.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Загуба на антифриз  (Прочетена 28902 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #20 -: ноември 24, 2019, 05:21:08 pm »

Преди време гледах едни приятели как се мъчат да възстановят радиатора на една Баварка. Лека кола. Тялото от двете му страни беше пластмасово, серпентините и охлаждащите ги ламели бяха метални, естествено. Та лепят те пластмасата към метала, чакат да стегне, монтират към маркучите, наливат антифриза, палят и след малко радиаторът пак цъфва. Ама направо се вижда как се издува пластмасата. Те затова конструкторите са сложили разширителен съд и капачки с клапани, които да изравняват налягането, че иначе нямаше да останат здрави радиатори и маркучи.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 282
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #21 -: ноември 24, 2019, 07:54:00 pm »

Преди време гледах едни приятели как се мъчат да възстановят радиатора на една Баварка. Лека кола. Тялото от двете му страни беше пластмасово, серпентините и охлаждащите ги ламели бяха метални, естествено. Та лепят те пластмасата към метала, чакат да стегне, монтират към маркучите, наливат антифриза, палят и след малко радиаторът пак цъфва. Ама направо се вижда как се издува пластмасата. Те затова конструкторите са сложили разширителен съд и капачки с клапани, които да изравняват налягането, че иначе нямаше да останат здрави радиатори и маркучи.


Капачката /клапаните/ не изравняват налягането , а го поддържат на 1-2 бара в зависимост от модела мотоциклет. Когато налягането се повиши повече , клапана отваря и от радиатора преминава течност в разширителния съд. Когато двигателя изстине , в охладителната система се образува вакуум , отваря се другия клапан и преминава течност от казанчето в радиатора.
Но нормално работеща охладителна система е постоянно под налягане при достигане на работната температура. То затова и се слагат силиконови маркучи , че оригиналните се раздуват и в даден момент се пукат.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #22 -: ноември 24, 2019, 11:57:43 pm »

Така, де. Това имах предвид - да държат равно налягане.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #23 -: ноември 25, 2019, 11:23:29 am »

........ абе да ви кажа малко сте чували и двамата ама ни единия не е разбрал

 Капачките Стандартно и Масово при Мотоциклетите са на налягания на нива от 0,9 до 1,1 за японските и на 1,2 при БМВ , и то не щото да има а за да се промени температурата при която завира чорбалака дето повечето от вас се сещат да го сменят ........... един път в живота , а не на 12 месеца както ония дето им плащат за това са написали
 Силиконовите маркучи се слагат само когато преминаваш на По-високо налягане , и то заедно с радиатори пригодени за това - другото е повече за гъзария
 Оригиналните радиатори при идеални условия издържат до към 1,7 бара , подобрените са тествани за 2,5 бара

 Със HKS или друга качествена капачка и Хубави водни скоби за ЯПОНСКИ мотор можеш да преминеш на налягане 1,2-1,4 ( това са 4-8'С отгоре ) на Т' на завиране което не е много малко , а ако към това добавиш и качествена охладителна течност H2O fre може да получиш едни 12-15'С бонус реално без кой знае какви капиталовложения , Оригиналните маркучи даянят без особени грижи до 1,5 бара
 Силиконови Маркучи са красиви ......... и не особенно нужни под 1,5 бара

 БМВ - стандартно е на 1,2 Бара , а системата е направена така , че директно можеш с капачка само да преминеш на 1,5 бара (слава Богу че поне МОТОРИТЕ им не са такива трагични чайници както Колите )
 При АПРИЛИА и ДУКАТИ е малко по специфична ситуацията но и Охладителните им системи са по странно проектирани , особено при По-старите Дукатите е леле мале......... ама е Красиво  ::) :-\

 Сега на ТЕМАТА - Забравяте , че тоя Мотор не е със " water less coolant "и има един ФАКТ - ИЗПАРЯВАНЕ на Течност - когато има РАЗШЕРИТЕЛЕН Съд от Отворен ТИП в Охладителната система има изпаряване на Охлдаителната течност
 Дано съм ви дал правилна насока - имайки предвид нивото знанията познанията и всичко останало в повечето сервизи и консумативите които се използват бих заложил на - Всичко това е в границите на нормалното
« Последна редакция: ноември 25, 2019, 11:33:11 am от kokoVmaxa »
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #24 -: ноември 25, 2019, 05:46:58 pm »

Колко да се изпарява от разширителния съд? По-вероятно ми изглежда да е изхвърлил течност през дренажа на разширителния съд някога по някакъв повод. Което не е като да не се случва при не малко мотори.

