Автор Тема: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор  (Прочетена 68693 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Дамяна

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 790
  • Nothing else matters
Така......Тъй като сега за всички начинаещи в мотоциклетизма има нов раздел във форума , реших да пусна тази тема , за да могат да я прочетат и тогава да задават въпроси кое-как . В нея доста добре са описани акцентите при покупкатана първия мотор . Ако прецени , модераторът на раздела да залепи темата !!!

Статия от Super Bike - август 2007

Или какво да гледаме когато ще го правим?

Вие сте на пазара за нов мотор. Човъркали сте си мозъка какво да купите докато не ви заболи главата. Изчели сте де що видите тестове от списания, и сте готови да приложите прочетеното. НО, вие все още поемате голям риск. Защо? Super Bike знаят отговора.

Казано просто, никой друг на планетата не е същия като вас. Никой друг няма точно същите вкусове и предпочитания. И поради това, само вие знаете дали мотора който ви се вижда готин, ще отговори прецизно на всичките ви нужди. И единствения начин да разберете това е да покарате нещото.

Разбира се, винаги можете да излезете навън и да купите мотора без да се замисляте. Но рискът в това е че в него може да има нещо от голямо значение, което да не ви пасва. Нормално е да се влюбите тежко в мотор от корицата на нашето списание, но какво правим ако това не е точния мотор за вас? И ако тази несъвместимост е толкова голяма, че да се чувствате злобно прецакан? Това значи че ще трябва да се отървете от проклетото нещо съвсем скоро след като сте го купили – това от своя страна ще се превърне в една доста скъпа грешка в преценката. Единствения начин да се намалят шансовете от купуване на нещо несъвместимо е да направите тест-райд. Но този тест трябва да е продуктивен, да ви позволи да получите добро чувство за мотора. За да стане това, трябва да покарате достатъчно надалеч, идеалното е поне два часа. И по-важно, трябва да сте  способни да научите за мотора възможно най-много. Тук се включваме и ние.

Тук в Super Bike ние не винаги сме способни да набараме някой нов мотор за две седмици, и да го разбиеме от комплексни тестове. Но повярвайте ни, с аналитично поведение и някои внимателни проучвания на мотора със себе си на борда, можете да изкарате адски много информация ,която да ви помогне да получите отлично и точно чувство за това какъв точно е този мотор – дори и за по-кратък период от време. Но това важи само ако умеете да накарате всяка минута и километър прекарани на мотора, да се броят за качествени.

ВСИЧКО Е В ПОДГОТОВКАТА

Както и във всяка друга работа която искате да свършите като хората, подготовката е ключът тук. Ако посетите изложение или шоурум, видите мотора на живо и седнете върху него, това е един добър старт /въпреки че да му подритвате гумите едва ли ще е от голяма полза/. Следваща стъпка: звъннете на възможно най-много търговци които имат този модел, и досаждайте за продължителен тест. Ако се налага, бъдете подготвени да пътувате надалеч, за да го направите. Също така помислете до кои дилъри има смисъл да пътувате, от гледна точка на това къде се намират шоурумите им, и какви са пътищата около тях. Няма да разберете много за супербайк или голям облечен турър, ако ги тествате в задръстванията в центъра на града. В идеалния вариант трябва да покарате 60-70 километра по разнообразни пътища, за да тествате пълното поведение на мотора. Пътешествие което включва натоварен град, леко гаден път с дупки, после първокласен път и накрая малко магистрала, ще ви помогнат да разберете как се държи мотора при всякакви условия, и дали това държание ви устройва. Много от това може да бъде планирано с един поглед на картата. Още по-добре е ако имате възможност, да минете по този път със сегашния си мотор, просто за да имате познания за точките по маршрута. Разбира се, след като сте се запознали с пътищата около шоурума на дилъра, следващото което предстои е да седнете и да преминете към изучаване на самия мотор. Обаче, хубаво е да знаете едно-две неща преди да навиете газта.

Първо, проверете дали мотора ви пасва или не. Достигате ли пода с двете стъпала, и ако е така, имата ли силата да удържите мотора, ако не го подпрете навреме със стойката? Не сте ли много прегърбен, или много разтегнат? Ако всичко това е наред, тогава продължавайте. Но ако някое от тези е на ръба, тогава трябва да бъдете особено внимателни докато тествате. Дискомфортът е гадно нещо за толериране. И въпреки, че всички нови мотори са доста прилични откъм ергономия, не всеки става за всеки мотор достатъчно добре за да прекарва на него цели дни.

