Автор Тема: Колко голям проблем е това?  (Прочетена 328 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен BlasterMike

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Honda CBF 500 ABS
Колко голям проблем е това?
« -: ноември 18, 2022, 12:09:04 am »
Здравейте,
хванал съм се да възстановявам една Honda CBF и леко-полеко я препипвам навсякъде, за да си стане здрав мотор. В един момент стигнах до лагерите на кормилото.



Като развих гайките и извадих оста, се откри тази картинка.



Поръчах същата част от същия мотор от eBay и тя дойде пак леко крива. Търговецът ми върна парите и сега имам две криви оси, а нямам здрава, която да сложа на мотора.



В крайна сметка, мисля, че това там трябва да е право, но не ми е ясно доколко голям проблем е да се кара така и дали има начин да се изправи тая тръба. Някой има ли идеи по този въпрос?

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8266
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #1 -: ноември 18, 2022, 03:47:19 pm »
Ето така трябва да изглежда тази част:

https://www.cmsnl.com/honda-cbf600n-2006-6-england_model7948/stem-sub-assy-str_53219merd00/

Твоята може да се изправи, но не е сигурно, че резбата ще остане здрава. Най-добре е да поровиш още малко за нова ос, чиято цена би те удовлетворила. Или поне за стара, но права. С тези кривите не е ясно какво може да се случи в даден момент.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2903
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #2 -: ноември 18, 2022, 06:56:01 pm »
Доста голям!
Това, че остта и на двата тройника е крива значи, че е имало удар!

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2903
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #3 -: ноември 18, 2022, 07:07:30 pm »
В случай че търсиш и съвет за решение на проблема, то бих те посъветвал да не оставяш нещата така!
Има тройници на които остта е заварена и не се демонтира ( повечето) има и такива на които се вади - ако е от вторите - от на струг + смяна, ако е от първите - пак същото, но с повече занимава - стъргане, размонтиране, монтиране, заваряване! Но всичко това сигурно!
Управлението на мото е това!
 Както е показана на снимката кривината е малко под и малко над горния тройник, но пак не е безопасно да се кара така!

Неактивен BlasterMike

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Honda CBF 500 ABS
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #4 -: ноември 19, 2022, 02:04:48 am »
Днес реших проблема кардинално - ще има нова ос от някаква си стомана, дето стругаря ми я препоръча, и ще бъде със стена около 4-5 мм в горния край, а надолу ще е и по-дебелостенна. Ще добавя 1-2 кг. повече към теглото на мотора, ама поне ще е здрав. Заводската ос е с дебелина на стената от порядъка на 2 мм, като точно където се е прегънала е изтънена и от резбата, която отнема около милиметър от дебелината на оста.
В крайна сметка ще извадим старата ос, ще се направи по размери нова, ще се набие в трипътника и завари отдолу, и те така...Друг вариант нямам. Търсих и нови трипътници. Цената е около 400 евро, но ги няма и в наличност, така че ще има ремонт на стария трипътник. Идеята ми беше този мотор да е колкото може повече в оригинален вид, ама явно няма да ми излезе съвсем късмета. Поне ще бъде здрав.
« Последна редакция: ноември 19, 2022, 02:10:27 am от BlasterMike »

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2903
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #5 -: ноември 19, 2022, 10:59:51 am »
 :bravisimost:

Неактивен ildivvy

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 4
  • A newborn Ducati fan!
  • Кара: Ducati Multistrada 1000S DS 05'
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #6 -: ноември 20, 2022, 11:50:49 am »
Ако е крива оста, то не са ли криви и коловете  ??? ? Проверете ги!

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2903
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #7 -: ноември 20, 2022, 03:07:35 pm »
По-вероятно са сменени, а остта са я пропуснали!


Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2903
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #8 -: ноември 20, 2022, 03:08:25 pm »
Впрочем колегата ще каже, аз само мога да предполагам!