Каквото и да е, има или няма проблем, за мен единственото правилно действие в тази обстановка е доливане до максимум и каране със следене какво се случва. То ще си покаже има ли му нещо или не.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 282
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #25 -: ноември 25, 2019, 07:07:06 pm »

 Хубавата течност може да завира и при 120гр. , но трябва да има и правилната капачка която да я държи в радиатора . КТМ-ма в гората се кара с капачка на 2 бара , защото много бързо остава без течност. 
Относно изпаряването на течност , това е възможно ако се кара постоянно в задръстванията в Гърция където са големите жеги.  В нашите условия изпаряването е съвсем минимално. Причината за малкото изпарение е , че връзката на клапана на капачката е с най-ниската част на разширителния съд. И това което излиза от клапана/течност или пара/ моментално се охлажда от съдържанието на разширителния съд. То затова има минимум и максимум.
Активен

kokoVmaxa

  • Fan of DUCATI but BMW User
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 4039
  • Кара: BMW & HD
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #26 -: ноември 25, 2019, 08:27:57 pm »


Относно изпаряването на течност , това е възможно ако се кара постоянно в задръстванията в Гърция където са големите жеги.  В нашите условия изпаряването е съвсем минимално.
...... при концентрат с вода - изпаряването е на особено голямо ниво , скутер в София / Пловдив / Варна ........... по зле от Гърция
Активен
My Garage - R1100S Boxer Cup / , H-D FXR Black Death / DUCATI 748R Superbike

Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 282
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #27 -: ноември 26, 2019, 02:29:52 pm »


Относно изпаряването на течност , това е възможно ако се кара постоянно в задръстванията в Гърция където са големите жеги.  В нашите условия изпаряването е съвсем минимално.
...... при концентрат с вода - изпаряването е на особено голямо ниво , скутер в София / Пловдив / Варна ........... по зле от Гърция


Да приемем , че има някакво изпаряване , като количеството му зависи от вид течност , начин на каране , климатични условия , ...
Но спора е за друго , казва се , че течност се губи/на нов автомобил и мотоциклет/ само първата година , след това течността не мърда. При това положение изпарението отпада. Та въпроса е какво става с охладителната система след първата година от работата и , маркучите свиват ли се , или се раздуват?
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #28 -: ноември 26, 2019, 04:07:55 pm »

Аз имам една молба към колегата Веселин.
Дали е възможно да преодолее раздразнението си към мен и да погледнем трезво на казуса.
А казусът с прости думи звучи така:
Колега с 300 кубиков скутер на под 2 години е констатирал ниско ниво на течността. Доколкото сме наясно всички, става дума за под 100 милилитра течност. Дори вероятно и под 50.

Аз НЕ СПОРЯ с никого по този казус. Нямам дори желание да водя спор.

Аз само СПОДЕЛЯМ какво ми се е случвало с мотори, автомобили и бусове, които съм ползвал от чисто нови.
НЕ твърдя, че това е валидно за всички нови МПС-та.
Просто споделих какви са моите наблюдения.

4 мотора с водно съм купил през последните 5 години и 4-те са плюели първоначално по 2-3 капки през дупката. 1 китайски, 2 японски и 1 европейски.
След около 1000 километра, са спрели да го правят.
Всеки път е ставало на студено и всеки път е било след по-дълъг престой (2-3-5 дни).
Тук става дума за по 1-2 капки, а не за теч! И Хондата ми капа 2-3 пъти. Сумарно да са изкапали 2-3 милилитра...

