Автор Тема: За или против Автоматична трансмисия при моторите?  (Прочетена 1098 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 799
  • Кара: Majesty 400
   Здравейте, както се вижда от заглавието, мисля си за една такава тема, че да обсъдим мнения и гледни точки ЗА или ПРОТИВ автоматиците при двуколесните, може да е полезна за някой, а и ще имаме тема за разговор и разсъждения. Да разкажа, от къде ме озари тази идея, онзи ден направихме едно трипче с група приятели с различни мотори, че имаше с нас един CRF 1000 L Africa twin произведен 2017 автомат. Та имаше разговор за това, аз лично до този момент, нямах щастието да се докосна до такъв тип мотор, но ми се стори много практично. Естествено имаше и колеги, които напълно отричаха "това чудо", защото няма съединител и скоростен лост, а всичко се случва с бутони ( тези, които отричаха, карат коли автоматици, ама не било същото ). Това ли е според Вас, бъдещето на мотоциклетизма или ако няма съединител не е истински мотор?
Валентин Андреев


Неактивен Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 278
Въпросният мотор има цели два съединителя , един за четните предавки , и един за нечетните предавки. Същата система се ползва при много спортни автомобили.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2702
Аз карам мотор с автоматични скорости dct, май и Коко има мотор автомат.

Не смятам повече някога да си купувам "ръчка".
DCT = удобно, практично, икономично... просто по-доброто решение.
Наслаждавам се на пътуването, а не на физическите упражнения.
« Последна редакция: август 18, 2020, 02:45:05 pm от Гошко »

Неактивен Mit

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 203
  • Кара: Honda NC750 XD и Honda SH150i
Да кажат защитниците на механичните кутии. Аз карам кола автоматик, мотор автоматик (dct) и скутер :) . Този спор сме го водили навремето за колите, но мисля, че сега вече там не съществува спор. Ясно е, че явтоматичната кутия е отличен избор, по-удобна, по-приятна за каране, с лекота и без напрежение в трафика.
За мотоциклетите конкретно, това все още не е масово, единствено Хонда монтира DCT на повечето си модели и тъй като не е масово и не добре познато, съответно има почва за дървени философи. Тези дето карали автоматични коли, ама не било същото, да вземат кажат колко мотора с автоматични скорости са имали .
Та, палец нагоре за мотор с автоматоматична смяна на предавките.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2702
Доколкото съм запознат, Хонда имат само 4 (ако не броим недоразумението Вълчъс и недоразумението x-adv) модела с dct. И 4-те съм ги карал. Като два от тези 4 са едно и също...
Повечето модели мотоциклети на Хонда са с конвенционални скорости.

Има и други марки с dct.


Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3910
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: мотор със четири свещи
 Пряко сравнение на ДТЦ срещу МЕХАНИЧНА:
 ДТЦ е в ПЪТИ ПО БЪРЗА , ПО ГОЛЯМ КЕФ ПРАВИ ДОРИ да се Кара мотора (Не е мое виждане или мнение а на тестове и на хора които имат такива)
 Хонда го изпълняват на 3 двигателя - 700,750 и 1200
 има NM04 , X-Adv , NC ,VFR и какви ли още не вече ............ НО ИМА ЕДНО ГОЛЯМО НО
 ГОШЕ - на вашите мотори със 700 и 750 двигателя тази кутия работи и се представя много добре , НО Когато дойдем до VFR1200FD........ ОЛеле Когато дойдем до там - все едно се чува MERCEDES E55 7G........
 Това е МОТОРА с ПРОБЛЕМИТЕ  ;) Кутия , Компютър......... какво ли не , а ако искате и за вътрешния Съединител да си поговорим  :cheers: 
 
 Моето мнение е , че ОЩЕ Технологията на ХОНДА не е развита достатъчно за тази кутия за да се вгражда в Големите двигатели - също както първата 7 степенна на Мерцедес и Двигателите над 3,5л  :pottytrain2: 

