Автор Тема: Странен проблем  (Прочетена 10529 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Странен проблем
« -: декември 15, 2019, 05:56:39 pm »
Здравейте искам да попитам от какво може мотора да пали лесно без проблеми а когато му дам газ да гасне.Работата е тука има тука няма с тока.Смених tps сензора защото не работеше. Смених и cdi-то но проблема си остава. Върти ми се в главата дали да пробвам с датчик на хол, като замервам съпротивлението на датчик е в нормата както е дадена в мануела. Бобините са проверени кабели свещи и лули.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8219
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Странен проблем
« Отговор #1 -: декември 15, 2019, 06:07:21 pm »
С всичко по пътя на бензина от резервоара до цилиндъра наясно ли си дали е в ред? Датчикът на коляновия вал дава подобни симптоми когато не е в ред, но не е задължително да е той. Провери дали смукачът работи коректно. Моторът успява ли да загрее, ако не му подаваш газ за да гасне?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #2 -: декември 15, 2019, 06:42:11 pm »
Проблема не е в карбуратора защото съм го заменя с работещ.

Неактивен 5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 416
  • Кара: стари мотори....
Re: Странен проблем
« Отговор #3 -: декември 15, 2019, 09:50:37 pm »
Явно нещо не е както го казваш
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8219
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Странен проблем
« Отговор #4 -: декември 15, 2019, 10:27:26 pm »
Не разбрах дали моторът работи на празен ход и загрява нормално. Ако успее да загрее, пак ли гасне при подаване на газ?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #5 -: декември 16, 2019, 04:34:33 am »
Да загрява без проблеми но като дам газ и гасне ако подавам плавно се форсира много малко и пак гасне.Проблема започна плавно първо вървеше само с около 50км/ч ако дам повече газ гаснеше в движение. След няколко дена започна с 30км/ч докато не стана и само на свободен ход да работи само. Понякога и не пали като махна свещите ток няма след 10мин въртя пали.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #6 -: декември 16, 2019, 08:20:36 am »
Въпросът ми е дали е възможно да е от датчик на коляновия вал.Възможно ли е съпротивлението да е перфектно а да не бачка

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8219
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Странен проблем
« Отговор #7 -: декември 16, 2019, 11:51:59 am »
Преди няколко месеца смених датчика на коляновия вал на старата ми кола. Държеше се по същия начин, с малката разлика, че преди да изгасне припърпорваше няколко пъти. Все пак нали е с 4 цилиндъра...
Така и така си го почнал, направо го сменяй. Ако имаш възможност да направиш проба с някой работещ, го пробвай за да не купуваш без да има смисъл. Но симптомите са същите като при бавно, но сигурно умиращ датчик на коляновия вал.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #8 -: декември 16, 2019, 02:46:58 pm »
Дори от време на време не иска да пали изобщо и след 20мин чувам и запалва без никакви проблеми. Ще рискувам ще го сменя и ще пиша дали се е оправил. Благодаря

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #9 -: декември 16, 2019, 03:50:51 pm »
Лошото е че датчик само не продават. Продава се с намотките и е доста скъпо но какво да се прави.  ;) :D

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8219
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Странен проблем
« Отговор #10 -: декември 16, 2019, 08:49:18 pm »
Под "намотки" генератора ли имаш предвид? Ако датчикът не е имплантиран в статора на генератора или за каквито там намотки става въпрос, вероятно ще можеш да намериш подобен за друг мотор, който да пасне на твоя.

П.П.
Това ли имаш предвид:

« Последна редакция: декември 16, 2019, 08:55:12 pm от ivchotr »
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #11 -: декември 16, 2019, 09:14:52 pm »
Да за същото става въпрос. Дали ще намеря ссъс същото разтояние на магнита.Защото май има значение на какво разтояние ще минава.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8219
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Странен проблем
« Отговор #12 -: декември 16, 2019, 09:30:50 pm »
Предполагам. Трябва да изровиш парт. номера му и да потърсиш алтернативи.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #13 -: декември 21, 2019, 06:44:49 pm »
Смених хол датчик но спря да пали. На бутане не иска,а на стартер не върти. Замерих акумулатора след зареждане и като го сложа на мотора дърпа от някъде тока махам го от мотора 11,70v слагам 7v и пада постепенно. Изключих сензора на скоростите и спря да дърпа ток но не върти стартера. Дайде съвет как мога да излъжа сензора че съм на неутрал че да завърти стартера.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8219
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Странен проблем
« Отговор #14 -: декември 22, 2019, 01:42:59 pm »
Принципно на неутрал ключът за защита на пачия крак би трябвало да затваря веригата през старера и електронното запалване, а когато си на скорост, да я отваря през сензора на скоростите, за да не хукне моторът без да си подготвен. Затова защитата обикновено се дублира и през ключ на ръчката на съединителя. Предполагам си забелязал, че можеш да запалиш със спуснат пачи крак, но ако включиш на скорост без да си го вдигнал, моторът гасне. Поради тази причина вместо да откачаш сензора на скоростите, би трябвало да "вържеш" на късо буксата на ключа на пачия крак. По този начин ще го игнорираш от гатанката. Но трябва да внимаваш, защото моторът ще може да потегля със спуснат пачи крак и когато го наклониш наляво, има опасност да те подхвърли. Зависи от пачия крак с каква форма е, разбира се. Аз карам моя от 10 години така и за това време съм го забравял 10 - 20 пъти. Не съм падал заради него.

Та, окъси пачия крак, вържи си отново датчика на скоростите и пробвай да запалиш. Ако запали, значи проблемът е бил в ключа на пачия крак. Ако не ще, подай директен плюс на стартера и виж дали ще завърти. Ако завърти, значи стартерът ти е наред, но имаш проблем в стартерното реле (соленоид) или в ключа на съединителя (примерно изваден кабел или окислена букса. Ако и запали, значи нямаш проблем с електронното запалване и другите ключове и вероятно проблемът да не пали се крие в соленоида.

Когато закачиш акумулатора, вържи някакъв мултицет между минусовата клема и кабела към масата, с включена опция за мерене на ампераж. Ако имаш утечка, според отчетените ампери ще се ориентираш какъв консуматор е дал на късо. Ако фарът ти светва автоматично с подаването на контакт, не се учудвай, че имаш голям пад на напрежението.

При мен при изгасен фар и подаване на контакт, акумулаторът ми показва към 12.5 волта. Когато е зареден, разбира се. С включването на ключа на енджин килъра, напрежението пада с почти волт. Ама си пали чакмак. Не е изключено при теб самият акумулатор да е проблемен, защото 11.7 волта са гранични за умиращ акумулатор или поне за силно разреден. Затова преди да правиш каквито и да е проби от гореописаните, си зареди добре батерията.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #15 -: декември 22, 2019, 05:16:04 pm »
Направих както каза, стартера тръгна но няма ток на свещите. От тези датчици ли е причината да няма ток на свещите?

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8219
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Странен проблем
« Отговор #16 -: декември 22, 2019, 09:03:56 pm »
Да не би да забравяш да включваш енджинкилъра?
Виж да не се е разкачил някой кабел по бобините. Ако няма подмагнитване, няма да има и ток на свещите. Ключът на скоростите би трябвало да реже тока към електронното запалване или бобините. Не знам каква му е схемата на твоя мотор. Трябва да си сигурен, че всички възможни защити работят коректно - енджинкилърът, ключът при ръчката на съединителя (ако има такъв) и този при скоростите. Приемаме, че ключът при пачия крак си го вързал на късо. Контактният ключ също трябва да е наред, както и главният предпазител. Би трябвало да имаш такъв, който е 30 амперов.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #17 -: декември 22, 2019, 09:08:52 pm »
Претпазителя е 20A и е здрав.Пачия крак го вързах на късо както каза и стартера тръгна да върти но на свещите няма никой. Лампата на неутрална не свети и ме съмнява там нещо да прави.Това стана рязко както работеше и спря и от тогава няма палене.

Неактивен Intruder 125

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 86
Re: Странен проблем
« Отговор #18 -: декември 22, 2019, 09:10:33 pm »
Ключът на съединителя бачка.Без него стартера не върти.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8219
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Странен проблем
« Отговор #19 -: декември 22, 2019, 11:19:56 pm »
Ако лампата на неутрала е вързана последователно и е изгоряла, тя ще къса веригата. Провери я.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.