Автор Тема: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ  (Прочетена 1452 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен fantasy9

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 10
  • Кара: Kawasaki ZX9R 2000г., Honda Deauville NT700VA 2007г.
Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« -: август 14, 2019, 09:47:54 pm »
Здравейте момчета, отварям темата с надежда за помощ, мнения и идеи. Благодаря ви предварително за отговорите!
Историята е следната. Карам си един топъл ден аз мотора по път за в къщи двигателя позагря 110 гр. и угасна. Изчаках десетина минути и след няколко неуспешни опита запали и се прибрах. Обикновено винаги пали със смукач от първия път независимо дали е топъл или студен. Покарах го след този инцидент около две седмици нормално докато почти, когато вече бях забравил за проблема не ми изгасна на пътя със скорост около 100км/ч, като изгасне ли не може да запали отново веднага на скорост или със смукач докато се движа по инерция. Просто умира и двигателя изобщо не иска да зацепи. Чувствам го като електрически проблем. И така след 5 мин. запали и ме повози още към 1,5км. и пак умря, след 5 мин. пак така, а след това не искаше да пали. Едвам го добутах до един паркинг и отидох на работа с колата. Същата вечер след дългократни опити запали и успя да стигне до гаража. И така започва мойта одисея. Първо проверих въздушния и горивния филтър, после горивната помпа и кранчето на резервоара. Проверих и TPS датчика, който е за положението на газта замерих го и сравних с данните от сервизното ръководство и съвпадат. Почистих и карбураторите, които си бяха чисти, проверих и вакумните маркучи - изглеждат добре. Последно купих ECU и го смених с моето, но уви без успех.
В момента мотора пали от първия път, но започна ли леко да подавам газ и форсирам почва да глъхне, падат оборотите или гасне директно. Датчика на разпределителния вал е откачен, но работеше с години досега и без него. Ако откача TPS датчика промяна в работата не се усеща.
И свещите са в абсолютно добро състояние и 4те.
Благодаря за вниманието!
Хондата се носи - Кавазакито вълнува - Сузукито откликва, а Vmaxa те разтърсва!!

Гаражът:
Suzuki Intruder 1400 '99, Honda Foresight Fes250 '00

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3819
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #1 -: август 15, 2019, 07:48:18 am »
Не е трябвало да "оправяш" карбураторите явно
 
 Проблема е бил във Транзисторите на ЕКУ-то , сега като си го сменил проблема е изчезнал , но междувременно си му забил друг  :notworthy:
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7744
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #2 -: август 15, 2019, 06:33:11 pm »
На мен ми изглежда като стандартен проблем с датчик на коляновия вал. Може и да бъркам, разбира се. Трябва си проверка. Обслужване на карбовете никога не е излишно, особено ако моторът пали загрял на смукач. Би трябвало да го прави без смукач.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен fantasy9

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 10
  • Кара: Kawasaki ZX9R 2000г., Honda Deauville NT700VA 2007г.
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #3 -: август 16, 2019, 05:55:15 pm »
На мен ми изглежда като стандартен проблем с датчик на коляновия вал. Може и да бъркам, разбира се. Трябва си проверка. Обслужване на карбовете никога не е излишно, особено ако моторът пали загрял на смукач. Би трябвало да го прави без смукач.
                Ако е датчика на коляновия вал не би ли трябвало изобщо да не пали?
Хондата се носи - Кавазакито вълнува - Сузукито откликва, а Vmaxa те разтърсва!!

Гаражът:
Suzuki Intruder 1400 '99, Honda Foresight Fes250 '00

Неактивен fantasy9

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 10
  • Кара: Kawasaki ZX9R 2000г., Honda Deauville NT700VA 2007г.
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #4 -: август 16, 2019, 06:13:33 pm »
Не е трябвало да "оправяш" карбураторите явно
 
 Проблема е бил във Транзисторите на ЕКУ-то , сега като си го сменил проблема е изчезнал , но междувременно си му забил друг  :notworthy:
              Има ли лечение?
Хондата се носи - Кавазакито вълнува - Сузукито откликва, а Vmaxa те разтърсва!!