ФИННИ НАСТРОЙКИ

Неща като височината на степенките и позицията на ръчките могат да прецакат карането по-скоро от колкото сте си мислели ако са настроени лошо за вас, и да ви накарат да застанете в стойка която няма да сте щастливи да поддържате много дълго. Някои мотори ви дават възможността да настроите финно позициите на ръчките и степенките за по-удобно пасване. Ако случаят е такъв, накарайте търговеца да го направи. В крайна сметка, възможно е да похарчите доста пари в техния магазин.

Също така, придобийте генерална представа за тежестта на мотора. Повечето от моторите ефективно губят голяма част от теглото си, когато са в движение. Но ако ще ходите на работа с мотора и ще се озовавате в центъра на града прекалено често, тогава вие имате нужда да сте във пълен контрол на място – по светофари, отбивки и задръствания. Понякога е по-лесно отколкото си мислите за загубите контрол докато сте на място, и да се озовете по гъз на асфалта благодарение на теглото на мотора което ви е хванало неподготвен. Не само, че е доста срамно, но е и скъпо и може да ви докара тежки контузии. И ако мотора има централна стойка, можете ли сам да го вдигнете на нея, бързо и уверено? Проверете и дали хода на кормилото е удобен за вас. Повечето са добре настроени, но една изненада може да ви развали бавното каране из града. Ако всичко това е наред, може да преминете напред и да видите как са нещата в движение.

Вкарайте си и мозъка на скорост преди да тръгнете. Няма просто да се возите, вие отивате на тренировъчен курс за да изучите що за мотор е това. Така че, настройте мозъка си на вълна приемане на данни. Направете си списък с неща за проверяване, ако имате – вземете лаптоп или диктофон, за да запишете всичко което чувствате докато карате. Няма нищо срамно, при положение че ще похарчите една камара пари. Не се притеснявайте да спирате отвреме навреме за да си нахвърляте бележки. Така ще имате доста информация, която да се отрази на решението ви когато се приберете в тихия си дом и адреналина ви отпусне. И ако имате какъвто и да било дискомфорт на мотора по време на някоя част от карането, тогава не се притеснявайте да поискате тест-райд отново.

КЛЮЧОВИТЕ МОМЕНТИ

Ако можете, направете първата част от теста най-лесната, за да се запознаете бързо с мотора и да можете да се съсредоточите в детайлите. Има много неща които трябва да проверите, а най-доброто място за това естествено е пътя. Главни неща като двигателя трябва да бъдат проучени първи. Проверете каква мощност вади, и дали начина по който я доставя ви харесва. Имайте предвид, че конфигурацията на мотора може да бъде също толкова важна, колкото е кубатурата му, когато опрем до това колко коня и кога достигат до задната гума. Дори и някой 1200сс четирицилиндров редовак на пазара може да бъде малко по-тромав от един V2 с наполовина по-малък обем, и може да се нуждае от повече смени на предавките за да бъде поддържан във най-добрата си форма. Разходете се нагоре-надолу по оборотомера в ниските предавки – това ще ви даде точна представа къде разполагате с най-много сила, и колко прогресивно ви я доставя двигателя. Търсете и мъртви точки. Обикновено се намират в средните обороти поради ограниченията на вредните емисии. Те наистина могат да прецакат представянето на двигателя при неподходяща предавка.

Важно за начинаещите: Не забравяйте да бъдете честни  със себе си, ако двигателя ви се вижда твърде силен, или има неприятелско поведение при ваденето на мощността. 170 коня могат да ви доведат много неприятности със закона, както и много физически затруднения.

Вибрациите могат да бъдат неочаквано силни за вас при някои модели. Те водят до много неудобства като размити огледала, изтръпнали ръце, крака и задник. Ако това се случва при оборотите в които вие го карате най-често, то този мотор просто трябва да отпадне от вашия списък с фаворити.

Скоростните кутии също имат огромна вариативност. Безпричинно сменете много пъти предавките нагоре и надолу, за да видите как и колко бързо работи кутията. Това не е голям проблем при напилени двигатели, но все пак е проблем ако смяната е бавна като на агрокултурна машина. Бъдете сигурни че сте натоварили здраво двигателя като тръгвате и спирате, за да видите дали скоростите не изскачат.

ЛИЧНИ ДОКОСВАНИЯ

Генералният комфорт върху мотора е може би най-личното преживяване, и едва ли има нещо, което да пасва перфектно на всички. Но все пак е важно през времето на вашето пробно каране да видите колко защита от вятъра има, как усещате седалката, и как се чувствате на позицията на ръчките и степенките ако трябва да прекарате в тази стойка един цял ден. Това е трудно да се предвиди, но естествено – ако имате какъвто и да било проблем или болежка след само 50км на мотора, отговора е ясен.

