Автор Тема: BMW планира M-модели при мотоциклетите си  (Прочетена 990 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 765
  • Кара: Majesty 400
BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« -: октомври 04, 2019, 06:32:02 pm »
Ей БМВ взели да правят и мотори...  :occasion18: :occasion1: :cheers:

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/39718-bmw-planira-m-modeli-pri-mototsikletite-si
Валентин Андреев

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7688
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #1 -: октомври 04, 2019, 07:37:02 pm »
Този на снимката прилича на герой от Трансформърс ;D
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 765
  • Кара: Majesty 400
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #2 -: октомври 04, 2019, 10:05:16 pm »
Този на снимката прилича на герой от Трансформърс ;D

Ама е много як..., кефи ме!
Валентин Андреев

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1248
  • Кара: изтребител
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #3 -: октомври 06, 2019, 10:05:54 pm »
Този на снимката прилича на герой от Трансформърс ;D
това е С1000РР 2019

и модела си има 2 спортни версии
едната по-достъпната се казва НР4

и това е точно еквивалента на Мпауър при колите

Неактивен kokoVmaxa

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3814
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #4 -: октомври 07, 2019, 08:18:17 am »
 - Това се нарича търговска политика.............. Педалите се усетиха , че едва ли не за Малко пари дават прекалено много , и честито ............ следват пионерския пример на ДУКТАИ - Немски педераси с Италиански наклоности
 БМВ С1000РР 2018 - Топ Фулл със НР Рейс пакет - 47 800 лв - Топ-Топ-Топ пакет мотор - върха на върховете при спотните мотори........... е защо пък 2019 да е 48 000 лв , като същевременно Панигале V4R се продава мнооого добре на цени от 70 000 лв ................ а няма две мнения по въпроса , че дефакто това са двата Топ Мотоциклета и освен това БМВ-то превъзхожда Панигалето по доста параграфи , та шибаните Германци решиха че е време да ОСРЕБРЯТ вече Модела   :violent: :violent: :violent: :violent: :violent: :violent:

 в Момента е най-оферта да намериш 2015-2018 модеал с Пълния Пакет и имаш Мотор 200+ коня на задна гума със свръх новите технологии на смешни цени , защото еквивалента му за 2019 струва почти двойно
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 765
  • Кара: Majesty 400
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #5 -: октомври 07, 2019, 06:46:49 pm »
Маркетинг  :bravisimost:

Ама на дали може да се намери някой, който да каже, че не удариха 10-ката с тоя модел...
« Последна редакция: октомври 07, 2019, 06:50:18 pm от valentyno »
Валентин Андреев

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 715
  • Кара: Kawasaki -> Yamaha
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #6 -: октомври 07, 2019, 10:27:04 pm »
БМВ-то превъзхожда Панигалето по доста параграфи

Кои са параграфите в които BMW S1000RR превъзхожда Ducati Panigale V4, ако не е тайна ?
"suburban biker wannabe"

Неактивен kokoVmaxa

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3814
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #7 -: октомври 08, 2019, 08:15:28 am »
БМВ-то превъзхожда Панигалето по доста параграфи

Кои са параграфите в които BMW S1000RR превъзхожда Ducati Panigale V4, ако не е тайна ?
:downtown: :downtown: :downtown:
 Безплатните уроци се изчерпаха отдавна - има достатъчно информация и тестове , поразгледай , прочети .............. всички искаме да получаваме на готово , но ......... не винаги става
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02


Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 715
  • Кара: Kawasaki -> Yamaha
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #8 -: октомври 08, 2019, 08:40:33 am »
Аз готовото го знам, питам тебе, в какво въпросното БМВ превъзхожда въпросното Дукати понеже го изказваш като твърдение.

Всеки може да си прави всякакви твърдения, но без конкретни проверими факти, те си остават само твърдения.

Примерно аз мога да ти кажа, че слънцето се върти около земята.  :beer:

"suburban biker wannabe"

Неактивен off_line

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 15
  • Четири гуми возят тялото,а две - душата!
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #9 -: октомври 08, 2019, 09:14:40 am »
- Това се нарича търговска политика.............. Педалите се усетиха , че едва ли не за Малко пари дават прекалено много , и честито ............ следват пионерския пример на ДУКТАИ - Немски педераси с Италиански наклоности
 БМВ С1000РР 2018 - Топ Фулл със НР Рейс пакет - 47 800 лв - Топ-Топ-Топ пакет мотор - върха на върховете при спотните мотори........... е защо пък 2019 да е 48 000 лв , като същевременно Панигале V4R се продава мнооого добре на цени от 70 000 лв ................ а няма две мнения по въпроса , че дефакто това са двата Топ Мотоциклета и освен това БМВ-то превъзхожда Панигалето по доста параграфи , та шибаните Германци решиха че е време да ОСРЕБРЯТ вече Модела   :violent: :violent: :violent: :violent: :violent: :violent:

 в Момента е най-оферта да намериш 2015-2018 модеал с Пълния Пакет и имаш Мотор 200+ коня на задна гума със свръх новите технологии на смешни цени , защото еквивалента му за 2019 струва почти двойно

Много правилно казано.. всичко при 2019 модела е маркетинг.. реално защото няма какво чак толкова ново да се предложи, но това не е само при BMW..
100km/h не е скорост, а време да превключиш на втора!

