.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: !!!Ducati Monster!!!  (Прочетена 42830 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #60 -: януари 12, 2023, 10:27:45 pm »

Преди малко отворих мобилето и ме посрещнаха с цели четири обяви за Дукати ;D ;D ;D Някой мурдарин ги е стопанисвал, щото спирачните им дискове, а съм сигурен че и накладките и апаратите, не са в кондиция. Едва ли спират много добре в момента ;)

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=51639586012168274

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=51666446955184941

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=51647450267620921

Мултистрадата няма да я пускам тук, че ме е страх да не ми се счупи компът. Ама много грозна, вееее ;D ;D ;D

Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #61 -: януари 13, 2023, 07:36:23 am »

Център на тежеста
големина и брой на дисковете
Сила на помпата
спирачна течност
Раздуване на маркучи
И още една камара неща


Център на тежеста - Как по-точно влияе? Според мен може да повлияе на преобръщането, но не и на спорачния път.

големина и брой на дисковете - има известен резон.

Сила на помпата - Помпата е хидравлична машина. Дали намаляш диаметъра на малкото бутало или увеличаваш рамото на лоста - получаваш едно и също налягане! В случая дебитът е без значение.

спирачна течност - всички съвременни са със сходна плътност. Не виждам връзка.

Раздуване на маркучи - не знам дали някога си правил хидравличен (спирачен) маркуч, но това с раздуването е несериозно! Ако се раздуваха от мижавото налягане, създадено от човешка ръка/крак при лост няколко сантиметра (между 5 и 20 бара), не знам какви плондери ще станат при едни 250-300 бара - колкото би трябвало да издържат…

И още една камара неща
Явно нямаш никаква идея от спирачки на мотор,но ще направя последен напън.

На голяма част от моторите маркучите не са с метална оплетка и след...десетина години започват да стареят и се раздуват,което намаля значително налягането направено от помпата.Масово се слагат с метална оплетка,за да се избегне тоя проблем.

Центъра на тежеста има огромно значение и се усеща при спиране с висока скорост.Просто мотора се "плъзва",а не "забива" муцуната и да спира ефективно.

Проблема на спирачната течност е работата при високи температури.При често използване "кипва" ,при което помпа с малък дебит просто опира лоста в ръкохватката и оставаш без спирачки.
  Единственото което ме интересува при покупката на спирачна течност е до колко градуса си запазва свойствата.
В последните години направиха наистина добри спирачни течности,но и цената там не е малка

Дебита на помпата е от голямо значение,защото като започне да загрява сериозно течноста помпа с голям дебит ти запазва по-дълго време едно и също усилие на лоста,което е важно за прецизно спиране.Виж на спортните мотори има маркуч забит в реглажа на лоста,който отива до лявата ръкохватка на мотора и там има врътка.Това е да можеш да си дръпнеш лоста напред,ако започне да се опира в ръкохватката.Прекалено големия дебит от своя страна ти пречи на прецизноста и рискуваш да си блокираш предната гума.

Понеже и двамата с Ивчо се изказахте  в стил,все са спирачки,все спират еднакво,направете си един експеримент.Свалете си накладките и просто ги надраскайте с отверка.После се похвалете тук,дали спират еднакво.

Ивчо,защо не се гледат само книжки с данни за мощноста.Ами защото производителите масово лъжат и това е най-малкия проблем.
Мога да обясня,защо конете се дават измерени на вала,а не на гумата,което е реалната мощност,но предполагам ще се сетиш и сам.
Отделно тая мощност е само и единствено на определени обороти и мотора може да е тотално мъртъв на ниски и средни обороти,като много ярък пример за това е баш те таа хонда дето се прехласваш по нея.
Отделно хорнета е мотор при който се цели масовост,демек определящ фактор е цената,демек всички части по-тоя мотор са колкото се може по-евтини и некачествени.Реално си е пълен боклук,не ли па първите модели.

Ще ти дам пример при пистовите 1000 от преди десет години.Хонда(или квато и да е японка) струва 14к евро
Дукати-30к

Вземаш хондата...ма тя не върви.Почваш с Генерация,пауър командъри,портване на главата,спортни валове и виждаш,че не спира.Почваш да се молиш на Свети Брембо,а молитвите там са скъпи,ма ефекта минимален,щот окачването боклук.Треа си олинс,ма той колкото половината мотор,че и по-скъпо.Накрая ако си дал една торба с пари на качествен сервиз за тунинга и не си взривил 2 двигателя...получаваш нещо дето се движи като дукати.Ама и то на цената на дукати
Ама караш хонда,а не дукати.И като тръгнеш да я продаваш...ма те по-евтини станали от парите дет си дал за предното окачване

Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #62 -: януари 13, 2023, 09:40:02 am »

Център на тежеста
големина и брой на дисковете
Сила на помпата
спирачна течност
Раздуване на маркучи
И още една камара неща


Център на тежеста - Как по-точно влияе? Според мен може да повлияе на преобръщането, но не и на спорачния път.

