Гледай сега. Даваш пари за масла, които се ментосват най-често, защото са масови. Затова повечето ги избягваме. Коко се занимава с ремонт и обслужване на мотоциклети професионално. Би трябвало да е наясно какво се случва в двигател и скорости на мотор, експлоатиран с кофти масло.
Заради скапани масла например буксуват съединителите. След смяната им с качествени, този проблем изчезва. Предложих ти да ползваш междинна газ, защото така можеш да прецениш къде е проблемът. Има разлика в натоварването на зъбните колела при ускорение и при намаляне на скоростта, демек при редене нагоре и надолу. Дори и всичко да е здраво в кутията, ако маслото е чорба, синхронизаторите ще изнемогват и те ти го щракането налице.
При мен двигателят е с въздушно-маслено охлаждане. Вдига по-висока температура от такъв с течностно охлаждане. В жегите, след кратък престой и особено когато бях с по-кекави масла, скоростите щракаха на умирачка известно време след потегляне. С по-качествено масло този ефект почти не се усеща. Появява се чак след 6 - 7000 км с това масло. Ама то толкова и му е животът по принцип.
Та ти можеш да правиш каквото искаш с мотора си, все пак си е твой. Когато обаче се съмняваш в масло, ако ще пробваш с друго, питай да ти кажат някоя читава марка, за да не се набутваш с пари за поредното менте.