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 765
  • Кара: Majesty 400
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #10 -: октомври 08, 2019, 06:35:38 pm »
В интерес на истината има много изписано из мрежата за тези два мотоциклета, но пък не успях да срещна окончателно мнение, кой е по-добрият.

Ето едно интересно видео: https://youtu.be/pacvHIW3QGI
Валентин Андреев

Неактивен kokoVmaxa

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3814
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #11 -: октомври 08, 2019, 07:23:22 pm »
 Първото е Революционният Шифт Кам при БМВ ;) първият производител със серийно производство на това решение и може да се каже че това е може би най-голямото предимство , има и други доста , дефакто мотора има почти еквивалентна маса - к.с./кг. като при Панигалето , но разполага и със рама
 Миналата EICMA 2018 на щанда на БМВ беше Ад - все едно раздаваха безплатно олио за пенсионери в центъра на София ..... на Дукати беше другата навалица , но беше по малобройна определено , БМВ все пак показаха само няколко от очакваните 13 нови модела ........ дефакто само 2-3 мотора , тази година мисля , че ще е страшно , очаква се БМВ и Априлиа да покажат първите си SSP байкове , отделно най-чаканият модел - 850GT/XR на БМВ и още няколко + ъпдейтнатият 1000РР ( първородният винаги има проблеми - този мотор разпилява гуми като че са от тесто и други подобни.........)
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 715
  • Кара: Kawasaki -> Yamaha
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #12 -: октомври 08, 2019, 09:51:29 pm »
Първото е Революционният Шифт Кам при БМВ ;) първият производител със серийно производство на това решение

"Shiftcam" се нарича системата за променливо газоразпределение на BMW Motorrad - налична в серийните модели от 2019 г. Водно-охладения боксер и S1000RR.

При тези системи има два основни подхода:
1. промяна на профила на гърбиците на разпределителния вал и от там по-голямо или по-малко отваряне на клапаните според натоварването
2. промяна на момента за отваряне/затваряне на клапаните

Първият сериен мотоциклет със система за променливо газоразпределение e Honda CB400SF от 1999 г., но системата, която при Honda се нарича VTEC става популярна с Honda VFR 800 от 2002 г.

Кавазаки прилагат такава система при Kawasaki Concours 14 (1400GTR) от 2007.

Дукати за Ducati Multistrada 1200 DVT от 2015 - Ducati's Desmodromic Variable Timing (DVT) и за смукателните и за изпускателните клапани.

Сузуки със система SR-VVT при Suzuki GSX-R1000 от 2017.

Системата на Сузуки е разработена за Moto GP, след като регламентът забранява системи за променливо-газоразпределение с хидравлично (каквито са всички по-горе без БМВ) или електрическо (каквато е при БМВ) задействане, Сузуки разработват зъбно колело (движещо разпр.вал) от две части, подобно на Кавазаки и Дукати, но вместо да се превключва м/у двете си положения от налягане на маслото (хидравлично), то се превключва от съчми поставени в специални канали в зъбчатката, които под действие на центробежните сили при високи обороти се изместват към периферията (сгъвайки пружини, които ги връщат в изходно положение при по-ниски обороти) на зъбчатката, по този начин променят положението на едната част на зъбчатката спрямо другата и така се променя момента на отваряне/затваряне на клапаните.

https://www.youtube.com/watch?v=zbWEUVAQfZ0

 :beer:


"suburban biker wannabe"

Неактивен kokoVmaxa

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3814
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #13 -: октомври 09, 2019, 06:43:14 am »
........ само дето явно си нямаш на идея колко дори не си приличат  ;)
 Шифткам валовете на БМВ при S1000RR има 16 гърбици - тоест 24 гърбици за 16 клапана........... или пък при R1250GS има по 4 гърбици на вал ......
 
 https://www.youtube.com/watch?v=5dG5DYLhjdM

 Няма нищо общо със завъртане на Разпределителни валове = промяна на газоразпределение
 Шифткам е по скоро "смяна на разпределителният вал във движение" от колкото завъртане на вала с 4-5-6 градуса ;) 

 та пак да ти го КАЖА - РЕВОЛЮЦИОНЕН , ЕДИНСТВЕН , ПРЪВ - за момента Това е върха на технологията и е първият производител с това решение и серийно въведен в производството на мотоциклетите
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 715
  • Кара: Kawasaki -> Yamaha
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #14 -: октомври 09, 2019, 08:46:29 am »
Шифт кам има 16 гърбици по 2 с двата различни профила за всеки от 8-те всмукателни клапана, при R серита има 8 гърбици за 4-те смукателни клапани.
Валът се мести така, че да задейства клапаните с по-ниския или по-високия профил, за да осигури по-голямо или по-малко отваряне на клапаните.
Имам много добра идея колко това си прилича особено с VTEC-а на Хонда, но там вместо по 2 гърбици за всеки клапан, между 2-те нормални гърбици има една с гърбица с по-голям профил, която натиска една паразитна кобилица между клапаните при ниски обороти, при високи обороти, тази паразитна кобилица чрез хидравлика се заключва за 2-те нормални кобилици и така клапаните се притискат от по-голямата гърбица по средата, за да осигури по-голямо или по-малко отваряне на клапаните.

