Автор Тема: Завръщам се като новобранец  (Прочетена 28687 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен dirtlego

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 890
  • Ducater
  • Кара: Ducati Diavel; Harley Davidson Night Rod Special; Yamaha FZ1, Yamaha FZ8; Honda Hornet 600
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #40 -: февруари 27, 2019, 11:53:02 am »
Цитат
Глупости е това дъс стареенето на рафта!
Може да е дъвкано, но няма ясна позиция изградена факти. Всеки си избира според това на кое да хване вяра.

Едни казват материалите стареят и си променят свойствата, други казват не е вярно аз я тествах моята каска и след 5 г. показа същите характеристики. Склонен съм да вярвам за стареенето. Този който е тествал, е тествал неговата каска и неговият модел, а не моята.
И другото важно е, че за 5 г. материалите и технологиите на производство са се развили, и за предпочитане е да се заложи на нещо по-усъвършенствано.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #41 -: февруари 27, 2019, 01:10:06 pm »
Лидълските каски имат много варианти. Всеки път в кутията има много неща - резервен визьор, предпазител за насекоми под брадичката, зимна яка и т.н. Този път каската е оборудвана и с пинлок.
Каските им са сертифицирани и зрави. Вероятно ги прави някой известен производител на каски. Недостатъците им са два - твърде шумни и твърде тежки (1650 - 1680 грама).

Преди много години си мечтаех за модуларна каска. Сега не искам да ги видя! При вдигнато положение съпротивлението от насрещния поток е прекалено голямо. Набрадника стърчи отгоре на главата и тежи.

Личното ми мнение по темата "Каска" е следното:
За мен каската трябва да предоставя максимално добро съчетание между сигурност, комфорт и ергономичност. Аз мисля, че ако една каска е прекалено тиха и комфортна, тя създава ИЗМАМНО усещане за сигурност, което може да ме подведе. Карам със 180 и все едно нищо не се случва. Ако карам без каска с тази скорост, усещам толкова много неща и толкова много ме е СТРАХ, че единственото, за което си мисля е, че ТРЯБВА ДА НАМАЛЯ!!! В този случай комфортът на каската ми създава измамно усещане за сигурност и безопасност. Ако с тази скорост се блъсна челно, главата ще е последното ми гайле.

Когато избирам каска, първото нещо, което гледам е да ми е УДОБНА и вътрешността да е по възможност от естествени материали, както и да може да се пере. Под удобство разбирам: да е лека, да не ми убива, да не ми се върти и да имам широк обзор. За мен ШИРОКИЯТ ЗРИТЕЛЕН ЪГЪЛ е по-ценен от здравината!!!
ЗАЩОТО:
1. Предпочитам да ПРЕДОТВРАТЯ инцидента! Предпочитам той да НЕ се случва. Ако трябва да избирам, избирам превенцията пред защитата. По-добре е да НЕ катастрофирам, вместо да катастрофирам и тогава да разчитам на защитата. С други думи - предпочитам да увелича шансовете си ПРЕДИ ситуацията, а не СЛЕД нея.
2. Широкото зрително поле ми дава повече информация и повече шансове да предотвратя опасната ситуация.
3. Широкото зрително поле ми дава предимството да виждам какво става не само пред мен, а и около мен БЕЗ да си въртя главата като кон с капаци.

Второто нещо, освен удобството е РАЗМЕРА и ТЕГЛОТО, защото:
Главата си е глава, но к`во правим с шията??? За какво ми е здрава глава при счупен врат? Колкото е по-тежка и голяма каската, толкова рамото към врата е по-голямо. Да не говорим, че тежката каска е супер-неудобна... Да не говорим за камшичните удари и за МАСАТА като такава. Щото маса, умножено по скорост... сиебаломамата! Едно е да зашлевиш топче за пингпонг в масата с всичка сила, друго е да треснеш със същата сила метално гюлленце.

Третото нещо е шума. За този параметър значение имат не само каската, но и стойката, и возилото. За какво ми е супер-безшумна каска, при положение, че не чувам какво става около мен? Случвало ми се е да блокирам двигател или да заклиня верига с висока скорост. Само слухът беше това, което ме предупреди за някаква нередност и ме накара да намаля и в двата случая. Според мен каската трябва да осигурява тишина в някакви разумни граници - хем главата да не става на "балон", хем и да се чува какво става наоколо - пътната обстановка, двигателя, настилката.

