.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Загуба на антифриз  (Прочетена 28164 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

pele22

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
Загуба на антифриз
« -: ноември 20, 2019, 08:54:46 pm »

Здравейте колеги, искам да ви питам, нормално ли е yamaha x max 300 да губи антифриз?
Мотора е почти нов 2018г на 4500км
Нивото на антифриза е малко над минимума
Да го карам ли на сервиз или да долея и да го наблюдавам
Активен

Mit

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 270
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #1 -: ноември 21, 2019, 08:36:47 am »

Не е нормално за такъв минимален пробег. Да си го проверят, предполагам, че е в гаранция още.
Активен

васко-57

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 684
  • Кара: Honda VT-750C, Honda ANF 125i Wave
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #2 -: ноември 21, 2019, 04:15:41 pm »

А колко е бил при зареждането на системата? Щом е между минимума и максимума, не грее, и няма информация колко е бил изначално - няма нужда от излишни притеснения.
Активен

pele22

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #3 -: ноември 21, 2019, 04:27:24 pm »

За жалост когато го взех не погледнах колко антифриз има в казанчето чак сега като го зазимявах го видях че е един пръст над минимума
Имам същия но 2017г и при него водата е почти на максим, иначе и двата скутера се държат идентично еднакво загряват
« Последна редакция: ноември 21, 2019, 04:29:39 pm от pele22 »
Активен

pele22

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #4 -: ноември 21, 2019, 04:34:16 pm »

При гаранционото обслужване не знам какво са доливали и на двата
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Активен Активен
  • Публикации: 8414
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #5 -: ноември 21, 2019, 07:45:04 pm »

Ами долей го и наблюдавай какво се случва.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #6 -: ноември 21, 2019, 10:32:06 pm »

Абсолютно всички коли и мотори, които съм ползвал от чисто нови са го правили тоя "номер" през първата година.
Дали помпа се напасва, дали въздих някъде гони - не мога да кажа. Факт е, че вече 4 мотора от чисто нови, хвърлят в началото по няколко капки от дупчицата и после се "закисват". При колите и бусовете (общо 9 броя, които съм купил или карал от чисто нови) първите няколко месеца губят течност и после спират.
След подмяна на течността преди месец на личния ми автомобил в оторизиран сервиз, отново се наложи доливане след първото по-сериозно каране.
Активен

pele22

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #7 -: ноември 22, 2019, 10:31:50 am »

Дано да е така :cheers: сега прочетох в ръководството че пише, ако охладителната течност намалее допълнете казанчето до максимум
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Активен Активен
  • Публикации: 8414
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #8 -: ноември 22, 2019, 09:41:30 pm »

Ако не го пишеше, нямаше ли да долееш?
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

pele22

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #9 -: ноември 23, 2019, 07:06:58 am »

Нямаше нужда от да се изказваш не подготвен!!! просто коментирах какво пише в ръководството
Не съм на два дена
Аман от разбирачи
Като няма какво да коментираш по добре си мълчи
« Последна редакция: ноември 23, 2019, 07:10:39 am от pele22 »
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Активен Активен
  • Публикации: 8414
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #10 -: ноември 23, 2019, 10:41:56 am »

Ами като не си на два дни, защо задаваш тъпи въпроси? И какво очакваш да напишат в ръководството на мотора в случай, че спадне нивото на антифриза?

Специално на втория ти тъп въпрос:

Да го карам ли на сервиз или да долея и да го наблюдавам

съм отговорил така:

Ами долей го и наблюдавай какво се случва.

Сега ще отговоря и на първия - не, не е нормално за никой двигател, било то на Ямаха X Max 300 или който и да е друг с течностно охлаждане и вече е разработен, да губи такова количество охладителна течност. В твоя случай или системата не е била напълнена догоре, или има някакъв все още не много сериозен проблем - хлабава скоба на някой маркуч, втвърден семеринг или друго гумено уплътнение, неуплътняваща капачка или задълбочващ се като капачка с неработещ клапан, пропускаща гарнитура на главата, цепка в цилиндъра и т.н. Затова и казах първо да долееш и да следиш какво става. Ама ти нали си от тези умници, дето хем питат, хем се сърдят и не правят това, което са им казали когато са питали, та ще те преживеем и тебе. Жив и здрав да си!

