Автор Тема: Cimatti Mini Chic - пълна реставрация  (Прочетена 190 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2866
Cimatti Mini Chic - пълна реставрация
« -: март 08, 2023, 05:54:15 am »
Преди няколко месеца ми попадна този мотопед. Наборче (1975-та). Беше в лошо състояние.
Захванах се да го възстановя и след почти месец работа се получи това:



Пълен оригинал без липси (дори гумите - вътрешни и външни) и с изключително рядко срещаната “екстра” - километраж.

Неактивен ДимоР

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 14
  • Кара: Ямаха FJR 1300
Re: Cimatti Mini Chic - пълна реставрация
« Отговор #1 -: март 08, 2023, 08:55:53 am »
Браво , страхотно се е получило - не ми се мисли колко желание и труд си вложил  :bravisimost:

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8343
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Cimatti Mini Chic - пълна реставрация
« Отговор #2 -: март 08, 2023, 11:09:30 am »
Браво! А тези "уши" отдолу и отпред на резервоара за какво служат, че не се вижда добре на снимката?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2866
Re: Cimatti Mini Chic - пълна реставрация
« Отговор #3 -: март 08, 2023, 11:40:17 am »
Браво! А тези "уши" отдолу и отпред на резервоара за какво служат, че не се вижда добре на снимката?

С тях резервоарът се захваща за рамата.
Резервоарът беше очукан отвън и ръждясал отвътре. Кранчето беше тотално затлачено. Липсваше основната сонда, както и цедката. Възстанових го.
Всички лагери по колелата, както и втулките на задната вилка бяха заминали (най-вече от ръжда).
Всички жила бяха блокирали. Ауспухът беше спукан. Веригата беше тотално ръждясала. Първоначално поставих индустриална Renold, но впоследствие я смених с D.I.D - 415S. Индустриалната отговаряше по стъпка и диаметър на ролките, но беше с около 0,8mm по-широка.
Идната седмица ще изработя заден венец, който е с 4 или 5 зъба по-малък (за проба).
"Охлювът" беше изчекнат, заради блокаж...

Двигателят е напълно ревизиран и обновен.
Всичкият крепеж беше заменен с неръждаем.

Моторчето е с центробежен съединител, потопен в масло.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8343
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Cimatti Mini Chic - пълна реставрация
« Отговор #4 -: март 08, 2023, 12:40:29 pm »
Добра работа си свършил. Изглежда като ново.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2866
Re: Cimatti Mini Chic - пълна реставрация
« Отговор #5 -: март 08, 2023, 04:04:30 pm »
Добра работа си свършил. Изглежда като ново.

Благодаря!

Аз сравнително често реставрирам мотори, но никога не бях публикувал.
Този мотопед ме "грабна" с малките си размери и чара си.
Единствената неоригинална част е "колчето" на седалката. Оригиналното беше много тънкостенно и беше изкривено. Изработих пълно копие от неръждаема стомана, но доста по-здраво.
Въпреки, че е в перфектно техническо състояние, най-вероятно няма да се кара, а ще бъде нещо като "експонат" - за красота.
« Последна редакция: март 08, 2023, 04:06:39 pm от Гошко »

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2866
Re: Cimatti Mini Chic - пълна реставрация
« Отговор #6 -: Днес в 08:55:15 am »
Новият заден венец е готов и го монтирах. Избрах да бъде с цели 7 зъба по-малко. Моторчето имаше предостатъчно запас от мощност, но максималната скорост беше около 45-47 км/ч. Сега максималната скорост се увеличи до близо 60 км/ч, без това да се отрази осезаемо на потеглянето: