  само 10 конски   сили  , но  на мен ми  стигат.  Предимно  търся  класически тип мотор ( с кръгъл фар) , каквато е и ямахата, като изключвам чопърите като примерно Yamaha virago 125. Друг мотор , който ми направи впечатление е Mz rt 125 след 2000 година , оборудван с четиритактов двигател с 15 коня  и 6 скорости +водно охлаждане.  Проблемът е , че не са много разпространени и съответно не намерих и части за тях ?

Неактивен Mit

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 244
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #1 -: февруари 08, 2019, 06:56:20 pm »
Honda CB125F е чудесна и много надеждна машинка , Хонда варадеро 125 също, но и двете не са с кръгли фарове :)
С такива е една истинска класика Suzuki van van 125

Неактивен Svetlin01

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Кара: Балкан 50 ; Симсон С51 (70 cc) ; Yamaha ybr 125 i
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #2 -: февруари 08, 2019, 09:39:14 pm »
Хонда Варадерото  също съм ги гледал и не са лоши. Харесвам моделът от 2007 година с инжекцион  , но пък са много скъпи втора употреба и на много километри ( от порядъка на 40,50,60 хил. км , което все пак за 125 кубика не е малко , според мен) Като нови са стрували , доколкото знам , 11000 лева.  Но пък са с много екстри за 125 куб. мотор  като електронен километраж , часовник , водно охлаждане  , уред за показване температурата на антифриза .  Ямахата ybr 125 е въздухар, но пък когато карах такава  на курса , никога не е прегрявала. Също така ми е направи впечатление , че  тези моторетки са много здрави - всеки начинаещ курсист се качваше на нея , пък и ние , които карахме а1 кат.  я пържехме на четвъртия и пети елемент от полигона  (скоростните отсечки) . Mz rt 125 , както казах , също много ми харесва.  Водно охлаждане , 6 скорости  , от снимките ми се вижда леко агресивен , ако може да се каже , също така става и за преходи по черни пътища - примерно да си отида на село. Притеснява ме само това че  може  би се намират по-трудно части  , защото не е много разпространен модел тук?  Като цяло , може да се каже , че си падам по нейкед моторите  повече.
« Последна редакция: февруари 08, 2019, 09:41:10 pm от Svetlin01 »

Неактивен yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 692
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #3 -: февруари 08, 2019, 11:32:21 pm »
   По-добре гледай за 250сс. Нещо около 25 коня до към 30 е напълно достатъчно. Много по универсална моторетка. 125 за извън града е слабо......
 

 П.п. Като разход на гориво почти нямат разлика.
« Последна редакция: февруари 08, 2019, 11:43:31 pm от yamaha1100cc »

Неактивен Mit

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 244
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #4 -: февруари 08, 2019, 11:45:29 pm »
Колегата е с А1 и мисля, че няма да му е интересно да си купи нищо над 125сс 11kw или 15 hp .
Мога да добавя към предишния си пост, че ybr-a е също толкова добър избор като цитираните от мен модели. За съжаление не мога да кажа нищо за MZ125RT, не го познавам изобщо.

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #5 -: февруари 09, 2019, 01:31:27 am »
Аprilia RS4 125R  ;)
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #6 -: февруари 09, 2019, 07:50:34 pm »
Хондата и Ямахата в този клас са достатъчно здрави моторетки.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 822
  • Кара: Majesty 400
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #7 -: февруари 10, 2019, 10:32:04 am »
Аз бих заложил на Ендуро в този клас, мисля си, че ще е по-удобно. И на мен също ми допада Варадеро 125, дори и модела 2002 г., V2.
Валентин Андреев

Неактивен Svetlin01

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Кара: Балкан 50 ; Симсон С51 (70 cc) ; Yamaha ybr 125 i
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #8 -: февруари 12, 2019, 10:26:00 pm »
След дълъг размисъл и прочитайки  вашите коментари , ямахата ми е фаворит .  Да , не е най-бързата  125-ца  , но аз не търся това.  Както казах , на курсовете карах такава  ямаха.  Удобна ми е ,  ускорява плавно ,  има визия на обикновен мотоциклет ( гол мотор с кръгъл фар , както едно време са били масово такива моторите ) За мен класическият образ на мотоциклета  е именно този  - гол мотор с кръгъл фар  или по друг начин казано : "naked". Като цяло си падам само по нейкед моторите . Благодаря на всички , които отделиха време, да прочетат и напишат мнение по темата . Пожелавам  на всички ви много безаварийни километри и хубави емоции с любимите ви машини и през тази година !  :) ;)
« Последна редакция: февруари 12, 2019, 10:30:51 pm от Svetlin01 »

