Здравейте , колеги !
Вече от почти 4 месеца съм собственик на мотоциклет Yamaha ybr 125 . Моторчето е произведено края на 2009 година , инжекция и първата му регистрация е в Германия през 2010 година . Собственикът , поради здравословни проблеми , не е карал изобщо моторът и затова , когато го купих беше на едва 420 реални километра . Ямахата я взех директно от собственика , като уредих куриерска фирма да ми я достави до техен офис в София , който беше много близко и до КАТ София. Към моторчето имаше всички налични неща : резервен ключ с табелка , където пише кода на ключа ; сервизна книжка на Ямаха , в която не е писано нищо ; книжка с адресите на всички сервизи на Ямаха в Европа ; книжка за ръководство на мотора ; документи за всички минати технически прегледи (TÜV) , които също доказват километрите .
Така ... Това беше кратката предистория на мотора ... Имам няколко въпроса към вас :
Оборотомерът на Ямахата е до 12 000 об./мин. , като червеният сектор почва от 10000. В разни форуми четох , че малките двигатели са високооборотни и няма проблем да се включва и на 9000 оборота , все пак тогава му идва всичката сила ... Аз превключвам различно - понякога на 5-6 хил. оборота , понякога 7 хил. , а когато ми се налага да се включа в движението бързо , да изпреваря , или пък ме ,,засърби " дясната ръка включвам на 8- 9000 . Въпросът ми е , това проблем ли е или мога да си включвам спокойно ?
Вторият ми въпрос е свързан с масления ,,филтър" . Сложил съм филтър в кавички , защото не е класически такъв и не се сменя на смяната на масло . Наименованието му на английски е oil strainer и видях , че представлява една решетчица. Въпросът ми е дали тази решетка трябва да се сваля да се чисти на някакъв пробег , защото в книгата за ръководство въобще не е упоменато такова нещо ... То не е и много лесно да се стигне до решетката - трябва да се свали манивелата , стартера , десния капак и евентуално трябва да се сложи нова гарнитура след това ... Четох в различни английски форуми , че ако маслото се сменя на по-малък пробег ( до 3000 км , като в ръковството му дават до 6000 км пробег ) може да не се пипа този ,, филтър " Да уточня , смених маслото , когато взех мотора , карах 500 км , смених го пак и карах 3000 км и пак го смених .
Третият ми въпрос е свързан с клапаните . В ръководството дават , че на всеки 6000 км трябва да се прави реглаж на клапани . Въпросът ми е , трябва ли стриктно да следя този пробег и да правя веднага реглаж , или пък когато клапаните започнат да се чуват ? Забравих да спомена , че моторът към днешна дата е почти на 5200 км ...
Последният ми въпрос е свързан с веригата. Смазвам я на различен пробег , който варира от 150 - 200 км и понякога стига до 400 - 500 км . Смазката , която използвам е спрей за верига 601 ... Дали тази смазка е добра ? Проблем ли е да се чисти веригата с обезмаслител и препоръчително ли е да се мие в студено време ?
Благодаря предварително на всички , които ще прочетат тази доста ГОЛЯМА тема и ще дадат своето мнение