големина и брой на дисковете - има известен резон.

Сила на помпата - Помпата е хидравлична машина. Дали намаляш диаметъра на малкото бутало или увеличаваш рамото на лоста - получаваш едно и също налягане! В случая дебитът е без значение.

спирачна течност - всички съвременни са със сходна плътност. Не виждам връзка.

Раздуване на маркучи - не знам дали някога си правил хидравличен (спирачен) маркуч, но това с раздуването е несериозно! Ако се раздуваха от мижавото налягане, създадено от човешка ръка/крак при лост няколко сантиметра (между 5 и 20 бара), не знам какви плондери ще станат при едни 250-300 бара - колкото би трябвало да издържат…

И още една камара неща
Явно нямаш никаква идея от спирачки на мотор,но ще направя последен напън.

Имам една молба: МОЛЯ да не бъда квалифициран, при положение, че не ме познаваш лично! Явно имам някаква бегла представа, щом си позволявам да напиша някакви неща в публичното пространство пред "погледа" на "някакви светила"!
Затова ще си ПОЗВОЛЯ да те цитирам и да ти напиша нещичко от ЛИЧЕН ДЪЛГОГОДИШЕН ПРОФЕСИОНАЛЕН и любителски ОПИТ (не че е голям праз). Умишлено пиша думичката "любителски" с малки букви, защото аз се имам за един ОБИКНОВЕН ЛЮБИТЕЛ на мотоциклетите, който по някаква безумна случайност се е докосвал до туй-онуй и също по някаква безумна случайност няма проблеми с тях.
Освен това НЕ съм спортист и НЕ карам моторите си като такъв.

На голяма част от моторите маркучите не са с метална оплетка и след...десетина години започват да стареят и се раздуват,което намаля значително налягането направено от помпата.Масово се слагат с метална оплетка,за да се избегне тоя проблем.
Маркучите на спирачната система, както и всички останали маркучи имат определен експлоатационен срок. Ако си направиш труда да разрежеш един спирачен (хидравличн) маркуч, ще установиш, че оплетката е последното нещо, което СПИРА раздуването и евентуалното спукване на маркуча. Разликата между СПИРАЧЕН и ХИДРАВЛИЧЕН маркуч е в материала на сърцевината (в повечето случаи тефлон), както и в този на най-външния слой. "Гумените" маркучи за спирачни системи се изработват от EPDM, който е устойчив на спирачна течност.

Центъра на тежеста има огромно значение и се усеща при спиране с висока скорост.Просто мотора се "плъзва",а не "забива" муцуната и да спира ефективно.
Центърът на тежестта е нещо много условно. Едно е водачът да тежи 50 килограма и съвсем друго да тежи 120 килограма. Това са около 3/4 от тежестта на самия мотоциклет. Тази точка е толкова субективна, колкото никоя друга!!!
Ако стане дума за водач с пасажер, тогава къде отива центъра на тежестта??? Ако говорим за състезателни изпълнения - това е съвсем друг разговор! Ако говорим за нормално пътуване - нещата са тотално различни!
Освен това, над 80% от спирачната ефективност се получава от предното колело. Дали муцуната ще се "забие" или не - зависи от окачването, скоростта, боравенето с лоста и тежестта на водача.

Проблема на спирачната течност е работата при високи температури.При често използване "кипва" ,при което помпа с малък дебит просто опира лоста в ръкохватката и оставаш без спирачки.
  Единственото което ме интересува при покупката на спирачна течност е до колко градуса си запазва свойствата.
В последните години направиха наистина добри спирачни течности,но и цената там не е малка.

Съществуват основно два вида спирачни течности - хигроскопични и нехигроскопични. DOT3, DOT4, DOT5.1 са хигроскопични (DOT3 почти не се използва), а DOT5 е НЕхигроскопична. При ХИГРОСКОПИЧНИТЕ течности температурата на киване е в огромен диапазон (почти 100 градуса по Целзий), в зависимост от наличието на вода в течността. Тогава за какво кипване изобщо говорим??? Ти мериш ли си всеки ден наличието на влага в течността? Защото ако го правеше, трябваше да си сменяш течността всяка седмица. Толкова са хигроскопични, че на 10 отваряния на казанчето и течността е АУТ - попива влага от въздуха като луда.
И тук възниква въпроса - защо се сменя на 2-3 години и откъде идва проклетата вода, след като системата е затворена? Отговорът е - В СИЛНАТА ХИГРОСКОПИЧНОСТ на течността. Смуче влага откъдето се сетиш.
Изключение прави течност DOT5, която е единствената НЕхигроскопична и която НЕ Е съвместима с останалите. Не знам откъде-как-защо си останал с впечатлението, че са "много скъпи", но това определено не е така.


