Причината за тази "промяна" е Японския пазар. За да спазят строгите изисквания за нивата на шума , се е наложило промяна в изпускателната система, капака на съединителя и софтуера на двигателя.
А причината да изберат точно такъв дизайн е , че Японците ги "кефят" точно такива гърнета - излъчвали мощ 

Верен отговор !
Това е представената за японския пазар версия.
Промяната която не се вижда е че мощността е намалена до 135 к.с.
Малко офтопик:
Макар, че не вярвам в конспирации, следва да отбележим няколко факта:
Япония е благодатен пазар за Европейски луксозни стоки - заможните японци предпочитат да карат Мерцедес, БМВ и Ауди вместо не по-лошите Лексус и Инфинити - Япония е третата икономика в света (БВП), но с най-високия стандарт на живот сред първите 5-6 - освен това са мотоциклетни маниаци.
Японците с тези регламентации на 1199 направо са му е... м..та и в тази версия не е никакъв конкурент на 4-те японеца в сегмента и си мисля, че това е основната цел.
Макар че не съм технически запознат, за мен е смешна причината за смяната на капака на съединителя, която японците са изтъкнали - "за да е по-безшумно", защото съединителя при 1199 е многодисков в маслена баня, а не сух - но кой ти разбира.
Относно стърчащото недоразумение отзад - липсата на такова според мен е част от красотата на този мотор, който по мое скромно мнение е най-красивия спортен мотоциклет правен някога.
Като го гледах си мислех за един мой приятел, който цял живот мрази японците, защото отровили Дан Колов, защото все не можели да го бият.
PS: Сега търсих за BMW S 1000 RR - версия за японския пазар, да видя дали и там са се гаврили, но не открих нищо, явно не ги притеснява.