При бусовете и колите не съм виждал теч, но е абсолютен факт, че всички новозакупени губят по половин-един литър течност в първите 6 месеца.
Последният случай е с един от личните ми автомобили - подмених охладителната течност в оторизиран сервиз. Това значи, че процедурата би следвало да е извършена по учебник. Освен това собственика на това дилърство ми е личен приятел. В сервиза имат "специално" отношение към моите автомобили и не допускам да са го извършили през пръсти.
Първите няколко дни градско каране течността си беше на макс. При едно извънградско (300 километра магистрала със 140 + два прохода) течността падна на минимума. Долях и след това доливане колкото и да съм напъвал колата, течността си стои на макс.

На база тези мои лични преживявания изказах ПРЕДПОЛОЖЕНИЕ, че или в системата е имало въздушен джоб, или като при мен първоначално е имало сълзене от помпата.

Сега, относно помпите - да, наясно съм как функционират и от какво са направени. Допуснах едно предположение, че след като толкова често ми се е случвало подобно нещо, вероятно съществува някакво сработване на уплътняващите повърхности.
И за мен е странно защо се случва на студено, респективно при никакво налягане, но е факт. Иначе защо да го споделям?

Според мен скутерът е 100% изряден и му няма нищо.

Сега за маркучите:
Сигурно колегата Веселин има много опит с раздути маркучи, но аз имам съвсем друг опит. В моята практика не съм стигал налягания от сорта на 2 бара. Капачките на моторите ми са или 0,9, или 1,1 бар. При мен маркучите най - често се свиват, а не се раздуват. Това мога да го докажа със снимки и с измерване на обема на два маркуча - ползван и чисто нов. Я има 5-10 милилитра разлика, я не.
Последният ми мотор е на точно 3 километра - от Диком, през бензиностанцията и до гаража ми. Нито е загряван, нито прегряван. Ще му измеря двата маркуча и след един сезон ще ги измеря пак. Е, колко милилитра разлика да дадат - 5, 10, 50, 100? Те са по една педя.

Искам да помоля Веселин да не ме напада всеки път. Тук сме за да коментираме и това, че има различни гледни точки или че един е прав, а друг греши не бива да ни кара да се дразним и да се хващаме за гушите.
Активен

Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 282
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #29 -: ноември 26, 2019, 08:11:50 pm »

Дразнят ме глупостите които пишеш  , иначе си ми безинтересен! И в поредния роман , отново глупости. Нов автомобил да загуби един литър течност за шест месеца? Какъв е тоя боклук бе?  А от купуване на нови мотори , бусове , коли , ... как ти остава време да спиш и ядеш , това хич не ми е ясно.
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #30 -: ноември 26, 2019, 09:56:00 pm »

На практика аз почти не ям, но това е съвсем друга тема.
Тук има достатъчно хора, които ме познават лично и знаят защо.
Само за протокола - причината е в размер на 92 килограма.

За МПС - тата в личен план: обичам да си угаждам. Всяка година си купувам нов мотор.
Не виждам нищо лошо в това. Няма и нищо лошо да споделям наблюдения и впечатления.

В служебен план - един от ангажиментите ми е да менажирам скромен автопарк.
Използвам тази възможност, за да трупам знания и споделям наблюдения, когато се наложи.

"Боклукът" или по-скоро "боклуците" са от няколко различни марки. Предимно немски.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #31 -: ноември 26, 2019, 11:41:48 pm »

Румънският боклук имаше ли го този проблем? Аз периодично имам пред очите си чисто нови автомобили, които не губят такива количества антифриз. Става въпрос за японски, корейски и немски марки.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #32 -: ноември 27, 2019, 07:16:09 am »

Дачиите изгубиха по спомен половин литър, включително и моята него време (2008-ма). Едната, която беше с k7m мотор първата година изгуби над 2 литра. Караше се от жена и дойде с оплакване, че парното не работи...
Другите са фолксвагени и мерцедеси. Фолксвагените от нови харчат и доста масло, при това постоянно.
Не твърдя, че това е проблем. Тези, както и други дреболии остават незабелязани от потребителя в повечето случаи, тъй като процедурата при първо обслужване включва внимателен оглед точно на тези неща.

