Автор Тема: Metzeler sportec m5?  (Прочетена 793 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 530
  • Кара: TDM900
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #40 -: юли 09, 2019, 01:15:57 pm »
Аз все си мисля,че колегата трее се отпусне малко и гумите сами ще си дойдат на мястото.... :bootyshake:

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7620
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #41 -: юли 09, 2019, 01:19:15 pm »
Колко километра улично каране, съответно на писта, изкарват гумите при налягане от 1.3 до 1.5 атмосфери? Омръзна ми да се драчим, така че дай някакъв конкретен отговор. Ако имаш желание, разбира се.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 530
  • Кара: TDM900
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #42 -: юли 09, 2019, 01:21:59 pm »
Мога ти кажа моите как се държат при тия налагания - мега зле!!
Изобщо не мисля как мога да ги натисна с 200 при 1.5 бара - мчи те се огъват повече от кренвирша ми  ;D

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7620
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #43 -: юли 09, 2019, 01:37:54 pm »
Аз питах Никола, де. Ясно ми е, че той залага на възможно най-меката гума с цел най-бързо загряване и от там сцепление, ама това за сметка на износване. Ако моделът гума е с нисък борд няма да се огъеа много, дори и да е мека. Моите Дънлоп обаче са с висок борд и на самата задна гума например е написано, че най-голям товар понася при 2.9 бара. Трябва да отбележа, че с 2.8 ми се е пързаляла задницата в завой, обаче на градска улица, дето дрифтърите с Баварките са я направили на стъкло. Беше и в ранната пролет, така че е разбираемо. С моите гуми също не се виждам да ги карам на 1.3 бара. С такова налягане сигурно джантата ще опре в асфалта :-\
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3767
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #44 -: юли 09, 2019, 02:56:12 pm »
 Относно налягане на задните гуми
 Гуми под 1,7 бара на студено са малко които позволяват да се карат - а по точно само N-Tec серия на DUNLOP няма друга гума която да може да се кара с налягания от типа 1,2-1,3 на студено(1,6-1,8 загрели)
 Гумите на Пирели , Мишлен позволяват каране на 1,7-1,8 на студено
 Метцелер и Бриджстон са в диапазона на 1,8-1,9

 Колко км изкарват ? - Нов комплект около 1500 състезателни  :-X После ги продаваме на Ентусиасти които ги карат по пътя още 6-8000км........... посредата са като нови
, същите на улично каране ( когато бях по млад и глупав ) изкарваха по 3000-3500 затворени от ръб до ръб............ Метц Рейстек , сега на туристическият мотор - Дънлоп Смарт 2 ( с такива беше на мотора карани ) предната я изхвърлих на около 8000 от как е в мен мотора и я замених със Смарт 3, а Смарт 2 задната , вече е на 13 000 от как е в мен и има още много хляб в нея - мотора е F800S 2008 кара се винаги с три куфара и двама човека - гумата вече отстрани е износена колкото посредата - налягането и никога не е превишавало 2,1 на студено и никога не е падало под 1,9 ......... предният Смарт 2 беше назъбен от предписаните налягания 2,9 и по високи.......... и докарваше супер неприятно усещане на кормилото , замених го със смарт 3 - който никога не е бил по напомпен от 2,4 и никога по мек от 2,2 , Който и мотоциклет да вземеш и да му поставиш 2,0-2,1 отзад и 2,3-2,4 отпред на гуми комплект 120/60-70/17 и 180-190-200/50-55-60/17 модел след 2010 ще е мега по добре от които и да е гуми с налягания предписани от производителя на Мотора
 Пирели Диабло Страда - 2500 км БМВ Ф800 2006 - гумите са по наляганията които аз казвам 2,3 предна / 2,1 задна , винаги с двама души е мотора и с раници , човека е мега доволен гумите са като нови.
 Авон Вайпър - 4000 км , БМВ Ф800СТ 2007 - Гумите са ДОТ 2006 ................. чисто нови с етикет от склада с правилните налягания колегата е повече от доволен кара от ръб до ръб ( винаги сме заедно винаги сме с едно темпо )
 Мишлен Пауър РС - 4500-5000 км БМВ К1200С - Гумите купени от мен и със препоръчаните налягания от мен - коментара еееееее Няма такава гума направо на релси
 Пирели Анаки Адвенчър - 2500 км - ДЛ1000Всторм - налягания каквито кажа ( определено са по различни от Гумите и наляганията с които караме 2,5 предна 2,4 задна ) , възприети с недоверие ......... после каза , аз повече няма да подлагам на съмнение това което казваш
 Мишлен Роуд 5 - 9000 км - Априлиа 1200 Капонорд 2015 - предписано налягане , от ръб до ръб затворени гуми - Собственика: няма мърдане карам на коляно........
 Гуми Гуми Гуми ...................

