Автор Тема: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.  (Прочетена 84421 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен moto_gp

  • Спонсор на MotoForum-Bg
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 609
  • skype angel_streka72
    • nikolovshop.com
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #20 -: август 18, 2011, 07:48:55 am »
Няма кво да коментирам твоите постове,просто ти ми говориш за реклами и се правиш на точен и в същото време ти си се рекламираш.Защо да ти казвам принципи на запалването и как се прави за да ти спестя време ли,ми аз да не би да съм досаждал на някой всичко съм го чел и мислил ти да не би да си министър,че всичко ей така да ти се дава.По въпроса за правописа аз работя пиша  и публикувам и не редактирам допуснатите грешки не ме притесняват,много е важно желанието за отговора а аз го имам.Темата съм я пуснал за полезна а ти май нещо се вбесяваш ,няма да пиша повече не ми се иска допълнително главоболие .
« Последна редакция: август 18, 2011, 07:53:50 am от moto_gp »

Неактивен altium

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 48
  • Skype: altium01, телефон: 0878 89 53 44
  • Кара: Yamaha XS400 със самоделно процесорно запалване
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #21 -: септември 25, 2011, 02:41:12 pm »
Ето първата схема от поредицата многоискрово плазмено запалване за мотоциклети с магнетни генератори (такива са повечето кросови мотоциклети без фар).

С какво тези схеми се различават от обикновените CDI - те са многоискрови, с увеличена продължителност и енергия на искрата, което води до по-добро изгаряне (особено при двутактови машини!), до увеличаване на мощността на двигателя и до намаляване на вредните отпадни емисии.

В тази схема, реших да ползвам принципа на осцилиращ LC кръг, съставен от високоволтовият кондензатор + първичната намотка на бобината и добавих тиристорен чакащ моновибратор, който държи основният тиристор отпушен за някакво време, докато траят осцилациите. Също така, реших да използвам и вторият пик на основната нагнетателна намотка, който по принцип не се използва изобщо. В случая го ползвам като умножител на напрежение. В някои схедващи схеми, след като тествам кое решение е по-ефективно, ще го ползвам директно през Грец, който помпи LC кръга с енергия през време на осцилациите (така наречената волтодобавка - основен способ за поддържане на квазирезонанс).

Авторът на основния принцип на работа на тези CDI e Владимир Андреевич Щербатюк от гр. Минск още в далечната 1991 година, дори са произведени серийно плазмени запалителни системи. Ето и темата, в която е писано повече за него и за неговите разработки: http://mazeto.net/index.php/topic,418.msg2490.html#msg2490

Принцип на работа (вижда се на следващите прикачени картинки):
Тиристорното запалване (CDI) е много добро, понеже има бърза реакция и голяма запасена енергия във високоволтовия кондензатор. Недостатък на масово използваните схеми на CDI е това, че не се дава възможност на LC кръга, съставен от високоволтовият кондензатор и първичната намотка на бобината, да осцилира. А той има прекрасни възможности да осцилира, с което се поддържа продължителна плазмена искра, вместо единична, кратка!

Не успях да прикача PCB файловете (страна елементи и страна писти), понеже има лимит за броя на качените файлове. Ще е в следващ пост.

На осцилограмите от последните 2 картинки ясно се вижда разликата при добавяне на диод паралелно на тиристора, който диод дава възможност на кръга да се отпушва двупосочно. С жълт цвят е графиката на осцилациите в първичната намотка на запалителната бобина - ясно се виждат перфектните осцилации във втория случай, в който е добавен диод паралелно на тиристора.

На последните прикачени картинки са показани оригиналните схеми на "Блок импульсного плазменного зажигания ОН-427" в 3 негови последователни модификации. Този блок е за акумулаторни генераторни системи, той съдържа блокинг генератор за повишаване на напрежението и за зареждане на високоволтовия кондензатор и за него ще бъде писано в някой от следващите постове.
« Последна редакция: септември 25, 2011, 03:37:56 pm от altium »

Неактивен altium

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 48
  • Skype: altium01, телефон: 0878 89 53 44
  • Кара: Yamaha XS400 със самоделно процесорно запалване
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #22 -: септември 25, 2011, 03:06:00 pm »
Ето и втората схема на плазмено запалване за мотоциклети за магнетни генератори. Тук вече се ползва енергията на нагнетателната намотка през изправителен блок Грец. Симулациите показват съществено увеличаване на осцилациите в LC кръга спрямо схемата от предния пост, но този вариант все още не е тестван и само практиката ще покаже дали е по-добър от предния или не.


Неактивен altium

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 48
  • Skype: altium01, телефон: 0878 89 53 44
  • Кара: Yamaha XS400 със самоделно процесорно запалване
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #23 -: септември 25, 2011, 03:41:19 pm »
Ето PCB файловете на варианта "plasma_CDI_v1_multiplyer", като масата съм се стремил да я опроводя тип "звезда" и с максимално разделяне на сигнална от силова част:
« Последна редакция: септември 25, 2011, 03:46:11 pm от altium »

Неактивен gilera rc 600

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 2
  • Кара: gilera rc 600
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #24 -: януари 28, 2013, 07:22:45 pm »
Здравейте! Колеги, имам проблем с gilera-rc 600 комутатора не държи ниски обороти, иначе пали много лесно. Ако някои може да ме посъветва нещо, моля да каже.
« Последна редакция: януари 29, 2013, 08:42:25 am от VENTO »

Неактивен altium

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 48
  • Skype: altium01, телефон: 0878 89 53 44
  • Кара: Yamaha XS400 със самоделно процесорно запалване
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #25 -: април 08, 2013, 04:13:33 pm »
gilera rc 600,
това е като "здравейте, има жълта кола и не пали". Но коя година е, с каква инсталация е (акумулаторна или магнетна), 2 или 4 тактова е (понеже е адски важно, защото 4 тактовите имат аванс процесор)... кой да ти каже? Чакаме ти да кажеш, но явно не знаеш как се задават грамотно въпроси по форуми. Няма как да ти помогнем в този случай.

Измислих още по-нова схема на CDI многоискровото запалване, ще кача файловете скоро. Отличава се с още по-голяма чувствителност, затова може да работи вече и онези другите типове индуктивни датчици, които дават под 0,6 волта напрежение при ритане. А мотори с такива датчици има много.

Но първо ще я тествам на стенда си, който направих скоро специално за да тествам запалителни системи за мотори. Като завърша успешно всички изпитания, тогава ще я публикувам.

Неактивен rocky89

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 21
  • Кара: suzuki GSX-R 750 (srad)
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #26 -: август 24, 2015, 07:44:08 am »
Здравейте!! Някой тук да се занимава с ремонт на компютри? По конкретно компа е за мотор suzuki gsxr750 (srad) инжекцион!!!

Неактивен Moni

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 874
  • Кара: XL 700
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #27 -: август 24, 2015, 08:30:23 am »
Така ми харесва  :bravisimost:като има конкуренция качеството се покачва цената пада.(айде сега почвайте ме и мен)

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2875
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #28 -: август 20, 2016, 07:14:27 pm »
Ама и конкурентите нещо не им се занимава - вече една година.

Неактивен Moni

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 874
  • Кара: XL 700
Re: Принципна работа на C.D.I и E.C.M.
« Отговор #29 -: август 20, 2016, 08:16:34 pm »
Тъй като вече съм ''клиент''(пациент),част от нападките са заслужени.