Автор Тема: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?  (Прочетена 2781 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 804
  • Кара: Majesty 400
Ха, дойде ми на ума и тук малко да поспорим, за крайното задвижване на нашите любими двуколесни. Кое предпочитате Вие и защо, старомодната верига или ремък, а пък защо не включим и кардана?  :)
Валентин Андреев


Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Кара: изтребител
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #1 -: септември 17, 2020, 06:36:50 pm »
верига-щото в мото ГП карат с вериги

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 804
  • Кара: Majesty 400
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #2 -: септември 17, 2020, 08:24:34 pm »
Аз също залагам на верига, макар, че в днешно време ремъците са на много високо ниво. Превъзхождат веригата по рентабилност, шум и други, ама и подмяната на един ремък е баслословна сума.
Валентин Андреев

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8011
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #3 -: септември 17, 2020, 09:53:41 pm »
Сега ще ти кажат, че за цената на един ремък ще смениш няколко вериги, които ще излязат същите пари. Обаче ще се занимаваш с поддръжка и т.н. главоболия.
На карданите пък трябва да им се подменя маслото на определен пробег, а пък на БМВ-тата и някакви лагери, пак на определен пробег.
Та пълно щастие няма.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2716
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #4 -: септември 18, 2020, 06:23:15 am »
Ремъците са хубаво нещо, обаче са приложими само на мотори, при които оста на задното окачване и оста на задвижващата ролка съвпадат.
Другото гадно нещо е, че те предават рязко.
Третото им уникално предимство е, че могат да работят във всякакво положение, докато веригите - не.
Лошото на ремъците е, че производителите на мотори им надуват цените стотици пъти.
Един и същи ремък, ако е индустриален Континентал струва 5 -10 лева. Ако е за BMW струва 500-800. Ремъкът се прави от Континентал и в двата случая. Само че индуатриалният вариант е два пъти по-широк и от един ремък стават два...
Много често производителите на мотори поръчват на производителя на ремъци бутикови размери именно с цел да си го купиш "марков".
Веригите са най-простото и универсално нещо. И там спекулата е сериозна.


Неактивен Veselin_YZE 750

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 281
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #5 -: септември 18, 2020, 07:15:31 am »
Ремъците са хубаво нещо, обаче са приложими само на мотори, при които оста на задното окачване и оста на задвижващата ролка съвпадат.
Другото гадно нещо е, че те предават рязко.
Третото им уникално предимство е, че могат да работят във всякакво положение, докато веригите - не.
Лошото на ремъците е, че производителите на мотори им надуват цените стотици пъти.
Един и същи ремък, ако е индустриален Континентал струва 5 -10 лева. Ако е за BMW струва 500-800. Ремъкът се прави от Континентал и в двата случая. Само че индуатриалният вариант е два пъти по-широк и от един ремък стават два...
Много често производителите на мотори поръчват на производителя на ремъци бутикови размери именно с цел да си го купиш "марков".
Веригите са най-простото и универсално нещо. И там спекулата е сериозна.

Пак се излагаш. Ти правиш ли разлика между вал и ос? Ремъка може да работи само при мотори , при които разстоянието между вторичния вал на скоростите и оста на задното колело не се променя. При повечето мотори , при работа /натоварване и разтоварване/ на задното окачване , разстоянието между вторичния вал и оста на задното колело се променя. Това води до редуващо се отхлабване и опъване на веригата. Конструкцията на веригата го позволява , докато при ремъка е неприложимо.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2716
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #6 -: септември 18, 2020, 07:32:01 am »
Пак ли почна да се заяждаш?
Ти нормално не можеш ли да разговаряш?
Валът няма ли си ос?
 
Както виждаш, темата е мирна и тиха. Какво искаш, да я осерем ли?
« Последна редакция: септември 18, 2020, 07:46:02 am от Гошко »

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8011
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #7 -: септември 18, 2020, 06:24:43 pm »
BMW-тата с ремъчни предавки на принципа на повечето Харлита ли са? Че не съм се заглеждал.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3913
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: мотор със четири свещи
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #8 -: септември 18, 2020, 06:30:17 pm »




 Aбсолютно 1:1 със такъв но на верига
 
 Това е Ф800Р

 ...... и той става на Ремък за 25 мин стига да имаш донор 800С/СТ
 Ремъка е Въпрос на Решение на инженера който го слага

 аз съм имал мотори с кво ли не , в момента моторът ми е със Кардан , но РЕМЪК-а е Най-големия кеф
« Последна редакция: септември 18, 2020, 06:32:01 pm от kokoVmaxa »
Гаражът e вече подреден:
 R1200R'09 for Тоuring 748R '02 Race Track bike CB500Four K1'71Classic Cafe


