Автор Тема: Имам няколко въпроса ?  (Прочетена 485 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Svetlin01

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Кара: Балкан 50 ; Симсон С51 (70 cc) ; Yamaha ybr 125 i
Имам няколко въпроса ?
« -: септември 22, 2019, 07:34:55 pm »
Здравейте , колеги !

Вече от почти 4 месеца съм собственик на мотоциклет Yamaha ybr  125 . Моторчето е произведено края на 2009 година , инжекция и първата му регистрация е в Германия през  2010 година . Собственикът , поради здравословни проблеми , не е карал изобщо моторът и затова , когато го купих  беше на едва 420 реални   километра .  Ямахата я взех директно  от собственика , като уредих куриерска фирма да ми я достави до техен офис в София , който беше много близко и до КАТ София. Към моторчето имаше всички налични неща : резервен ключ с табелка , където пише кода на ключа ;  сервизна книжка на Ямаха  , в която не е писано нищо ; книжка с адресите на всички сервизи на Ямаха в Европа ; книжка за ръководство на мотора ;  документи  за  всички   минати технически прегледи (TÜV) , които също доказват километрите .

Така ... Това беше кратката предистория на мотора ... Имам няколко въпроса към вас :

Оборотомерът на Ямахата  е до 12 000 об./мин.  , като червеният сектор почва от 10000. В разни форуми четох , че малките двигатели  са високооборотни  и няма проблем да се включва и на 9000 оборота  , все пак тогава му идва всичката сила ... Аз превключвам различно - понякога на 5-6 хил. оборота , понякога 7 хил. , а когато ми се налага да се включа в движението бързо , да изпреваря , или пък ме ,,засърби " дясната ръка включвам на 8- 9000 . Въпросът ми е , това проблем ли е или мога да си включвам спокойно  ?

Вторият ми  въпрос е свързан с масления ,,филтър" . Сложил съм филтър в кавички , защото не е класически такъв и не се сменя на смяната на масло .  Наименованието му на английски е oil strainer и видях , че представлява една решетчица.  Въпросът ми е дали тази решетка трябва да се сваля да се чисти на някакъв пробег   , защото в книгата за ръководство въобще не е упоменато  такова нещо  ...  То не е и много лесно да се стигне до решетката - трябва да се свали манивелата , стартера , десния капак и евентуално трябва да се сложи нова гарнитура след това ... Четох в различни английски форуми , че ако маслото се сменя на по-малък пробег ( до 3000 км , като в ръковството му дават до 6000 км пробег )  може да не се пипа този ,, филтър "  Да уточня , смених маслото , когато взех мотора , карах 500 км , смених го пак и карах 3000 км и пак го смених .

Третият ми въпрос е свързан с клапаните . В ръководството дават , че на всеки 6000 км трябва да се прави реглаж на клапани . Въпросът ми е , трябва ли стриктно да следя този пробег и да правя веднага реглаж , или пък когато клапаните започнат да се чуват ?  Забравих да спомена , че моторът към днешна дата е почти на 5200 км ...


Последният ми въпрос е свързан с веригата.  Смазвам я на различен пробег , който варира от 150 - 200 км и понякога  стига до 400 - 500 км . Смазката , която използвам е спрей за верига 601 ... Дали тази смазка е добра ?  Проблем ли е да се чисти веригата с обезмаслител и препоръчително ли е да се мие в студено  време ?

Благодаря  предварително  на всички  , които ще прочетат тази доста ГОЛЯМА тема и ще дадат своето мнение  :)


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7997
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Имам няколко въпроса ?
« Отговор #1 -: септември 23, 2019, 07:13:31 pm »
Скоростите ги превключваш когато се наложи, без да те интересува с колко оборота си в момента. Научи се да пускаш плавно ръчката на съединителя, независимо колко бързо сменяш предавките. Това умение ще ти спести куп главоболия по-нататък, които са свързани с неравномерно разтегната верига и заминали си без време дискове в съединителя. Плавната работа с ръчката на газта също е от значение.

Масленият "филтър" е подобен на този, който са сложили в Хонда ЦБР 125. При пробег от 3 - 4000 км от смяна до смяна не би трябвало да имаш проблеми. Ако гониш 6000 км за следваща смяна на маслото, е добре да си харесаш марка и модел масло, с което моторът към края на този пробег няма да вие на умряло. Така ще имаш някаква сигурност, че "филтърът" няма да се е задръстил без време.

Клапаните не е задължително да ги регулираш всеки път когато стигнеш 6000 км пробег. Но ако е заложено така в ръководството, не е зле поне да им измерваш хлабините. Ако се налага реглаж, регулираш. Ако не се налага, то е ясно.

Повечето производители препоръчват веригата да се почиства и смазва на всеки 1000 км. Щом ползваш спрей за смазване, можеш да си купиш и спрей за почистване. Аз лично ползвам ВД 40, като един флакон от него е няколко пъти по-евтин от флакон спрей за почистване на верига, а върши същата работа. Има разни машинки за почистване на верига, които "работят" с керосин или газ за горене, която в състава си има керосин. Не го бъркай с кореселин, че да не ревеш после. Поразгледай из нета и си реши сам какво да правиш. Най-лесният вариант е да вложиш някой лев в скотойлер, който ще те отмени в задължението да чистиш и смазваш, защото той ще го прави автоматично и постоянно.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3913
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: мотор със четири свещи
Re: Имам няколко въпроса ?
« Отговор #2 -: септември 24, 2019, 07:52:22 am »
 Верига се маже на 300-500 км и Задължително след дъжд/вода
 Масло на този мотор , незнам какво е ръководството , но (до колкото помня НЯМА Маслен филтър) ако няма филтър - маслото е препоръчително да се сменя на всеки 800км за всеки литър - и поради факта че ми е ясно че ще ти е трудно да разбереш давам пример:
 Обем масло в двигателя - 1л - смяна на 800 км , Обем масло в двигателя 1,2л - смяна на 1000 км , обем масло в двигателя 1,5л - смяна на 1500 км грубо това са интервалите , масленият филтър на тези двигатели е така нарешеният Центробежен тип , и ако не си подменяш маслото редовно , канала в шайбата дето е предвиден да събира мръсотия се запълва и започват дертовете - дето на един филм му се викаше - Изкарайте Лайната от домовете си..........
Гаражът e вече подреден:
 R1200R'09 for Тоuring 748R '02 Race Track bike CB500Four K1'71Classic Cafe

Неактивен Svetlin01

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
  • Кара: Балкан 50 ; Симсон С51 (70 cc) ; Yamaha ybr 125 i
Re: Имам няколко въпроса ?
« Отговор #3 -: септември 24, 2019, 02:14:17 pm »
Ето това  представлява  цедката (филтър)  на моя мотор . Странно , че в книгата не са споменали нищо относно нея ... Разрових  се в английските форуми за мотори и видях , че един човек е споделил своя опит с тази цедка. Той беше написал , че за първи път я е свалил на 38 000 мили и е била съвсем чиста , като е сменял маслото на пробег от 2000 мили ( в километри се връзва приблизително около 3000 километра )

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7997
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Имам няколко въпроса ?
« Отговор #4 -: септември 24, 2019, 10:00:29 pm »
Така е, не се филмирай. Сменяй го на колкото си пише в ръководството. Иначе ставаш като Пламката. Той на моторите си, дето им дават смяна на маслото на 6000 км, го сменя на 3000. Просто сипвай качествено масло и това е.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.