Ето снимка на същото това Сандеро на 12-тата година и малко над 100 000 километра:


Направих снимката на 5 ноември, точно преди да си подменя течността. Както се вижда, за 11 години и 100к, тя почти не е мръднала. Ако времето беше топло, съм сигурен, че щеше да е на горната черта.
Първите няколко месеца през 2008-ма беше паднала под минимума. Долях и от тогава не мърда.

И точно тук се сещам, че има още нещо, което може да каже човек с много опит по различни мотори - например Коко.
Коко, срещал ли си мотори, на които разширителния съд е част от системата под налягане?
Питането ми е свързано с факта, че моторите, които имам и съм виждал, имат разширителен съд, който не е част от системата под налягане, а е с атмосферно такова. При автомобилите не е така. И още един въпрос: защо някои мотори имат 3 деления, а не 2? Моето обяснение е, че деления min и max са валидни за граници при работна температура, а деление low ( което се намира много по-ниско) е индикатор за ниско ниво, при което радиаторът би засмукал въздух.
« Последна редакция: ноември 27, 2019, 12:12:59 pm от Гошко »
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #33 -: ноември 27, 2019, 03:28:45 pm »

Повечето мотори са с капачки на радиаторите, които са с клапани и те регулират налгането. Болшинството автомобили в последно време нямат капачки на радиаторите и затова разширителните им съдове са с такива клапанни капачки. Старите руски автомобили бяха с капачки на радиаторите и съответно клапани в тях, а пък капачките на разширителните им съдове имаха отвори, само дето нямам спомен имаха ли клапани. Сега китайските Грейтуол са с капачки на радиаторите, ама те са с двигатели на Мицубиши, струва ми се, и то не от най-новите.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

MasterBoy

  • Newbie
  • *
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1
  • Кара: Yamaha FZ8, Yamaha X-MAX
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #34 -: октомври 06, 2020, 04:37:05 pm »

Здравейте колеги,
реших да пиша в темата защото проблема ми е подобен.
Моторът е 2008 X-MAX 250. Малко след като го купих забелязах, че стрелката на темп понякога стига над средата при кротко каране. Проверих антихриза беше на мин и долях около 50 мл. Стрелката продължава да се вдига. Като спра на място, перката не работи, но щом го изгася и пак дам на контакт се включва и тогава става интересното. За около 30 сек изгасен и с работеща перка стрелката отива чак до червеното.
Дали проблема може да е във водната помпа?
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #35 -: октомври 06, 2020, 09:12:56 pm »

Ако не работи водната помпа, ще го разбереш много скоро след стартиране на двигателя. Според мен имаш проблем с капачката на радиатора или с термостата.

Не разбрах само къде доля течността. Ако е било в разширителния съд, провери ли какво се случва в радиатора? Не е лошо да видиш дали там течността е до основата на гърловината. Ако не е, долей и там. Неработеща коректно капачка на радиатора може да е причината за изхвърляне на течността в разширителния съд, а от там на пътя и когато дойде време радиаторът да си я засмуче обратно, в разширителния съд да остава по-ниско ниво.

Датчикът за включване на вентилатора трябва да сработва при определени градуси. Не го ли прави, значи има някакъв проблем - скапан датчик, лош контакт в буксата му, някой хлабав бушон... Когато двигателят вдигне високи градуси, но вентилаторът не тръгне, можеш да свалиш буксата от датчика и да я дадеш на късо. По този начин ще имитираш задействане на датчика. Ако вентилаторът тръгне, значи по окабеляването извън датчика нямаш проблеми. Слагаш обратно клемата и се уверяваш, че не "хлопа". Ако пак не тръгне вентилаторът при загрял мотор, най-вероятно датчикът се е скапал и се включва когато му скимне. На една Ямаха се включваше без причина след дълъг престой и възможно най-студен двигател. И съответно скапваше акумулатора. На моя му сложих датчик, поръчан от Алиекспрес. Не точно за включване на вентилатор, понеже нямам такъв, а за показване на температурата на маслото. Работи вече няколко години безотказно, а в общи линии струваше стотинки.
Та има с какво да се позабавляваш, ако имаш желание.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.
 

Страницата е създадена за 0.125 секунди с 23 запитвания.