Дебита на помпата е от голямо значение,защото като започне да загрява сериозно течноста помпа с голям дебит ти запазва по-дълго време едно и също усилие на лоста,което е важно за прецизно спиране.Виж на спортните мотори има маркуч забит в реглажа на лоста,който отива до лявата ръкохватка на мотора и там има врътка.Това е да можеш да си дръпнеш лоста напред,ако започне да се опира в ръкохватката.Прекалено големия дебит от своя страна ти пречи на прецизноста и рискуваш да си блокираш предната гума.
Спирачната система на 99% от моторите е хидравлична машина от най-прост вид. Голям/малък цилиндър и течност. Колкото е по-малък дебита на малкия цилиндър, толкова е по-голямо налягането, съответно ефективността на спирачките. Но и ходът на малкия цилиндър бързо "се изчерпва". Затова различните марки/модели/видове мотори имат различно съотношение между двата цилиндъра. Лично аз, ако произвеждам мотоциклет за НЕсъстезателни цели, последното нещо, което ще мисля е как да предотвратя КИПВАНЕТО, тъй като за да се загрее спирачната течност в спирачния апарат до 200-230 градуса, се иска ЯКО ХАМАЛСКО КАРАНЕ.
Ако правя мотор за състезателни цели, това ще е ПЪРВОТО нещо, за което ще помисля.
Всичко по средата е компромис. Едните "хващали" по-добре от другите - ами нормално е! Няма два мотора (дори да са еднакви) с едни и същи спирачки.
Разликата в диаметрите и броя на дисковете пак е със същата цел - да се НАМАЛИ температурата на по-спортно ориентираните мотори.

Понеже и двамата с Ивчо се изказахте  в стил,все са спирачки,все спират еднакво,направете си един експеримент.Свалете си накладките и просто ги надраскайте с отверка.После се похвалете тук,дали спират еднакво.

Мислиш ли, че не съм си правил подобни експерименти? Ами различните състави на накладките? Ами различните материали на дисковете??? Ами защо са онези "дупчици" и "каналчета" на дисковете??? Само за да ги охлаждат?
Ами какво става, когато накладката се загрее дотолкова, че започне да сублимира???

Както виждаш темата е изключително комплексна, но да НЕ забравяме, че тук освен "състезатели" има и нормално шофиращи.
Не, че не мога! Просто не искам, защото съм се наситил.
Активен

ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 510
  • Кара: BMW G 650 GS Sertao
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #63 -: януари 13, 2023, 10:07:30 am »


 
Ще ти дам пример при пистовите 1000 от преди десет години.Хонда(или квато и да е японка) струва 14к евро, а Дукати-30к.

Вземаш Хондата...ма тя не върви. Почваш с генерация, пауър командъри, портване на главата, спортни валове и виждаш, че не спира. Почваш да се молиш на Свети Брембо, а молитвите там са скъпи, ама ефекта минимален, щото окачването боклук. Треа си олинс, ма той колкото половината мотор, че и по-скъпо. Накрая ако си дал една торба с пари на качествен сервиз за тунинга и не си взривил 2 двигателя...Получаваш нещо дето се движи, като Дукати. Ама и то на цената на Дукати
Ама караш Хонда, а не Дукати. И като тръгнеш да я продаваш...Ма те по-евтини станали от парите дето си дал за предното окачване...

[/quote]

За мен този постинг на Китан изчерпва цялата тази тема! Останалото са пълнежи, ненужни подробности и приказки край кварталното кафе...
Евтино ама хубаво няма!!!! С трици маймуни не се ловят, а само българи! Толкова за великите Хонди...  :D :D :D :D :D :D :D
« Последна редакция: януари 13, 2023, 10:10:48 am от ВладиЧ »
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #64 -: януари 13, 2023, 10:49:03 am »

Център на тежеста
големина и брой на дисковете
Сила на помпата
спирачна течност
Раздуване на маркучи
И още една камара неща


Център на тежеста - Как по-точно влияе? Според мен може да повлияе на преобръщането, но не и на спорачния път.

големина и брой на дисковете - има известен резон.

Сила на помпата - Помпата е хидравлична машина. Дали намаляш диаметъра на малкото бутало или увеличаваш рамото на лоста - получаваш едно и също налягане! В случая дебитът е без значение.

спирачна течност - всички съвременни са със сходна плътност. Не виждам връзка.