Неактивен BlasterMike

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Honda CBF 500 ABS
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #9 -: ноември 20, 2022, 06:26:01 pm »
Ако е крива оста, то не са ли криви и коловете  ??? ? Проверете ги!
Абе странна моторетка...Изглеждаше като пуканка. Нямаше никакви признаци да има дефекти и затова я купих, ама като почнах да разглобявам насам-натам, и навсякъде си личи как с години никой не е пипал нищо и никъде. Най-вероятно само са сменяли маслото, наливали са бензин и са карали. Като гледам веригата как се движи - и тя май не е обгрижвана особено старателно. По-скоро само е смазвана, без особено да е почиствана. Поне зъбните колела засега са ОК.
Отпред е с трибутален спирачен апарат и средното бутало не се движеше. Моторът спираше, ама някак със зор. Силата, която прилагах на спирачката ми беше прекалено сериозна и реших, че и там ще се търси проблем.
Маслото от коловете няма да казвам на какво приличаше. Като разглобих коловете, пружините вътре някой ги беше обърнал наопаки. Те си имат посока на монтаж на тоя модел и как са ги навряли вътре, нямам идея. Явно затова и запъваше вилката и се движеше малко на пресекулки. Някак не се движеше мазно и плавно. На единия кол загубих около 1 час само да я извадя тая пружина. Беше заклинила в стените на кола и няма вадене. Като ги измерих с шублера, излиза, че от единия си край са по-тесни, в другия по-широки и явно затова заклинват. Правих си разни куки от желязо, дърпах, блъсках, докато накрая излезе. Иначе самите колове са прави и изобщо никъде по мотора няма следи от сериозен удар, освен разни дребни драскотини от нормална употреба. Няма типичните ожулвания на картери, капаци, рама, дръжки и т.н. Даже мерих рамата, колкото мога, и навсякъде излиза симетрична.
Карбураторите и те...Оказа се, че единия цилиндър не работи само на празен ход. Докато е на смукач работи, при подаване на газ работи, а при нормален празен ход ауспуха му изстива. Аз това не го бях забелязал, защото звука не се променя никак. Поне моите уши не намират промяна в начина на работа. Разглобих ги и тях на съставните им части, натопих ги в една голяма ултразвукова вана, разни спрейове, продухване с въздух, нови гарнитури и т.н. Станаха като нови. Оказа се, че жигльора за празния ход на този цилиндър е бил запушен. Като запали някога тоя двигател, ще видя как ще работи. Трябва да няма проблем.
Както и да е, убил ми се е тоя мотор в главата и ще го направя. Цяла зима имам достатъчно време да се занимавам с него и напролет ще е здрав и готов за каране. Сега ще отворя и капака на двигателя да видя и там какво е състоянието и поне да проверя хлабините на клапаните. Дано и оттам не излезе някоя изненада, та да ми удължи ремонта.
Общо взето, имам условията, имам инструментите, знам кое как трябва да го направя, имам и ръководството за ремонт на този модел, ама ми липсва малко свободното време. Все ще стане до пролетта. Най-важното е, че си го правя за себе си, и няма да пропусна нито един важен детаил, за да може мотора да е технически изправен. В крайна сметка аз ще се возя на него и ми е важно да е здрав.
Между другото, без да ми се сърдите, често си говоря с хора, които карат мотори от много години. Направо ме учудват реакциите им, като им кажа, че това съм разглобил, онова съм регулирал, сменил съм това и това..Всички ме гледат странно и ми задават въпроса "Ама ти защо пипаш там?"...Не мога да я разбера тая логика. Аз, даже и да няма проблем, винаги така правя и на колите си. Периодично, когато имам време, просто разглобявам някой механизъм, почиствам го, смазвам го, регулирам го и той си работи безпроблемно с години след това. Явно масово хората не правят така и им изглежда странно.
И благодаря на всички, които се включват с мнения по темата. Достатъчно ми е да знам, че има някой, който мисли заедно с мен по въпроса.

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2903
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #10 -: ноември 20, 2022, 06:51:03 pm »
Добре правиш, че поддържаш!
 След време ще усетиш разликата!
 Само това с цилиндрите не го разбрах, ако не топли ауспуха значи не работи, но много добре се усеща и на звук и на мощност ( ще върви с по-малко от 3/4... единия цилиндър спира другите 3...

