Автор Тема: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети  (Прочетена 62301 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Gari

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 12
  • Кара: ше Honda VFR 800 V-tec
Здравейте колеги. Карам Honda VFR 800 Vtec  и ми се отдава възможност за покарам на Нюрбургринг.
Нуждая се от всякакви съвети за това. Какви гуми да взема, карам с Метцелер в момента, не са слик, трябва ли да взема сликове и какви, трябва ли да сменям маслото, ако да - с какво, трябва ли да сменям накладки...
След обиколките - нуждае ли се мотора от нещо, преди да тръгна да се прибирам (около 500 км до нас).
Общо взето се нуждая от съвети, защото ще ми е първото каране на писта.
Мерси предварително.

Неактивен soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1220
    • Ъ?
  • Кара: F шестнай... две :D
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #1 -: септември 07, 2014, 07:28:49 am »
Здравейте колеги. Карам Honda VFR 800 Vtec  и ми се отдава възможност за покарам на Нюрбургринг.
Нуждая се от всякакви съвети за това. Какви гуми да взема, карам с Метцелер в момента, не са слик, трябва ли да взема сликове и какви, трябва ли да сменям маслото, ако да - с какво, трябва ли да сменям накладки...
След обиколките - нуждае ли се мотора от нещо, преди да тръгна да се прибирам (около 500 км до нас).
Общо взето се нуждая от съвети, защото ще ми е първото каране на писта.
Мерси предварително.


Те по пистите нямат ли списък с изисквания, от порядъка на: нови накладки, нови гуми (предполагам и полу слик ще вършат работата), тъй наречения race set-up на предните спирачки (по 1 маркуч от спирачната помпа до всеки спирачен апарат по отделно, а не с разклонение от апарат до апарат) и тн. Маслото лично мнение, че ако ти наближава времето за смяната го смени преди пистата и след това ако не веднага, то поне намали периода (пробега) на половина, предполагам си с пълна синтетика. Аз бих сложил пълна синтетика с поне 50 летен САЕ клас (аз моята дъртофелница по улиците я карам с 15В50 или 10В60, та какво остава твоя на писта) и тн

П.П. Снимка от Wemoto на спирачни маркучи HEL ->



Неактивен ves_bear83

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 137
  • Кара: yzf R6
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #2 -: септември 07, 2014, 09:50:40 am »
Не съм карал на писта все още! Но си спомням някъде, че изискваха задължително кожен екип + каска и тн независимо какъв мотор караш.Минаваш през инструктаж и проверка . Мисля, че имаше нещо и за маслото да няма течове по мотора или трябваше да сложиш някакъв спойлер, който да не позволява да капе по - пистата ако случайно някъде протече. Предполагам, че някой по запознат ще си изкаже по темата както си личи аз много,много не съм запознат.Успех !
Който остава неутрален, бива намразен от онзи, който губи, и презиран от онзи, който печели.

Неактивен burkov

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 547
    • Безплатно българско списание за Автомобили :)
  • Кара: Honda VFR 800 VTEC
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #3 -: септември 07, 2014, 12:33:50 pm »

Неактивен Gari

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 12
  • Кара: ше Honda VFR 800 V-tec
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #4 -: ноември 07, 2014, 04:12:54 pm »
Подготвих го добре мотора... но за моргата!

Неактивен Angelov88

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 308
  • Кара: Suzuki RF600R
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #5 -: ноември 07, 2014, 04:18:52 pm »
Ееее ти добре ли си, има ли ти нещо? Това твоята машина ли е  :SOS: :'(

Неактивен Gari

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 12
  • Кара: ше Honda VFR 800 V-tec
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #6 -: ноември 07, 2014, 04:36:47 pm »
Да. Моя мотор е. Иначе аз съм вече почти 2 месеца в болница.
На десен завой, с ниска скорост (около 65 км/ч) навлязох малко в другата лента и се лепнах челно в една кола. Резултата - 3 скъсани коленни връзки, 2 счупени ребра, пробит бял дроб на 2 места, извадено рамо и още някакви поражения по бицепса май.

Неактивен ХХХ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1118
  • Родих се изморен и живея за да си почивам:)
  • Кара: скутер WANGYE GRACE 150cc и мечтае за още нещо
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #7 -: ноември 07, 2014, 04:58:10 pm »
Ами поне си жив, а при челен удар с кола много колеги са загинали. Сега малко по малко ще се оправяш.
След всяко надолнище идва нагорнище.

Неактивен burkov

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 547
    • Безплатно българско списание за Автомобили :)
  • Кара: Honda VFR 800 VTEC
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #8 -: ноември 07, 2014, 05:48:20 pm »
Ейййй, ужасна работа. Радвам се че си се разминал, защото след челен удар си е направо късмет.
Какво стана, за да отвориш завоя, твоя грешка ли беше или имаше препятствие?

Желая ти бързо възстановяване.