Раздуване на маркучи - не знам дали някога си правил хидравличен (спирачен) маркуч, но това с раздуването е несериозно! Ако се раздуваха от мижавото налягане, създадено от човешка ръка/крак при лост няколко сантиметра (между 5 и 20 бара), не знам какви плондери ще станат при едни 250-300 бара - колкото би трябвало да издържат…

И още една камара неща


Значи според теб, щом нищо няма значение, всички мотори спират еднакво?  :-\

Брембото си е брембо и спира много повече от Nissin или Tokico при една и съща конфигурация

А това за помпата, че дебита бил без значение е най-голямата глупост, която съм чувал!




Уф, пуснах линкове, защото теглото на единия спрямо другия е няколко килограма, които едва ли някой изобщо ще усети. Камо ли пък имайки предвид мощността. За ускорението, максималната скорост, разхода и т.н. писах, защото за какво му е на мотоциклет да може да спира толкова, като не може да върви?

Аз предпочитам да може да спира повече от колкото да върви....ако съм начинаещ още повече ще важи това  ;)
Не разбрирам защот толкова се гледа максимална мощност и ускорение, като ще се кара на пътя и то от начинаещ? Така или иначе ще му дава пълната газ само на някоя права.
Линковете за моделите 2013 дето си качил показват 10+ кг разлика, които със сигурност се усещат, докато 1.1сек за 400м и 13км по-висока максимална скорост едва ли някога ще ги ползва.
V2-ката винаги е по-слаба като коне, но по-силна на въртящ момент от същата кубатура редовак......все едно сравняваш бензин и дизел.










Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #65 -: януари 13, 2023, 12:57:59 pm »

Aко си чел всичко, дето изписахме последните дни, ще видиш, че съм споменал по-високия въртящ момент на Дукатито. Наясно съм с тези неща при ДВГ. Налага се обаче пак да попитам защо при двойно по-висока начална цена на Монстъра пред Хорнета, след 20 години продажната им цена се е изравнила? Дукати явно я губи по-осезателно. Каква е причината? Щото за мен е все едно дали ще тръгна да тунинговам мотора си така, че да заприлича на италианската мечта или директно ще си купя нея, обаче като тръгна да продавам който и да е от двата, ще взема едни и същи пари.
И не се прехласвам по Хондите. Просто не приемам ей така да се омаловажават качествата на дадена марка и модел, при положение, че хората ги карат масово. Ако някой каже, че цената е определяща, ще го попитам защо не се купуват масово китайски мотоциклети, които определено не са за изхвърляне като качество и са по-евтини от Хонда? Ако пък Хонда Хорнет е тотален скрап и хората се трепят с него щото не може да спира, защо продължава да се купува масово и държи цена като на италианското чудо?
Китане, нямам представа къде са мерили максималната мощност, когато са писали данните за техническите характеристики на всички мотоциклети, изложени в сайта за тази цел. Мощността, измерена на задната гума, зависи и от трансмисията. Най-лесният начин да се промени това, е като се промени съотношението на предавателното число между водещото и водимото зъбно колело на верижното задвижване. Ама ти тези неща ги знаеш. Само че с всяка подобна интервенция ще спечелиш нещо, но ще загубиш друго. Конструкторът решава какво да излезе от завода, покривайки някакви критерии, а аз просто ги сравнявам. Някой из темите за Дукати беше писал, че на италианеца е достатъчно просто да му подадеш газ и той хуква, а на японката трябва да ѝ сваляш две предавки надолу. И това ли е проблемът? Ами нали затова са сложили предавки след тези двигатели? Щом трябва, смъкваш, даваш газ и отлиташ.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 510
  • Кара: BMW G 650 GS Sertao
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #66 -: януари 13, 2023, 01:40:01 pm »

То на старо и Ролс Ройс можеш да си намериш на цена, на която можеш да си купиш примерно Фолксваген Пасат втора употреба. Но това изобщо не означава, че са еднакви! ;)
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #67 -: януари 13, 2023, 01:49:12 pm »

Налага се обаче пак да попитам защо при двойно по-висока начална цена на Монстъра пред Хорнета, след 20 години продажната им цена се е изравнила? Дукати явно я губи по-осезателно. Каква е причината? Щото за мен е все едно дали ще тръгна да тунинговам мотора си така, че да заприлича на италианската мечта или директно ще си купя нея, обаче като тръгна да продавам който и да е от двата, ще взема едни и същи пари.

Това с цените е само в плюс за италианките, защото за едни и същи пари взимаш по-добро оборудване, както е и при колите. Ако бях взел японец, а не италиянка за същите пари, щеше да е с 1000лв по-скъп и щеше да е по-зле откъм оборудване.
А ако купуваш с мисълта за продажба, не си оцелил хобито.