Неактивен Svetlin01

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Кара: Балкан 50 ; Симсон С51 (70 cc) ; Yamaha ybr 125 i
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #9 -: май 09, 2019, 12:15:24 pm »
Здравейте  отново , колеги! Първо  да се  извиня , че правя двоен пост , не знам  дали е забранен. Така , да се върна на темата. В края на месеца  , един човек каза , че ще ходи за мотори в Германия и може да ми докара и на мен , като аз си избера обявата по интернет.  Загледах се по Хонда Варадеро 125 , карбураторната версия  , и да ви кажа много ми хареса. Искам да ми дадете мнение за този модел , някакви слабости ( изключваме , че е 125 кубика  , на мен ми стигат )? Благодаря ви предварително  :)

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #10 -: май 09, 2019, 05:01:08 pm »
Здравейте  отново , колеги! Първо  да се  извиня , че правя двоен пост , не знам  дали е забранен. Така , да се върна на темата. В края на месеца  , един човек каза , че ще ходи за мотори в Германия и може да ми докара и на мен , като аз си избера обявата по интернет.  Загледах се по Хонда Варадеро 125 , карбураторната версия  , и да ви кажа много ми хареса. Искам да ми дадете мнение за този модел , някакви слабости ( изключваме , че е 125 кубика  , на мен ми стигат )? Благодаря ви предварително  :)
Ами освен че е голям на размери а със малък двигател е и карбуратор отгоре на всичко  :bootyshake: :bootyshake:
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #11 -: май 09, 2019, 05:20:14 pm »
И какво като е карбуратор? Колкото по-просто устройство, толкова по-надежден мотор.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 482
  • Кара: BMW G 650 GS Sertao
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #12 -: май 09, 2019, 05:38:20 pm »
Че то инжекцията е по-просто устройство от карбуратора.  ;)

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 822
  • Кара: Majesty 400
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #13 -: май 09, 2019, 09:32:45 pm »
Аз бих заложил на Ендуро в този клас, мисля си, че ще е по-удобно. И на мен също ми допада Варадеро 125, дори и модела 2002 г., V2.

Аз вече го написах, това е чудесен избор! Мой приятел имаше неотдавна, не съм имал щастието да го покарам, но от него знам, че е страхотен 1-ви избор. Ще цитирам: макар, че е голям на размер е супер удобен, маневрен и със страхотно окачване. За динамика, няма какво особено да се очаква, спирачки - супер. Аз бих заложил смело, а ако има проблем с карбовете, Коко не вярвам да откаже съдействие :)
Валентин Андреев

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #14 -: май 10, 2019, 07:48:11 am »
................. а ако има проблем с карбовете, Коко не вярвам да откаже съдействие :)
аз не случайно казвам ИНЖЕКЦИЯ  ;)
 Хонда - най-скъпите резервни части за мотоциклет към момента ( последните 2 години водят класациите и детронираха Кавазаки )
 Карбуратор = проблеми десетки ненужни главоболия , вземи си инжекция и да ти рахатяса главата , имаш едно чистене на дюзи и дросели на 50-100К и тва е , карбуратори могат да те докарат до депресивни състояния относно разходите по тях за такъв малък кенеф
 има десетки по добри 125-ци
 Аз лично ако исках 125 щях да търся няколко основни неща в него , едно от тях е МАСА , второто е ИНЖЕКЦИОН , третото е Ремонтопригодност и подръжка - цена части / пробег и година производство /
 - Моят съвет е:
 Моторче 125сс след 2010-2012 , инжекцион , на не повече от 25-30 000 РЕАЛНИ Километра !
 Най-евтин вариант са Дилърските моторчета - YBR125 / GN125 / CB125 проблема е че та на 5 годинки са на по 100 000 - 140 000 км
 Както винаги съм казвал: Бръкни се някой лев отгоре Сега , за да не се изтръскваш в пъти повече след това
 ******* Мотор който сега ще платиш 1000 Евро примерно , след 4 години ще ти струва 3000 евро и дълги престои в сервиз/гараж , мотор който струва 2500-3000 евро сега ще ти струва пак 3000 евро след 3 години , но няма да пребивава по сервизи и от разликата в разходите ще ти е "донесъл" (спестил пари)


 Ивчо - отдавна си доказъл безхаберие и незнание , не е нуъжно да го напомняш постоянно , ние си те знаем спокойно.
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Неактивен Svetlin01

