.:: www.MotoForum-BG.coм ::.

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно търсене  

Новини:

Автор Тема: !!!Ducati Monster!!!  (Прочетена 43949 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #80 -: януари 14, 2023, 05:24:00 pm »

значи ако имам един мотор с 20 коня и 20 предавки, ще върви като за 200 коня ..... глупости говориш
п.п. може да мъкне товар, ама ще го мъкне с 2км в час ;)

Според теб какво мерят като мощност на задната гума? И ще има ли разлика, ако при второто измерване задното зъбно колело е с няколко зъба повече от това при първото измерване? То е ясно, че с подобни смени машина с 20 к.с. няма да стане като драгстер, защото за да стане драгстер, няма да е много удобна за ползване, но е начин да подобриш представянето ѝ в някаква посока. За сметка на друго, естествено. Питай и Китан, ако не вярваш - дори по-леката верига помага.

А знаеш ли какъв е бил рекордът за скорост с велосипед, останал неподобрен повече от 30 години? Почти 205 км/ч. Задвижващото зъбно колело е било със 131 зъба. За задвижваното не съм търсил информация, но е доста по-малко. И педалите не ги е въртял кон, а човек. Доста средностатистически мотоциклети не могат да развият подобна скорост. 60 коньовото Дукати Монстър от 2001 г. вади 192 км/ч максимална скорост. Това го пиша за да е в крак с темата ;D Изводите дали с предавките можеш да направиш 20 коньова машина да върви като 200 коньова, си ги прави сам. Между другото над 30 годишният рекорд с велосипед е подобрен със скорост почти 269 км/ч. Но не съм търсил подробности. Ако ти е интересно, потърси и ги пусни тук. Ще ми е интересно.
Тук е писано за първия рекорд и има снимки на велосипеда:
https://webcafe.bg/retro/smartta-ne-me-plashi-pogrebete-me-kray-patya-ludiyat-s-koleloto-i-velikiyat-mu-rekord.html?utm_source=arena&utm_medium=banner&utm_campaign=sportcafe

П.П.
Когато учихме за полиспастите стана ясно, че теоретично, при добре пресметната система, човек може да издърпа с една ръка танк. Това са към 45 - 50 тона.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #81 -: януари 14, 2023, 05:53:57 pm »

Отплеснахте се

Аз само имах предвид,че яко лъжат за мощноста.
Мерят я на вала,при това на няколко мотора и вземат най-голямата за вярна.А реално после загубите са сериозни и различни при всяка марка.

Замерихме спортен мотоциклет със старата му верига.След това смениха веригата със същата нова верига и същите пиньони.Имам предвид същия брой зъби и същата ширина 520 и на диното показа 1 кон повече
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #82 -: януари 15, 2023, 02:47:40 pm »

Ама кой те пита къв си?Не си моторист,не разбираш от мотори и пишеш главно глупости.Точка.

Ама тебе пък кой те пита аз какъв съм и какво пиша? И мислиш ли, че от мнението ти ще ми се наклони оная работа?! Квалификациите можеш да си ги поставиш някъде, щото много се кефя като почнат корифеи да ми казват какъв съм и що съм.

Само не разбрах като си сложа нова верига на Симсона, дали ще вдигне още една конска сила?!
Айде сега пътувай!
Активен

китан

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 1424
  • Кара: изтребител
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #83 -: януари 15, 2023, 05:15:27 pm »

Ама кой те пита къв си?Не си моторист,не разбираш от мотори и пишеш главно глупости.Точка.

Ама тебе пък кой те пита аз какъв съм и какво пиша? И мислиш ли, че от мнението ти ще ми се наклони оная работа?! Квалификациите можеш да си ги поставиш някъде, щото много се кефя като почнат корифеи да ми казват какъв съм и що съм.

Само не разбрах като си сложа нова верига на Симсона, дали ще вдигне още една конска сила?!
Айде сега пътувай!
Казвам ти го Ти да си го знаеш бе тъп,на останалите отдавна им е ясно
Активен

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #84 -: януари 15, 2023, 05:40:23 pm »

Абе пътувай, бе! Тъп ще викаш на себе си! Аман от ОСТРИ корифеи.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #85 -: януари 15, 2023, 06:24:47 pm »

Тук има видео от рекорда с велосипед с 268 км/ч. Има и снимки на велосипеда:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=record+with+bike+268+km+per+hour#fpstate=ive&vld=cid:1955e64b,vid:A5wmkXu_v2k

Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Mit

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 270
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #86 -: януари 15, 2023, 08:24:14 pm »