Ако пък Хонда Хорнет е тотален скрап и хората се трепят с него щото не може да спира, защо продължава да се купува масово и държи цена като на италианското чудо?

Бъркаш нещата - поне аз не видях някой да е писал, че не спира, а че дукатито спира повече. А и Поршетата не ги карат много, но не значи че Голф-а е по-добър от тях  ;)

Мощността, измерена на задната гума, зависи и от трансмисията. Най-лесният начин да се промени това, е като се промени съотношението на предавателното число между водещото и водимото зъбно колело на верижното задвижване.


Не е така...ако смениш венците няма да промениш мощността на мотора

Някой из темите за Дукати беше писал, че на италианеца е достатъчно просто да му подадеш газ и той хуква, а на японката трябва да ѝ сваляш две предавки надолу. И това ли е проблемът? Ами нали затова са сложили предавки след тези двигатели? Щом трябва, смъкваш, даваш газ и отлиташ.

Когато си легнал в завоя и не си на правилната предавка е много по-сложно да смъкваш предавки за да те изтегли мотора, още повече като си начинаещ ;)

Не казвам че хорнета е боклук, а монстъра най-якия мотор, а че са различни мотори и всеки от тях си има предимсва и недостатъци.
Като за пръв мотор бих взел мостъра, ако намеря читав, ако има хорнет в по-добро състояние бих взел него.
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #68 -: януари 13, 2023, 02:21:58 pm »

Не казвам че хорнета е боклук, а монстъра най-якия мотор, а че са различни мотори и всеки от тях си има предимсва и недостатъци.

Е, аз какво казах още на втора страница в първия си пост по темата?!

Мисля, че не е коректно Дукати да се сравнява с Хорнет.


Когато си легнал в завоя и не си на правилната предавка е много по-сложно да смъкваш предавки за да те изтегли мотора, още повече като си начинаещ ;)

Този "проблем" (за мен е досадно неудобство) си го реших отдавна с DCT. Хонда, естествено. Ако Дукати имаха, може би щях да си купя Дукати. Парите не са проблем. Но Дукати ме изгубиха по сходен начин със Сузуки - няма къде да си обслужа мотора докато е в гаранция. Сузуки в Пловдив - нулева комуникация! Дукати... - в София. Е, ако ми се прецака мотора, докато е в гаранция, платформа ли да наемам до там?
Всичко е доста субективно и спрямо нуждите на потребителя.
« Последна редакция: януари 13, 2023, 02:25:19 pm от Гошко »
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #69 -: януари 13, 2023, 02:39:16 pm »

Китан точно това каза - че не спира. Няколко поста по-нагоре.
И би ли обяснил по-подробно от какво зависи стойността на мощността, измерена на задното колело? За да ти е по-лесно, ще е добре да си припомниш дефиницията за това що е то конска сила.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

ВладиЧ

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 510
  • Кара: BMW G 650 GS Sertao
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #70 -: януари 13, 2023, 03:10:40 pm »

Конската сила си е конска сила. Показателят е точно определен и дефиниран. Разликата е, че японците мерят и дават мощността на двигателя на коляновият вал, а германците на задното колело. Тоест японците леко послъгват. Ако ти дават японски мотор да е 50 коня, то на задното колело след загуби тоест, това което ти ползваш, като мощност е към 45 коня. Да не го смятам точно, но със сигурност не е 50 коня.
Ако германеца ти дава 50 коня на мотора си, то на задното колело са ти точно 50 коня, които ползваш. Малки разлики нали.  ;)
« Последна редакция: януари 13, 2023, 03:15:18 pm от ВладиЧ »
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #71 -: януари 13, 2023, 04:04:47 pm »

И би ли обяснил по-подробно от какво зависи стойността на мощността, измерена на задното колело?

не мога да ти кажа от какво зависи, но не можеш да направиш един мотор по-мощен с различни венци - ако можеше, всеки щеше да кара мотори по 10 коня и след това слага венци и става 50 коня.....
с венците може да промениш предавателното число и на 5-та да върви все едно си на 4-та с оригиналните венци, но това не значи, че мотора ти е различни коне на различните предавки ;)

а конете на колелата са по-важни от тези на двигателя, защото показват реалната мощност след загубите от трансмиси и т.н., които при различните мотори са различни - при един за 10% процента, при друг са 5% и накрая при 100 коня на вала, единия мотор всъщност ще предава 5 коня повече на асфалта от другия

но пак всичко е относително, защото максималната мощност не е най-важното, а как е разпределена в оборитите и дали я ползваш,
защото ако караш в диапазона 4к до 8к оборота, трябва да гледаш кой върви повече при тези обороти, а не при 11к оборота  ;)

Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #72 -: януари 13, 2023, 06:10:33 pm »

но пак всичко е относително, защото максималната мощност не е най-важното, а как е разпределена в оборитите и дали я ползваш,
защото ако караш в диапазона 4к до 8к оборота, трябва да гледаш кой върви повече при тези обороти, а не при 11к оборота  ;)

Не е относително, защото максималният въртящ момент е при обороти, различни от максималните!
Всеки производител дава в спецификацията какви са максималните обороти на двигателя и какъв е МАКСИМАЛНИЯ въртящ момент ПРИ ЕДИКАКВИСИ ОБОРОТИ.
Логично е по-голямото бутало (в съчетание с хода му, разбира се) да има повече въртящ момент при по-ниски обороти.

