Автор Тема: Завръщам се като новобранец  (Прочетена 39575 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Mitaka_PR

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 438
  • Кара: Suzuki GSR600
Завръщам се като новобранец
« -: февруари 23, 2019, 08:20:00 pm »
Здравейте колеги! След около 6 години неактивност и чакане да навърша години за А категория, сега дойде и моят момент да се завърна и да питам. Юни месец навършвам 24 години и вече що-годе мога да си позволя мотор. С това обаче ми изникват ред въпроси.

Да започнем с подготовката... Ако всичко е точно, април мисля да започвам курса. Въпреки че някои школи предлагат каска и ръкавици, аз мисля да се оборудвам със собствени. Така или иначе след курса ще ми се наложи да си купя. На първо време за курса дали ще са ми достатъчни каска, ръкавици, ботуши и наколенки/налакътници? Мога ли да мина без ботуши? Като си ги избирам да робувам ли на марки (Alpinestar) или има и други, които ще ме предпазват също толкова добре? Можете ли да ми препоръчате магазини в София, пък било то и само за проба, а после да ги поръчам изгодно от Louis примерно?

За каска първоначално гледах модели на Shoei (цени около 700 лева), после гледах Caberg в диапазон 250-300, а накрая шефът ми (спипвайки ме да гледам каски на работа  :headbang: ) ме попита каква е разликата между Caberg-а и неговата неизвестна за 80 лева? Вие какво ще ме посъветвате предвид, че ми предстоят тепърва доста разходи? 250-300 лева достатъчен бюджет ли са за прилична каска? Има ли тънкости или нещо специфично, което трябва да гледам при избор на каска?

Трябват ли ми високи ръкавици или тези до китката са достатъчни? Какво повече дават високите? На какво трябва да обърна внимание? Същото важи и за ботушите? Какъв би бил един добър ценови диапазон, в който мога да намеря прилични ръкавици и ботуши?

Дайте някакви насоки и за наколенки/налакътници? Или там особености няма?

Да стигнем и до мотора, за да определим подходяща екипировка... Почти тотален новобранец съм. Притежавал съм само един 50cc 2Т скутер докато навърша 18, като съм карал и 4Т такъв. Моята мечта е един ден да карам голям и лъскав хромиран чопър, но бюджетът ми засега не го позволява. Затова се оглеждам за naked или пистов, като съм отворен и за всякакви други съвети/предложения. Като бюджет засега съм си определил около 6 000 лева.

Да обясня и каква е идеята ми, за да се спрем и на конкретни примери. Моторът ще го карам през седмицата предимно до работа  из София (работя в банка и може би ще трябва да мисля варианти за преобличане). Уикендите се разхождам и да речем се отдалечавам до 300 км от София. Не карам бързо, може би ще го карам до 140, макс 150 километра, но предпочитам да си е способен мотора, ако речем ми се наложи някое по-бързо ускорение/изпреварване. (Имал съм коли 90, 200, и 100 кс. и всички съм ги карал до тази граница)

Предвид че съм 1,90 висок и тежа около 105 кила, за да не изглеждам като магаре, яхнало овца, се заглеждам по Yamaha FZ1 N, Suzuki GSXR1000, Kawasaki ZX10 и т.н. Тези модели прощават ли грешки, понеже в началото все ще допускам такива?

Моля споделете съвети, мнения, имайки предвид че още само си чертая плановете и съобразявам бюджети, така че всичко е възможно да се коригира.
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш! Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители, а професионалистите са построили "Титаник"!

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #1 -: февруари 23, 2019, 08:27:08 pm »
Здрасти!
1. има хубави каски на сносни цени, освен ако не искаш да робуваш на марки
- прегледай Scorpion; аз лично предпочитам модуларни каски
2.ръкавици
-къси летни,
-дълги зимни и водоустойчиви
3.наколенки ще ти дадст на курса;
Не те съветвам да караш с наколенки, а с правилната мотодреха
4.ботуши/боти е въпрос на вкус - и двете са ми спасявали краката (за съжаление,усукване в колената не се спасява ни от наколенки,ни от ботуши)
5.класа мотор и кубиците са на вкус, но с пистсрките в града ще ти е тегаво мисля
6.1000куб мотор са си сериозни машини и рядко прощават грешки..

