Аз имам една молба към колегата Веселин.
Дали е възможно да преодолее раздразнението си към мен и да погледнем трезво на казуса.
А казусът с прости думи звучи така:
Колега с 300 кубиков скутер на под 2 години е констатирал ниско ниво на течността. Доколкото сме наясно всички, става дума за под 100 милилитра течност. Дори вероятно и под 50.
Аз НЕ СПОРЯ с никого по този казус. Нямам дори желание да водя спор.
Аз само СПОДЕЛЯМ какво ми се е случвало с мотори, автомобили и бусове, които съм ползвал от чисто нови.
НЕ твърдя, че това е валидно за всички нови МПС-та.
Просто споделих какви са моите наблюдения.
4 мотора с водно съм купил през последните 5 години и 4-те са плюели първоначално по 2-3 капки през дупката. 1 китайски, 2 японски и 1 европейски.
След около 1000 километра, са спрели да го правят.
Всеки път е ставало на студено и всеки път е било след по-дълъг престой (2-3-5 дни).
Тук става дума за по 1-2 капки, а не за теч! И Хондата ми капа 2-3 пъти. Сумарно да са изкапали 2-3 милилитра...
При бусовете и колите не съм виждал теч, но е абсолютен факт, че всички новозакупени губят по половин-един литър течност в първите 6 месеца.
Последният случай е с един от личните ми автомобили - подмених охладителната течност в оторизиран сервиз. Това значи, че процедурата би следвало да е извършена по учебник. Освен това собственика на това дилърство ми е личен приятел. В сервиза имат "специално" отношение към моите автомобили и не допускам да са го извършили през пръсти.
Първите няколко дни градско каране течността си беше на макс. При едно извънградско (300 километра магистрала със 140 + два прохода) течността падна на минимума. Долях и след това доливане колкото и да съм напъвал колата, течността си стои на макс.
На база тези мои лични преживявания изказах ПРЕДПОЛОЖЕНИЕ, че или в системата е имало въздушен джоб, или като при мен първоначално е имало сълзене от помпата.
Сега, относно помпите - да, наясно съм как функционират и от какво са направени. Допуснах едно предположение, че след като толкова често ми се е случвало подобно нещо, вероятно съществува някакво сработване на уплътняващите повърхности.
И за мен е странно защо се случва на студено, респективно при никакво налягане, но е факт. Иначе защо да го споделям?
Според мен скутерът е 100% изряден и му няма нищо.
Сега за маркучите:
Сигурно колегата Веселин има много опит с раздути маркучи, но аз имам съвсем друг опит. В моята практика не съм стигал налягания от сорта на 2 бара. Капачките на моторите ми са или 0,9, или 1,1 бар. При мен маркучите най - често се свиват, а не се раздуват. Това мога да го докажа със снимки и с измерване на обема на два маркуча - ползван и чисто нов. Я има 5-10 милилитра разлика, я не.
Последният ми мотор е на точно 3 километра - от Диком, през бензиностанцията и до гаража ми. Нито е загряван, нито прегряван. Ще му измеря двата маркуча и след един сезон ще ги измеря пак. Е, колко милилитра разлика да дадат - 5, 10, 50, 100? Те са по една педя.
Искам да помоля Веселин да не ме напада всеки път. Тук сме за да коментираме и това, че има различни гледни точки или че един е прав, а друг греши не бива да ни кара да се дразним и да се хващаме за гушите.