Това е една от причините сравняването на Дукати и Хорнет да е безсмислено.
« Последна редакция: януари 13, 2023, 06:12:09 pm от Гошко »
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #73 -: януари 13, 2023, 07:52:27 pm »

Въртящият момент зависи и от други неща, не само от буталото.

Che, загубата на мощност на задното колело при стоковия вариант, се компенсира с промяна на зъбите, демек на предавателното число, на зъбните колела. Затова при една конфигурация моторът тегли здраво, за сметка на максималната скорост, а при друга е обратното. Затова са и предавките. Затова са и полиспастите, които увеличават твоята сила толкова пъти, колкото повече ролки има полиспастът. А мощността е точно изражението на това какъв товар можеш да преместиш на определено разстояние за единица време. Затова и един товарен автомобил, който е дори под 100 к.с., но с пъти по-голям двигател, скорости и диференциал, може да мъкне тонове, с които който и да е мотор, дори и Дукати да е, ще се озори доста.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #74 -: януари 13, 2023, 08:14:34 pm »

Въртящият момент зависи и от други неща, не само от буталото.

Е, аз какво съм написал?! Съкратеният вариант!
Трябва ли да буквоедстваме?!
Хубаво - Зависи от диаметъра на буталото, газовото налягане и рамото на вала.
Като махнем газовото налягане (щото говорим за атмосферни двигатели с нищожна разлика в степента на сгъстяване), остават диаметъра и рамото. С прости думи - размерът на буталото и неговия ход!!!

Други “неща” няма.
Активен

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #75 -: януари 13, 2023, 08:30:07 pm »

Център на тежеста
големина и брой на дисковете
Сила на помпата
спирачна течност
Раздуване на маркучи
И още една камара неща


Център на тежеста - Как по-точно влияе? Според мен може да повлияе на преобръщането, но не и на спорачния път.

големина и брой на дисковете - има известен резон.

Сила на помпата - Помпата е хидравлична машина. Дали намаляш диаметъра на малкото бутало или увеличаваш рамото на лоста - получаваш едно и също налягане! В случая дебитът е без значение.

спирачна течност - всички съвременни са със сходна плътност. Не виждам връзка.

Раздуване на маркучи - не знам дали някога си правил хидравличен (спирачен) маркуч, но това с раздуването е несериозно! Ако се раздуваха от мижавото налягане, създадено от човешка ръка/крак при лост няколко сантиметра (между 5 и 20 бара), не знам какви плондери ще станат при едни 250-300 бара - колкото би трябвало да издържат…

И още една камара неща
Явно нямаш никаква идея от спирачки на мотор,но ще направя последен напън.

Имам една молба: МОЛЯ да не бъда квалифициран, при положение, че не ме познаваш лично! Явно имам някаква бегла представа, щом си позволявам да напиша някакви неща в публичното пространство пред "погледа" на "някакви светила"!
Затова ще си ПОЗВОЛЯ да те цитирам и да ти напиша нещичко от ЛИЧЕН ДЪЛГОГОДИШЕН ПРОФЕСИОНАЛЕН и любителски ОПИТ (не че е голям праз). Умишлено пиша думичката "любителски" с малки букви, защото аз се имам за един ОБИКНОВЕН ЛЮБИТЕЛ на мотоциклетите, който по някаква безумна случайност се е докосвал до туй-онуй и също по някаква безумна случайност няма проблеми с тях.
Освен това НЕ съм спортист и НЕ карам моторите си като такъв.

На голяма част от моторите маркучите не са с метална оплетка и след...десетина години започват да стареят и се раздуват,което намаля значително налягането направено от помпата.Масово се слагат с метална оплетка,за да се избегне тоя проблем.
Маркучите на спирачната система, както и всички останали маркучи имат определен експлоатационен срок. Ако си направиш труда да разрежеш един спирачен (хидравличн) маркуч, ще установиш, че оплетката е последното нещо, което СПИРА раздуването и евентуалното спукване на маркуча. Разликата между СПИРАЧЕН и ХИДРАВЛИЧЕН маркуч е в материала на сърцевината (в повечето случаи тефлон), както и в този на най-външния слой. "Гумените" маркучи за спирачни системи се изработват от EPDM, който е устойчив на спирачна течност.