 Запомнете едно - КОЛКОТО по Напомпена е една ГУМА толкова по Малко е контактното Петно - следователно е по малко ЗАГРЯВАНЕТО ............

 Относно защо по предписание една се помпи по различно от друга е на база две неща - Натоварване и Търсена температура на гумата , по напомпена по малко загрява , по мека повече загрява - най много грее гума без никакво налягане
« Последна редакция: юли 09, 2019, 03:10:30 pm от kokoVmaxa »
Гаражът:
Ducati 748SP Track bike '02 BMW F800S Special '08

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7620
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #45 -: юли 09, 2019, 06:52:25 pm »
... най много грее гума без никакво налягане

Тук си много прав ;D

Добре, препоръчай тогава с какво налягане да правя предна 100/90 - 19 и задна 130/90 - 17 на Ароумакс Стрийтсмарт (или май последните бяха GT 501) на Дънлоп, като имаш предвид, че моторът е с постоянно собствено тегло около 300 кила.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3767
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #46 -: юли 10, 2019, 07:42:34 am »
като за начало дай точен модел на гумата  ;)

 Принципно отправната точка на налягането на гуми с такъв размер , ако са поколение от 2010-та нагоре ............ трябва да е някъде около това:
  2,4 предна 2,5 задна на студено сутринта

 От там на сетне при определени констатации се добавя по 0,1 бар на стъпки (или се изважда съответно което в предвид тази маса най-вероятно няма да се наложи)............ в зависимост от констатираното поведение.
 Има и обратен вариант - налягането на което си свикнал да караш - със изваждане на стъпки по 0,1 винаги корекциите на студени гуми за да имаш реални данни


 *** и пак напомням - качественият манометър няма прилика с тези по бензиностанции и гумаджииници за обществено ползване , констатирани са отклонения в показанията до 0,4-0,5 бара
 Лично аз използвам два вида манометри - първят е марков дигитален и много качествен DIGITAL TYRE PRESSURE CONTROLER SCHRADER (от BETA Tools България е закупуван )...........
 
  Но въпреки това имам и един "направи си сам" пистолет за помпене от 30 лв със аналогов Манометър до 4 бара с точност 0,01 бар от фирма АУСТА град Кърджали с цена около 90-100 лв мисля беше - на него се доверявам най-много   ;D
https://austa-bg.com/n/%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b4%d1%83%d0%ba%d1%82%d0%b8/%d0%bc%d0%b0%d0%bd%d0%be%d0%bc%d0%b5%d1%82%d1%80%d0%b8/%d0%bc%d0%b5%d1%81%d0%b8%d0%bd%d0%b3%d0%be%d0%b2%d0%b8-11%d0%bc%d1%82%d0%bc/
« Последна редакция: юли 10, 2019, 10:02:27 am от kokoVmaxa »
Гаражът:
Ducati 748SP Track bike '02 BMW F800S Special '08

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3767
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #47 -: юли 10, 2019, 10:08:46 am »
  Сега съм поръчал едно такова:
 

 Интересно ми е какво и как ще е , скоро ще дам отзив ( само да пристигне ) като идея и описание е супер добро и удобно , но до колко ще качествено като изработка и колко гуми ще може да напомпи вече е съвсем друг въпрос.
Гаражът:
Ducati 748SP Track bike '02 BMW F800S Special '08


Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3767
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #48 -: юли 10, 2019, 01:32:48 pm »
  Сега съм поръчал едно такова:
 

 Tи остави - ама тва неЩу дойде  ??? ??? ??? ???
 Сложих да се позареди и го пробвахме .......... 100/90/19 предна гума на Драгстар 1100 от 0,8 бара.......... до 2,4 за ммммм ........... 4 мин някъде пукнахме се да хейтим и плюем докат - изведннъж - Дум 2,40 ....... махам меря - 2,40 , слагам следващият - 2,40 ............. и си викам - абе тва е компресор с размера на Винтоверт - какво искаш повече ? та това е така да се каже добре похарчени 100 кинта

 а в Момента дори е намален при това и със безплатна доставка  :o
https://www.aliexpress.com/item/32969936230.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.3da24c4dB2lJRz
Гаражът:
Ducati 748SP Track bike '02 BMW F800S Special '08

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7620
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #49 -: юли 10, 2019, 07:23:27 pm »
... трябва да е някъде около това:
  2,4 предна 2,5 задна на студено сутринта


В момента съм някъде около тези стойности, ама най-рано в събота ще ги проверя на бензиностанцията :-\ При последното помпене ги бях направил 2.3 - 2.4 на 2.5 - 2.6. Да разбирам, че и според теб по-високата туристическа гума трябва да е с по-високо налягане от това на ниска пистова.

А ръчният компресор е интригуваща играчка.

П.П. Понеже разтягаме от известно време лукуми за разни гуми, имам чисто нова вътрешна предна гума, предвидена за оф-роуд машини, 110/90-19. Ако на някого му трябва, да се обади. По едно време не можех да си намеря за моя, че предната капла не става за безкамерна. Имах съмнения, че може да се подгъва, щото е по-широка и гумаджиите ги потвърдиха ;D Та гумата така си и залежава вкъщи след едно изваждане от кутията.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3767
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #50 -: юли 11, 2019, 10:20:52 am »
 Винаги когато има по висок профил ( балон ) трябва да има по високо налягане , Високият профил компенсира по високото налягане относно контактното петно , контактното петно поради по високия профил компенсира по високото налягане ........... нещата са вързани
 Манометъра на бензиностанцията е боклук - на която и да е какъвто и да е - сложете си по един манометър истински да е с вас - особено при пътуване.
Гаражът:
Ducati 748SP Track bike '02 BMW F800S Special '08

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2540
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #51 -: юли 11, 2019, 10:46:06 am »
Ивчо, аз спрях да ползвам манометри и въздух от бензиностанции още като ученик... причината ти я каза Коко, а аз добавям още една - маслото и лайната във въздуха (от компресорите, които познай кога и колко се обслужват).
Ръчните компресори имат един недостатък - вкарват  въздуха с водата, което не е толкова голям проблем.
В Лидл имаше за 110 лева перфектен комплект - компресор и духалка. Компресорът е мощен и помпи автомобилна гума за 3 -4 минути от нулата.
Уви, не е много прецизен, но проблемът се решава срещу от стотина до няколкостотин лева с една от тези маймунки:

https://www.sensel-measurement.fr/en/digital-manometer/1739-sm-dmm2-digital-manometer-from-1-2500-bar-relay-output.html

За да си сигурен, че манометърът ти е измерил точно, задължително трябва да се мери когато въздухът е успокоен. По време на работа на компресора никога не можеш да имаш свръхточно измерване.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7620
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #52 -: юли 11, 2019, 12:38:02 pm »
 Компресорите по бензиностанциите, че и по гумаджийниците, е ясно, че не са най-перфектните. За колите ми винаги е било важно да са с еднакво налягане на колелата и около предписаните стойности. За мотора няма как да са еднакви, но поне да са около стойностите. В мотора само компресор нямам и като гледам, онзи ръчният най-много да влезе в колата. Но манометър ще си взема, независимо, че аз по принцип не отдавам изключително значение на налягането. Както стана ясно от бурно развилата се тема, има накъде налягането да варира и в двете посоки. И че когато се изясняват определени параметри, се дават и коректни отговори и съвети, без да влизаме в безмислени спорове, обиди, констатации и прочие :cheers:
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3767
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #53 -: юли 11, 2019, 01:34:57 pm »
 Maнометър за във "багажа" най-добре читав(истински) със един преходник и един маркуч с накрайник - най-евтин и най-сигурен ще излезе не повече от 100лв нещо което ще имаш за винаги и ще му имаш безприкословно доверие , от 17 години работя с АУСТА Кърджали - произвели са стотици Маноментри , Вакуум метри и т.н за фабриките с които се занимавам и мога да кажа че нямат и запетайка забележка.............
 в моят Сервиз - Аналоговият вакуумметър за снихрон е направи си сам ( струва х3 на тия от магазините за инструменти ) но мога да кажа че е точен колкото и eSync Healtech-а просто е безапелативно добър , ползвам го над 10 години


