Автор Тема: За безсмъртието на F 2-та  (Прочетена 4082 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 819
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
За безсмъртието на F 2-та
« -: март 02, 2019, 04:09:15 pm »
Доста легенди се носят за този мотор и има защо.

През далечната 2006-а година реших, че ще се качвам на "пистов" матор. Дръпнах кредит, майка ми се отрече от мен, метнах се в колата на един приятел  и отидохме в Дупница без да имаме никакъв опит. Даже не знаех кой е Интернет още. Как да е, харесах си аз Хондата F2, която е главен герой в тая история, нахлузих счупената каска дето ми ет ИЖ-а и се прибрах дома.

Мотора беше пълен оригинал с изключение на спортните степенки. Склонен съм да вярвам, че в Италия е каран от пенсионерка. Карах си аз едно, второ лято и на третото реших да го продавам. Чувах шум от съединителя и се филмирах, че мотора умира. Нямах приятели моторджии, нямах компютър, нямах абсолютно нищо, което да ми покаже в каква заблуда живея.

Същото това лято на 2009-а хлъзнах леко мотора и го оправих преди продажбата - поправих одраното капаче на спойлера, смених огледалата и ръчката на спирачката с чисто нови. По рано бях сменил дискове на съединителя и жило на километраж. Общо взето продадох го в по-добро състояние от това в което го купих.

Дойдаха едни момци от не помня кое врачанско село, свалих им 100 лева от обявената цена, айде при нотариус, стиснахме ръцете и кой от къде е. Малко по късно ми звъни единия врачанец да ме извести, че дал на другия да кара и той го хлъзнал още в прохода Шипка. Спойлерите заминали. Теглих им една майна на ум и толкова. На другия ден отидох в данъчното, отчислих го и го отписах от живота си този мотор.

Седмица по късно оня от Враца пак звъни и ми съобщава, че брат му решил да се прави на Роси пред некакви питомни моми селски, съответно прекантарил и мотора станал с още по разчупена визия - строшена опашка, криво магаре, пробит радиатор, крива предница и т.н. И до сега не схващам тоя пич защо въобще ми се обаждаше, явно за да не му е гадно само на него.

Минаха години, смених 4-5 мотора, научих някои неща и от време на време с умиление се присещах за Хондата и се псувах, че съм го продал. Реално това беше най - девствения мотор, който съм имал и щеше да ме надживее, ако си го бях запазил.

9 години по късно. 2018-та година, звъни ми непознат номер. Някакъв софианец, бил карал моя мотор, една Хонда (!!!!?????!!!) Мълча потресен няколко секунди и почва да се разплита историята. Врачанците след като смилат мотора, въобще не го регистрират, а го карат с моите талони и номер. Продават го и така неизвестен брой хора си го препродават през годините.
Поисках снимки, щото се усъмних да не е някъв измамник. Праща ми той - мамата си джаса, едва го познах това, че е било мое някога. Но пък явно отказва да умре и това е!

Този от София таеше някакви надежди, че ще може да го оправим документално тоя мотор, но трябваше да го разочаровам - аз нямах нищо общо вече и талонът за нищо не става. Собственик е оня от Враца и само той може да оправи нещата. Естествено не пазех негови контакти и софиянеца увисна.

10 години по късно. 2019-та. Скролвам си фийда във Фейса и нещо познато ми се мярва. Връщам малко назад и виждам снимка на голям талон. С моите и имена и адрес. И това постнато в публична група на града в който живеех. Аа да, да не пропусна - талона беше за Хондата. Поредния нов собственик ме издирва с надежда го оправим документално. Не разбират май, че аз не съм собственик и нямам нито права нито задължения към този мотор. Не разбират май, че дори и да го регистрират някой ще трябва да плати данъците за 10 години назад, а то мотора не струва толкова.

Тоя мотор ще преживее и трета световна, вероятно яхнат от съвременна версия на Лудия Макс.