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Кара: Балкан 50 ; Симсон С51 (70 cc) ; Yamaha ybr 125 i
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #15 -: май 10, 2019, 11:03:56 am »
Първо  , благодаря  на всички колеги , които са си дали мнението  , или пък на които им предстои да го дадат.  Относно  инжекционът-  съгласен съм , има си своите предимства пред неговия  предшественик  карбуратора(най вече студения старт ). Не съм съгласен обаче  , че карбураторът  постоянно  прави проблеми и че едва ли не , доколкото разбрах мнението на колегата , моторът няма да излиза от сервиза.  Имам симсон с51 , купих му нов карбуратор, понеже стария не беше подходящ за него (моторчето е 70 кубика)   , настроих новия карбуратор   както трябва и сега вече около 2500 км  , да чукна на дърво , няма проблеми. Симсонът  си пали от първи  , втори  път , когато е студен   , та даже и през зимата. Свеща е с керемиден  нагар.
Другото което ми направи впечатление , е че колегата ми казва да дам по-добре  3000 евро за запазен екземпляр , отколкото 1000. Сега не знам , дали колегата просто е искал да ми даде някакъв пример , или наистина  има предвид  тези цени , моля да бъда извинен, ако не съм го разбрал. Колега , за 3000 евро можеш да си купиш чисто нов 125 кубиков марков мотоциклет. Небезизвестната  Yamaha ybr 125 е струвала около 5000 лева (2500 евро) , както и нейния наследник Yamaha ys 125 , в момента , струва около 5300-5400 лева. Honda cbf 125 също струва около 5400 лева. Разбира се , има и 125 кубикови мотори  , които струват доста повече.  Например , Хонда Варадерото  е  струвала около 10000-11000 лева (5000 евро) , което е адски много за мотор в такъв клас. Други примери са скутерът Honda forza 125и мини моторчето Honda monkey 125. Те се продават  в днешно време и струват съответно 10000 и 8000 лева. Моля колегата да не приема това като заяждане , просто  си изказвам мнението   :) ;)

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #16 -: май 10, 2019, 05:17:04 pm »
 Колега , аз карбураторите и инжекциите не ги разбирам  :-X

 незнам къде си видял читав модел/марка мотор 125 чисто нов да струва 2000 евро , но това което визирам като ново е по 6-7000 евро , ако има чисто нова ЯМАХА , ХОНДА , СУЗУКИ и т.н. от дилърската/куриерска серия и можеш да я купиш с гаранция чисто нова от магазина - то тогава не виждам какво му мислиш - 5000 лв за 5 години и знаеш че поне 5 години няма да имаш никакви проблеми.
 Преди година търсих за синът си мотор 125 , огледах над 30 мотора , ами как да кажа , ама всички дето бяха за по 2-3000 лв бяха напудрени гробета за продаване , мога да дам доста примери с мотори продадени из България , които аз оглеждах в Германия и приятели са оглеждали за мен в Италия.......

 Най-евтиният читав мотор беше една Априлия 125 , 2015-та на реални 13500 километра от единствен собственик , и без акумулатор , със счупено огледало и износени гуми се договорихме до уникалната цена от 2300 евро ........... и мога да кажа че този мотор има причина да струва толкова.
 Същата такава априлиа 2013-та се появи за 980 евро на 98 000 км , в момента е в България в Перфектно състояние , обслужена .......... на 8000 км за 4000 лв
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Неактивен Svetlin01

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Кара: Балкан 50 ; Симсон С51 (70 cc) ; Yamaha ybr 125 i
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #17 -: май 10, 2019, 07:02:29 pm »
Колега , цяла зима  разглеждам  мотори  и чета мнения в чужди сайтове (английски  , немски , полски , италиански и т.н.) За цените не си ги измислям , провери официалните сайтове на хонда и ямаха и виж съответно колко са цените на моделите cbf и ys 125 ( 5429 лв.  с ДДС за хондата и 5380 лв. с ДДС  за ямахата) В английските сайтове за  ревюта на различни мотоциклети   , именно  изтъкват като плюс  за ямахата  ybr 125  , че е евтина ( 2300-2500 паунда чисто нова) .  Хонда , Ямаха , Сузуки и т.н. знаят   , че 125 кубиковия  клас е главно предназачен за полигони и млади мотористи , като  мен , които са придобили а1 категория на 16 години. Не е рентабилно производителите да вдигат цените до небето , защото кой ще им купи моторите тогава? Откъде ще извадя 10000 лева за чисто нов мотор  , като  съм едва на 17 години?Да подчертая , че говоря за обикновени  бюджетни  градски мотори  , а не за някакви 125 кубикови , накичени с пластмаси, реплики на пистови мотори ( aprillia rs4 , Honda cbr 125 и т.н.) Тук, в България , българските автоджамбази се опитват да се вземат , колкото се може по-голяма гробница мотор  , да го замажат  и да го продадат тук на солена цена  и да изкарат голяма печалба. Просто  няма как един 125 кубиков обикновен  градски  мотоциклет да струва колкото една Дачия Сандеро? Не се заяждам   , но не мога да се съглася с теб . Лека вечер  :)

