Автор Тема: Simson S50 B1 back on the road  (Прочетена 4633 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Simson S50 B1 back on the road
« -: Септември 02, 2011, 09:45:21 pm »
Здравейте като за начало току що се регистрирам казвам се Петър на 16 съм от с.Широка лъка обл.Смолян та имах мечта да си имам моторче и се сдобих с него на 02.04.2011 и паднаха сериозни ремонти накратко мотора изглеждаше така

а в сегашен вид е така


 Има много за обясняване по симсона но който се интересува от нещо конкретно да пита   :)
Ето темичка от симсонския форум http://bgsimsonimz.forumotion.net/t1911-topic
а това е клипче с него :) и още един но в движение че да му се чуе мекота гласче http://vbox7.com/play:b79f252c23  :)

Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #1 -: Септември 06, 2011, 09:52:52 am »
Извинявам се за двата поредни поста но не намерих бутона "Edit" за да си променя мнението моля за извинение.... та по темата  :)
На 02.04.2011г. се сдобих със Simson S50 B1 от 1979 година, всичко оригинално за скромните 150лв. Та на тая дата го видях за пръв път и след чистене на резервоара и карбуратора мотора запали и го прибрах ето го секунди след прибирането

След ден, два започна работа по него, първо беше чистене на ауспуха и кривката, но гърнето бе най- сериозно запушено. Все пак с половин литър нафта стана

Cлед това задните амуртисьори, щото само кал беше останало в тях и 20 грама масло и от двата, налях ново и амуртисьорите се втвърдиха

На следващия ден последваха предните амуртисьри

След което боядисах калниците, но в черно защото ще има по добър контраст със жълтото, но първо разбира се свалих старата боя до метал и ги пръсках със шприц кит, след това минах със водна шкурка П2000 и стана доста добре

След това свалих боята и на резервоара и страничните капаци


Пръснах със шприц кит и бяха минати със водна шкурка 2000


След това отиде за реглаж на карбуратор пипане на токове и така нататък разбира се при професионалисти.
Приемам критики и нови идеи и да споделя не гоня тунинг, а оригинален вид защото моето лично мнение е, че оригиналния вид е много по- ценен и много повече радва окото
А това са всички снимки http://gaz69.snimka.bg/automobiles/simson-s50-b1.582291.23148057
И забравих да кажа, че това е проект над който работя сам без никаква помощ
След това се наложи направата на втулка за главата защото резбата на свещта превъртя.
А като взех симсона от майстора и вече работи като часовник, след сменен кондензатор, лула и свещ, разбира се центровка на карбуратора и реглаж на карбуратора, НО ех тва "но" как можа да се появи, резервоара бе ръждясал още като го купих и тогава го почистих с нафта, но сега постоянно се прецеждат дребни частички и запушват единия жигльр и няма гориво. Все пак измислих как да го изчистя с кислол и филц (ситен чакъл) и яко тръскане, след това се мие със сода бикарбонат и вода за да се неутрализира киселината. Но уви не беше само това заради дългото стоене в гараж без да работи семерингите са се скапали и мотора работеше по максимум 10 мин и край след това последва смяна на семеринги лагери на коляновия вал и  иглен лагер.
А тук вече е на пълен самоход без проблеми го карам без никакви ядове, окачих му калниците 


На тези снимки се вижда че улях шприц- кита с бензин и се разложи, но пак ще го пръскам.