 *** Аз имам друго терзание - трябва да оборудвам гумаджииното на сервиза с Чисто нов комплект машини............ и сега съм в голяма дилема , а трябва да направя избора до средата на другата седмица  :friends:
Гаражът:
Ducati 748SP Track bike '02 BMW F800S Special '08

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7620
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #54 -: юли 11, 2019, 02:38:02 pm »
Гледай балансмашината да ти е с най-малка стъпка (не знам как да се изразя) при отчитане на баланса. От мой човек знам, че има толеранс при настройките и ако се направят по-яваш, гумата не се балансира колкото трябва, независимо че машината показва балансирано колело. Тази зима буквално месец след като си смених гумите на колата (балансът показваше 0), се наложи да ги прекарвам пак на баланс, че почваха да бият към 130 км/ч. Моят човек ги качи на неговата машина (имах работа по неговия край) и се оказа, че на някои ми бягат с по 15 - 20 гр. След неговата намеса заспаха и до смяната с летните не съм имал проблеми.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Joro GP

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 132
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #55 -: юли 12, 2019, 05:00:13 pm »
Айде утре почвам тестовете па да видим

Неактивен verigata

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #56 -: юли 12, 2019, 05:07:24 pm »
...а аз добавям още една - маслото и лайната във въздуха (от компресорите, които познай кога и колко се обслужват).
Ръчните компресори имат един недостатък - вкарват  въздуха с водата, което не е толкова голям проблем....


А аз да добавя още един който ми се случи точно преди два дена на бензиностанция Шел на околовръстното в Русе.
Бутилката е пълна с вода, маркучът нацепен на няколко места и хвърля струйки вода, отделно в гумата набива вода. Измих си джантата .. като водоструйка е. Няма кой да погледне въпреки че казах на единия младеж, само повдигна рамене  :pottytrain5:

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7620
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #57 -: юли 12, 2019, 08:32:55 pm »
Ми на него му плащат 800 лв да налива гориво, не да поддържа компресорите. Не му се сърди. В такъв случай викаш отговорника на бензиностанцията, ако въобще имат такъв. Ако нямат, пишеш на сайта на фирмата. Може и да стане нещо.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Joro GP

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 132
Re: Metzeler sportec m5?
« Отговор #58 -: юли 14, 2019, 01:10:38 pm »
Вчера извадих мотора за 1 час и резултатите бяха следните:
1. Измерих налягането на гумите на студено и. ..... 1,7bar задна и 1,4bar предна.
2. Слязох до бензиностанция с компресор където ги замерих пак, гумите явно бяха позагряли, времето беше мн горещо - 1,9 задна, 1,6 предна. Напомпих ги до 2,2 задна/ 2,3 прена и тръгнах.
За първи път почувствах мотора добре в завоя въпреки, че не съм натискал, просто исках да усетя има ли разлика. Определено има! Като цяло обаче мисля, че това са гуми за хора които въртят по много колометри и търсят иконимия на гориво, малко износване на гумата и сравнително добро сцепление, аз дали ще навъртя по 4 - 5 хил. На година така, че бих предпочел гуми които загряват бързо, износват се бързо и държат много повече от тези.
На снимката въпреки, че съм далеко от ръба на гумата за първи път я поразрошвам от страни.