Автор Тема: Как си зазимявате двигателя  (Прочетена 334 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен стефанов

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 4
Как си зазимявате двигателя
« -: януари 02, 2020, 02:49:51 pm »
Честита Нова Година! Желая на всички ви здраве и щастие ! Няма да карам скутера цяла зима и ми трябва съвет . По какъв начин си зазимявате двигателя ? Слагате ли нещо в цилиндърът за да не остава сух толкова време ?


Неактивен александър александров

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: kawazaki 454 ltd
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #1 -: януари 02, 2020, 04:36:02 pm »
Честита Нова Година !
Сина ми само го припалва на две седмици за по 10 мин. и го поразклаща . Казва да се разбъркал бензина . На мен ми се случва , като го паля след повече от месец , да заработи на един цилиндър . Та за това изгарям бензина от карбуратора ....В упътването на двигателя за мотокултиватора  го има това правило  , да се остави сух карбуратора .

Неактивен александър александров

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: kawazaki 454 ltd
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #2 -: януари 02, 2020, 04:38:56 pm »
Забравих да спомена точно за питането ти . за повече от месец слагам малко масло през отвора за свещи и малко развъртам

Неактивен apollo11

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 555
  • Кара: TDM900
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #3 -: януари 02, 2020, 06:13:43 pm »
Не се занимавайте с припалвания, масла в цилиндрите и тем подобни глупости!
Месец е нищо време ;)

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7797
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #4 -: януари 02, 2020, 06:55:34 pm »
Да си оставиш сух карбуратора след иползване на нашенски бензин, заслужава медал за храброст :notworthy: Масло в цилиндъра на 4 тактов двигател пък е сигурен начин да си опушиш свещта при следващото палене. Хората се чудят как да не допускат масло в цилиндъра, ние да му сипваме зорлем :violent:

Не се занимавайте с припалвания, масла в цилиндрите и тем подобни глупости!
Месец е нищо време ;)

Даже и два - три месеца са нищо време. Първото ми зазимяване беше за цели 7 месеца. Бях оставил мотора в сервиза на брат ми далеч от София, а там имат изискване ключовете да са на него, ако се наложи да се изкарва при спешна необходимост. Не беше пален и изкарван, ама беше с акумулатора с който го купих. Някой може и да е въртял ключа да гледа какво става, знам ли. Единствено се беше скапал акумулаторът - или го бяха забравили на контакт за известно време или по-скоро акумулаторът е бил пътник. Както и да е, подадохме му ток и завъртя от раз без никакви консервации.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Неактивен александър александров

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: kawazaki 454 ltd
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #5 -: януари 02, 2020, 07:00:20 pm »
ivchotr   прав си ...но наистина на два пъти ми се случи да заработи на един цилиндър , докато са стопли . А свещите са под 3000 км. И от как изгаря бензина от карбуратора не се е случвало

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7797
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #6 -: януари 02, 2020, 07:57:17 pm »
Не ти се е случвало, защото си наливал нов бензин. Обаче едно е да стои сух карбуратор, в който никога не е наливан бензин, друго е да изпразваш карбуратор, в който се е въртял български бензин. Аз бих му сложил стабилизираща добавка. В момента просто доливам със 100 октана след каране и така до пролетта. Ако моторът ти стои на сухо в гараж с някаква приемлива температура, не би трябвало да имаш проблеми с паленето. Нашите бензини не понасят жеги.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2607
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #7 -: януари 02, 2020, 08:03:53 pm »
Тъкмо заради ниското качество на бензина, източването му е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!

Неактивен 5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 403
  • Кара: стари мотори....
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #8 -: януари 02, 2020, 08:16:09 pm »
Тъкмо заради ниското качество на бензина, източването му е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
Това е нож с две остриета............ако карбуратора не е от тези най-елементарните и има гумена диафрагма, оставянето му в сухо положение не е най-доброто за карбуратора, т.е. за диафрагмата, заради това, че е останала суха, след това може да се наложи освен бензина, да сменяме и нея...............или нещо бъркам ?
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.


