.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: Акумулатор-статия  (Прочетена 67745 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Еомер

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 725
Акумулатор-статия
« -: март 26, 2009, 11:09:59 am »

Не мога да кажа откъде съм копирал тази статия-просто не си спомням.Пускам темата за да е от полза на колегите  ;) В темата се говори за автомобилни акумулатори,но принципно няма разлика.

Удължаване живота на нормален и възстановяване на «издъхнал» акумулатор
Както споменахме, и нов акумулатор може да бъде съсипан за кратко време независимо от марката му. На своята кола авторът е използвал само български акумулатори и ги е сменял не по-рано от 8—10-годишна работа, без да му «изневеряват». Сега ще ви разкажем за някои периодични грижи, които поддържат висок капацитет на батерията или пък предотвратяват преждевременното й изхвърляне.
Отстраняване на лека сулфатизация (тренировъчен цикъл)
При разреждане плочите на акумулатора се покриват с дребно-зърнест оловен сулфат, който при зареждане отново се преобразува в активна маса. При ненормална експлоатация и неправилно поддържане на акумулатора .(главно при продължително управляване в градски условия без периодично дозареждане, ниско ниво на електролита, повреда на реле-регулатора на напрежението, дълбоко разреждане на акумулатора) по активната маса на плочите се образуват едри кристали оловен сулфат. Те запушват порите й и не позволяват на електролита да проникне в нея. Акумулаторът започва бързо да «пада».
Тези кристали не могат да бъдат премахнати по време на зареждането. Капацитетът на акумулатора намалява и той бързо «пада».
За да се отстрани лекото сулфатизиране на плочите, поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.
Акумулаторът се зарежда и след това се включва за разреждане през специално устройство или през консуматор, чиято мощност е такава, че през него протича ток, равен или по-малък от капацитета на батерията. За 55-амперчасова батерия — около 5 ампера. С други думи, ако нямате специално разрядно устройство, към акумулатора може да включите една лампа за фар.
Спадането на напрежението на батерията по време на разреждането се следи с волтметър или мултицет. Отначало е много бавно, но стигне ли напрежението до 11,0 волта (дванадесетволтова батерия), то започва бързо да намалява. От този момент напрежението трябва да се следи непрекъснато, тъй като в никакъв случай не бива да се оставя да спадне под минимума 10,5 волта, под който батерията започва да се разрушава. При достигане на тази долна граница устройството или лампата се изключват.
След това акумулаторът веднага се зарежда повторни. Ако не се е получил достатъчно добър ефект, например напрежението и гъстотата не са се повдигнали достатъчно, тренировъчният цикъл може да се повтори и потрети.
Десулфатизация (нов «живот») на акумулатора
Ако акумулаторът въпреки честите му зареждания не осигурява добро пускане на двигателя, не бързайте да купувате нов. Има начини за премахване на едрокристалния оловен сулфат (сулфатизацията), когато образуването му все пак е в по-ранен стадий. Ще се спрем на най-достъпния от тях.
Зареденият доколкото е възможно акумулатор се включва за разреждане както при провеждане на тренировъчен цикъл. След като напрежението спадне до допустимия минимум, капачките се свалят и електролитът се изсипва до капка в чист широк пластмасов съд, например леген. После акумулаторът се почиства от протеклия по външната му повърхност електролит. Клетките се промиват няколко пъти с дестилирана вода, като акумулаторът се разклаща енергично. Отначало излиза мътилка, но постепенно водата се поизбистря.
Тогава всяка клетка се напълва с дестилирана вода до нормалното ниво и акумулаторът се оставя да престои така 2—3 часа.
Тъмните на цвят механични примеси от излетия в легена електролит постепенно се утаяват на дъното. С помощта на стъклена или пластмасова фуния избистреният електролит внимателно се налива в стъклени съдове, например в бутилки.
Внимание! Течността в тази бутилка е опасна за живота. Обръщам ви внимание на това, тъй като никак не са малко нещастните случаи, резултат на подобно недосещане за опасността, която крие в себе си битовата бутилка със съвсем неочаквано съдържание.
Затова не само си осигурете подходящи стъклени съдове, но и залепете на тях големи етикети с надпис «Киселина! Опасно за живота!», а и нарисувайте на тях череп с кости. И след това, за още по-голяма сигурност, ги приберете на недостъпно за близките ви място!
Както споменахме, акумулаторът се включва за зареждане 2 часа след напълването му с дестилирана вода. Скоро тя започва да се превръща в слаб електролит, тъй като протичащите електрохимични процеси започват да преобразуват постепенно едрите кристали на оловния сулфат във вода и сярна киселина.
Напрежението на акумулатора започва да се покачва. Когато то остане неизменно в продължение на 3 часа, а гъстотата на електролита се повиши до 1,12—1,15, зареждането се прекратява за 2 часа. След тази пауза токоизправителят пак се включва в мрежата, докато напрежението и гъстотата отново се задържат на едно и също ниво. Тогава акумулаторът се включва за разреждане с ток, равен на 1/10  от капацитета (за целта може да се използува лампа от пътепоказател) .
Щом напрежението спадне до допустимия минимум, батерията се изключва от разредното устройство (лампата) и получилият се рядък електролит се излива. Клетките се напълват отново с дестилирана вода и след един час акумулаторът се включва за зареждане.
Описаният дотук цикъл може да се направи още няколко пъти, особено при по-дълбока сулфатизация на плочите.
След последното провеждане на цикъла (циклите) акумулаторът се напълва с оригиналния или с нов електролит (но със същата гъстота на оригиналния!) и след час се включва за зареждане.
След като зареждането приключи, поне 3 часа акумулаторът не трябва да се монтира в автомобила.
Съвсем логично е разграждането на едрите кристали на оловния сулфат от умишлено слабия ток на зареждането да става твърде бавно. Често са нужни не по-малко от 30—40 часа, за да се повиши гъстотата на електролита до желаната 1,15 г/см3. Важното е, че благодарение на тази десулфатизация повърхността и порите на активната маса са вече «отпушени». Ако няма друга нанесена вреда, например изкривени и дадени «накъсо» плочи, вероятно акумулаторът ще ви служи още дълго време.
Не доливайте вода за пиене в акумулатора
Някои твърдят, че на акумулатора нищо няма да се случи, ако се долее вода от чешмата.
Това твърдение не е вярно! Ако вместо дестилирана вода долеете вода от чешмата или «чиста» дъждовна вода, която се е стичала от ламаринен покрив или е преминала през метални олуци, ще предизвикате силно, достигащо до 5% на ден, саморазреждане на акумулатора. Дори когато е съвсем нов, само след седмица-две акумулаторът ще започне да ви изневерява, а след това и да се саморазрушава!
Някои «капацитети» препоръчват да се стопява лед от замразителя на хладилника, а други — сняг от планината, вместо да се търси бутилирана дестилирана вода. Те не отчитат обаче, че всяко докосване до метал «напълва», вкл. и леда, с особено вредните за акумулатора метални йони. А планинският сняг? Знаете ли през каква и от какво замърсена атмосфера е преминал той, преди да покрие с измамната си белота планината?
Дестилираната вода е съвсем евтина и се продава във всички бензиностанции. Да се се спестяват стотинки от нея е направо неразумно!
«Плюсът» обича да е самичък
В повечето автомобили се прокарват кабели само за плюса (+), а ролята на кабел за минуса изпълнява шасито. Свалянето на кабелната обувка от «плюса» на акумулатора, преди да бъде откачена кабелната обувка от «минуса», може да предизвика сериозна повреда на генератора.
Затова винаги първо се снема кабелната обувка от «минуса». При поставянето на кабелните обувки пък се спазва обратният ред: първо — «плюсът» и след това — «минусът»!
Колко часа да зареждаме акумулатора
Слушали сме «капацитети» да твърдят, че акумулаторът се зарежда точно за една нощ. Това твърдение не само че не ейярно, но е и опасно за акумулатора.
Времето на зареждане зависи от няколко фактора: до каква степен е бил разреден акумулаторът, преди да се включи за зареждане; големината на зареждащия ток (амперажът); степента на сулфатизация на повърхността на активната маса. Така например, ако включим за зареждане акумулатор с капацитет 60 ампер-часа (Ач) не с максималнодопустимия ток от 6 ампера, т. е. 1/10 от капацитета, а с «галещ» плочите десулфатизиращ ток 2 ампера, то естествено времето за зареждане съвсем няма да е «една нощ». Ако пък сте снели акумулатора от автомобила след по-дълго пътуване, може би ще се зареди напълно само за 2—4 часа. Оставането за зареждане цяла нощ сигурно ще доведе до по-бързото му похабяване.
И не забравяте, че след изключването на токоизправителя още 2—3 часа в акумулатора има «гърмящ газ», т. е, не слагайте веднага капачките (капака) и не го монтирайте в автомобила, преди да изтече този срок!
Важно!
За нашия климатичен пояс гъстотата на електролита на зареден акумулатор, измерена при температура +25° С, трябва да бъде 1,28 г/см3. Акумулаторът е недопустимо разреден, когато гъстотата на електролита му спадне под 1,15, а полузареден— до 1,25.
Електролит с повишена гъстота е също опасен за «здравето» на акумулатора.
Допустимия минимум на разреждане е 1,7 волта на клетка или общо 10,2 волта, измерени на полюсите на дванадесетволтова батерия. По друг начин казано – допустимото разреждане може да бъде 25% за зимата и 50% за лятото.
Нивото на електролита трябва винаги да е 10—15 мм над плочите. То трябва да се проверява поне веднъж на две седмици.
Винаги първо се снема кабелната обувка от «минуса».
Зареждащия ток в нужните граници (14,2± 0,3 волта за дванадесет-волтова батерия)
Ако при зареждане температурата на акумулаторните клетки превиши 40° С, токоизправителят трябва да се изключи от мрежата, докато температурата спадне на 25—30° С.
Акумулаторът е зареден, когато в продължение на два часа гъстотата на електролита се задържи еднаква или когато напрежението се задържи няколко часа на едно ниво (при нов и изправен дванадесетволтов акумулатор — около 16 волта). Сигурен признак за края на зареждането е започващото бурно отделяне на мехурчета в електролита (т. нар. «кипене» на акумулатора).
Поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.
Дори кратковременният престой на акумулатора в сухо състояние, щом като е бил веднъж с електролит, е пагубен за плочите му. Правилно е той да се зареди напълно и да се съхранява в хладно проветриво помещение. Веднъж на две седмици нивото на електролита трябва да се проверява и при нужда да се долина дестилирана вода, а веднъж в месеца да се зарежда поне за 2—3 часа. Добре е също на всеки три месеца да се провеждат тренировъчни цикли.

Всеки акумулатор има номинален капацитет, измерван в амперчасове (Ач), който показва какво количество електрическа енергия може да се отнеме от акумулатора, докато той се разреди до определена допустима граница. Така например, ако изправен и добре зареден 55-амперчасов акумулатор се разрежда през консуматор, черпещ постоянен ток, равен на 1/20 от капацитета на акумулатора, т. е. около 3 ампера, акумулаторът ще отдаде 55 Ач електрическа енергия, отговаряща на капацитета му, преди напрежението му да спадне под допустимия минимум на разреждане (1,7 волта на клетка или общо 10,2 волта, измерени на полюсите на дванадесетволтова батерия).
Споменато бе, че автомобилните акумулатори са от стартерен тип. Това означава, че при пускане на двигателя от тях може да се черпи голям ток, без да се повредят. Заводите производители им гарантират 2—2,5 г. живот при правилна експлоатация. Счита се, че за това време активната маса на плочите постепенно се поврежда и част от нея изпада на дъното на акумулатора. При правилно използване и редовно поддържане на батерията в заредено състояние дълготрайността й може значително да се удължи.
Акумулаторните батерии остаряват или се повреждат бързо най-вече при недопустимо голямо разреждане или саморазреждане, както и при доливане на вода от чешмата или замърсяване на електролита с външни примеси. При неправилно пускане на студен двигател при ниски температури се ускорява разрушаването на активната маса на плочите. Вредно за акумулатора е презареждането му, както и спадането на електролита под допустимия'минимум.
Както се вижда, причините, които могат да доведат до частично или пълно повреждане на акумулатора, не са малко. Затова нека да преминем към отговорите на зададения отначало въпрос «Защо, какво и как се прави?», за да се осигури на батерията дълготрайност, по-голяма от предвидената от завода производител.
Почиствайте редовно акумулатора
По ред причини акумулаторът се разрежда дори когато към него не е включен никакъв консуматор на ток. Този процес, наречен саморазреждане, е съвсем бавен, ако акумулаторът е на студено място. Така например през лятото саморазреждането достига до 1 % на ден. Това означава, че при съхраняване на акумулатора на топло, без зареждане, само за два месеца той ще се разреди с 60%. Подобно разреждане е опасно за акумулатора и не бива да се допуска!
Съществуват редица причини, които водят до ненормално саморазреждане на акумулатора. Основната е замърсяването. Слоят, който пръските електролит, прахът и другите механични примеси образуват по повърхността на акумулаторната кутия, е токопроводим и ускорява саморазреждането на акумулатора.
Измиването с вода и забърсването на батерията с чист парцал или конци отстраняват механичните примеси и праха, но не и напълно електролита. Налага се да призовем на помощ химията!
Попадналият на батерията електролит се неутрализира с парцалче, напоено в 10%-ов разтвор на амоняк, калцинирана сода или сода за пиене. След това акумулаторът трябва да се забърше със силно навлажнен парцал и да се подсуши със сух плат или конци.
Капачките не се свалят, а се измиват заедно с другите външни части, защото иначе може да попаднат механични примеси или чешмяна вода в батерията. Накрая трябва да се провери дали вентилационните отвори на капачките не са запушени.
Поддържайте нивото на електролита
Активен
vladimirvasilev81@gmail.com
password:1313131313

vasil1977

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 17
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #1 -: юни 03, 2009, 09:59:21 pm »