Центъра на тежеста има огромно значение и се усеща при спиране с висока скорост.Просто мотора се "плъзва",а не "забива" муцуната и да спира ефективно.
Центърът на тежестта е нещо много условно. Едно е водачът да тежи 50 килограма и съвсем друго да тежи 120 килограма. Това са около 3/4 от тежестта на самия мотоциклет. Тази точка е толкова субективна, колкото никоя друга!!!
Ако стане дума за водач с пасажер, тогава къде отива центъра на тежестта??? Ако говорим за състезателни изпълнения - това е съвсем друг разговор! Ако говорим за нормално пътуване - нещата са тотално различни!
Освен това, над 80% от спирачната ефективност се получава от предното колело. Дали муцуната ще се "забие" или не - зависи от окачването, скоростта, боравенето с лоста и тежестта на водача.

Проблема на спирачната течност е работата при високи температури.При често използване "кипва" ,при което помпа с малък дебит просто опира лоста в ръкохватката и оставаш без спирачки.
  Единственото което ме интересува при покупката на спирачна течност е до колко градуса си запазва свойствата.
В последните години направиха наистина добри спирачни течности,но и цената там не е малка.

Съществуват основно два вида спирачни течности - хигроскопични и нехигроскопични. DOT3, DOT4, DOT5.1 са хигроскопични (DOT3 почти не се използва), а DOT5 е НЕхигроскопична. При ХИГРОСКОПИЧНИТЕ течности температурата на киване е в огромен диапазон (почти 100 градуса по Целзий), в зависимост от наличието на вода в течността. Тогава за какво кипване изобщо говорим??? Ти мериш ли си всеки ден наличието на влага в течността? Защото ако го правеше, трябваше да си сменяш течността всяка седмица. Толкова са хигроскопични, че на 10 отваряния на казанчето и течността е АУТ - попива влага от въздуха като луда.
И тук възниква въпроса - защо се сменя на 2-3 години и откъде идва проклетата вода, след като системата е затворена? Отговорът е - В СИЛНАТА ХИГРОСКОПИЧНОСТ на течността. Смуче влага откъдето се сетиш.
Изключение прави течност DOT5, която е единствената НЕхигроскопична и която НЕ Е съвместима с останалите. Не знам откъде-как-защо си останал с впечатлението, че са "много скъпи", но това определено не е така.


Дебита на помпата е от голямо значение,защото като започне да загрява сериозно течноста помпа с голям дебит ти запазва по-дълго време едно и също усилие на лоста,което е важно за прецизно спиране.Виж на спортните мотори има маркуч забит в реглажа на лоста,който отива до лявата ръкохватка на мотора и там има врътка.Това е да можеш да си дръпнеш лоста напред,ако започне да се опира в ръкохватката.Прекалено големия дебит от своя страна ти пречи на прецизноста и рискуваш да си блокираш предната гума.
Спирачната система на 99% от моторите е хидравлична машина от най-прост вид. Голям/малък цилиндър и течност. Колкото е по-малък дебита на малкия цилиндър, толкова е по-голямо налягането, съответно ефективността на спирачките. Но и ходът на малкия цилиндър бързо "се изчерпва". Затова различните марки/модели/видове мотори имат различно съотношение между двата цилиндъра. Лично аз, ако произвеждам мотоциклет за НЕсъстезателни цели, последното нещо, което ще мисля е как да предотвратя КИПВАНЕТО, тъй като за да се загрее спирачната течност в спирачния апарат до 200-230 градуса, се иска ЯКО ХАМАЛСКО КАРАНЕ.
Ако правя мотор за състезателни цели, това ще е ПЪРВОТО нещо, за което ще помисля.
Всичко по средата е компромис. Едните "хващали" по-добре от другите - ами нормално е! Няма два мотора (дори да са еднакви) с едни и същи спирачки.
Разликата в диаметрите и броя на дисковете пак е със същата цел - да се НАМАЛИ температурата на по-спортно ориентираните мотори.

Понеже и двамата с Ивчо се изказахте  в стил,все са спирачки,все спират еднакво,направете си един експеримент.Свалете си накладките и просто ги надраскайте с отверка.После се похвалете тук,дали спират еднакво.

Мислиш ли, че не съм си правил подобни експерименти? Ами различните състави на накладките? Ами различните материали на дисковете??? Ами защо са онези "дупчици" и "каналчета" на дисковете??? Само за да ги охлаждат?
Ами какво става, когато накладката се загрее дотолкова, че започне да сублимира???