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #2 -: февруари 23, 2019, 09:38:18 pm »
Що направо не си вземеш ZX14R или някоя Хаябуса?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #3 -: февруари 23, 2019, 09:56:04 pm »
Що направо не си вземеш ZX14R или някоя Хаябуса?

Щот мечтата му е да кара чопър..със 140-150 из града ;)

Неактивен yamaha1100cc

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 692
  • Кара: Lifan LF 150-9J 1.РЕГ:17.07.2014 Сега с Двигател Zongshen 167FMM 229сс 17 коня
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #4 -: февруари 23, 2019, 10:06:59 pm »
Аз си мисля ,че изобщо няма да има прошка, първата грешка и ще е в кереча....
  Вземи си нещо до 50 коня....

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #5 -: февруари 23, 2019, 10:26:23 pm »
Градски мотори, подходящи и за разходка навън са cbf,vfr,bandit,xj6,f650.. както и много други!
Ако ще се кара предимно градско,бих. Заложил на скутер 200-300кубика.. върви доволно навсякъде, а и може си го пъркаш с костюма и белите обувки до работа, а с екип и навън,по завоите ;)

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #6 -: февруари 23, 2019, 10:50:30 pm »
На мен тази тема ми прилича на провокация. До скоро карал 50 кубикова табуретка, дето едвам вдига 50 км/ч, а днес вече се чуди дали ZX10-ка да си вземе или друга хилядарка, ама иначе бил чопърист по душа. Ще падне забава...
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Mitaka_PR

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 438
  • Кара: Suzuki GSR600
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #7 -: февруари 24, 2019, 12:09:55 am »
Съвсем за мезе ме взехте...
140-150 никъде не съм казвал, че ще са с чопър, още повече в града... По душа да, "чопърист" съм и явно с подобна идея гледам големи кубатури за не много висока скорост.
Темата никак не е провокация, а включва реални въпроси. Последно съм карал скутер докато навършва 18 (2013) и не го продадох, за да си платя курсовете за B категория. И точно както с колата се качих от 90 к.с. на 200+, си мисля че и с мотор може да се случат така нещата, стига да те слуша главата и да не се вземеш за безсмъртен... Явно не е точно така, затова и както споменах, все още всичко е на етап план.

Благодаря на Apolo за конкретните предложения, които ще разгледам.
Бихте ли ми препоръчали конкретни магазини в София, в които да разгледам екипировка на нормална цена?
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш! Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители, а професионалистите са построили "Титаник"!

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #8 -: февруари 24, 2019, 08:32:44 am »
Motoboom,motopower,motoekip..
Може да погледнеш и louis.eu - има оферти,но да знаеш - идват без протектори тия от промоциите(основно)

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #9 -: февруари 24, 2019, 10:41:02 am »
BG Rider, Motoaccent... Магазини много, но цените са съобразени с надбавките за собствениците върху себестойността им. Нали работиш в банка, знаеш как се формира крайната цена.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Mitaka_PR

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 438
  • Кара: Suzuki GSR600
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #10 -: февруари 24, 2019, 01:26:51 pm »
Това е нещо нормално. Моята идея е първо да се насоча към правилен клас каска. Разликата между фулфейс и модуларните предполагам е само възможността за вдигането на брадата? Това съпроводено ли е с някакви недостатъци? Тези под 100 лева предполагам ще ме посъветвате да ги отпиша. Тези в ценови клас до около 300 достатъчно добра работа ли вършат или да се ориентирам нагоре? За какви тънкости да гледам като отида в магазина (вместо да слушам продавача, който естествено се опитва да ми продаде всичко)? Същото важи и за ръкавици и ботуши. Ще е супер ако можете да ме ориентирате в ценовия диапазон, който е нормален за тези артикули.