Още е мърляв на доста места, като например двигателя иска малко миене,  алуминиевите части също, хрома има дребни забележки но това са неща които постепенно ще се изгладят.
Вече и с нова боя, първо обаче искам да се извиня за липсата на задните амуртисьори, но извършвам едни процедури по тях за които като дойде време ще споделя








Излъсках задните амуртисьори яко

И налепих лепенките, но нямаше такива с надпис S50 B за капаците и за това му сложих такива






В най- скоро време ще си разпечатам оригинални лепенки за С50

Сега остана само да му сложа новата предна зъбчатка (13 зъба) и новата верига, но те поне са вече закупени но все не намирам време :)
Да но щастието не беше за дълго и разби се маховика и превъртя на коляновия вал и няма палене както и да е след почти месец бездействие намерих маховик и го смених
Също така смених на жигльори, игла повдигане на задницата с 4см. за да добие перфектната симсонска стойка, леко пооправих инсталацията защото нямах стоп и габарит


Тука със сухото мъдо


И малко Йекшън  ;D

И едно клипче как звучи http://www.vbox7.com/play:b79f252c23 в клипа не му давам газ до дупка за да покажа че върви просто искам да се чуе колко добре работи :) на моменти е като ЕТЗ   без майтап така леко подсвирква :)
Вече преобух симсона с нови гуми, но като свалих задната капла и реших да видя дали стоп машинката е регулирана и като ексцентрика бутна накладките и едно парче хвръкна. Ама нали сме си българи и реших че ще се побългарява и имах капла от болканче заедно с барабана взех челюстта почнах я с ножовката и ъглошлайфа сле това дупчи втулки след това една заварчица трябваше и готово- успях да събера немската и българската инжинерна мисъл на едно място но стига съм писал редове а ето и снимки:




Извинявам се че е малко мръсен но от мерак да покарам забравих миенето но следващия път ще се постарая да направя хубави снимки че и някоя за аватара да има че....   :cheers:

http://www.youtube.com/watch?v=WOkIKJPZ1w8&feature=player_embedded
И клипа със съживяването на "Жълтия" както го наричам аз  ;)


Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4872
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #2 -: Септември 06, 2011, 07:26:55 pm »
Браво! Запалянко си значи. А с какво успя да излъскаш така задните амортисьори?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен crazydes

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 611
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #3 -: Септември 06, 2011, 08:20:38 pm »
Предполагам с полиране чрез ситна (водна) шкурка и някаква паста след това...

Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #4 -: Септември 06, 2011, 08:25:14 pm »
Амуртисьорите първо със шкурка 100 за премахване и на най- дълбоките язвички, след това малко по- малко по- ситни шкурки, най- накрая с карбидна каша и паста за зъби ::) и вълнен парцал, а за предпазване от ръжда пръсках с безцветен лак, който уби голяма част от блясъка, но в бъдеще и хромиране не е изключено :)

Неактивен Mitaka_PR

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 423
  • Кара: Generic Xor
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #5 -: Септември 06, 2011, 08:38:46 pm »
Много красив е станал. С кеф да си го караш!  :cheers:
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш! Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители, а професионалистите са построили "Титаник"!

Неактивен crazydes

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 611
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #6 -: Септември 06, 2011, 08:58:19 pm »
Ако не искаш да се губи блясъка, даже напротив-да го изкараш още повече, след 2000 (където излиза най-добрия блясък) ги мини с някаква полир паста. Няма значение каква. С вълнен парцал и паста ги полирай хубаво, докато ти умалеят ръчичките. Ефекта който ше получиш се запазва трайно  и изисква просто от време на време да го потъркваш с парцалчето, за да поддържаш блясъка. Лично аз полирах един алуминиев детайл, и след една година престой леко се е матирало, като не е било защитено от атмосферните условия. След потъркване с вълненото парцалче ефекта си беше на лице отново. Успех!  :bravisimost:

Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #7 -: Септември 06, 2011, 09:03:15 pm »
И аз мислех за полир паста, но нямах тогава а и нямаше от къде да взема, иначе с полир пастата ще стане огледало :)


Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #8 -: Септември 11, 2011, 09:05:55 pm »
Да се похваля днес сменихме с татко зъбчатката и веригата:
Преди с 14 зъба зъбак и 4 счупени ролки на веригата:

След: с 13зъба

И веднага последва тест- драйв:



Резултата е зашеметяващ макар и само с 1 зъб разлика симсона стана по- пъргав почна да търси 4та  :-[ по- малко загрява и решиш ли да тръгнеш с повечко ряз и почва да надига муцунката  ;D
Хайде и още 2 снимчици  ;)



Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2332
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #9 -: Септември 26, 2011, 06:47:21 pm »
За положения труд, постоянството и желанието ти казвам едно голямо БРАВО!