Зимата послушах твоя съвет за моя акумулатор 3К който беше "чао".
Е сега със същия 3К нямам проблем.
Приятелю , спести ми нов акумулатор за този сезон.
Благодаря!
Активен

altium

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 48
  • Кара: Yamaha XS400 със самоделно процесорно запалване
  • Skype: altium01, телефон: 0878 89 53 44
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #2 -: октомври 05, 2011, 10:27:43 am »

Също така, има методи за заряд с ток, равен на 1/10 от капацитета в Ah + разряд с 1/100 - така нареченият десулфатизиращ метод или burp charging. Впоследствие ще кача схеми на автоматични зарядни устройства с възможност за регулиране на напрежение и ток и автоматичен стоп при достигане на края на заряда.

Тук има много кадърни схеми на зарядни устройства с регулиране на тока: http://kravitnik.narod.ru/charge/charge_1.html

Например:
8.  Зарядное устройство на тиристоре с улучшенными характеристиками и с использованием микросхемы TL494
9.  Зарядное устройство на двух тиристорах и с использованием микросхемы TL494

Те са с ШИМ модулация с тиристор, тоест - импулсни, а не чисто правотокови. Нямат и дросел, който е неприятният за изработване елемент в тази схемотехника.
« Последна редакция: октомври 05, 2011, 10:37:09 am от altium »
Активен

ilian

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 62
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #3 -: октомври 29, 2011, 08:29:06 pm »

На мотора акумулатора,есента като го сваля правя един цикъл разряд до 11волта и го зареждал докато вдигне гъстота на електролита,всеки месец на зарядното по 2-3часа,вече трети сезон,през лятото само проверявам нивото на електролита ако има нужда от доливане само тогава на зарядното.
Активен
Ако си НЕнормален... Aко всички ти казват,че ти хлопа дъската... Aко ти скърца дюшемето и от време на време те пере тока... Aко жълтата книжка ти е личен документ...- Копирай това на профила си ! Ти не си сам !! Много сме !!!..

scoot

  • Sr. Member
  • ****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 118
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #4 -: януари 25, 2012, 12:53:48 am »

Много полезна тема за всички акумулатори на  мотори .Които спят зимен сън :)
Активен

venci198211

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 23
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #5 -: януари 25, 2012, 07:40:05 am »

а това важи ли и за геловите (сухи) акумулатори
Активен

ilian

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 62
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #6 -: януари 25, 2012, 06:41:38 pm »

За геловите предполагам трябва да се следи волтажа на батерията,да несе оставя дасе разреди под 11волта като киселините батерии.
Ако греша ме поправете или изтрйте поста ми.
« Последна редакция: януари 25, 2012, 06:46:04 pm от ilian »
Активен
Ако си НЕнормален... Aко всички ти казват,че ти хлопа дъската... Aко ти скърца дюшемето и от време на време те пере тока... Aко жълтата книжка ти е личен документ...- Копирай това на профила си ! Ти не си сам !! Много сме !!!..

NES

  • Jr. Member
  • **
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 32
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #7 -: януари 25, 2012, 10:31:49 pm »

Доказателство за саморазреждане на не почистен  акумолатор :)

Активен

karlos

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 58
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #8 -: януари 26, 2012, 08:36:15 am »

Зада не ме боли глава прастикувам следното, даделими минимален проблем ,само да се зачеди и отива в кофата ,,
Активен

ilian

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 62
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #9 -: януари 26, 2012, 07:16:15 pm »

Доказателство за саморазреждане на не почистен  акумолатор :)



Добре почистен също се саморазрежда но по бавно.
Активен
Ако си НЕнормален... Aко всички ти казват,че ти хлопа дъската... Aко ти скърца дюшемето и от време на време те пере тока... Aко жълтата книжка ти е личен документ...- Копирай това на профила си ! Ти не си сам !! Много сме !!!..

soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1220
  • Кара: F шестнай... две :D
    • Ъ?
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #10 -: октомври 06, 2013, 05:03:52 pm »