Има и още малки детайли които да покажат дали живота ви с новия мотор ще бъде ад или рай, така че напълно си заслужават проверката. Неща като огледалата и колко добре виждате в тях не са чак от такава важност поне за нас, но неща като местото под седалката, куки за паяк, и колко удобни и ползваеми са уредите на мотора - това са неща които дават голяма представа за пригодността на мотора към начина ми на каране.

Друго важно нещо е обема на резервоара. Трудно е да се пресметне спрямо стила ви на каране, но вижте колко от резервоара ще липсва след вашето пробно каране. Някои нови модели трудно покриват 150км с един резервоар, което е твърдо „не” за някои хора, предимно тези с пътешественическо мислене.

Преди да преминете и последните стъпки в избягването на грешната преценка, не пренебрегвайте второто мнение ако то се касае за задната седалка. Комфортът на задните седалки варира от прекрасен до ужасен. И ако ще я возите редовно, то тя трябва да дойде с вас и да тества също, така че тест-райда трябва да включва и упражнението "двама на мотора". Това често е най-гадната и досадна част, но не е за пренебрегване. Но във този случай, колкото повече време и нерви вложите, толкова по-вероятно е мотора от сънищата ви наистина да се окаже сладък сън, вместо финансовия кошмар в който лесно може да се превърне.

Важното е да покарате мотора на разнообразни пътища, и да настроите мозъка си на аналитична вълна, вместо просто да се кефите на возенето.

ПРИЯТНО ТЕСТВАНЕ!

Автор ( преводач ) :     giorgio_cbr
« Последна редакция: септември 22, 2008, 12:39:18 pm от Дамяна »

Неактивен losoto

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 280
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #1 -: септември 20, 2008, 09:46:29 am »
браво Дамянче точно навреме пусна тази статия преди края на сезона дано да имат търпението да я четат цялата  тези които искат да си купят мотор.че постоянно и доста съвети им се даваха на  някои .но дали е имало ефект??? :)
Право куме в очи.

Неактивен moto_newbie

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #2 -: октомври 31, 2008, 08:04:16 pm »
Само да добавя, че всъщност огледалата са много важни при положение че:
- става дума за първи мотор. Това е и моя случай и понеже не съм свикнал с карането на мотор, се оглеждам като гламав напред назад откъде ще ми връхлети някой.
- мотора, който ще се взима е маломощен. В тоя случай правилото, че "в случай на опасност дай газ" може и да не помогне поради липсата на пъргавина у машината. Оказва се, че винаги ще се намери някой състезател на 4 колела.

Забележка: тази тема излезе 2 дни след като си взех мотора  :'(
Новак съм, ако съм изръсил глупост прощавайте :-)

sith_of_darkness

  • Гост
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #3 -: октомври 31, 2008, 08:30:20 pm »
Прегледах я тази тема доста отдавна, да добавя, че първият ми мотор беше без огледала, мигачи, километраж, оборотомер или каквото и да било друго (то си ги има в оригинал, но просто не работеха  :D), е всичките видове светлини си работеха де  :D и така свикнах да не разчитам на нищо от тези неща и сега ми е по-добре.
Още повече, че при мен беше много зле със свикването с движението поради това, че преди това не съм карам В категория направо на А отидох и не свикнал с движението.
Първите няколко седмици бяха голям бъз  :SOS:

Неактивен moto_newbie

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 16
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #4 -: октомври 31, 2008, 10:24:33 pm »
Друго да добавя:

Едно от първите неща, които научих е, че не скоростта убива, а неудачното спиране. Предвид, че още нищо не ме е убило може и да бъркам, но кофти спиране с 20 км/ч щеше да ми разцепи кратуната в един бордюр ако не бях с каска.

Това, което искам да кажа е, че спирането на мотора трябва да е сигурно и без място за грешки, щото става лошо.
Новак съм, ако съм изръсил глупост прощавайте :-)

Неактивен V8esko

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 40
  • Миналото, настоящето и бъдещето, долу в снимката.
    • http://www.album.bg/vesko69/images/7782796/
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #5 -: ноември 12, 2008, 06:01:22 pm »
Само да добавя нещо.....
НИКЪДЕ В BG  и НИКОЙ няма да си даде мотора да измине повече от 2км.!
Значи теста с карането отпада.
Да се возиш пък при някой, който го виждаш за първи път също не умесно.
Мотор в границите на 3-5 хил. лв., трябва да си супер късметлия, за да почнеш да го караш а не ремонтираш.
За да усетиш усукване по рама и т.н. трябва да си карал поне 5год и поне 3 мотора.
За да разбереш нещо по двигателя, трябва

Има и още много неща но.не ми се пише...