Както виждаш резултатът е един и същ, без значение как е постигнат - възможност за 2 различни степени на отваряне на клапаните, при Хонда от 2002 г. масово, така че системата нито е нова, нито революционна.

При останалите системи за промяна на газоразпределението се управлява момента на отваряне/затваряне на клапаните каквато се използва в Moto GP, не случайно съм обърнал внимание на системата на Сузуки, ако има нещо по-иновативно, по-революционно като подход, това е при Сузуки с GSX-R 1000 от 2017, директна заемка от MotoGP.
При DVT на Дукати се управляват и всмукателните и изпускателните.

 :beer:
"suburban biker wannabe"

Неактивен kokoVmaxa

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3814
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #15 -: октомври 09, 2019, 12:19:28 pm »
 Както казали хората - Ти му говориш ама той си знае.........

 Профил на Гърбица и фази на газоразпределение говори ли ти нещо ?
 Да го наречем така - Лифта не е това което е основното - при по ниски обороти ти трябва други фази - по малкия лифт допринася за по висока скорост на пълнене , при по малък работен обем в минута - това е + , при високи обороти обаче ти трябва друг профил на Вала и друг лифт съответно поради по големият обем за минута......... Двигатели за 9-ти клас , ама ти пак ми обеснявай за заемките на Сузуки , нямат прилика  ;)
 Това което направиха го направиха - единственото което мога да нарека толкова добро в тази серия е Дезмодрома
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 715
  • Кара: Kawasaki -> Yamaha
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #16 -: октомври 09, 2019, 07:51:35 pm »
Параметрите на газоразпределението може да ги променяш и чрез различни профили на гърбиците и като променяш момента на отваряне/затваряне на клапаните, нали това го споменахме малко по-горе.

Това, което прави BMW - използва гърбици с 2 различни профила, Honda го прави с VTEC от 2002 г. (т.е. също използва 2 различни профила на гърбиците), затова ти казвам, че това, което прави BMW с Shiftcam не е нито ново, нито революционно.

https://www.youtube.com/watch?v=ukJ7Az1FtF8

 :beer:
"suburban biker wannabe"

Неактивен kokoVmaxa

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3814
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: му се "BMW F850GT"
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #17 -: октомври 10, 2019, 08:16:53 am »
 :-X :-X :-X :-X
 както се вика - с предубедени Незпознати полза да спориш няма , нищо няма да излезе
 Аз само ше ти ПОВТОРЯ - ЛИФТ няма Връзка с Геометрия на Гърбицата , Увеличение на Лифт или Промяна на ъгъла на Разпределителен Вал е едно ( прави се от няколко фирми и то много преди 2002-ра)
 Ванос на БМВ (пеоменлив ъгъл на вала) , В-Тек на Хонда (промелив лифт на клапана) го има още на B16A2 мотора - CIVIC CRX 1,6 V-Tec незнам дали изобщо ти говори нещо ама беше 95-та като карах такава  ;)
 ШИФТ КАМ е РАЗЛИЧЕН РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН Вал в РАЗЛИЧНИ ОБОРОТИ + РАЗЛИЧЕН МАПИНГ на ДВИГАТЕЛ Според Вала който е в "канала" за Работа

 Първо го виж на Живо , после пак ще говорим - бях до тук , монолога не е интересен.
Гаражът:
Ducati 748R Track bike '02 BMW F800SGT '08 BMW R1200R '09 Aprilia RSV1000 RP '02

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 715
  • Кара: Kawasaki -> Yamaha
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #18 -: октомври 10, 2019, 05:25:19 pm »
Lift - означава повдигам, Variable Valve lift - макар, че е също търговско наименование буквално - вариращо повдигане на клапаните - точно с профила на гърбицата, по-голямата гърбица ще отваря клапана повече, по-малката съответно по-малко, затова сменяш двата профила при различните режими.

При колите има такива системи много по-рано, но нали говорехме за моторите?

И аз няма да споря повече, то стана диалог само, сигурно не е интересно за останалите.
Съжалявам, че си го приел като монолог, не разбрах само (сериозно) аз ли сам си говоря или ти.  ;)

 :beer:
"suburban biker wannabe"

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 765
  • Кара: Majesty 400
Re: BMW планира M-модели при мотоциклетите си
« Отговор #19 -: октомври 10, 2019, 07:25:52 pm »
Спорът беше полезен, предполагам, че и на други като мен им бе интересно да научат повече за "шифт кам" ... :beer:
Валентин Андреев