Много шано тоя бицикъл бе  :D
Относно Дукати-Мукати и Хонда- Монда, мога да кажа,че приветствам наличието на ра разнообразие и възможностите за избор. Дукати ни дават един различен прочит на установените стандарти и търсят път, повече към сърцето на купувача, нежели неговия здрав разум. Това е достойно за уважение и аз шапка им свалям. Сега , що се отнася до мен лично, сто пъти да сравнявам и избирам, деветдесет и пет ще избера хонда, но това съм аз- един купувач само. До мен прагматичните послания на Хонда стигат и завладяват съзнанието ми много по-лесно, но за тези, които емоционално искат да мръднат извън “матрицата” , без значение, че може да е за сметка на нещо, има Дукати, има Априлия, имаше Каджива, има и имаше много друдругии. Дано твърде много купувачи като мен не ги убият и винаги да ги има.
Активен

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #87 -: януари 15, 2023, 11:48:17 pm »

Бицикълът е само пример. Примерът на Китан за новата верига и конската сила отгоре на задната гума пък е красноречив за това какво се измерва там. Естествено, всеки може да вярва в каквото си иска, но механиката така или иначе се основава на физични закони.

П.П.
На мен пък ми допадат Мото Гуци, нищо, че по-ранните им модели не са нещо кой знае колко впечатляващо откъм характеристики. Но това няма да бъде причина да ги възхвалявам.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #88 -: януари 16, 2023, 10:35:32 am »

А знаеш ли какъв е бил рекордът за скорост с велосипед, останал неподобрен повече от 30 години? Почти 205 км/ч. Задвижващото зъбно колело е било със 131 зъба. За задвижваното не съм търсил информация, но е доста по-малко. И педалите не ги е въртял кон, а човек. Доста средностатистически мотоциклети не могат да развият подобна скорост. 60 коньовото Дукати Монстър от 2001 г. вади 192 км/ч максимална скорост. Това го пиша за да е в крак с темата ;D Изводите дали с предавките можеш да направиш 20 коньова машина да върви като 200 коньова, си ги прави сам.

по твоята логика, ако сложа 15 зъна заден венец на моя мотор ще вдигне 400  :D
точно това е идеята на констките сили....ако няма сила, с дедените венци няма да може да отлепи
не случайно на някои мотори им слагат по-къси венци, защото със токовите не могат да си вдигнат максималната, а омират преди това....няма сила освен ако не е нанадолно(както май ги правят тези рекорди с велосипеди)

а загубите не идват от броя зъби, а от триенето на веригата, за това и "пистовите" мотори им слагат вериги берз О-рингове или минават на по-малка стъпка, защото е по-лека веригата
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #89 -: януари 16, 2023, 10:47:45 am »

Тук има видео от рекорда с велосипед с 268 км/ч. Има и снимки на велосипеда:

А драгстера, който го тегли колко коня на гумите е? ^-^


Само не разбрах като си сложа нова верига на Симсона, дали ще вдигне още една конска сила?!


ако старата е била клеясала и едва се е въртяла може и да вдигине още еда конска сила, но силно се съмнявам, като знам че няма и 4 коня на двигател






Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #90 -: януари 16, 2023, 12:53:28 pm »


по твоята логика...

Логиката не е моя. Други хора са ги измислили тези неща далеч преди мен. Ако имаш представа как са подредени двойките зъбни колела в стандартна 5 степенна предавателна кутия, сигурно знаеш, че от 1-ва до 3-та предавка движението се предава от малко към голямо зъбно колело. Колкото по-висока е предавката, толкова задвижващото зъбно колело увеличава радиуса си, респективно зъбите, спрямо намаляването на радиуса, респективно зъбите на задвижваното. В този вид кутии 4-та предавка обикновено е директна, демек първичният и вторичният вал са зацепени директно. При 5-тата предавка движението се предава от зъбно колело с по-голям радиус и съответно повече зъби към колело с по-малък радиус, респективно с по-малко зъби. Кутията е построена така, че да може да привежда лесно МПС-то в движение с първата си предавка, защото тогава е нужен голям въртящ момент и ниска ъглова скорост на колелата за преодоляване на триенето и преместване теглото на машината. Затова и в автомобилните диференциали пиньонът е с по-малък диаметър от този на короната, а при мотоциклетите задвижващото зъбно колело е с по-малък диаметър от заджижваното във верижната предавка. Комбинацията от всички зъбни колела и крайното предаване обуславят как ще се движи МПС-то - с голяма тяга, но не много бързо или с по-малка тяга, но много по-бързо. Затова на стънт мотоциклетите им монтират доста по-големи зъбни колела на задното колело, а на малолитражките - зъбни колела с по-малък диаметър от на по-мощните мотоциклети. Така стънт машините се изправят на задно колело без никакво усилие, а малолитражките успяват да вдигнат по-височка скорост с охтичавите си двигателчета. Затова и при движение на 5-та предавка се поддържа по-висока скорост с по-ниски обороти на двигателя, а предавката е наречена свръхдиректна. Затова и велосипедистът с първия рекорд е успял да задържи високата скорост въртейки педалите. И така нататък...
Та сега на твоя въпрос - ако сложиш зъбно колело с 15 зъба на задното колело, може и да вдигнеш по-висока скорост от обикновено, ако има кой да те засили преди това, защото неминуемо ще нарушиш сметката на цялата система. Или просто ще ти трябва по-дълга отсечка за пробата.
Мотоциклетите за разлика от автомобилите имат по-голямо ограничение по отношение размерите на конструкцията си и по-специално на предавателните кутии. Представи си как ще изглежда един мотоциклет, ако трябва да му се монтират зъбни колела като на велосипеда с рекорда.
Между другото, при велосипедите с най-често срещаните 18 предавки, могат да се правят комбинации между 3 задвижващи и 6 задвижвани зъбни колела. Ама това сигурно го знаеш и вероятно си го пробвал.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #91 -: януари 16, 2023, 12:57:15 pm »

чесно казано ме мързи да чета целия пост
няма и смисъл.....
Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #92 -: януари 16, 2023, 01:07:00 pm »

То затова не можем да се разберем. За да ти е по-лесно, в резюме - с предавките можеш да изкараш повече тяга или повече скорост от един и същ двигател. Зависи какво търсиш от него.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #93 -: януари 16, 2023, 01:30:09 pm »

с предавките можеш да изкараш повече тяга или повече скорост

за това съм съгласен
тяга/скорост, но не и мощност  ;)


Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #94 -: януари 16, 2023, 02:39:34 pm »

Тягата и скоростта определят мощността. По дефиниция. А мощността на задното колело зависи от всичко между двигателя и колелото. Преди почти 30 години едни пичове в София бяха екипирали Москвич със стандартния му двигател, с предавателна кутия, кардан и заден мост от БМВ. Колата нямаше стигане от повечето западни коли по онова време у нас. Ама не искаха да я продават, иначе щях да я купя. Ако я бяха качили на стенд, който мери мощността на задната гума, дали щеше да отчете стандартната мощност на нормален Москвич?
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2908
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #95 -: януари 16, 2023, 03:17:24 pm »

Един добър и правилно калибриран диностенд може да измери с голяма точност силата (мощността), която отдават колелата, както и механичните загуби между двигателя и колелото.
Между другото, загубите НЕ се измерват в проценти.
Абсолютно вярно е, че ринговите вериги имат доста по-големи загуби от веригите без пръстени, но въпросните загуби НЕ зависят от това дали веригата е нова или стара. Зависят от смазката и температурата. Всеки може да си направи тази проба и без диностенд - една студена рингова верига е доста "трудна" за огъване, отколкото ако се загрее. Същото важи за смазана и несмазана и каква смазка се ползва. Много хора смятат, че след като карат с рингова верига, няма нужда от смазване, защото "смазката е вътре", но това изобщо не е така.
Активен

che

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 2026
  • There is no replacement for displacement......
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #96 -: януари 16, 2023, 03:44:33 pm »

Ако я бяха качили на стенд, който мери мощността на задната гума, дали щеше да отчете стандартната мощност на нормален Москвич?

да

Активен
'02 Aprilia RSV1000 Mille
'85 Kawasaki GPZ900R

dirtlego

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 919
  • Кара: Ducati Diavel
  • Ducater
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #97 -: януари 16, 2023, 06:12:03 pm »

Тягата и скоростта определят мощността. По дефиниция. А мощността на задното колело зависи от всичко между двигателя и колелото. Преди почти 30 години едни пичове в София бяха екипирали Москвич със стандартния му двигател, с предавателна кутия, кардан и заден мост от БМВ. Колата нямаше стигане от повечето западни коли по онова време у нас. Ама не искаха да я продават, иначе щях да я купя. Ако я бяха качили на стенд, който мери мощността на задната гума, дали щеше да отчете стандартната мощност на нормален Москвич?

 Ако не се бъркам, двигателят на Москвич е малко краднат от БМВ.

PS
Личи, че е зима. От Хорнет и Монстер темата се издрифти към Москвич и БМВ. ;D
Активен
It's nice to be important, but it's more important to be nice.

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #98 -: януари 16, 2023, 08:46:16 pm »

Всъщност първият Москвич е краден от Опел, струва ми се. На моя пък феродовият диск на съединителя беше идентичен с този на Форд Сиера. Онези, дето приличаха на костенурки.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Неактивен Неактивен
  • Публикации: 8440
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
  • E няма такъв кеф!
Re: !!!Ducati Monster!!!
« Отговор #99 -: януари 16, 2023, 08:59:34 pm »

Ако я бяха качили на стенд, който мери мощността на задната гума, дали щеше да отчете стандартната мощност на нормален Москвич?

да

Съмнява ме. Ако беше така, в случая, който описа Китан, новата верига нямаше да качи 1 к.с.
Активен
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.
 

Страницата е създадена за 0.238 секунди с 26 запитвания.