Иначе статията е ОТЛИЧНА!  но се отнася за някъде по Света, и при други обстоятелства.


Мисълта тече в пъти по-скоростно от визическата стойност на машината, но машината спира да се движи, когато същата започне да се движи по-бързо от мисълта!
http://storage3.album.bg/6f5/fiat_coupe850-1_3ac4a_9299716.jpg

Неактивен Urban

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 365
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #6 -: ноември 20, 2008, 09:07:07 am »
Ами те колегите по-горе са писали, че човек като е новобранец и не разбира трябва, да си води консултант, дето ще провери мотора и има нужните познания. То и аз като си купувам Голям Адронов Колайдер, ще си водя физик иначе рискувам да пропусна, че сензора Атлас не работи читаво и му изтичат Хигс-бозоните..
 :D

Неактивен 4ef4o

  • Global Moderator+
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 634
  • в нашето село се бръснем на ръба на къщата !
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #7 -: ноември 22, 2008, 04:57:03 pm »
Всички постове встрани от темата бяха изтрити.
KTM 520 EXC-2001
KTM 525 SX & SMR-2005
КТМ 200 EXC - 2007 + KTM LC4 620 - 1995

Неактивен Wolf.SkorP

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 226
  • това не е мотор това е Ninja :P
Re: Важни акценти при закупуването на вашия п
« Отговор #8 -: ноември 23, 2008, 06:51:57 pm »
Ами те колегите по-горе са писали, че човек като е новобранец и не разбира трябва, да си води консултант, дето ще провери мотора и има нужните познания. То и аз като си купувам Голям Адронов Колайдер, ще си водя физик иначе рискувам да пропусна, че сензора Атлас не работи читаво и му изтичат Хигс-бозоните..
 :D
ами ако няма такива познати какво прави??

П.П. пита във форуми и чака да му дадът съвет
« Последна редакция: ноември 23, 2008, 06:53:36 pm от Wolf_SkorP »
продавам минск 125 93-та година 0899682089  700 лв

Неактивен Niki

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 1
Здрасти! Искам да питам какво означава скоростите да не изскачат и да дали този мотор http://hyosung.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=11&Itemid=8 към който съм се ориентирал е добър. Още не съм имал честа да се кача на него и искам някои да ме осветли горе долу.

Неактивен she

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 212
Да изскачат скоростите, значи, че например като включиш на трета, мотора да се върне на втора скорост...най-елементарно обяснено. А за този мотор, който си харесал....ще има много, който ще ти кажат, че тез китайски и корейски мотори не си струват, но най-добре говори с някой, който има такъв от доста време (поне година), а не с хора, които просто са резервирани към всичко, което не е японско
Имам не БръМБъРи, а мотори в главата

Неактивен Steev

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 826
Да изскачат скоростите, значи, че например като включиш на трета, мотора да се върне на втора скорост...най-елементарно обяснено. А за този мотор, който си харесал....ще има много, който ще ти кажат, че тез китайски и корейски мотори не си струват, но най-добре говори с някой, който има такъв от доста време (поне година), а не с хора, които просто са резервирани към всичко, което не е японско


Ухааа,Ако стане-направо ще падне кутията на пътя.

Изкачането се получава,когато се износят муфите на отделните колелета.
Скоростта просто изхрущява гадно,и освед досадния шум-все едно че си на свободна.
Причината е,че пружината на фиксатора държи вилките в положение 'Х' скорост (някоя си),но смачканите муфи,изхвърлят колелетата едно спрямо друго.
Друга скорост не може да влезе без да се бутне лоста,понеже фиксатора(познайте защо се казва фиксатор),държи да речем на позиция 5-та скорост.
Няма да влезе нито 4-та нито 6-та.
Просто ще румоли гадно,на умряло,докато не се побутне лоста към друга скорост.

С времето при много,ама СТРАШНО МНОГО износени вилки,скоростите започват да не си отиват по местата и става подобна беля,само че вече от немърливост а не от умора или претоварване на материала.
Като ще е гарга-да е РУНТАВА !!!

