Автор Тема: Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar  (Прочетена 1190 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен wert0

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 260
  • Кара: Honda Transalp
Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar
« -: ноември 21, 2024, 11:41:28 am »
Здравейте!
Мотора от заглавието е със следният проблем:При завъртане на стартера не винаги развърта двигателя.През пробката за маслото се виждат зъбните колела предаващи движението от стартера към бендикса.Виждам че когато стартера върти не завърта зъбните колела към бендикса.Извадих го и е почистен и гресиран .
Търси се проблема Всякакви съвети са в полза
Благодаря.
« Последна редакция: ноември 21, 2024, 11:46:31 am от wert0 »

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8451
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar
« Отговор #1 -: ноември 21, 2024, 09:44:50 pm »
Не е лошо да свалиш капака и да огледаш добре зъбните колела, които се явяват част от стартерния съединител (бендикс). Ако имат сектори с изпилени зъби, в тези сектори няма да се осъществи зацепване, съответно въртеливото движение от стартера няма да стигне до коляновия вал.
Обикновено стартерните съединители от този тип са екипирани с някакъв вид храпов механизъм. Примерно ролки в улеи със специфичен "рисунък". Ако ролките (храповикът) не зацепва по някаква причина, коляновият вал пак няма да се развърти. Освен това, ако проблемът е в храповика, съществува и по-лошият вариант - да остане постоянно зацепен. В този случай цялата система обратно до стартера ще се развърта с оборотите на двигателя и в един момент стартерът ще се опече и е възможно да блокира. Ако това стане, е възможно да се скъса коляновия вал при такава "контра".
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен wert0

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 260
  • Кара: Honda Transalp
Re: Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar
« Отговор #2 -: ноември 22, 2024, 06:21:43 am »
[iБлагодаря,въртеливото движение не винаги се предава към бендикса-ролките.
Все едно остава в точка която не може двигателя да превърти и тогава не преплъзват ролките на бендикса ,а самия стартер,върти само ротора
« Последна редакция: ноември 22, 2024, 06:25:13 am от wert0 »

Неактивен wert0

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 260
  • Кара: Honda Transalp
Re: Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar
« Отговор #3 -: ноември 22, 2024, 06:27:23 am »
Стартер

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2918
Re: Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar
« Отговор #4 -: ноември 22, 2024, 08:34:16 am »
В този стартер има планетарен редуктор. Ако роторът на стартера се върти, но изходящото зъбно колело на редуктора не се върти, то проблемът е в самия редуктор. Възможно е да има приплъзване или разхлабване в зоната на зъбното колело, което е захванато за оста на ротора на стартера. На схемата не се вижда как е захванато въпросното зъбно колело - дали е набито или чрез някаква сглобка (шпонка, фиксиращ винт, шлиц, етц). Същото важи и за изходящото зъбно колело на редуктора. На схемата не е указана сглобката.
« Последна редакция: ноември 22, 2024, 08:36:34 am от Гошко »

Неактивен wert0

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 260
  • Кара: Honda Transalp
Re: Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar
« Отговор #5 -: ноември 23, 2024, 05:17:27 pm »
Благодаря!

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2918
Re: Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar
« Отговор #6 -: декември 02, 2024, 07:07:01 am »
Колега, откри ли проблема?

Неактивен wert0

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 260
  • Кара: Honda Transalp
Re: Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar
« Отговор #7 -: февруари 22, 2025, 06:54:22 am »
Колега, откри ли проблема?
Проблема е решен.
След разглобяване  редуктора на стартера установих че зъбният венец не е плътен към кожуха на стартера-кожуха.С помощта на co2 ,направих няколко капки - пъпки от външната гладка страна на венеца и го набих в кожуха .Сега не превърта и върти като лудо.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2918
Re: Стартер Yamaha xvs 1100 dragstar
« Отговор #8 -: март 12, 2025, 07:16:47 am »
Имаше и по-лесен и надежден вариант, но след като наваряването е свършило работа - супер!

За другия път да знаеш - има ли превъртял стоманен детайл (лагер, етц) в алуминиево легло - взимаш преобразувател на ръжда, калай, мощен поялник и ако стоманеният детайл е по-голям - пистолет за горещ въздух. Загряваш детайла до 80-100 градуса и почваш да разливаш калая с поялника по цялата периферия. За да се "лее", капваш капка преобразувател и отгоре разнасяш калая с поялника. Става тънък аморфен слой, Ако някъде се получат капки - обираш ги грубо с нож без много-много да се втеляваш. Калаят има аморфна структура и изключително добра прилепчивост към алуминия. Като изстине - набиваш и КРАЙ! Излишъците сами ще изскочат. Този метод е адски прост и ВИНАГИ работи, най-вече при превъртели лагерни легла. Това е най-простото и ефективно решение при превъртели лагери на джанти и главини.