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 433
  • Кара: BMW R1100GS
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #1 -: март 02, 2019, 05:06:22 pm »
Мдаааа. Да се чудиш да се смееш ли, или да плачеш... Само в нашата мила родна България е възможна такава сага.  ::) Освен това няма особено да се учудя, ако накрая след Х-броя години, ти излезеш крайният виновен за тази сага, а може и данъчните да те потърсят, сезирани от някой особено ентусиазиран нов нелегален собственик на въпросният мотор. Интересно от КАТ никога ли за тези години не са попадали на някой "състезател" каращ въпросният мотор? Нямаш ли глоби, актове, или фишове на твое име след продажбата?
Все пак това е България и ВСИЧКО е възможно.  :director:


Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 819
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #2 -: март 02, 2019, 06:51:12 pm »
И аз си задавам доста въпроси, но нямам отговори. За себе си съм спокоен - прехвърлил съм го при нотариус и съм го отчислил от данъчното. Реално и талоните и регистрационния номер са абсолютно невалидни. Всяка справка би показала, че не съм собственик. Обаче нямам представа как може да се провери кой беше онзи на който го продадох. Договора има шанс да не го пазя. Евентуално нотариуса ако има архив може да го изрови. След това и актове съм имал и книжка са ми взимали за превишена, но този мотор не е излизал.
Нямам представа какво си мислят тия хора, които продължават да го купуват този мотор.
И друго се питам - този от София, дето ми звъня миналата година, как ми намери номера? Питах го - почна да го усуква. Пак го питах - "ами тя жена ми работи..." и изломоти нещо нечленоразделно. Така и не ми каза, но явно хич не е трудно за който и да е да ти изрови лични данни.

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Кара: TDM900
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #3 -: март 02, 2019, 07:20:23 pm »
.. по гражданската могат да те намерят ;)
Да не говорим ако жена ти бачка пък в КАТ

Неактивен ivanbentchev

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 34
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #4 -: март 02, 2019, 08:40:56 pm »
Имаш и задължение да го отпишеш и в КАТ, което не си направил.
В момета за КАТ ти си собственикът на този мотор.
Да, можеш да докажеш, че си го продал с нотариално заверения договор, но ако стане някакъв проблем с този мотор - ще търсят първо теб.

.. по гражданската могат да те намерят ;)
Да не говорим ако жена ти бачка пък в КАТ

И как ще го намерят по гражданска, като не я правил той?
И какво като някой работи в КАТ, нали не мислиш, че там имат телефонните номера на някой собственик на МПС?!

Най-вероятно от някой телеком са успели да намерят номера..."по втория начин".

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Кара: TDM900
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #5 -: март 02, 2019, 09:21:29 pm »
Брокерите на ГО то имат данните..доро и тел!
По номера на МПС могат да ровят с години назад!
О, и да, в КАТ също то имат данните!
Както и в регистъра на банките, в дснъчното.. реално личните ни данни изобщо не са лични!

Неактивен ivanbentchev

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 34
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #6 -: март 02, 2019, 09:55:19 pm »
Нито КАТ, нито данъчното имат регистър, в който да съхраняват телефонни номера!

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 552
  • Кара: TDM900
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #7 -: март 03, 2019, 07:58:12 am »
Не съм казал "регистър" ;)
Но ни имат номерата, лично се убедих на 2 пъти вече!
П.с.
Отделно се изнамериха напълно непознати хора в непознат град по един-единствен признак - наличието на мотор от дадена марка..
И  адресите им(за тел също могат,но е малко по- трудно да се дадат)
Та, спокойно, човек ако иска, всичко може да намери ;)
П.с.
И кво стана ся с тая ф2-ка?
Щото, ако мотора е отчислен от продавача, мотора се зачислява (вече) автоматично на новия собственик...
Преди години обаче,имаше случаи зад граница, в която новия собсвеник си кара колата без да е прехвърлена, прави си й ГО пак на негово име(на бившия собсвеник) и след няколко години прави ПТП и бяга, като зарязва колата - човека е осъден задочно,нищо че не е напускал страната(колата е на негово име и водача е избягал,та той го отнася)
Незнам как завърши случая, но не беше добра историята


Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 433
  • Кара: BMW R1100GS
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #8 -: март 03, 2019, 08:12:07 am »
В КАТ и в данъчното имат данните на всеки собственик. Става въпрос за имена и адрес. Телефоните ги има само в регистрите на застрахователните компании, в мобилните оператори и в банките, ако си теглил кредити, или имаш кредитни, или дебитни карти.
Официално и законно не можеш да искаш да ти да ти бъдат дадени всякакви такива данни за друг човек, но без проблеми можеш да ги получаваш с наши хора, и по "вторият" начин. ;)

Неактивен gufi

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 819
  • Кара: ZX12R и Юпитер 5 с кош
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #9 -: март 03, 2019, 11:40:05 am »
Имаш и задължение да го отпишеш и в КАТ, което не си направил.
В момета за КАТ ти си собственикът на този мотор.
Да, можеш да докажеш, че си го продал с нотариално заверения договор, но ако стане някакъв проблем с този мотор - ще търсят първо теб.

.. по гражданската могат да те намерят ;)
Да не говорим ако жена ти бачка пък в КАТ

И как ще го намерят по гражданска, като не я правил той?
И какво като някой работи в КАТ, нали не мислиш, че там имат телефонните номера на някой собственик на МПС?!

Най-вероятно от някой телеком са успели да намерят номера..."по втория начин".

Сигурен ли си за отчисляването в КАТ? Никога не съм го правил и никой не ми е казвал че трябва и там да отчислявам.
А телефона ми са го намерили чрез някой мобилен оператор, убеден съм. Надали е от гражданската защото това се случва 9 години след продажбата, а и номера ми сега е различен от този който имах тогава.
Снощи се чух с новия собственик и му обясних, че няма как да му помогна и единствения вариант е да издири човека на който го продадох.

Неактивен ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 433
  • Кара: BMW R1100GS
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #10 -: март 03, 2019, 01:46:18 pm »
По-рано беше необходимо и в КАТ да го отпишеш МПС-то след продажбата. Това ставаше в деловодството на КАТ с копие от нотариалният договор. Ако не го отпишеш сам в КАТ, (по-рано беше така) то КАТ автоматично го отписваше от старият собственик, когато новият собственик си регистрираше новозакупеното МПС на свое име. Но понеже твоят мотор не е бил пререгистриран след покупката, а ти не си го отписал на времето, то нищо чудно в КАТ още да се води на твое име този мотор.
Сега вече този ред е променен. Компютрите на нотариусите, на КАТ и на данъчното са свързани, и веднага след сделката при нотариусът тя изскача, и в КАТ, и в данъчното. Но това е от няма и година време, освен това не навсякъде из България всичко е о'кей с тази нова система. ;)

Неактивен ivanbentchev

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 34
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #11 -: март 03, 2019, 10:50:20 pm »
Сигурен ли си за отчисляването в КАТ?

Да.


По-рано беше необходимо и в КАТ да го отпишеш МПС-то след продажбата.

Винаги е било, поне по закон, но много малко хора го знаеха и спазваха.

Неактивен Moni

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 873
  • Кара: XL 700
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #12 -: март 04, 2019, 08:17:15 am »
Не знам вие за ,кое "едно време"говорите но през мен са минали над 10 МПС-та от далечната 1994г. и всички съм ги отчислявал само и единствено в данъчно.Това,че новия собственик е бил законно неотговорен аз нямам вина.На две от тях имах разправии но при представяне на отчислителната бележка от данъчно всичко стопираше.

Неактивен ivanbentchev

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 34
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #13 -: март 04, 2019, 10:12:25 am »
Щял си да разбереш за какво говорим, ако някой от 10-те, на които си продал МПС не си го беше прехвърлил в КАТ и е станала някоя беля с това МПС.

До скоро КАТ нямаше как знаят, че дадено МПС е сменило собственика си, ако поне един от двамата (стар или нов) не си направеше труда да ги уведоми.
В тази връзка - по закон винаги и двамата са имали задължение да уведомят КАТ.
Та щом не си имал проблеми с нито един от 10-те купувачи, явно те са изпълнили задълженията си след покупката, а единственият законно неотговорен е бил някой различен от купувачите, а той само един...

В момента това задължение е прехвърлено на нотатиуса, който изповядва сделката по покупко-продажбата на МПС.
« Последна редакция: март 04, 2019, 10:20:14 am от ivanbentchev »

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7745
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #14 -: март 04, 2019, 11:39:00 am »
Ммм, да. В момента текстът, който задължаваше до преди година и нещо продавачът да уведомява КАТ, че си е продал МПС-то, е отпаднал струва ми се. Но си беше задължение, вписано в закона. Интересното беше, че някои КАТ-аджии не го знаеха :violent: Между другото, практиката показва, че някои нотариуси не са съвсем отговорни, а някои са направо безотговорни. Така че дори и да нямаме законовото задължение да си обявим пред КАТ МПС-то за продадено, едва ли някой ще откаже да входира такова заявление. У нас поговорката "Страх лозе пази" не е случайно измислена.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен ivanbentchev

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 34
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #15 -: март 04, 2019, 03:26:56 pm »
Последният път в КАТ София-град ми отказаха да входират копие на нотариалния договор за продажбата, с обяснението че това е работа на нотариуса и той щял да ги уведоми служебно.
В последствие се оказа, че нито нотариусът, нито КАТ са си свършили работата и моторът все още ми се води в общината и си търсеха данъци за 2019 г. за него.
След като отидох в общината да го отпишат ми обясниха, че се е случило, защото съм го продал при нотариус в град извън София и в последствие моторът е регистриран на новия собственик в София обл., а не София град.

Въобще все още си е каша там...

Уведомил съм всички възможни институции по надлежния ред.
Да видим дали някой/и ще реагира/т в законово уредения срок за отговор.

Неактивен Митака1

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 58
  • Кара: CBR F4,GSXR К6 750
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #16 -: март 06, 2019, 10:54:19 pm »
Нито КАТ, нито данъчното имат регистър, в който да съхраняват телефонни номера!
КАТ имат,звънят ми за щяло и нещяло...:)

Неактивен ivanbentchev

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 34
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #17 -: март 07, 2019, 11:22:37 pm »
Нямат.
Възможно е да имат твой номер по някакъв начин, но нямат такъв регистър и никога не са имали.

Неактивен martu

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 35
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #18 -: март 07, 2019, 11:51:35 pm »
На мен още преди години два- три пъти са ми звъняли че ми свири алармата. По- точно на сестра ми колата беше на нейно име. От къде и имат номера не мога да кажа. И кой е звънял също.

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3819
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: За безсмъртието на F 2-та
« Отговор #19 -: март 08, 2019, 12:46:58 am »
 Та развалихте хубавата тема за Ф2 и това което този мотор дефакто представлява !

 за мен Името ХОНДА и "пословичната" здравина на тази марка са изцяло показани точно в този модел , лошото е , че след него айде и Ф3 да кажем - ХОНДА вече е пълна трагедия , но 600Ф2 определено е Правена от ЯПОНСКИ Инженери без намеса на Счетоводителите им.......
 Имах Ф2 , в момента все още ми е под пряко наблюдение точно това Ф2 и мога да кажа , че малко други Япончета могат да се равняват с този мотор по здравина изддържливост , надеждност и дори Идиотоустойчивост!( то май няма друг толкова здрав , евентуално 600Ф3 и ГИКСЕР750 85-87 Първородния носят толкова на бой)
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02