И най-накрая, ама не на последно място е ЗДРАВИНАТА.
Каквото и да си говорим, ама колкото и локуми да разтягаме, това което смегчава удара са ТРИ ПРЪСТА ПЯНА (стиропор или друго). Целта на корубата е да задържи тези три пръста пяна възможно по-дълго на мястото си - ВЪРХУ ГЛАВАТА. Колкото и да е здрава корубата, ако я няма пяната, при силен удар ще имаме здрава коруба, вътре пълна с РАЗМАЗАНА ГЛАВА - мозък и кости...
Корубата се прави от два материала - полимер или композит. И двата могат да бъдат еднакво здрави или еднакво кекави. Композитът има предимство да се натрошава, но да остава цял. Частиците смола се отделят от плата (арматурата), но всичко остава на едно парче. Така шансовете да бъде защитена пяната от разрушаване се увеличават. Качествените каски се правят от композит. Той може да бъде стъклен плат, карбон, кевлар или смес от трите. Правят се и от ровинг (нарязана нишка). От ровинг се правят най-нискокачествените каски.
Недостатъкът на композита е, че теоретично старее и че здравината не е константа. Затова скъпите каски се тестват - всяка 50-та или 100-тна. За да се гарантира, че Груйчо не е окекал втвърдителя или пластификатора.

А по отношение на изпускането - качествената каска я бОли к...ра от изпускания от 1 метър. Абсолютно нищо не може да й стане. Ако й стане... значи просто не е качествена. Правилно положеният композит е изключително здрав. По-здрав е от повечето метали. Това му е и предназначението - да не се поврежда от леки удари.

И понеже отнесох много подигравки и словоблудство заради "лятната" ми каска, ще кажа следното: За мен НЯМА универсална каска. Подбирам си каските според всеки отделен случай/ден/возило/дестинация. Преди всяко качване на мотор, избирам съответната каска. Имам дузина (може би и повече) каски - от канчета, та до кросови екстраваганци... Независимо дали ще ходя до магазина, на работа или на разходка - всеки път ПРЕЦЕНЯВАМ коя каска ще ми бъде най-подходяща.
Същото важи за облеклото, за багажа, за очилата, за бонето, за чантичката за документи, за часовника на ръката ми, за бижутата по мен, та дори и за портфейла.
Изобщо за всичко, с което е съпроводено качването на мотор. Не го правя, защото не ме е еня за сигурността. Правя го, защото МНОГО ме е еня за сигурността ми и защото знам от ЛИЧЕН ОПИТ, че най-често дяволът е скрит в детайлите.

Например: Имам едни страхотни гъзарски кожени ръкавици с изрязани пръсти. Много са красиви, много са удобни и не на последно място са маркови и скъпи. Подарък са ми от човек, който ценя.
Тези ръкавици са ми перфектни за 3 от моторите и крайно неподходящи за 2 от тях. Защото... когато воланът е по-високо, отрязаните пръсти събират насекоми като мухоловка и няма излизане, в което да не са ме наболи поне 2-3 оси/пчели. С нисък (наведен) волан това е невъзможно. За мотори с такъв волан просто ползвам други ръкавици.

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #42 -: февруари 27, 2019, 03:17:36 pm »
..... Гоше , по някой въпроси съм съгласен , ама по други по НИКАКЪВ начин няма как да се съглася , особенно за МОДУЛНА каска  ;)
 Ако е Лидълско цукало ......... може би да , ако е някой КАБЕРГ(същия евтин боклук - който иска да се обижда , не ме притеснява не робувам) но да кажеш че всички МОДУЛНИ са такива , няма как да стане
 Аз имам няколко каски ........
 POLICE Open Face Cafe
 ARAI RX-7 Corsair
 ARAI RX-7 GP V Haslam Track
 SHOEI RX1000R
 HJC IS-Max2 - Тази ще се продава , защото вече имам топ Модулния шлем в света ( на долния ред )
 HJC RPHA MAX2
 AGV Numo Modular ( тоя е на жената )
 ....... имал съм какви ли не още , не ми се изброява , но съм сменил над 30 каски , тези от списъка по горе са Останали Титуляри на база ПОДБОР......
 IS-MAX2 е модулен и почти няма шум , сравнен с AGV е направо да си в Хола на дивана , сравнена с нормален ФулФейс шлем е по тих от SHOEI който и модел да е ( имал съм 3 или 4 все от най-високия клас ) при това да не забравяме , че този модел е предразположен към по висок шум заради канала на плъзгача за автоматичните очила ........... и пак е в Пъти по тих от най-популярните и масови фул-фейс шлемове
 Маса............ о боже , та той е по лек от Корсейра
 Като е отворен , тежи само ако си Наведа главата надоло и то ако не карам мотора.......... а като карам с над 80 той е Затворен , ако ще карам с 20 си имам ОпънФейс каска
 Каквото и да си говорим - за туристическо пътуване тип да идим до там , да се разходим до онам , да идим на по кафе ......... Флип-Ъпа е най правилният и почти единствен избор , да не говорим че по читавите модели ти предлагат тъмни очила вградени и ти елиминират проблема с Ден/Нощ ..........