Неактивен зоро

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 515
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #9 -: ноември 07, 2014, 06:14:27 pm »
Бързо да се оправяш,успех...все повече осъзнавам ,че взех правилното решение за себе си..
"Много пари съм дал за пиене, леки жени и хазарт, но съм дал и много пари за глупости."
Вини Джоунс

Неактивен Gari

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 12
  • Кара: ше Honda VFR 800 V-tec
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #10 -: ноември 08, 2014, 08:59:59 am »
Ейййй, ужасна работа. Радвам се че си се разминал, защото след челен удар си е направо късмет.
Какво стана, за да отвориш завоя, твоя грешка ли беше или имаше препятствие?

Желая ти бързо възстановяване.
Нямаше препятствие. Пътя беше сух, времето чудесно за мотор. Просто от левия завой мотора ми приближи  много осовата  линия и на последвалия остър десен машината леко навлезе в насрещното. Много нелепо и смешно, но резултата е налице.

Неактивен ХХХ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1118
  • Родих се изморен и живея за да си почивам:)
  • Кара: скутер WANGYE GRACE 150cc и мечтае за още нещо
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #11 -: ноември 08, 2014, 09:15:45 am »
Ами повечето инциденти всъщност са нелепи и даже смешни, обаче резултатите от тях не са. Съдба!!!Писано е било да се случи така......както и да оживееш. Много други при подобна катастрофа не са имали този късмет. С контузиите(доста сериозни) които си получил би могло да се случи и най-лошото, така че щом имаш подобрение реално получаваш нов шанс за живот. Пожелавам ти да се възстановиш колкото се може по-добре за да водиш един нормален живот после. Съвета ми е след това да не се качваш повече на мотор.
« Последна редакция: ноември 08, 2014, 09:19:03 am от най-бавния »
След всяко надолнище идва нагорнище.

Неактивен Angelov88

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 308
  • Кара: Suzuki RF600R
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #12 -: ноември 08, 2014, 09:41:59 am »
Бързо възстановяване колега! Радвам се че си жив след това наистина.

Неактивен Carousi

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 15
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #13 -: април 29, 2016, 03:56:42 pm »
Здравейте. Мисля този сезон да си опитам късмета на пистата в Румъния. Имам обаче един въпрос за гумите за кавазаки zx6r 636 02г. за предната ясно, интересуваме задната какъв друг размер мога да и сложа освен този който е по каталог 180/55/17. И другото да попитам кое ще е по подходяща за начинаещ на писта пълния слик или полу-слик?

Неактивен OBI_1

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 596
  • Кара: Kawasaki GPZ500S Ninja Kawasaki ZX-9R Ninja Kawasaki ZXR 750 Ninja Kawasaki ZR-7
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #14 -: април 29, 2016, 05:28:34 pm »
180/60-17, ще има по-голямо петно в завои, в тоя размер се прави само в спортни варианти. Има и разни размери написани с по-малко цифри примерно 19/69 на Мишелин, обикновено това са пълни сликове. важно е да не слагаш гума за 6" джанта, например нормална 190-ка на 50 или 55

Неактивен Pancho77

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2924
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #15 -: април 29, 2016, 05:40:22 pm »
Защо друг размер? Този по каталог е най-добре. Ако няма изисквания за слик или полу слик, по-скоро караш с това което ти  удобно.

Неактивен Carousi

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 15
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #16 -: април 29, 2016, 08:53:45 pm »
Добре а каква гума с широчина 190 може да се сложи на тази заводска джанта говоря за пълен слик?

Неактивен OBI_1

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 596
  • Кара: Kawasaki GPZ500S Ninja Kawasaki ZX-9R Ninja Kawasaki ZXR 750 Ninja Kawasaki ZR-7
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #17 -: април 29, 2016, 09:56:22 pm »
Точно тоя Мишелин 19/69-17 пълен слик се прави за 5.5 джанта след 2012г. примерно, наясно съм, защото имах такава гума 19/69, но стара и бях чел, че е за 5.5 джанта, сложих я, но не седеше както трябва, поинтересувах се и се оказа, че по-статите такива са за 6" джанта по-новите за 5.5, а за 6 сега има 20/69. Не си мисли, че ще имаш полза от 10мм, едно време са правили мотори над 100 коня със 120-ка задна гума.

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #18 -: април 29, 2016, 11:57:53 pm »
със 200 55 17 ще е най красиво.ще си най близо до мото гп .

само да попитам,що според вас от кавазаки са дали само един размер гуми за тоя мотор?що няма алтернативи?

 

Неактивен Carousi

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 15
Re: Подготовка на мотора за писта - нужда от съвети
« Отговор #19 -: април 30, 2016, 08:42:02 am »
Много ми харесва мисленето ви. Защо си мислите че искам да сложа 190 или 200 за да изглеждам "по-готин" или по-близо до мото гп. По- лесно ми е да си намеря такава с такива размери затова питам.Туй българина е опасно същество.