П.П. Когато човек, който разбира от двигатели или поне може да разпознае такъв с течностно охлаждане сред онези с въздушно, си вземе ново МПС, задължително трябва да погледне какво е нивото на охлаждащата течност. Това е закон. Иначе рискува да се прибира с пътна помощ.
« Последна редакция: ноември 23, 2019, 10:43:27 am от ivchotr »
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #11 -: ноември 23, 2019, 11:42:43 am »

Ивчо, що се палиш толкова?

Има още един сценарий, който се опитах да споделя и който е най-вероятния според мен:

Като се вземат предвид километрите и това, че моторът е 2018-та, съвсем логично е течността да е била фабрично налята МЕЖДУ двата маркера и то почти по средата, със съвсем лека тенденция в посока нагоре.(както винаги досега съм получавал чисто нови мотори).
Ако се отчете и факта, че при колегата нивото е НАД долната граница, това означава "загуба" от няколко милилитра, вероятно 50-100. Не знам колко е голямо казанчето, ама на 300 кубика колко да е?!

От там еуфорията - ново возило, няма как да е непроверено при издаването (я си представи как ще изглеждаш в очите на дилъра ако седнеш да си провериш масло и антифриз точно когато ти свалят найлоните..?!).
И не на последно място - температурите падат! Нормално е течността зимно време на студен мотор да е по-ниско, отколкото лятос. Имал съм такъв мотор - лятно време е на горната граница, зимно време пада под долната. Като заработи и загрее - пълни до където трябва и в двата случая.

Нека колегата отиде да му долеят и да следи. За мен няма нищо нередно.
Активен

pele22

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 6
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #12 -: ноември 23, 2019, 12:02:48 pm »

Благодаря ви колеги, за казанчето го дават 180мл.
Доливанията мисля на пролет да ги правя че е захладня , а най близкия сервиз на ямаха е на 100км.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Активен Активен
  • Публикации: 8414
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #13 -: ноември 23, 2019, 12:48:34 pm »

Не се паля, бе. Пеле запали.

Да, антифризът е възможно да се уплътни малко от студа. Аз останах с впечатлението, че го е гледал след каране, защото каза, че когато е взел машината, не е погледнал нивото. Нещо, което е задължително. Впрочем е задължително да се гледа през ден - два или след по-голям престой. Пролетес на едната ми кола й изтекоха водите от радиатора, ей така както си седеше пред блока. Не я бях карал няколко дни, щото бръмчах с другата или с мотора.

При него може да няма никакъв проблем, но това не пречи да направи необходимото, за да е сигурен, че всичко е наред.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 282
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #14 -: ноември 23, 2019, 08:58:17 pm »

Абсолютно всички коли и мотори, които съм ползвал от чисто нови са го правили тоя "номер" през първата година.
Дали помпа се напасва, дали въздих някъде гони - не мога да кажа. Факт е, че вече 4 мотора от чисто нови, хвърлят в началото по няколко капки от дупчицата и после се "закисват". При колите и бусовете (общо 9 броя, които съм купил или карал от чисто нови) първите няколко месеца губят течност и после спират.
След подмяна на течността преди месец на личния ми автомобил в оторизиран сервиз, отново се наложи доливане след първото по-сериозно каране.

Би ли обяснил как се напасва водната помпа? Ще е много ограмотяващо за читателите. После аз ще ти обясня какво се случва с охладителната система при нов автомобил или мотоциклет.
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #15 -: ноември 23, 2019, 09:35:33 pm »

Факт е, че четири мотора са ми текли или просълзявали от чисто нови, след което са престанали (след 500-1000км).  Факт е, че се е случвало през керамиката или каквото е там. Обясненията всеки сам да си ги прави.

Само да напомня, че в този раздел цари мир и спокойствие. Провокации не допускам!
« Последна редакция: ноември 23, 2019, 09:39:24 pm от Гошко »
Активен

Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 282
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #16 -: ноември 24, 2019, 09:34:20 am »

Факт е, че четири мотора са ми текли или просълзявали от чисто нови, след което са престанали (след 500-1000км).  Факт е, че се е случвало през керамиката или каквото е там. Обясненията всеки сам да си ги прави.