Неактивен Hawk

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 487
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #10 -: Септември 27, 2011, 12:21:54 pm »
Браво, чудесен е симсона :) Голям мерак имаш, вижда се  :bravisimost:

Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #11 -: Октомври 02, 2011, 01:54:42 pm »
Благодаря, има малко развитие по проекта, а именно премахнах циганските лепенки Монстър и сложих оригинални С50



Скоро ще си претапицирам седалката и ще сложа и заден калобран и най- важното ОБОРОТОМЕР с което ще съм първият човек в България с оборотомер на Симсон С50 :D


Неактивен Mario_95

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 385
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #12 -: Октомври 02, 2011, 05:28:41 pm »
Хаха оборотометъра си е зарибявка бях гледал оригинален оборотомер малко над 80 лв чистак бърсак нов и стойка за още 15 лв....така с оборотомер все едно МЗ караш  ;D
Ай спеек зи уиздъм

Активен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4872
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #13 -: Октомври 02, 2011, 05:42:29 pm »
И пачи крак може да му сложиш  ;)
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #14 -: Октомври 07, 2011, 01:40:07 pm »
Оригинален симсонски оборотомер на С50 не може да се сложи! А и аз мисля ча пачи крак  ;)

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2332
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #15 -: Октомври 21, 2011, 01:15:21 pm »
80+15  ми се виждат много за оборотомер, а за този симсонския за който говорите, кога симсоните са имали оборотомер.. аз не знам такъв модел ( имаше едни с 53 ) много редки тук само едно ченге имаше такъв те ако са имали за други не знам!
Петър-Пейков ако ми остане от някое табло излишен оборотомер ще ти го пратя за да си го свържеш ( не се съмнявам, че ще можеш) ще се разгледам за някое счупено.. не ми се разваля цяло табло - разбираш ме!

Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #16 -: Октомври 21, 2011, 08:26:11 pm »
Моделите с оборотомер за С51 комфорт и С53 а аз дори не знаех че са внасяни 53ки

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2332
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #17 -: Октомври 29, 2011, 01:27:02 pm »
Те 53 ките май не са внасяни... а това "комфорт" какво е? Последните които аз помня бяха 51 ендуро и 51 електорник... ендуро с по високо кормило и вдигнат ауспух... а електроник с черни амортесьори.. рама като на ендуро ( различава се от тази на С 51 ) и електронно запалване!
Естествено 4 скорости и двете!

Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #18 -: Октомври 30, 2011, 08:32:43 pm »
Комфорта за мен е най- красивия симсон на кратко: двигател 70 кубика 4 скорости на рама ендуро с нисък ауспух и кормило... двигателя е черен мат цвета на калниците е като цвета на резервоара и капаците пиши в гугъла  ::)

Неактивен Петър_Пейков

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 17
Re: Simson S50 B1 back on the road
« Отговор #19 -: Декември 09, 2011, 06:18:20 pm »
Хайде още малко напредък по темата.... преди да започна да наливам ново масло, реших да си изчистя добре карбуратора и резервоара от съображения за сигурност, а и просто така за профилактика, но някак си карбуратора нещо не ме радваше и реших леко да лъсна чашката и за 10-15 мин. стана следното

Дааа ама и капачката на резервоара беше една такава потъмняла, почерняла и викам си айде...



Дойде ред и фара да се сдобие с нова боя, че старата беше изжулена на места и беше хванал ръжда

Със всеки изминал път ставам по- добър  :Smile:

Тук по боята още има доста "портокалова кожа", но след половин час изпъна доста добре  :icon_wink:
Тези дни предстои да полирам и каплите и скобите които държат кормилото, също така и щракалките на кормилото може би и ботушите на предните телескопи и една паста на ауспуха и да лъщи да лъщи  ;D