по твоята логика...
Логиката не е моя. Други хора са ги измислили тези неща далеч преди мен. Ако имаш представа как са подредени двойките зъбни колела в стандартна 5 степенна предавателна кутия, сигурно знаеш, че от 1-ва до 3-та предавка движението се предава от малко към голямо зъбно колело. Колкото по-висока е предавката, толкова задвижващото зъбно колело увеличава радиуса си, респективно зъбите, спрямо намаляването на радиуса, респективно зъбите на задвижваното. В този вид кутии 4-та предавка обикновено е директна, демек първичният и вторичният вал са зацепени директно. При 5-тата предавка движението се предава от зъбно колело с по-голям радиус и съответно повече зъби към колело с по-малък радиус, респективно с по-малко зъби. Кутията е построена така, че да може да привежда лесно МПС-то в движение с първата си предавка, защото тогава е нужен голям въртящ момент и ниска ъглова скорост на колелата за преодоляване на триенето и преместване теглото на машината. Затова и в автомобилните диференциали пиньонът е с по-малък диаметър от този на короната, а при мотоциклетите задвижващото зъбно колело е с по-малък диаметър от заджижваното във верижната предавка. Комбинацията от всички зъбни колела и крайното предаване обуславят как ще се движи МПС-то - с голяма тяга, но не много бързо или с по-малка тяга, но много по-бързо. Затова на стънт мотоциклетите им монтират доста по-големи зъбни колела на задното колело, а на малолитражките - зъбни колела с по-малък диаметър от на по-мощните мотоциклети. Така стънт машините се изправят на задно колело без никакво усилие, а малолитражките успяват да вдигнат по-височка скорост с охтичавите си двигателчета. Затова и при движение на 5-та предавка се поддържа по-висока скорост с по-ниски обороти на двигателя, а предавката е наречена свръхдиректна. Затова и велосипедистът с първия рекорд е успял да задържи високата скорост въртейки педалите. И така нататък...
Та сега на твоя въпрос - ако сложиш зъбно колело с 15 зъба на задното колело, може и да вдигнеш по-висока скорост от обикновено, ако има кой да те засили преди това, защото неминуемо ще нарушиш сметката на цялата система. Или просто ще ти трябва по-дълга отсечка за пробата.
Мотоциклетите за разлика от автомобилите имат по-голямо ограничение по отношение размерите на конструкцията си и по-специално на предавателните кутии. Представи си как ще изглежда един мотоциклет, ако трябва да му се монтират зъбни колела като на велосипеда с рекорда.
Между другото, при велосипедите с най-често срещаните 18 предавки, могат да се правят комбинации между 3 задвижващи и 6 задвижвани зъбни колела. Ама това сигурно го знаеш и вероятно си го пробвал.