Неактивен александър александров

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: kawazaki 454 ltd
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #9 -: януари 02, 2020, 08:32:07 pm »
,,Това е нож с две остриета.."  ...Е за това се обадих , защото не съм много на ясно .  Наистина в опътването на мотокултиватора , който е четиритактов така пише ----да се источи бензина и  се капне незнам колко мг. тънко масло в цилиндъра . Ясно ми е че тези малките моторчета са много по различни ,,,но все пак ? Пиал съм двама които се занимават с мотори но и те така ми казват  :) не се занимавай с глупости . Сипваш 100 октана до горе и го оставяш докато цъфнат игликите .
Но съм виждал и наченки---тънка ръжда  в цилиндъра на балканчето . Само не си спомням колко време го бях зарязал ,.

Неактивен Гошко

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2607
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #10 -: януари 02, 2020, 09:40:05 pm »
Октановото число няма никакво отношение към стабилността и трайността на бензина.

Диафрагмите са направени най-често от трислоен материал, който е масло (бензино) устойчив.
Все му е тая дали е сух или мокър.
Материалът така и се нарича - "Диафрагмено платно" и в зависимост от армировката и прошивката има поне 50 вида... най-здравите струват няколко хилядарки за квадратен метър.
На всичкото отгоре диафрагмата не се мокри постоянно - тя е "горе", докато ние говорим за бензина в поплавковата камера.

Мембранните карбуратори НЯМАТ поплавкова камера и респективно нищо не се източва. Такива карбуратори имат двигатели на машини, които трябва да работят във всевъзможни положения - резачки, тримери, храсторези и други. Някои мотори също са с такива, но се срещат рядко.

Проблемът на останалия в поплавковата камера бензин е в това, че се изпарява и сгъстява. В резултат се получават лепкави и гъсти смолисти отлагания, които почти не се разтварят. Затова на абсолютно всички карбураторни машини, които съм имал, в книжките изрично пише да се източва бензина от карбураторите.
За тази цел си има специален винт и дренажна тръбичка.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7797
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Как си зазимявате двигателя
« Отговор #11 -: януари 02, 2020, 10:35:41 pm »
Затова е достатъчно да се налее добавка в резервоара, който иначе е пълен догоре с гориво и моторът да поработи, докато стабилизираното гориво мине през карбуратора. Аз изпарен бензин от карбуратор, който стои на стайна температура и по-ниска, не съм виждал. На жена ми моторът лятото стои на слънце, зачулен с чергило, понякога повече от месец без да се кара и въпреки това пали от раз. А пък в тези случаи е подложен на по-сериозни външни въздействия, отколкото мотор зимно време в гараж. Налагало ми се е обаче да чистя някакви мизерии като котлен камък от поплавъковите камери на карбуратори, стояли известно време без бензин.

Между другото, като стана въпрос за маслото в цилиндъра, в ръковоството на моя 37 годишен мотор пише, че се сипва по една лъжичка масло във всеки цилиндър и моторът се развърта със стартера, след като се махнат лулите от свещите. Целта е стените на цилиндрите и най-вече сегментите да се омажат с масло, за да не ръждясват. Веднъж в седмицата моторът трябва да се включва на 5-та предавка и след като са свалени лулите на свещите (това нямам идея защо, при положение, че не се дава на контакт) чрез завъртане на задното колело се развърта няколко пъти двигателят, за да се омазнят пак сегментите. Сега, тази процедура е разбираема, макар и малко спорна, защото ще върши работа при двигател с нормални хлабини. Ако е малко по-разтропан, маслото ще отиде в картера и я остане нещо да смазва сегментите, я не. Ама поне собственикът ще е спокоен, че прави всичко, както го пише в книжката.
Между другото не се дават препоръки за източване на карбураторите, а само да се налее добавка и да се прекара горивото с нея през карбовете.

Аз тези указания не съм ги чел, щото откакто моторът е постоянно край мен в София, обикновено не стои без да се кара повече от седмица - две, най-много три.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.