Автор Тема: Препоръки за начинаещи след закупуване на мотор и вадене на категория  (Прочетена 552 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен dampi0

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
  • Кара: BMW R28 (R1150R)
Днес, един възрастен човек не ме видя и ми пресече пътя. Това ме наведе да създам и тази тема:

Съвети:

- 'А' категорията е напълно недостатъчна и има оше много тънкости за учене след като я вземете.

- Филма Twist of the wrist е задължителен + инструктаж от опитен моторист къде на живо, къде в ютуб или пък най-добре CSS сертифициране

- В града трябва да карате все едно сте с кола и то 10 ПЪТИ по-предпазливо отколкото ако карате кола! Седи се винаги от лявата страна зад колите и не се правят изпреварвания на големи опашки коли. Дръжте се все едно не Ви виждат.

- За високи скорости се ходи на писта, но тъй като знам какво се слупва понякога ви казвам - Високи скорости развивайте извън града и само на места където имате пълна видимост до където ви стига погледа и то в случай, че пътя е прав и празен и няма коли.

- Носете екипировка, винаги. В противен случай може да теглите много болки и травми. Аз примерно си изпуснах мотора веднъж, и това ми причини трета степен изгаряне с белег за спомен.


Това е засега, ако се сетя друго ще го добавя.


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 7990
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Подобни теми има няколко. На мен вчера един ми излезе от колата си без да погледне идва ли МПС. Спрях навреме, щото очаквах подобно поведение. Ама имам приятели, дето са се премятали през вратите на колите. Пак вчера една баба тръгна да пресича улицата, не на пешеходна пътека, при това без да погледне първо в правилната посока. Ниската скорост в опасните зони е за предпочитане, защото дава повече шанс да се предотвратяват бели. Разумната скорост на всички останали места прави същото. Превишаването на разрешената скорост е сигурен начин да изядеш хурката дори и да не си виновен в определена ситуация. Примери за това има хиляди.
А най-общото правило е да се мисли за карането докато се кара. За мислене за работа, пички и тревички има предостатъчно време на друго място, не на пътя.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен dampi0

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
  • Кара: BMW R28 (R1150R)
Почти на всяко каране в града имам ситуация. Секат ти пътя, сменят ленти без да погледнат в огледалото. Случвало ми се е да карат срещу мен, без да ме видят. Не на последно място има доста негативно мнение и хейт срещу мотористите които допълнително усложняват всичко. Попадал съм на коментари под статии касаещи мотористи, които буквално са ми изправяли косите.

Затова и в горният пост толкова съм преувеличил за карането в града. Не е шега работа, а и всяка година в моя град Хасково умират мотористи в града, за голямо мое съжаление.
Повтарям, на който му се кара бързо да ходи на писта, в краен случай извън града, не рискувайте живота си заради едната глупост.

Неактивен александър александров

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 36
  • Кара: kawazaki 454 ltd
Ха...няколко пъти ми се случи да ме гледат и не могат да преценят пресичането , а съм по главен път . Добре бе че и трите пъти бях с кола иначе с мотор щях да се влача по пътя .С мотор реално е много по опасно от скок с бънджи или парашут . И то е заради липса на мисловна подготовка , Всяка възможна ситуация трябва да се отреагира мислено , да стане инстинкт . И пак не е достатъчно . С балканчето ударих полицейска кола защото ми изкочи на среща в дясно , а не в ляво . И шашнат се набутах между нея и тротоара .

Неактивен xcom72

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 1
  • Кара: Kawasaki Z400
Накратко за мен:мъж,47г.горд собственик на нов Kawasaki Z400.
Шофьор съм от 1992г(B-кат) a от 1988-89 категория М. От ученик още бях голям мераклия и едва дочаках 16г. за да изкарам книжка за мотопед ;).С баща ми ,който беше стар моторджия и ми уйдиса на акъла спретнахме едно балканче(такива мотори имаше тогава),което скъсах от каране,макар че половината от това време клечахме около него за какви ли не повреди. След това-студент, работа, семейсвто, деца и т.н. Тази моя страст никога не умря,просто я забутвах някъде назад в списъка -няма средства,няма гараж,други по-важни битовизми.Но, от 8-10 години всяка пролет ме налягаше мерака, направо ме втрисаше като видя моторист.Е проблеми вече отдавна кой знае какви нямах- средства горе долу имах, гаражи-два,децата поотраснаха..И тази пролет отново ме хвана, освен това имах време и за размисъл,както и всеки от вас предполагам.Казах си-Защо не?Защо не сега мамка му, ако не сега, тогава май никога няма да го направя.Записах курс и след 20дни имах желаната книжка.Първоначално се спрях на Suzuki SV650,но представителите се оказаха много неотзивчиви,направо ме отговаряха от покупка -"защо ти е това нещо","много е голям и страшен мотора,не е за тебе","не си келеш да се занимаваш с това,бъди разумен,имаш семейство" и т.н. Просто останах стъписан,иди че разбери хора които не искат да ти вземат парите.Теглих им на ум една майна и минах на вариант 2-Kawasaki Z400.Гледах по нета,мерих, четох и мисля че не сбърках.Радвам му се като малко дете.Дори жена ми от която първоначално не получих особена подкрепа,каза:"Друг човек си,различен,защо не го направи по-рано" ;).
Чета във форума от около 2 месеца.Получих много полезна информация.Чета и навсякъде другаде и обичам да бъда информиран за всичко и в подробности.
Имам си и екипировка :Каска Airoh ST301,яке Alpinestar със протектори на рамена,лакти и гръб;ръкавици.Предстои ми покупка и ма мотодънки с протектори и обувки.
От моя скромен едномесечен опит: нищо общо с автомобил, нито каране и управление,нито поведение на пътя. Видях и приех че съм невидим и уязвим.
Карам със 70%кеф+30%страх.Не знам дали е нормално или е здравословно да има елемент на страх в ездата.В началото бях по напрегнат и стегнат,сега съм по отпуснат.Стремя се да карам разумно ;).
Та така да споделя и аз, имате ли някаква  мечта -смело напред. Животът е един "къс и осран-като стълба в кокошарник".