Гаражът:
Suzuki Intruder 1400 '99, Honda Foresight Fes250 '00

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7744
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #5 -: август 16, 2019, 07:39:30 pm »
На мен ми изглежда като стандартен проблем с датчик на коляновия вал. Може и да бъркам, разбира се. Трябва си проверка. Обслужване на карбовете никога не е излишно, особено ако моторът пали загрял на смукач. Би трябвало да го прави без смукач.
                Ако е датчика на коляновия вал не би ли трябвало изобщо да не пали?

Зависи колко се е скапал. Когато не се е сринал съвсем пали чакмак и като загрее, започва да се държи като при теб. Ако го измериш с мултицет по отношение съпротивлението между двата пина и показва всеки път различни стойности, които изчезват след секунда, пиши го бегал.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен fantasy9

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 10
  • Кара: Kawasaki ZX9R 2000г., Honda Deauville NT700VA 2007г.
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #6 -: август 18, 2019, 06:36:46 pm »
На мен ми изглежда като стандартен проблем с датчик на коляновия вал. Може и да бъркам, разбира се. Трябва си проверка. Обслужване на карбовете никога не е излишно, особено ако моторът пали загрял на смукач. Би трябвало да го прави без смукач.
                Ако е датчика на коляновия вал не би ли трябвало изобщо да не пали?

Зависи колко се е скапал. Когато не се е сринал съвсем пали чакмак и като загрее, започва да се държи като при теб. Ако го измериш с мултицет по отношение съпротивлението между двата пина и показва всеки път различни стойности, които изчезват след секунда, пиши го бегал.
А знаете ли къде точно се намира, защото днеска първо го обърках с датчика на маслото? Благодаря предварително!
Хондата се носи - Кавазакито вълнува - Сузукито откликва, а Vmaxa те разтърсва!!

Гаражът:
Suzuki Intruder 1400 '99, Honda Foresight Fes250 '00

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7744
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #7 -: август 19, 2019, 03:18:11 pm »
Нямам идея къде е на твоя модел, но при всяко положение ще е някъде около коляновия вал.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3819
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #8 -: август 20, 2019, 08:37:01 am »
 Доло в десният капак на вала  ;)
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02

Неактивен fantasy9

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 10
  • Кара: Kawasaki ZX9R 2000г., Honda Deauville NT700VA 2007г.
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #9 -: август 20, 2019, 08:40:19 am »
Доло в десният капак на вала  ;)
Много благодаря!  ;) :)
Хондата се носи - Кавазакито вълнува - Сузукито откликва, а Vmaxa те разтърсва!!

Гаражът:
Suzuki Intruder 1400 '99, Honda Foresight Fes250 '00

Неактивен fantasy9

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 10
  • Кара: Kawasaki ZX9R 2000г., Honda Deauville NT700VA 2007г.
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #10 -: август 20, 2019, 07:36:12 pm »
Благодаря ти много Коко, намерих го точно там, където написа - изглежда е той понеже не показва абсолютно никакво съпротивление, нито изгасен, нито на контакт, нито докато работи, дори и волтаж не показва. Прозвъних жълтия кабел до + и звъни, така че при сменено ECU всички съмнения падат върху датчика на коляновия вал. Сега оставя да си набавя един такъв, моля ако знаете откъде пишете!
Благодаря ви!
« Последна редакция: август 20, 2019, 07:52:42 pm от fantasy9 »
Хондата се носи - Кавазакито вълнува - Сузукито откликва, а Vmaxa те разтърсва!!

Гаражът:
Suzuki Intruder 1400 '99, Honda Foresight Fes250 '00

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3819
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #11 -: август 21, 2019, 07:39:37 am »
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02

Неактивен fantasy9

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 10
  • Кара: Kawasaki ZX9R 2000г., Honda Deauville NT700VA 2007г.
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #12 -: септември 07, 2019, 12:05:54 pm »
Благодаря, и новия датчик за съжаление не помогна. Вече изглежда безнадеждно и май ще го давам на сервиз.
Хондата се носи - Кавазакито вълнува - Сузукито откликва, а Vmaxa те разтърсва!!