Неактивен she

  • Global Moderator
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 212
 ::) значи малко грешна предтава съм имала..защото съм чувала звука.... сори за неточното обяснение
Имам не БръМБъРи, а мотори в главата

Неактивен saseda

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 255
Статията е полезна, но ако си взимаш n -ти на брой мотор, демек караш от години и вече си сменил доста мотори. Ако това ще ти е първия мотор, то тогава всички тези неща няма как да ги прецениш, просто защото нямаш никаквъв опит и база за сравнение.
Да вземем за пример мен : освен учебното МЗ, съм карал още само 1 мотор на приятел и то не м иго дава често. Та за мен ще е всьо равно, дали ще карам Ямаха, Сузуки, Кавазаки и т.н. просто защото нямам опит и база за сравнение. За мен всеки мотор ще ми се струва супер  :D
Любими мотори : пистарките BMW S1000RR, KAWASAKI ZX-6R и ZX-7R !!!

Неактивен nikol4o95

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #14 -: септември 19, 2010, 10:21:01 am »
здравеите.искам да попитам от каде във варна мога да намеря скутер на изплащане които дa варви добре и да не е китаиски.благодаря  ;) ;) ;)

Неактивен Миро

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 1
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #15 -: декември 10, 2010, 04:47:55 pm »
Здравейте , имам въпрос и ми се стори , че тук е най - подходящо да питам
На 40+ съм и 1,9м  висок. Та въпросът ми е какъв мотор да си взема - спрял съм се на  Roadstar ,но нямам никакво понятие като марки / модели  / подръжка ? Нещо от Honda , Suzuki , Yamaha или Kawasaki и м/у 500 - 750 куб. съответно до към 3-4хил лв
Предварително благодаря и се надявам да не се превърне въпроса ми в кой е по по най :)

Неактивен guest86

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 535
  • Кой ме накара да се кача на този мотопед
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #16 -: декември 10, 2010, 05:02:19 pm »
Отваряш mobile.bg и пишеш цената от 3000 до 4000 лв,след като не пропуснеш да отбележиш от 600 куб на горе.
Успех

Неактивен musashi_users_1

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 7
  • здравеите маниаци
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #17 -: февруари 01, 2011, 12:35:03 pm »
zdraveite sori no niamam bg na gsm iskam da pitam imali niakoi dami pomogne pri edin oglet na motor i dokarvaneto 4e mie 1 pla6tam vsi4ko pak i za savet dali mi e podhodia6 za men visok sam 180 teja 120 motora e suzuki gsxr 1000 k6 i molia moderatora dane mesti ili trie temata 4e na men mie mnogo vajno vse pak 6te dam edna masa pari mersi mnogo i lek den na vsi4ki

Неактивен Ilia.yovev

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 185
  • Кара: Kawazaki gpz 900R; Kawasaki zx12r
Re: Важни акценти при закупуването на вашия първи мотор
« Отговор #18 -: февруари 01, 2011, 02:26:22 pm »
Тази стаия е много хубава, но аз лично нямам нито един познат, на който още първия му мотор да е бил купен от магазина. Съветите от статията, разбира се че могат да бъдат много полезни и при закупуването на стар мотор. Но липсва описание за оглед на състоянието на машината, което е дори по-важно, тъй като по-лесно се продава неудобен мотор, отколкото счупен.
Аз не претендирам, че съм разбирач, но ще напиша набързо аз какво гледам.

  - първо външен вид
      - боядисвана ли е рамата?
      - Спойлерите оригиналните ли са или са от смола?
      - Как е инсталацията, топка с кабели или всичко си е по местата?
      - Работи ли всичко по мотора-светлини, клаксон...
      - Няколко ожулвания или драскотини по спойлерите не трябва да ви притесняват, няма не падали мотори, въпроса е как са падали! 
      - Метнете един поглед в казанчето за спирачна течност, при съединителя(ако е хидравличен). Лесно ще се смени течността, но една мътна стара течност, станала на боза говори за немърливост на продавача - почваме да си правим заключения как е гледан. Същото важи за гуми, верига и други.   
      - Бръкнете в ауспуха( на мотора, не на продавача ;)). Там не трябва да е мазно, трябва да има само сухи черни сажди, но не и масло. 
   - Палим мотора
      - Топъл ли е? Защо го е подгрявал преди да дойда?
      - Как работи, нормални ли са всички шумове, които чувам?
      - Пуши ли?
  - Караме
      - Ако съм стигнал дотук, значи мотора много ми харесва. Включва ли добре скоростите, прекъсва ли, загрява ли...
      - Мотора трябва да може да се кара без ръце спокойно. Пускам кормилото, ако върви направо купувам!

Не взимайте съветите ми като 100% правилни, все пак съм сменил само 6 мотора, така че по опитните да ме поправят и допълнят!
I'll live while i'm alive, i'll sleep when i'm dead

Неактивен aroganss

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 51
  • Кара: Kawazaki zxr 600
Темата е страхотна и доста неща научих от нея  :cheers:
пУцай кУме :D