 Инъче онова дето му викаш недоразвито - X-Adv Скутера е Ебаси КЕФА и мотора и чудото  :notworthy: :notworthy: :notworthy: на вашите моторчета , ако не е  тази кутия ще са тотални мъртъвци с висок разход , а в случая именно заради тази кутия моторчето е доста по приемливо  ;) :cheers:
 НАДЯВАМ се НАЙ-НАКРАЯ Тъпаците от ХОНДА да УВОЛНЯТ СЧЕТОВОДИТЕЛИТЕ СИ И ДА ЗАПОЧНАТ ДА ПРАВЯТ ОТНОВО МОТОЦИКЛЕТИ каквито ПРАВЕХА ЕДНО ВРЕМЕ  :friends:
Гаражът e вече подреден:
 R1200R'09 for Тоuring 748R '02 Race Track bike CB500Four K1'71Classic Cafe

Неактивен Mit

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 203
  • Кара: Honda NC750 XD и Honda SH150i
Доколкото съм запознат, Хонда имат само 4 (ако не броим недоразумението Вълчъс и недоразумението x-adv) модела с dct. И 4-те съм ги карал. Като два от тези 4 са едно и също...
Повечето модели мотоциклети на Хонда са с конвенционални скорости.

Има и други марки с dct.

Така , Хонда монтират dct на петдвигателя : 750,  800, 1050,1200, 1800. Това ,  са общо 9 модела, само за статистиката.
Все още няма dct за 500 и 650cc. Това имам предвид като казвам на повечето.
« Последна редакция: август 19, 2020, 09:57:59 am от Mit »

Неактивен Mit

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 203
  • Кара: Honda NC750 XD и Honda SH150i
В продължение на гореказаното се обръщам към Коко.
Имаш ли опит с dit на vfr 800 и Africa 1000  ?

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3910
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: мотор със четири свещи
В продължение на гореказаното се обръщам към Коко.
Имаш ли опит с dit на vfr 800 и Africa 1000  ?
не ама имам с 1200.......  :violent: :violent:
Гаражът e вече подреден:
 R1200R'09 for Тоuring 748R '02 Race Track bike CB500Four K1'71Classic Cafe


Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2702
В продължение на гореказаното се обръщам към Коко.
Имаш ли опит с dit на vfr 800 и Africa 1000  ?

То ако добавиш спрените от производство и фючърсните, ще стане "всички".
Някои така и не просъществуваха.
Ненапразно казах цифрата 4.

Неактивен Mit

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 203
  • Кара: Honda NC750 XD и Honda SH150i
Re: За или против Автоматична трансмисия при моторите?
« Отговор #10 -: август 19, 2020, 12:07:30 pm »
В продължение на гореказаното се обръщам към Коко.
Имаш ли опит с dit на vfr 800 и Africa 1000  ?
не ама имам с 1200.......  :violent: :violent:

Явно не са добре там работите  :D

Неактивен Mit

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 203
  • Кара: Honda NC750 XD и Honda SH150i
Re: За или против Автоматична трансмисия при моторите?
« Отговор #11 -: август 19, 2020, 12:15:07 pm »
Гошко, ще ни осветлиш ли кой от петте двигателя е спрян от производство?
Извинявай, но цифрата 4 е далеч от вярна.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2702
Re: За или против Автоматична трансмисия при моторите?
« Отговор #12 -: август 19, 2020, 01:29:28 pm »
Гошко, ще ни осветлиш ли кой от петте двигателя е спрян от производство?
Извинявай, но цифрата 4 е далеч от вярна.

Ми ще ти кажа, що да не ти кажа?
Доколкото съм запознат , Хонда имат само 4 (ако не броим недоразумението Вълчъс и недоразумението x-adv) модела с dct. И 4-те съм ги карал.
За момента можеш да си купиш НЦ750 (Интегра), Екс-АДВ - 750, Африка - 1100 и Голдуинг - 1800. Двата ВФР-а - съответно 800 и 1200.
Верно, сбъркал съм с една цифра, що се касае за ДВИГАТЕЛИ, но не и за МОДЕЛИ. Изключвайки двете недоразумения, моделите за моята гледна точка са 4, като ВФР е в две разновидности. Ама далеч не ПОВЕЧЕТО модели мотори на Хонда са с ДЦТ:
единствено Хонда монтира DCT на повечето си модели
Това имах предвид: нито е Единствено, нито е на Повечето. Има и други марки с подобна трансмисия.
Грешката произлиза, щото имам само два - най-малкият и най-големият... Останалите не са ми интересни.
Айде да не превръщаме и тая тема в спор и кой каквото има да каже ПО ТЕМАТА и то от ЛИЧЕН ОПИТ - да действа.
Моят ЛИЧЕН ОПИТ със 750 и 1800 - Удобна, практична, икономична. 1800 е ТРАКТОР и е далеч от съвършенство. Малката също има какво да се желае, особено за плавността на превключване.