 Относно каските и возилото +1  :notworthy: :headbang: :notworthy: :headbang: :notworthy:
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Неактивен opsi4

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 135
  • Кара: Yamaha FZ6 S2 '08
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #43 -: февруари 27, 2019, 03:19:38 pm »
Ей от толкова писане за лидълските каски чак ми стана интересно и им хвърлих едно око.

За мен тези каски са пълен смях, като сглобка и комфорт. Все едно ти се е пандала от шоколадово яйце.. :violent:

А пък това което е написал Гошко, че каската не трябва да е прекалено тиха е малко странно.

До сега не съм срещал "прекалено тиха" каска и винаги извън града карам с тапи, защото по мои наблюдения до 70-80

км шумът е ок, а от там нагоре тапите са просто задължителни.  :bravisimost:

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #44 -: февруари 27, 2019, 04:39:43 pm »
Коко, явно не се изразих правилно.
Визирах лидълските модулни каски, а не всички!


Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #45 -: февруари 27, 2019, 05:13:05 pm »
До сега не съм срещал "прекалено тиха" каска и винаги извън града карам с тапи, защото по мои наблюдения до 70-80

км шумът е ок, а от там нагоре тапите са просто задължителни.  :bravisimost:
Инвестирай в ARAI  ;) после пак ще поговорим

 за ЦРИВКИ-те +1 изглеждат точно като КИНДЕР Сюрприз
 
 Както всеки като ме пита за каска казвам - главата си е твоя можеш да сложиш каквото решиш - моята ми е скъпа и за каска и Екипировка не се опитвам да пестя , както и не изсипвам някакви ненужни суми , щото не ги намираме на пътя

******** Разбрах вече Гоше , не съм слагал ЛИДЪЛ-ска , но само като я видя как изглежда и се плаша...........

 това може и като реклама да го приемеш , но този ми е за продаване носен е точно 7 уикенда , след сваляне на етикета в размер М

 

 и да не забравя - подготвен си е за Интерком система и е освободен за Рамки на Очила - заводски !
« Последна редакция: февруари 27, 2019, 05:18:12 pm от kokoVmaxa »
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #46 -: февруари 27, 2019, 05:19:24 pm »
 Aз ще карам с това този и следващите сезони

 
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #47 -: февруари 27, 2019, 08:41:20 pm »
Това като го гледам колко издатъци има от всички страни, едва ли ще е от най-тихите. Освен ако не е направена някак си да притиска ушите.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #48 -: февруари 28, 2019, 11:47:31 am »
........ абе не че нещо , ама да ми обясниш кое колко и къде стърчало ?
 ей тука така клипче с Матов модел дето се вижда по добре така........

https://www.youtube.com/watch?v=Eq6zuO3TqwE

My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Неактивен opsi4

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 135
  • Кара: Yamaha FZ6 S2 '08
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #49 -: февруари 28, 2019, 01:51:16 pm »
На "новака", ако не му се дават мн пари, а иска каска с 4-5 звезди на Шарп тестовете може да мине през Зед мото за едно MT хелметче, има ги и с очила и т.н. за почти никакви пари и нямат база за сравнение с лидлските кашони за глава.  :bravisimost:

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #50 -: февруари 28, 2019, 08:51:07 pm »
Ами въздухозаборниците на проветрението и копчалъците за цайсите. И на снимката и на клипчето се виждат ясно.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1395
  • Кара: изтребител
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #51 -: март 01, 2019, 01:51:27 am »
само се радвам,че не съм новобранец


купи си чопър и ще си решиш всички проблеми с екипировката

Неактивен kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4015
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: 1100BoxerCup & 1250HP
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #52 -: март 01, 2019, 09:07:30 am »
Ами въздухозаборниците на проветрението и копчалъците за цайсите. И на снимката и на клипчето се виждат ясно.