След като си отговоря на тези въпроси предполагам ще стигна до момента: търся си модуларна (примерно) каска на тези 3-4 марки до X пари, като на живо трябва да обърна внимание на това и това и да я избера, същото и за ръкавиците и ботушите.

Отивам в магазина, виждам всичко на живо, меря и стигам до конкретни вече продукти. В магазина са с по 50 лева нагоре от Интернет пространството, благодаря им за вниманието, прибирам се и поръчвам всичко.
Ако в посочените магазини от вас разликите са в значително по-прилични граници, направо купувам и не се занимавам с доставки.  :bravisimost:

Това ми е идеята и затова ви моля да ме ориентирате.  :cheers:
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш! Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители, а професионалистите са построили "Титаник"!

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #11 -: февруари 24, 2019, 02:34:04 pm »
Когато си избираш каската, трябва да си наясно с какъв мотор ще я караш. Аз лично предпочитам модуларните. Някои твърдят, че са по-кекави при падане, ама какво правим, ако караме с каска без предбрадник? Та модуларните съчетават качествата на фулфйса и канчетата. Аз лично предпочитам каската да има вградени слънчеви очила, които могат да се вдигат и спускат в зависимост от желанието на моториста. Много удобно е при влизане в тунел, например. Ако си с тъмни цайси на носа под фулфейс, нямат сваляне докато не спреш някъде. Тъмната слюда също не е оферта, защото нощно време не се вижда нищо през нея. Та до тук за мен лично каската е модулар, с вградени слънчеви очила. Някои смятат, че очилата отнемат здравината на каската над темето, заради намаляването на защитния материал в полза на кухината за очилата при вдигнато положение. Подобни каски обаче са подлагани на краштестове и показват сигурност в тази зона при директен удар. Когато си избереш модела, го проверяваш в този САЙТ. Когато отидеш да го пробваш в магазина, си сложи боне и постой с каската на главата поне 15 минути. Ако за това време започне да те стяга кански, пробвай следващия размер.Каската трябва да ти стои леко стегната, без да ти е некомфортно след известен престой. Не трябва да ти се върти около главата. Имай предвид, че един и същ номер на различните модели ще ти стои различно на главата, защото всеки череп е различно оформен, което се случва и с овалността на каските. Трябва да си намериш тази като за твоята глава. Добре би било каската да има добро проветрение, като отворите за тази цел да могат да се затварят при нужда. Когато е студено, постоянно отворените отдушници пречат. И като за последно, но не на последно място, добре би било да има пинлок система против изпотяване на слюдата. Иначе в хладно време и дъжд ще виждаш трудно. Някои модели имат една подпирачка на слюдата в полузатворено положение, което позволява на въздуха да влиза под нея и така да премахва изпотяването, ако няма пинлок, и да не позволява на слюдата да се затваря при висока скорост. Не всички модели обаче разполагат с такава екстра.
Дрехите... Обширна тема са. Ако ще вземаш пистарка, най-добре е да я караш с кожен екип извън града. Най-сигурни са гащеризоните, но пък те не са най-удобните. Представи си как ти се прихожда по голяма нужда и си с този кожен скафандър ;D Затова е по-добре екипът да е кожен, но от две части - панталон и яке. Те обикновено имат цип за съединяване така, че да стават като цял екип. С този екип обаче не става да ходиш на работа в банката, особено ако няма къде да се преобличаш. Затова за ходене до работа ти трябва алтернативен екип. Добър вариант са и текстилните екипи. Не спарват толкова през топлите дни. При всяко положение е добре якетата да имат отделящи се подплати и водо/ветрозащитни мембрани. Както и отдушници на ръкавите, гърдите и гърба за проветрение. По този начин в най-топлите дни няма да ти е много горещо. Истината е, че пълно щастие няма и се налага да правиш някои компромиси със сигурността, за сметка на комфорта. Това се случва най-често при градското каране през лятото. Аз лично не пропускам да си сложа поне наколенки и налакътници. С обувките и ръкавиците е по същия начин. За топло и студено време трябва да имаш летни и зимни ръкавици. Обувките са според екипа и сезона. Въобще, доста вложения ти трябват за екипировка. С времето обаче ще се ориентираш какво ти е най-удобно и практично.
Цените... Каска в диапазона 300 - 400 лв върши същата работа като тези от 1000 лв. Според мен моделите под 300 лв, освен ако не са намалени при някоя промоция, са вече компромисни. Качествено текстилно яке с всички видове протектори и подплати и мембрани, е около 300 лв из нашите магазини. Ръкавиците и обувките са на различни цени, но гледай да са от естествена кожа. Естествено трябва да ги импрегнираш редовно, за да не пропускат в мокро време. Кожените екипи обаче вървят само с ботуши, защото крачолите им са странно къси и с ниски обувки изглеждаш гротескно.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Mit