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2903
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #11 -: ноември 20, 2022, 06:53:15 pm »
Сега прочетох по-обстойно поста ти и разбрах...
При всичко това трябва и да работят 4 те в синхрон!


Неактивен BlasterMike

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Honda CBF 500 ABS
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #12 -: ноември 20, 2022, 06:59:23 pm »
Моторът е с два цилиндъра. Пали от раз на смукач, работи си по неговия странен начин, в един момент връщам смукача и освен падането на оборотите, нищо друго не забелязвам като поведение. Нито тресе, нито гасне, нито нещо друго се случва. Просто започва да му изстива едната тръба на ауспуха. Подаваш газ, той си ускорява, тръбата пак се нагрява и т.н. Слушах със слушалки десетки и стотици такива двигатели в YouTube, и не намерих разлика в звука. Аз, че съм си новобранец, съм си новобранец, ама от много години се занимавам с ремонти на автомобили и все мога да преценя кога един двигател работи нормално или прекъсва. Тук не успях да намеря разлика. Проблемът, всъщност е, че единия цилиндър не се захранва с гориво на празен ход през жигльора. Може би смуче по малко през иглата и все пак работи някак, но определено тръбата му изстива. Както и да е, този проблем вече трябва да е оправен. Ще видим, като го сглобя.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8266
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #13 -: ноември 20, 2022, 10:35:24 pm »
Щом му изстива тръбата на този цилиндър, значи не работи както другия. Това предполага различен звук.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен BlasterMike

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Honda CBF 500 ABS
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #14 -: ноември 20, 2022, 11:54:43 pm »
Щом му изстива тръбата на този цилиндър, значи не работи както другия. Това предполага различен звук.
Предполага, да, но не го забелязвам. Тропа си, все едно нищо му няма, ама пак казвам, че съм новобранец с тия мотори. Като заработи нормално сигурно ще разбера разликата. В крайна сметка, никой няма да го търпи да работи на един цилиндър. Щом са му сложили два, ще работи и на двата... ;D

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8266
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #15 -: ноември 21, 2022, 12:56:40 pm »
Аха. Важно е да работят и двата. Че, ако спре и вторият, ще падне бутане ;D
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен BlasterMike

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Honda CBF 500 ABS
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #16 -: ноември 21, 2022, 02:43:01 pm »
Аха. Важно е да работят и двата. Че, ако спре и вторият, ще падне бутане ;D
Ааа, не...Мисля аз да се возя, а не да го бутам или да го возя него на платформа. Ще ме извинява много.

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2903
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #17 -: ноември 21, 2022, 06:13:16 pm »
На 6 цининдрови  V образни двигатели съм виждал случай да скъса вал при форсиране и не работещ цилиндър. При пистови мотори 4 цилиндрови, съм виждал други бели. За двуцилиндров не знам, ама със сигурност не  е полезно единия цилиндър да работи против другия. Щото практически това става, или работи когато си поиска.
Така, че оправяй че да не се стига до платформа или бутане!

Неактивен BlasterMike

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Honda CBF 500 ABS
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #18 -: ноември 21, 2022, 07:09:44 pm »
На 6 цининдрови  V образни двигатели съм виждал случай да скъса вал при форсиране и не работещ цилиндър. При пистови мотори 4 цилиндрови, съм виждал други бели. За двуцилиндров не знам, ама със сигурност не  е полезно единия цилиндър да работи против другия. Щото практически това става, или работи когато си поиска.
Така, че оправяй че да не се стига до платформа или бутане!
Каквото било - било...Оттук нататък тази моторетка е в добри ръце и ще се чувства добре.

Неактивен BlasterMike

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 11
  • Кара: Honda CBF 500 ABS
Re: Колко голям проблем е това?
« Отговор #19 -: ноември 22, 2022, 09:45:37 pm »
Ето тази простотия сътворихме днес. Времето ще покаже майстори ли сме или майсторели.  ;D