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #18 -: май 19, 2019, 10:00:12 pm »

 Ивчо - отдавна си доказъл безхаберие и незнание , не е нуъжно да го напомняш постоянно , ние си те знаем спокойно.


Коко, аз пък съм чел доста неприятни отзиви за карбураторите, които са претърпели "ремонт" и "обслужване" във вашия сервиз. Не знам кой точно ги е оправял и сервизирал, но тези отзиви още стоят из нета. Ако това е причината да смяташ, че карбовете не са нещо, за което човек да си дава парите, разбирам те напълно. Впрочем това е пример за безхаберие. И може би за незнание. Чел съм разбира се и много позитивни отзиви от доволните ти клиенти. Доколкото си спомням, цените ти не са безбожни. Така че не мога да разбера защо си противоречиш сам. Аз например, без да имам сервиз и с инструментите, които са ми в багажника на колата, съм поправял карбуратори когато се е налагало и до един са работили след това. При това говоря и за автомобилни, които са далеч по-сложни от мотоциклетните. Сега, не знам какви точно инжекции коментирате, но тези системи обикновено се обслужват от доста електронни компоненти. Една нова лабда сонда е около 150 - 200 лв. Втора ръка са по 60 - 70 лв. Та така... Като стана въпрос за 125-чки, жена ми има такава. С карбуратор. Понеже не я кара често, единственият й проблем е, че понякога остава отворена иглата на поплавъка. Говоря обаче за престой от 3 - 4 месеца на открит паркинг през лятото. Иначе пали от раз и си върви доволно като за 125-ца. Моторът го взехме за 2000 лв преди няколко години и ако сега се наложи да го продаде, ще му вземе парите от раз. За моите карбуратори, които не са пипвани от 10 години, няма да отварям приказка. Моторът ми дава разход на дълъг път между 4.5 и 5.2 в последно време. Няма да повтарям на колко години е дъргелът и на незнайно колко стотин хиляди километра. Единственият плюс за инжекцията е, че на голяма надморска височина ще работи нормално, докато карбовете ще видят леко зор.

П.П. А бе ти няма ли да си смениш ника с нещо по БМВ-ейско ;D ;D ;D

Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Избор на мотор - 125 кубика
« Отговор #19 -: май 20, 2019, 07:40:37 am »
 - Oтносно недоволните .... винаги има , относно количеството , иска ми се да ги видя тези ДОСТА  ;)

 Относно Инжекция и Карбуратори - пак ти казвам - с НУЛЕВИТЕ ти Знания и ТЕХНИЧЕСКО Ниво , не се изказвай по теми който са над потенциалната ти възможност за в бъдеще някога.........

 Инжекциона е във ПЪТИ по Стабилен като работа и десетки пъти по надежден като конструкция и експлоатация това е ФАКТ , който може би само ТИ и Подобните БЪЛГАРСКИ СПЕЦИАЛИСТИ" се опитват да оспорят.

 Ако искаш да ти е мирна главата купуваш си инжекция и точка - Това е !

 Ти колко сложни карбуратори на автомобил си виждал нямам и на идея , ама вече след поредното ти изказване съм убеден , че карбуратори на мотоциклет не си и виждал дори.

 Към колегата:

 Замисли се защо сравняваш цената със ДАЧИЯ ............ Аз бих казал така , защо един 20 годишен Мерцедес струва колкото чисто нова ДАЧИЯ ? Или ти сега ще земеш да ми обясниш , че едното е чисто нова кола а другото е стара таратайка ? Е Аз пък като прост селянин(не съм Столичанин ) съм стигнал до един Елементарен извод - БЕЗПЛАТЕН ОБЯД Няма , и когато нещо ти се дава евтинко , то има причина да е така  ;) :friends:
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71