Гаражът:
Suzuki Intruder 1400 '99, Honda Foresight Fes250 '00

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2802
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #13 -: септември 09, 2019, 08:50:12 pm »
Или датчик или CDI, друго не може да е. Това с което си го сменил има ли гаранция че е работещо ( пробвал ли си го на друг мотор) ? Още има лули и свещи, но не вярвам да си ги оставил непроверени! Лулите при този модел са лули-бобини, трябва да ти дават съпротивлиние от 5 до 20 КОма...
И друго - при прекъсване на датчик, респективно на кабела къъм датчика, гори цди то... ако си мерил датчика и ти дава съпротивление безкрайност т.е. няма верига и си въртял така на работещо CDI  има шанс и то да е думнало. И после с здрав датчик ( съпротвление от порядъка на 500-800 Ом ) естествено, че няма да запали!
Датчика е индуктивен ( по същество една навита жица ) представляваща ел. магнит на който се променя индуктивността при наличнието наблизо на нещо метално в случая палеца... а на входа на ЦДИ то има два транзистора които именно горят когато "няма никой" на веригата на датчика. Това в общия случаи,... не само за твоя мотор.... кой точно модел е това? Пишеш 2001 и ако е така трябва да е с двойния фар ( така ли е или е с един фар )
Преди време бях ровил в сайтове където имаше схема за измерване на ЦДИ та на различни модели Кавазаки... мериш на определени крачета и става ясно изгоряло ли е? Не мога да ти дам насоки как и къде го бях намерил понеже беше отдавна, но си струва да опиташ!

Неактивен fantasy9

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 10
  • Кара: Kawasaki ZX9R 2000г., Honda Deauville NT700VA 2007г.
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #14 -: септември 10, 2019, 03:20:38 am »
Здравей Панчо, благодаря, че пишеш не съм го пробвал цди -то купих го употребявано. Кавазакито е 99, но двигателят е 2002 е1 и цди-то е с едната букса, но това не го знаех, че цди гори при заминал датчик гори, защото датчика на КВ е мъртвец и сега след като му сложих чисто нов оригинален от Япония пак е със същите симптоми. И може аз да съм го прецакал и да е изгоряло със стария датчик и сега да ми се наложи да купувам 3то цди. Преди това обаче би било добре да намеря схема за съпротивление между пиновете за да съм поне малко сигурен, че и двете цди-та са свършили преди да продължавам да харча пари за части.
Хондата се носи - Кавазакито вълнува - Сузукито откликва, а Vmaxa те разтърсва!!

Гаражът:
Suzuki Intruder 1400 '99, Honda Foresight Fes250 '00

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2802
Re: Kawasaki ZX9R 2001 гасне при подаване на газ
« Отговор #15 -: септември 10, 2019, 09:43:53 pm »
Щом двигателя е сменен и ако е сменена инсталацията и цди то е от 2002, то търсиш точно такъв работещ мотор,  слагаш ЦДИ то и ако подаде искра по-сигурно отколкото да мериш пиновете...защото първо трябва да намериш схемата на мерене и след това трябва да го извършиш прецизно, след което в теб пак ще остане съмнение дали е здраво или работещо.. при проба на работещ мотор  е ясно - да или не. И не може да повредиш мотора по този начин. Може само при обратния вариант... на мотор с изгорял датчик да сложиш работещо Цди и след пробата вече няма да е работещо.
Ако нямаш алтернатива за проба на мотор, порови из руски сайтове - дано излезе нещо. Руснаците са царе на такива изобретателности. Доколкото помня беше публикувано от ентусиаст който го беше правил понеже му се е наложило, а на мен ми го прати познат.
Между другото - не гори веднага. Имам случай на катастрофа при която се прекъсва кабела вследствие на триене с асфалта и след две седмици когато се възстанових от охлузванията ( бях целия в рани ) и запоих кабелите мотора си запали. Но при продължително въртене на стартер или както беше в моя случай мотора беше запален, цди то гори ( горят транзисторите които са на входа на ЦДИ то ) но за да се ремонтира трябва да се отвори а това е не винаги успешно.