 Най доброто и с най нисък шум каска в света ................... като гледкам , не е да няма разни нещица и издатини по нея , само не се сещам как решаваш , че от там идва шумът..............
« Последна редакция: март 01, 2019, 09:09:55 am от kokoVmaxa »
My Garage - K75 Cafe , R1100S Boxer Cup , R1200C "Bond" edition , F800R ChrisPfifer , R1250GS Hp / DUCATI 748R Superbike / HONA CB500Four K1 '71

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #53 -: март 01, 2019, 09:19:45 pm »
Предполагам само. Това как работи според теб?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #54 -: март 01, 2019, 10:03:11 pm »
Това "работи" като усилва трептенето. Височината се коригира чрез промяна на обема. Не виждам абсолютно нищо общо с каската.
Само да вметна, че двете най-силни страни са ми музиката и аеродинамиката. И за двете имам съответните тапии.
Едното ми е професия, а другото хоби.

Ивчо, не всичко, което стърчи издава звуци...

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #55 -: март 03, 2019, 10:17:09 pm »
Сигурно. Обаче всяко отверстие, през което минава въздушна струя, обикновено поражда някакъв звук. Или най-малкото шум. Няма начин каска с магистрали за проветрение да не "просвирва".
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #56 -: март 03, 2019, 10:49:23 pm »
Ивчо, звукът не се поражда от дупките на тия гайдуници и ручила. Звукът се поражда от малко трептящо нещо, което се казва "пискун". Въздухът, който минава през пискуна, го кара да трепти и така се появява звук. Гайдуниците усилват този звук. Гайдарят променя дължината (обема) на гайдуниците като отпушва по-далечен или по-близък до пискуна отвор. По този начин променя височината на тона (честотата на резониране).
Примерът ти е абсолютно неподходящ. Няма нищо общо с каските...

Ако искаш да кажеш, че стърчащите неща ще "свирят" от насрещната струя... то и тук бъркаш. Скъпите каски се проектират и тестват в аеродинамичен тунел. На самолетите бая неща им стърчат, но не "свирят"... И с каските е така.

А шумните каски са шумни, защото НЕ СА аеродинамично добре проектирани.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8249
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #57 -: март 04, 2019, 11:44:09 am »
Добре, де. Барнах първата снимка, която ми попадна. В гърлото на бутилка от бира има ли пискуни, че да свири когато я надуеш под определен ъгъл? Със сигурност когато въздух преминава през някакво малко сечение, се появява свирене, пищене, ручене и въобще някакъв шум. Иначе нямаше да бъде възможно да свирим с уста. А пък в каска с проветрение малки сечения бол.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2812
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #58 -: март 04, 2019, 01:43:10 pm »
Казвам ти - бъркаш нАуките. Едното е звук, а другото шум.
Примерите, които даваш, дори и този с бутилката, не са валидни за каските, защото те са примери за ЗВУКОИЗВЛИЧАНЕ. Това е да накараш нещо да трепти. Бутилката "свири" не с гърлото, а със зоната между устните и отвора й. Гърлото и самата бутилка усилват трептенето и могат да променят честотата на резонанса в зависимост от обема й.

При каските правилната нАука не е музиката, а АЕРОДИНАМИКАТА.
Аеродинамиката има за цел да осигури път на въздушния поток и да го отведе БЕЗ ДА СЕ ПРЕКЪСНЕ (скъса, повреди, деформира). Качествените и скъпи каски отвеждат въздушната струя БЕЗ да я завихрят, в широки граници на атака. Шуменето зависи от две неща - аеродинамика и изолация.

Подходящият пример е река с бързеи. Докато водата не е стигнала бързея, реката е тиха. В бързея се появява турбулентност, потокът на флуида се къса и... резултатът е шум.

А разликата между шум и звук оставям на теб да дефинираш, на база горенаписаното.

 :cheers:

Неактивен edd

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 113
Re: Завръщам се като новобранец
« Отговор #59 -: март 04, 2019, 02:03:55 pm »
Темата и без това се разводни ... та

Аз не мога да се съглася с това, че звук и шум са различни неща. И двете са трептения, който долавяме, и които няма точно определени харектеристики.
Зачеквайки музиката ... да, има разлика между тон и звук ... едното е с определена честота ...

А относно каските - да ти е тихичко зависи и от тях, но и от мотора и от неговата аеродинамика. Ако ти е много важно да ти е по-тихо трябва да се мисли и в тази посока.