Само да напомня, че в този раздел цари мир и спокойствие. Провокации не допускам!

С китайски боклуци не съм запознат , може да е нормално да тече от там. При истинските мотори и автомобили , ако от там прокапе , значи водната помпа е за смяна.  А нивото на течността в разширителния съд намалява , защото охладителната система увеличава обема си и когато се получи вакуум , засмуква течност от разширителния съд.  Това се случва , защото новите маркучи и радиатор променят обема си след многократни загрявания и повишаване на налягането.
« Последна редакция: ноември 24, 2019, 10:34:49 am от Гошко »
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #17 -: ноември 24, 2019, 10:49:07 am »

Факт е, че четири мотора са ми текли или просълзявали от чисто нови, след което са престанали (след 500-1000км).  Факт е, че се е случвало през керамиката или каквото е там. Обясненията всеки сам да си ги прави.

Само да напомня, че в този раздел цари мир и спокойствие. Провокации не допускам!

С китайски боклуци не съм запознат , може да е нормално да тече от там. При истинските мотори и автомобили , ако от там прокапе , значи водната помпа е за смяна. 

Само един от тези 4 мотора е произведен в Китай и всъщност той тече най-кратко време. Не знам колко мотори или изобщо МПС -та си си купил чисто нови,. Допускам да съм имал лош късмет.

А нивото на течността в разширителния съд намалява , защото охладителната система увеличава обема си и когато се получи вакуум , засмуква течност от разширителния съд.  Това се случва , защото новите маркучи и радиатор променят обема си след многократни загрявания и повишаване на налягането.

Това твърдение според мен е невярно. Радиаторът няма как да увеличи обема си. Конструкцияъа му не го позволява. Това съм го проверявал лично чрез пълнене на стар радиатор с вода и изливането й в чисто нов.
Маркучите с времето се свиват, а не се разширяват.
Активен

Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 282
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #18 -: ноември 24, 2019, 11:44:51 am »

Факт е, че четири мотора са ми текли или просълзявали от чисто нови, след което са престанали (след 500-1000км).  Факт е, че се е случвало през керамиката или каквото е там. Обясненията всеки сам да си ги прави.

Само да напомня, че в този раздел цари мир и спокойствие. Провокации не допускам!

С китайски боклуци не съм запознат , може да е нормално да тече от там. При истинските мотори и автомобили , ако от там прокапе , значи водната помпа е за смяна. 

Само един от тези 4 мотора е произведен в Китай и всъщност той тече най-кратко време. Не знам колко мотори или изобщо МПС -та си си купил чисто нови,. Допускам да съм имал лош късмет.

А нивото на течността в разширителния съд намалява , защото охладителната система увеличава обема си и когато се получи вакуум , засмуква течност от разширителния съд.  Това се случва , защото новите маркучи и радиатор променят обема си след многократни загрявания и повишаване на налягането.

Това твърдение според мен е невярно. Радиаторът няма как да увеличи обема си. Конструкцияъа му не го позволява. Това съм го проверявал лично чрез пълнене на стар радиатор с вода и изливането й в чисто нов.
Маркучите с времето се свиват, а не се разширяват.

Нови ми купуваше ОСО , мотори а не скутери , сега моторите си ги правя аз , мога да ти наснимам ново окачване , ходова част , охлаждане , ... за няколко мотора.
Всеки съд изработен от мек и тънък материал , подложен на многократно повишаване на налягането и температурата , след време увеличава обема си , това важи най-вече за маркучите. Смешно е твърдението ти , че маркуч който е под налягане и висока температура , след време се свива.
Активен

Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2897
Re: Загуба на антифриз
« Отговор #19 -: ноември 24, 2019, 12:56:09 pm »

Сега за какво по-точно искаш да спорим?

Добре, прав си за всичко!
Така по-добре ли е?

Предлагам да се съсредоточим върху въпроса на колегата pele22.
Ще е интересно да разберем докъде е стигнал с пробите.
Активен
 

Страницата е създадена за 0.086 секунди с 23 запитвания.