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8011
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #9 -: септември 18, 2020, 09:14:57 pm »
Значи не го бърка когато вилката ходи нагоре - надолу.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3913
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: мотор със четири свещи
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #10 -: септември 19, 2020, 01:11:53 pm »
Значи не го бърка когато вилката ходи нагоре - надолу.
Eстествено че НЕ  ;)
Гаражът e вече подреден:
 R1200R'09 for Тоuring 748R '02 Race Track bike CB500Four K1'71Classic Cafe

Неактивен valentyno

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 804
  • Кара: Majesty 400
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #11 -: септември 21, 2020, 08:10:02 pm »
Добре, а наистина ли е толкова здрави тези ремъци, цената оправдана ли е? Защото в случая най - миродавно ми се вижда мнението на Гошко, че са едва ли не "бутикови" за да нямат алтернатива и тази цена.... Ножът може ли да им повлияе? Ако някой иска да ти навреди, прикляква с макетния нож и хоп си назад с едни 500 - 800 лв, а ножчето отново в джоба и така.
Валентин Андреев

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2716
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #12 -: септември 21, 2020, 09:11:34 pm »
Обикновено са със стоманена арматура, а повечето са усилени и с кевлар.
С нож можеш да го повредиш, но не и да го срежеш.
Ремъците са много хубаво нещо. Аз работя с километри ремъци и вериги. Имам ангренажни ремъци, които работят денонощно вече 10 години и нямат и помен от износване, разтягане или повреда.
Обикновено това са полиуретановите ремъци. По правило каучуковите са доста по-слаби. Първите са полупрозрачни, а другите черни.
Лошото и при двата вида е, че един зъб да се повреди и след секунди са изронени повечето...
Ако мотоциклетните производители не бяха толкова алчни, че да залагат специфични ремъци, нещата щяха да са мнооооого хубави.
Един T5 или T10 стандартен кевларен ремък струва 30 лева. Обаче НЕ, стъпката не може да е стандартна... не може и широчината.
Може зъбите да да обли, щото ремъкът бил по-тих.
Голям праз да имаш тих ремък на мотор !!!
Не че при веригите е друго...
Веригата е най-достъпното, просто, евтино и надеждно средство за предаването на движението в един мотоциклет. В съчетание с малко мозък и правилната смазка, всичко се свежда до една минута обслужване на всеки 1 000 километра и толкоз.


Неактивен kokoVmaxa

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3913
  • "RBT Custom motors" Ltd.
    • www.racebiketuning.com
  • Кара: мотор със четири свещи
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #14 -: октомври 09, 2020, 11:43:31 am »
 Баси КАВАТА  :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:  :cheers:
Гаражът e вече подреден:
 R1200R'09 for Тоuring 748R '02 Race Track bike CB500Four K1'71Classic Cafe

Неактивен brownie

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 10
  • Кара: yamaha fz6, kawasaki z1000
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #15 -: ноември 19, 2020, 05:20:55 pm »
Здравей те, според едни от най-известните руски блогари (В Шлеме) , карданният привод намалява коефицента на полезно действие на двигателя и увеличава разхода на гориво.В историята на GP е имало един опит през 80-те на bmw с кардан и е било пълна нелепост.
Те сравняват кардана при мотоциклетите с това да слизаш по стълбите с вързани камъни за глезените :)
На единия от тези блогари мотора е s1000r и не ми се вярва да мразят толкова bmw :)

Неактивен Wild Hog

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 722
  • Кара: Kawasaki -> Yamaha
Re: Задвижване с ремък или верига, кое е по-доброто?
« Отговор #16 -: ноември 19, 2020, 08:47:44 pm »
Когато MV Agusta пускат модела 750 Sport (1970), Джовани Кастилионе иска серийната версия да е с кардан, за да не го купуват частници и да се състезават срещу него със собсвения му мотор.

Кардан:


Верига


От друга страна, по време на Втората св.война, Американската армия поръчва мотоциклети с карданно задвижване и странично разположени цилиндри (по пример на BMW R естествено) - за да ги използва в пясъците на Северна Африка.

Харли Дейвидсън правят това:

Harley-Davidson XA


Индиън:

Indian 841


Така, че няма универсално решение, което да е валидно за всяка ситуация, за всяка конкретна ситуация си има оптимално решение и производителите се стараят да ги спазват.

Като каза @Veselin_YZE 750, за мотор при който разстоянието - вторичен (задвижващ) вал - задна ос не се изменя с хода на окачването се сетих за някакви Хускварна или БМВ-Хускварна:

« Последна редакция: ноември 19, 2020, 08:57:05 pm от Wild Hog »
"suburban biker wannabe"