Както виждаш темата е изключително комплексна, но да НЕ забравяме, че тук освен "състезатели" има и нормално шофиращи.
Не, че не мога! Просто не искам, защото съм се наситил.
Нямам никакво желание да те познавам лично.
Ти си толкова моторист,колкото и бабата в съседната ми къща и горе долу по равно разбирате и от мотори.
Лошото е че егото ти е по-голямо от...там знаеш,населеното ти място.
Нямам желание да те ограмотявам,умри си невежа и те така.

Иначе за автора на темата,колегата му го каза в едно изречение-
Като за пръв мотор бих взел мостъра, ако намеря читав, ако има хорнет в по-добро състояние бих взел него.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #76 -: януари 13, 2023, 08:44:34 pm »

Аз пък останах с впечатлението, че и най-добрият Хорнет е по-калпав от най-сдуханото Дукати ;)

Гошко, знам, че знаеш от какво зависи въртящият момент. Не го написах заради теб.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2898
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #77 -: януари 14, 2023, 12:02:32 pm »

Ти си толкова моторист,колкото и бабата в съседната ми къща и горе долу по равно разбирате и от мотори.
Лошото е че егото ти е по-голямо от...там знаеш,населеното ти място.
Нямам желание да те ограмотявам,умри си невежа и те така.

Както винаги съм казвал - аз не съм моторист, а любител. При това начинаещ. С една дума - АУТСАЙДЕР.
Затова се въздържам да давам квалификации на корифеите-мотористи. Те са “голямата работа” в “истинския” моторизъм.
Бабата ти - комшийка, да е жива и здрава! Поздрави я от мен и й предай също като мен някой ден да си умре невежа НЕмотористка.

Относно “там знаеш, населеното ти място” - живея в Пловдив, България от близо половин век. Чувствам се добре и на място. Препитавам се някакси… остава и по някой лев за НЕмоторизЪма.
Не се оплаквам, тъй като съм АИТСАЙДЕР сред сънародници, а не сред НЕсънародници. Както знаеш, разликата е огромна. А тя - разликата хем се усеща, хем се чувства.
На теб пожелавам някой ден да си умреш ВЕЖА (обратното на НЕвежа), но на “родна почва”.
Не, че ще те е грижа, но се усеща… и се чувства.
 ;)
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #78 -: януари 14, 2023, 04:10:18 pm »

Въртящият момент зависи и от други неща, не само от буталото.

Che, загубата на мощност на задното колело при стоковия вариант, се компенсира с промяна на зъбите, демек на предавателното число, на зъбните колела. Затова при една конфигурация моторът тегли здраво, за сметка на максималната скорост, а при друга е обратното. Затова са и предавките. Затова са и полиспастите, които увеличават твоята сила толкова пъти, колкото повече ролки има полиспастът. А мощността е точно изражението на това какъв товар можеш да преместиш на определено разстояние за единица време. Затова и един товарен автомобил, който е дори под 100 к.с., но с пъти по-голям двигател, скорости и диференциал, може да мъкне тонове, с които който и да е мотор, дори и Дукати да е, ще се озори доста.

значи ако имам един мотор с 20 коня и 20 предавки, ще върви като за 200 коня ..... глупости говориш
п.п. може да мъкне товар, ама ще го мъкне с 2км в час ;)
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #79 -: януари 14, 2023, 04:46:34 pm »

Ти си толкова моторист,колкото и бабата в съседната ми къща и горе долу по равно разбирате и от мотори.
Лошото е че егото ти е по-голямо от...там знаеш,населеното ти място.
Нямам желание да те ограмотявам,умри си невежа и те така.

Както винаги съм казвал - аз не съм моторист, а любител. При това начинаещ. С една дума - АУТСАЙДЕР.
Затова се въздържам да давам квалификации на корифеите-мотористи. Те са “голямата работа” в “истинския” моторизъм.
Бабата ти - комшийка, да е жива и здрава! Поздрави я от мен и й предай също като мен някой ден да си умре невежа НЕмотористка.

Относно “там знаеш, населеното ти място” - живея в Пловдив, България от близо половин век. Чувствам се добре и на място. Препитавам се някакси… остава и по някой лев за НЕмоторизЪма.
Не се оплаквам, тъй като съм АИТСАЙДЕР сред сънародници, а не сред НЕсънародници. Както знаеш, разликата е огромна. А тя - разликата хем се усеща, хем се чувства.
На теб пожелавам някой ден да си умреш ВЕЖА (обратното на НЕвежа), но на “родна почва”.
Не, че ще те е грижа, но се усеща… и се чувства.
 ;)
Ама кой те пита къв си?Не си моторист,не разбираш от мотори и пишеш главно глупости.Точка.
Активен
 

Страницата е създадена за 0.149 секунди с 27 запитвания.