Колеги имам проблем с един акумулатор, не мога да го отворя за да видя колко електролит има и да го заредя съответно. И в туториалите в нета, които намерих и в упътването на зарядното пише, че трябва да се отворят капачките, ама аз нямам достъп до тях. В брошурката на акумулатора пише, че трябва да се долива само вода, но тя е някаква обща, щото има и за гелови писано.
Някой ако е имал такъв или подобен да сподели как се отваря, че ме е страх да го напиням още с отвертката, пък е на 5 години и ми се струва, че е хубаво да го обслужа...
http://soadfan.eu/Media/gigawatt_g60r/IMG_20131006_172058.jpg
http://soadfan.eu/Media/gigawatt_g60r/IMG_20131006_172043.jpg
Активен


emo69emo

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 53
  • Aprilia Leonardo 250cc Кавазаки Гпз 500сс
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #11 -: октомври 06, 2013, 05:45:55 pm »

Щом не се отваря,може и да е необслужваем.Пък и ако е вече на 5 години....най добре го сменяй!
Активен

burkov

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 547
  • Кара: Honda VFR 800 VTEC
    • Безплатно българско списание за Автомобили :)
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #12 -: октомври 06, 2013, 05:49:08 pm »

Тоя модел се води - необслужваем. Ако си е тръгнал спробвай с хубаво зарядно, но ако и това не помага, сменяй да не те остави на пътя.
Активен

soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1220
  • Кара: F шестнай... две :D
    • Ъ?
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #13 -: октомври 06, 2013, 06:02:18 pm »

Тоя модел се води - необслужваем. Ако си е тръгнал спробвай с хубаво зарядно, но ако и това не помага, сменяй да не те остави на пътя.


то зарядното е хубаво CTEK MXS 5.0

Но както написах, мненията са единодушни, че трябва да са отворени капачките на клетките. Притеснявам се да не гръмне/спука и тн щети по корпуса, щото при зареждането температура на електролита се повишавала до 55 градуса.

Колкото до "тръгването"...струва ми се, че стартера е една идея по-муден, ама може и да се заблуждавам, все пак исках преди зимата да му мина един тренировъчен цикъл

EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=mmLCy3ZhpXs
Гледам пича не си е отворил капачките и направо върху автомобила го зарежда
« Последна редакция: октомври 06, 2013, 06:05:18 pm от soadfan »
Активен


martinbvbvbv

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 59
  • Кара: BMW R1100GS и BMW R1200GS К50
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #14 -: октомври 07, 2013, 10:23:16 am »

Със по-широка права отвертка като надигнеш капака ще се отвори.Повечето необслужваеми акумулатори са най-обикновени електролитни акумулатори с намалена консумация на вода. Може да се долее дестилирана ако има нужда.
Активен

burkov

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 547
  • Кара: Honda VFR 800 VTEC
    • Безплатно българско списание за Автомобили :)
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #15 -: октомври 07, 2013, 11:16:21 am »

Ами моя бая съм го напъвал, но не се отваря. А за гръмването не се плаши, има си вентилация.
Активен

soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1220
  • Кара: F шестнай... две :D
    • Ъ?
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #16 -: октомври 07, 2013, 11:27:35 am »

Хубаво беше да го погледна колко електролит има, взел съм си дестилирана вода, ама не можах да го отворя. Така или иначе зора е да избута зимата, ще го пусна на зарядното, щом няма проблем, пък като сменя бангията Януари, ще го напиням вече здраво без притеснения  ;D
Активен


burkov

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 547
  • Кара: Honda VFR 800 VTEC
    • Безплатно българско списание за Автомобили :)
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #17 -: октомври 07, 2013, 11:33:19 am »

Сега видях зарядното, няма какво да го мислиш. Аз имам по-обикновения модел 3.6 мисля че беше.
Страхотна машина.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8430
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #18 -: октомври 07, 2013, 11:44:10 am »

Давай смело с отвертката. Ако се нуждае от доливане, може да те остави всеки момент, нищо, че ще го зареждаш. Отваряй капачката и го прегледай. На дъщеря ми на колата батерията е "необслужваема" и като остана веднъж без ток, се оказа, че нивото на електролита беше паднало под горния край на плочите. Отворих, долях, заредих малко, че трябваше да ходи спешно нанякъде и вече трети месец си работи без проблеми. А "оченцето" отгоре свети като за подмяна на батерията  ;)
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

martinbvbvbv

  • Full Member
  • ***
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 59
  • Кара: BMW R1100GS и BMW R1200GS К50
Re: Акумулатор-статия
« Отговор #19 -: октомври 08, 2013, 08:46:41 am »

Оченцето "свети" (става бяло) когато нивото на електролита е ниско.
Активен
 

Страницата е създадена за 0.209 секунди с 26 запитвания.