Вълчъс е спрян, както и НЦ700. Скоро очаквам да бъде спрян и X-ADV поради слабия интерес. Ай да видим дали съм хвърлял боб.

Хонда имат един плюс и той е чисто конструктивен - еднаквите съединители. Повечето такива кутии са с НЕеднакви съединители, откъдето произтичат и съответните проблеми. Карам автомобил с ДЦТ, както и автомобил с хидравлична (класическа) скоростна кутия. Ами ДЦТ-то си е ДЦТ - усеща се по не толкова плавното превключване и по "твърдото" ускорение.

А Коко може да ти каже какво ДЦТ има и смятам, че ще ти е интересно.
« Последна редакция: август 19, 2020, 01:31:08 pm от Гошко »

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3910
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: мотор със четири свещи
Re: За или против Автоматична трансмисия при моторите?
« Отговор #13 -: август 19, 2020, 03:41:20 pm »
 Аз слава богу имам само една ХОНДА - CB500F '71
 на 1200 ВФР Съединителите са далече от Еднакви - върешният е колкото за 50-80сс мотор........

 
Гаражът e вече подреден:
 R1200R'09 for Тоuring 748R '02 Race Track bike CB500Four K1'71Classic Cafe

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2702
Re: За или против Автоматична трансмисия при моторите?
« Отговор #14 -: август 19, 2020, 03:56:44 pm »
Не съм ги виждал наживо при вфр, за разлика от нц, но тук изглеждат еднакви и един до друг (а не един в друг, както е обичайно):


Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3910
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: мотор със четири свещи
Re: За или против Автоматична трансмисия при моторите?
« Отговор #15 -: август 19, 2020, 08:49:46 pm »
Не съм ги виждал наживо при вфр, за разлика от нц, но тук изглеждат еднакви и един до друг (а не един в друг, както е обичайно):


При 2012 са един в друг........
Гаражът e вече подреден:
 R1200R'09 for Тоuring 748R '02 Race Track bike CB500Four K1'71Classic Cafe

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2702
Re: За или против Автоматична трансмисия при моторите?
« Отговор #16 -: август 19, 2020, 09:42:58 pm »
2012 обяснява нещата. В по-късните модели явно е променено.
Аз се надявам до 5-6 години да преосмислят бензиновата концепция.

Неактивен veselin ivanov

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 105
  • от тук ,до края на света
  • Кара: Минск 125 1991 год ...312 .двигател мотор мечта
Re: За или против Автоматична трансмисия при моторите?
« Отговор #17 -: септември 15, 2020, 08:35:25 pm »
ДАВАЙ ..ДАВАЙ .ГОШКО ..И БЕЗ АВТОМАТА  ,ГЛЕДАЙ ДА СЕ ХВАНЕШ НА ОПАШКАТА ,ЧЕ СЕЗОНА ЗАМИНАВА И ...ДЯДО КОЛЕДА НАСТЪПВА! https://www.youtube.com/watch?v=hAjlV2DdC5o

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3910
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: мотор със четири свещи
Гаражът e вече подреден:
 R1200R'09 for Тоuring 748R '02 Race Track bike CB500Four K1'71Classic Cafe

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1337
  • Кара: изтребител
Re: За или против Автоматична трансмисия при моторите?
« Отговор #19 -: септември 16, 2020, 03:46:14 pm »
Твърдо ЗА автоматичните скорости при моторите

Като гледам на колко народ им е сложно карането на мотор,мисля,че това значително ще облекчи мъките им

Даже нямам търпение да пуснат сериино като оная ямаха дето движеше сама,така най-накрая някои хора ще видят какво е да караш мотор