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 270
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #12 -: февруари 24, 2019, 04:46:28 pm »

За изборът на пътрви мотор: 
Защо  не гледаш чопъри щом ти харесват? Средно голям чопър 500-750cc е идеален първи мотор и има немалко такива, които са ти в бюджета, като  Honda shadow например. Лесен за каране, удобен и с готина визия. Според мен трябва да изключиш “нервните “ мотори от списъка, поне до момента когато ще си навъртял 15-20000 км и ще знаеш много повече за рисковете, които възникват при определени действия, освен това за това време ще си разбрал как се управлява мотоциклет, ще имаш навици, контрол и адекватни реакции т.е ще си в много по-голяма безопасност като седнеш мощния звяр за, който мечтаеш :)
По отношение на екипировката:
Намирам съветите на ivchotr за доста адекватни и коректни- можеш да се възползваш.
 За каската кнкретно ще ти кажа че е най-важната част от екипа . Най-удобени са модуларните. Аз в момента карам с модуларен шлем на Каберг и намирам, че това е отлично съотношение цена/качество. Има най високо ниво на защита, ниско ниво на шум, включен пинлок в комплекта и има място за монтаж на слушалки. Има и други марк, които отговарят на същите условия.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #13 -: февруари 24, 2019, 06:24:44 pm »
Кой модел е твоят Каберг?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен edd

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 113
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #14 -: февруари 25, 2019, 09:13:23 am »
Само да вметна по повод шарп тест и цените ...
Има модели под 200 лева с максималните 5 звезди по техните тестове. Разбира се го има и въпроса колко са акуратни те.


Неактивен Mit

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 270
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #15 -: февруари 25, 2019, 09:21:24 am »
Кой модел е твоят Каберг?

CABERG DUKE II LEGEND MATT BLACK / YELLOW FLUO

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #16 -: февруари 25, 2019, 11:16:31 am »
Кой модел е твоят Каберг?

CABERG DUKE II LEGEND MATT BLACK / YELLOW FLUO
Брата е с такава и я недолюбва.. скорпион ехо920 е по-добра(аз съм с такава) - и ся май кара с тая на жена си(и тя е със скорпионче като моето

Неактивен Mit

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 270
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #17 -: февруари 25, 2019, 01:28:53 pm »
Да, цените им са почти еднакви ако се заровя да ги сравнявам на хартия ще излязат някои разлики, вероятно пак несъществени. Мисля , че разликите са по-скоро в субективното усещане за комфорт . Не съм карал с exo 920 и нямам база за сравнение, ако ти имаш опит с двата модела, ще ми е интересно да разбера какво прави скорпиона по-добрата каска за теб. Чиста проба любопитство  :)

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 556
  • Кара: TDM900
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #18 -: февруари 25, 2019, 02:20:09 pm »
Ми,по-тиха е
Това стига ли?
Отделно има повече части за нея - очила,визьори,вътрешности..

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4039
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: BMW & HD
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #19 -: февруари 25, 2019, 03:50:56 pm »
 относно екипировка със добра цена и високо качество
 каска - HJC / SUOMI
 ръкавици - HELD ( те са си и номер едно по принцип за Ръкавици )
 Екипировка - REViT
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike