Автор Тема: Поддръжка на мотор през зимата!  (Прочетена 23606 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #80 -: ноември 13, 2014, 01:57:58 pm »
...
Колега alhristov, благодаря за отговорът и за това, че беше поднесен в смилаем вид за тези от нас, които не са професионалисти в тази област.
Надявам се да има повече мнения като твоето в този форум (технически обосновани и издържани), защото те могат да бъдат само от полза.  :bravisimost:
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8114
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #81 -: ноември 13, 2014, 02:49:43 pm »
Набутахме значи и ендорфините при обслужването на мотоциклета. Сигурно има защо. На мен специално ми доставя удоволствие да човъркам разни неща, стига да не са немски. Впрочем, научно погледнато, би трябвало и при тези ми занимания да получавам ендорфинови инжекции, ама явно стигат само за да притъпяват болката от сблъсъка с техническите недоразумения  ;D

Та за едно високо ценено качество на "умните" зарядни устройства не съм много съгласен, пак от гледна точка на теорията по въпроса.

... импулси за разбиване на сулфатни образувания...

Поне според теорията, при натоварване или при стоене с времето акумулаторът се разрежда вследствие на електрохимичната реакция, при което се изразходват оловото и оловният диоксид и се получава оловен сулфат (т.нар. сулфатиране). Образуваният оловен сулфат е под формата на фини бели кристали с много голяма повърхност. При дълго стоене в разредено състояние или при много дълбоко разреждане кристалите се срастват и се образуват по-едри кристали с много по-малка повърхност. В този случай акумулаторът губи голяма част от капацитета си защото само една част от едрите кристали може да се превърне обратно в олово/оловен диоксид. При нормално периодично зареждане, образуваните малки сулфатни кристали се преобразуват отново в олово и оловен диоксид, възстановявайки електродите до началното им състояние. Ако се приложи обаче разбиването на кристалите, същите би трябвало да се отделят от плочите и да паднат на дъното на акумулатора.

Та тук пак се връщаме към ползата на двата вида зарядни - ако собственикът на батерията е достатъчно предвидлив да не оставя същата за продължително време в активен разряд и саморазряд, то при обслужването и дори с евтиното зарядно ще бъдат постигнати резултати като със скъпите устройства, че вероятно и по-добри (пак се сещам за възможността плочите да се разделят с част от активната си маса).

И макар на някои колеги да не им се струва нормално, се появява въпросът дали си заслужава човек да хвърля 10 пъти повече пари за нещо, което ще ползва епизодично през годината, като може и да даде 10 пъти по-малко средства със същия краен резултат.

Спомням си, че начинът за възстановяване на напълно "умрял" акумулатор преминаваше през източването на киселинния електролит, наливането на дестилирана вода и зареждане за дълъг период от време, след което отново се връща киселинният електролит. Дълго и сложно, при положение, че един мотоциклетен акумулатор струва 60 - 70 лв чисто нов от магазина.

Имам и въпрос - колко от нас биха си купили мотоциклет, произведен в България с части на БМВ да речем, който дава същите резултати като оригиналния му немски събрат, но е няколко пъти по-евтин по чисто икономически причини, пък и евентуално носи друга марка?
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #82 -: ноември 13, 2014, 04:01:42 pm »
Процесът на десулфатизация е включен като важна функция при повечето производители на  "умни" зарядни. Та все си мисля, че този процес протича по-различно от начина, по който ти си описал.  Kолегата alhristov може да навлезе в подробности, ако желае. Освен това, десулфатизацията не е единствената полза от импулсното зареждане. Но все пак, оставям материята в ръцете на експерта в тази област, защото аз съм лаик.

...
Имам и въпрос - колко от нас биха си купили мотоциклет, произведен в България с части на БМВ да речем, който дава същите резултати като оригиналния му немски събрат, но е няколко пъти по-евтин по чисто икономически причини, пък и евентуално носи друга марка?

Аз не бих си купил, защото "чисто икономическите причини" ще са резултат основно от много по-ниски разходи за труд, което неминуемо ще се отрази върху качеството на сглобката. Примери има доста от автомобилната индустрия. А ако дадена фирма не иска да даде марката си за дадена сглобка с изцяло нейни части, това допълнително ще засили убеждението ми да не купувам въпросната сглобка.
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен alhristov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 34
  • Кара: 2013 BMW R1200R Classic и 2014 BMW S1000R
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #83 -: ноември 13, 2014, 04:11:51 pm »
Ивчо,
показваш сериозни познания по електрохимичните процеси в оловните акумулатори. Тези кристали се образуват не само при саморазряд, но и при дълбок разряд (забравил си фаровете през нощта) и нарастват много бързо. И все пак какво предпочиташ - да отнемеш част от активния материал като съкратиш живота на акумулатора или да го изхвърлиш веднага?
Заводските зарядни са съобразени с всички изисквания на производителите на акумулатори и с всички техники за увеличаване на живота на акумулатора. Разбрах, че не харесваш тази функция, но защо не коментираш другите предимства на по-сложните зарядни, които съм посочил?
Казваш "При нормално периодично зареждане...", но какво нормално и какви са периодите? 
Казваш "Ако собственикът на батерията е достатъчно предвидлив да не оставя същата за продължително време в активен разряд и саморазряд...", а ако не е?
Какъв е смисълът да имаш необслужваем акумулатор, а да обслужваш зарядното?
По настояване на колегата Трите точки, просто споделих моите познания и опит по тази тема. Ако мога да съм полезен с още нещо - на разположение съм. Но не желая да навлизам в спорове, както се случва често в много други теми във форума.

Неактивен ХХХ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1118
  • Родих се изморен и живея за да си почивам:)
  • Кара: скутер WANGYE GRACE 150cc и мечтае за още нещо
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #84 -: ноември 13, 2014, 04:35:20 pm »
Спора стана много техно-философски с елементи на тънко надцакване(с две думи - "почти безсмислен" :D)Затова няма да взема отношение в него, но искам да споделя, че бих си купил немски мотор, сглобен в БГ с китайски части ;D. Ама искам да е няква засукана марка, създадена точно за тая българо-немско-китайска далавера, например нещо такова: BulgarBavaria Chinese power 8)Ама държа да е с качеството на немска машинария, с китайска цена и сглобена от БГ майстор с количество алкохол в кръвта, вариращо между 1 и 3 промила(според момента)А другите да си карат скъпите доказани марки мотори, аз искам да съм новатор ;DОсвен тва много ме кефи как на колегата "..." му викат Трите точки, и затова ша взема да се прекръстя на "ххх", с надеждата да ми викат Трите хикса. Казано сторено ;)
След всяко надолнище идва нагорнище.


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8114
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #85 -: ноември 13, 2014, 05:02:46 pm »
Ивчо,
показваш сериозни познания по електрохимичните процеси в оловните акумулатори. Тези кристали се образуват не само при саморазряд, но и при дълбок разряд (забравил си фаровете през нощта) и нарастват много бързо. И все пак какво предпочиташ - да отнемеш част от активния материал като съкратиш живота на акумулатора или да го изхвърлиш веднага?
Заводските зарядни са съобразени с всички изисквания на производителите на акумулатори и с всички техники за увеличаване на живота на акумулатора. Разбрах, че не харесваш тази функция, но защо не коментираш другите предимства на по-сложните зарядни, които съм посочил?
Казваш "При нормално периодично зареждане...", но какво нормално и какви са периодите? 
Казваш "Ако собственикът на батерията е достатъчно предвидлив да не оставя същата за продължително време в активен разряд и саморазряд...", а ако не е?
Какъв е смисълът да имаш необслужваем акумулатор, а да обслужваш зарядното?
По настояване на колегата Трите точки, просто споделих моите познания и опит по тази тема. Ако мога да съм полезен с още нещо - на разположение съм. Но не желая да навлизам в спорове, както се случва често в много други теми във форума.

Ами. И аз съм лаик, ама с много горчив опит зад гърба си  ;D Ако си чел внимателно, щеше да видиш, че съм споменал и дълбокия разряд. Такива акумулатори съм имал и съм ги пробвал с импулсно зарядно - ами никакъв положителен ефект не постигнах. Не съм се занимавал да ги съживявам с описаното по-горе точене на електролити. Просто си купих нова батерия.
Та съм убеден, че при редовно обслужване с евтино зарядно като обсъжданото на последните страници, акумулаторът ще изкара толкова години, колкото и със скъпото. Останалото е суета. Последното важи и за примера с моторите.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #86 -: ноември 13, 2014, 06:27:08 pm »
То е ясно, че коментираш каквото ти изнася от това, което колегата alhristov написа по темата и след като ти даде достатъчно разумно обяснение за десулфатизацията, ти предпочете да не коментураш по същество нито нея, нито останалите аспекти от предишното му изказване.

Ето ти едно клипче, изгледай го, ако все пак имаш някакво намерение да си формираш някаква безспристрастна оценка:

https://www.youtube.com/watch?v=qHSI_qHOI4U

Клипчето общо взето потвърждава обясненията на колегата alhristov, който между другото си е купил заводско зарядно за 200+ лева от суета и защото не разбира, нали Ивче?

Искам да му се извиня официално, че го въвлякох в тази "дискусия", макар че неговите мнения по въпроса със зарядните устройства са единствените технически издържани и обосновани.
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен alhristov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 34
  • Кара: 2013 BMW R1200R Classic и 2014 BMW S1000R
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #87 -: ноември 13, 2014, 06:37:11 pm »
Спора стана много техно-философски с елементи на тънко надцакване(с две думи - "почти безсмислен" :D)Затова няма да взема отношение в него, но искам да споделя, че бих си купил немски мотор, сглобен в БГ с китайски части ;D. Ама искам да е няква засукана марка, създадена точно за тая българо-немско-китайска далавера, например нещо такова: BulgarBavaria Chinese power 8)Ама държа да е с качеството на немска машинария, с китайска цена и сглобена от БГ майстор с количество алкохол в кръвта, вариращо между 1 и 3 промила(според момента)А другите да си карат скъпите доказани марки мотори, аз искам да съм новатор ;DОсвен тва много ме кефи как на колегата "..." му викат Трите точки, и затова ша взема да се прекръстя на "ххх", с надеждата да ми викат Трите хикса. Казано сторено ;)

Естествено, че вече ще ти казвам Трите хикса! :)

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1364
  • Кара: изтребител
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #88 -: ноември 13, 2014, 08:06:33 pm »
ако рече и трите точки да си върне името,че така всеки път като пиша многоточие се притеснявам да не си помисли че го включвам в изречението.или да бодне още една точка,майтапя се де.сега за въпроса на ивчо,аз бих си го купил и без това половината ще го подменя с цел подобрения.


Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #89 -: ноември 13, 2014, 09:28:56 pm »
ако рече и трите точки да си върне името,че така всеки път като пиша многоточие се притеснявам да не си помисли че го включвам в изречението.или да бодне още една точка,майтапя се де.сега за въпроса на ивчо,аз бих си го купил и без това половината ще го подменя с цел подобрения.
Като ще променяш половината мотор, за какво ще го купуваш? Нали и без това в този форум е модерно всичко да е хоум-мейд и да е на възможно най-ниската цена? Защо не си го направиш целия сам, безнина и асфалта също?

"Притчата", дето я пусна по-рано Ивчето, имаше за цел да покаже, че такива като мен си купуват слъпи мотори, които така или иначе не могат да карат, заради суетата. Цялата му теза в тази тема е да докаже същото - че скъпите и "умни" зарядни се купуват по същата причина.

Аз се опитвам да му кажа, че има и друга гледна точка. Това, че не можеш да си позволиш нещо, не значи, че трябва да го "девалвираш", само зашото не можеш или не искаш да си го позволиш. Затова споменах красотата на технологиите.

Ето, например, Ивчето стоически твърди, че умното зарядно няма никакви предимства пред нормалното зарядно, даже се опитва да го изкара по-лошо. Не знам дали и сам си вярва на приказките. Хубаво, бе Ивче, цената си е цена, ама поне бъди обективен! Поне що се отнася до технология! То е ясно, че всеки ще си позволи това, което може, но не заблуждавай хората, че новите технологии са лоши или не струват и пет пари!

Който и какъвто мотор да кара, той го кара заради еволюции в технологията! Ако не го осъзнава е друг въпрос и по-добре да се върне към велосипед с желязна рама, клиновидна ремъчна предавка и дървени джанти.

Тъпото е, че в този форум всичко се изражда до това, кое колко струва и поради тази причина не може да просъществува дълго дори и една техническа тема. Тъпото е, че хората в този форум се разделят по това какъв мотор карат, а някои хора се чувстват обидени, когато някой със скъп мотор им "ръси" акъл. Аз не деля хората по моторите, които карат, напротив. Отскоро излизам да карам с едно момиче, което кара Онда CBR 600 и го кара много по-добре, отколкото аз ЕТЗ-то. Но въпреки това й се кефя, едно, че е жена, второ, че кара много по-добре от мен и трето, че го прави с много по-слаб мотор. И не съм й отказвал каране заедно, въпреки че предварително ми е ясно какво ще се случи в завоите. По правите мога да я отвея като спряла, но не го правя, защото знам, че няма никакъв смисъл. Така че, излиянията за комплексарите си ги запазете за себе си.

По-скоро, преди да видите треската в окото на другия, погледнете дали нямате греда в собственото си око.

Всички километри, до един - безаварийни.
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен alhristov

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 34
  • Кара: 2013 BMW R1200R Classic и 2014 BMW S1000R
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #90 -: ноември 13, 2014, 10:00:42 pm »
Ивчо,
показваш сериозни познания по електрохимичните процеси в оловните акумулатори. Тези кристали се образуват не само при саморазряд, но и при дълбок разряд (забравил си фаровете през нощта) и нарастват много бързо. И все пак какво предпочиташ - да отнемеш част от активния материал като съкратиш живота на акумулатора или да го изхвърлиш веднага?
Заводските зарядни са съобразени с всички изисквания на производителите на акумулатори и с всички техники за увеличаване на живота на акумулатора. Разбрах, че не харесваш тази функция, но защо не коментираш другите предимства на по-сложните зарядни, които съм посочил?
Казваш "При нормално периодично зареждане...", но какво нормално и какви са периодите? 
Казваш "Ако собственикът на батерията е достатъчно предвидлив да не оставя същата за продължително време в активен разряд и саморазряд...", а ако не е?
Какъв е смисълът да имаш необслужваем акумулатор, а да обслужваш зарядното?
По настояване на колегата Трите точки, просто споделих моите познания и опит по тази тема. Ако мога да съм полезен с още нещо - на разположение съм. Но не желая да навлизам в спорове, както се случва често в много други теми във форума.

Ами. И аз съм лаик, ама с много горчив опит зад гърба си  ;D Ако си чел внимателно, щеше да видиш, че съм споменал и дълбокия разряд. Такива акумулатори съм имал и съм ги пробвал с импулсно зарядно - ами никакъв положителен ефект не постигнах. Не съм се занимавал да ги съживявам с описаното по-горе точене на електролити. Просто си купих нова батерия.
Та съм убеден, че при редовно обслужване с евтино зарядно като обсъжданото на последните страници, акумулаторът ще изкара толкова години, колкото и със скъпото. Останалото е суета. Последното важи и за примера с моторите.

Последен коментар по тази тема:
1. Извинявай, не съм видял, че си споменал дълбок разряд. Признавам - направил си го.
2. Уточнение на терминологията - импулсно е зарядно, в което изправителната част е реализирана с транзистори, а не с диоди и тиристори.
3. Десулфатизацията е отделна функция и се използва за възстановявяне на акумулатори с намален капацитет.
4. Непрекъснато акцентирам върху параметрите, които се отразяват на експлоатационния срок на акумулатора.
5. От колко време използваш зарядното на колегата? Това, че имаш зареден акумулатор  не означава, че той ще "живее" колкото акумулатор, зареждан с "умно"такова. Ако желаеш питай производителя на това зарядно и сподели мнението му.

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1364
  • Кара: изтребител
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #91 -: ноември 13, 2014, 10:30:16 pm »
ако рече и трите точки да си върне името,че така всеки път като пиша многоточие се притеснявам да не си помисли че го включвам в изречението.или да бодне още една точка,майтапя се де.сега за въпроса на ивчо,аз бих си го купил и без това половината ще го подменя с цел подобрения.
Като ще променяш половината мотор, за какво ще го купуваш? Нали и без това в този форум е модерно всичко да е хоум-мейд и да е на възможно най-ниската цена? Защо не си го направиш целия сам, безнина и асфалта също?

"Притчата", дето я пусна по-рано Ивчето, имаше за цел да покаже, че такива като мен си купуват слъпи мотори, които така или иначе не могат да карат, заради суетата. Цялата му теза в тази тема е да докаже същото - че скъпите и "умни" зарядни се купуват по същата причина.

Аз се опитвам да му кажа, че има и друга гледна точка. Това, че не можеш да си позволиш нещо, не значи, че трябва да го "девалвираш", само зашото не можеш или не искаш да си го позволиш. Затова споменах красотата на технологиите.

Ето, например, Ивчето стоически твърди, че умното зарядно няма никакви предимства пред нормалното зарядно, даже се опитва да го изкара по-лошо. Не знам дали и сам си вярва на приказките. Хубаво, бе Ивче, цената си е цена, ама поне бъди обективен! Поне що се отнася до технология! То е ясно, че всеки ще си позволи това, което може, но не заблуждавай хората, че новите технологии са лоши или не струват и пет пари!

Който и какъвто мотор да кара, той го кара заради еволюции в технологията! Ако не го осъзнава е друг въпрос и по-добре да се върне към велосипед с желязна рама, клиновидна ремъчна предавка и дървени джанти.

Тъпото е, че в този форум всичко се изражда до това, кое колко струва и поради тази причина не може да просъществува дълго дори и една техническа тема. Тъпото е, че хората в този форум се разделят по това какъв мотор карат, а някои хора се чувстват обидени, когато някой със скъп мотор им "ръси" акъл. Аз не деля хората по моторите, които карат, напротив. Отскоро излизам да карам с едно момиче, което кара Онда CBR 600 и го кара много по-добре, отколкото аз ЕТЗ-то. Но въпреки това й се кефя, едно, че е жена, второ, че кара много по-добре от мен и трето, че го прави с много по-слаб мотор. И не съм й отказвал каране заедно, въпреки че предварително ми е ясно какво ще се случи в завоите. По правите мога да я отвея като спряла, но не го правя, защото знам, че няма никакъв смисъл. Така че, излиянията за комплексарите си ги запазете за себе си.

По-скоро, преди да видите треската в окото на другия, погледнете дали нямате греда в собственото си око.

Всички километри, до един - безаварийни.
ще си го купя за да има на какво да си монтирам тунинга,все нещо за основа ми трябва.къв селянин от монтанско съм ако нямам антикрило на голфа и пауър командър на цбра.асфалт не е зле да почна да си правя,че баш го няма по пътя,но бензин има навсякъде,няма смисъл.и ивчо е доста прав за теб,незнам как си се решил на тая жертва да караш с някаква хонда па даже и 600.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #92 -: ноември 13, 2014, 10:50:29 pm »
Купи си го. И успех с начинанията във всяко едно заявено от теб намерение.  :bravisimost:
А Ивчето винаги е прав. Той е тънък психолог и в същото време хидро-инженер! Опс, обърках се, електро-инженер. Но и в двата случая прилича на хидро-инженера - стреми се да дирижира процесите и мненията на другите.
"китан", защо не се преименуваш и ти на някаква по-проста абривеатура? Питам, защото не ти разбрах коментара за 600-тката. Но подозирам, че е породен от дългите години, прекарани сред добронамерени сънародници в странство, които се контролират качествено един-друг докъде го е докарало другарчето по съдба и се стремят да "помагат" колкото могат и както могат. Някой спомена мантатлитет по-рано в темата и беше много прав. Пожелавам ти един ден да бъдеш щастлив.
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен perso

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 120
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #93 -: ноември 13, 2014, 11:05:13 pm »
"Като ще променяш половината мотор, за какво ще го купуваш? Нали и без това в този форум е модерно всичко да е хоум-мейд и да е на възможно най-ниската цена? Защо не си го направиш целия сам, безнина и асфалта също?
"
Точно така! Много е важно какво искаш, затова си купих точния скутер и мотор за правене на "простотий" :))

Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1364
  • Кара: изтребител
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #94 -: ноември 13, 2014, 11:10:00 pm »
Купи си го. И успех с начинанията във всяко едно заявено от теб намерение.  :bravisimost:
А Ивчето винаги е прав. Той е тънък психолог и в същото време хидро-инженер! Опс, обърках се, електро-инженер. Но и в двата случая прилича на хидро-инженера - стреми се да дирижира процесите и мненията на другите.
"китан", защо не се преименуваш и ти на някаква по-проста абривеатура? Питам, защото не ти разбрах коментара за 600-тката. Но подозирам, че е породен от дългите години, прекарани сред добронамерени сънародници в странство, които се контролират качествено един-друг докъде го е докарало другарчето по съдба и се стремят да "помагат" колкото могат и както могат. Някой спомена мантатлитет по-рано в темата и беше много прав. Пожелавам ти един ден да бъдеш щастлив.
не се преименувам,защото това ми е името.а  моето щастие не го мисли,за моя радост не зависи от теб,а от мен.извинявай че ще те оставя сам със злобата ти.

Неактивен ...

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 187
  • Кара: ETZ
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #95 -: ноември 13, 2014, 11:31:59 pm »
Купи си го. И успех с начинанията във всяко едно заявено от теб намерение.  :bravisimost:
А Ивчето винаги е прав. Той е тънък психолог и в същото време хидро-инженер! Опс, обърках се, електро-инженер. Но и в двата случая прилича на хидро-инженера - стреми се да дирижира процесите и мненията на другите.
"китан", защо не се преименуваш и ти на някаква по-проста абривеатура? Питам, защото не ти разбрах коментара за 600-тката. Но подозирам, че е породен от дългите години, прекарани сред добронамерени сънародници в странство, които се контролират качествено един-друг докъде го е докарало другарчето по съдба и се стремят да "помагат" колкото могат и както могат. Някой спомена мантатлитет по-рано в темата и беше много прав. Пожелавам ти един ден да бъдеш щастлив.
не се преименувам,защото това ми е името.а  моето щастие не го мисли,за моя радост не зависи от теб,а от мен.извинявай че ще те оставя сам със злобата ти.
Не знаех, че това ти е името, мислех, че е измислен от теб псевдоним (никнейм, на чист български). Извинявам се за което.
Твоето щастие наистина зависи само от теб и от наична, по-който възприемаш света. Аз злоба няма за какво да имам към теб. Ти? Завижаш ли за нещо? Ако не, не ти личи.
Такива като теб е добре да си стоят там, където са избягали. И да си коментират удобно от дистанция. И да говорят за злоба и други морални категории. Китан.

Не знаех, че има такова българско име.
« Последна редакция: ноември 13, 2014, 11:34:41 pm от ... »
Невежеството е това, което ни прави състрадателни, любвеобилни и социални същества.
Знанието ни прави арогантни, безпардонни и непоносими за околните. Но и самотни.
В един момент, обаче, се оказва, че смъртта е занимание самотно и е нямало никакво значение колко социални сме били. Умираме сами.

Неактивен soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1220
    • Ъ?
  • Кара: F шестнай... две :D
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #96 -: ноември 14, 2014, 06:01:45 am »
 :SOS:



Неактивен ХХХ

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1118
  • Родих се изморен и живея за да си почивам:)
  • Кара: скутер WANGYE GRACE 150cc и мечтае за още нещо
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #97 -: ноември 14, 2014, 11:15:01 am »
Айде стига сте се ръбали, ясно е че "умното" зарядно е по-добро от обикновеното такова. Ясно е също, че има умни, по-умни и най-умни зарядни ;Dи цените им също варират много. Лично аз подкрепям идеята и усилията да се купи нещо на приемлива цена спрямо качеството което предлага. Много от хората в тая тъпа държава сме така, гледаме да минем възможно най-тънко и затова не трябва да се чудим че и по-форуми, и на живо цената се обсъжда като основен фактор, който влияе на покупката. За мене най-истинската величина, която показва способностите на човек, животно или машина е КПД-то, казано по друг начин - способността да се извлече максимална полза от един определен ресурс, с който се разполага. Изключително много уважавам хора, които могат да направят от нищо нещо, или от нещо малко да постигнат нещо голямо. Другото е ала-бала, както се казва - с пари всеки може( а някои тъпаци даже и така не могат :fireinahole:)Изобщо не се впечатлявам, че някой купувал скъпи коли, мотори, телефони, часовници, зарядни за акумулатор или нещо друго - всеки с достатъчно свободни пари за трошене може да го направи, за това дори не се изисква някакъв стил или класа ;)Тъй че......файда от празни спорове с основна цел доказване кой е по-по-най няма. ;)
След всяко надолнище идва нагорнище.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8114
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #98 -: ноември 14, 2014, 11:38:53 am »
Хм. Де го чукаш, де се пука. Бате Гошо, или по-известен в последно време като "...", започвам да си мисля, че е по-скоро кака Герга. Много мензис се лее тука, бе колега. Айде по-спокойно. Нямам никакви претенции кой какво кара, как го кара (стига да не ми създава проблеми на пътя), как се облича, с кого излиза, даже какво зарядно и за какви пари си го купува, колкото и да ви е странно. Ама хич не ме интересува как си живеете живота.
Предишният ми акумулатор на мотора изкара малко повече от 4 сезона, като през това време в резултат на моето отношение (рядко го наблюдавах на какво дередже е) няколко пъти го докарвах до сериозно изпаряване на електролита до положение да му се заголват клетките. Доливах го с дестилирана вода и го зареждах с онова соц. зарядно, за което вече споменах. През това време имаше и проблеми със зареждането на мотора, които оправях. Само да спомена, че соц. зарядното бичи с повече ампераж, отколкото е здравословно за мотоциклетните акумулатори, независимо, че моят е с максимално предлаганите за мотоциклетите Аh.
Та съм свидетел как автомобилни акумулатори, зареждани с импулсни зарядни, са сдавали багажа за 2 - 3 години. Проблемът може да е бил в акумулаторите или в някакъв дефект на зарядното. Не знам.
Забелязал съм също така, че колкото по-сложно е едно устройство, толкова по-голяма вероятност има да се развали. Както беше казал един мислител - гениалните неща са изключително прости в същността си.
Никога не съм твърдял, че скъпото и умно зарядно е по-калпаво от това на колегата за 20 лв. Бях задал въпроса дали зарядното от ЛИДЛ, което е немско и струва 32 - 33 лв, е по-калпаво от това на БОШ, понеже доколкото знам е със същите функции. Ама никой не ми отговори.

П.П. Нямам нищо против свойското обръщение от колегата "...", ама все ми се струва, че по-малките трябва да използват нещо от рода на поне "бате Иво" или нещо от сорта  ;D
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2740
Re: Поддръжка на мотор през зимата!
« Отговор #99 -: ноември 14, 2014, 12:05:33 pm »
Колеги, притеснявам се, че май предизвиках лют спор. Признавам, не четох всичко от последните страници, но искам да споделя нещо, което май не успях да обясня добре.

Под "умно" зарядно аз разбирам такова, което има на практика неограничени възможности и функции.

Не говоря за просто автоматично зарядно, което изключва по напрежение или му е зададена някаква проста логика, общовалидна за всички оловни батерии в дадеб ареал от капацитети. Такива са повечето разпространени зарядни, които се водят "умни" - това в Лидъл е такова. Не бих си го купил, защото имам нещо, което го превъзхожда не десетки, не стотици, а хиляди пъти. Повечето от вас няма как да ме разберат, защото нито са виждали, нито са чували за "истински" зарядни, но това не го пиша с подигравка или упрек, а защото те са изключително специализирани. В моето хоби използваме точно такива зарядни и те може да се окажат интересни за повечето от вас. Ето за какво говоря:

Представете си зарядно, което да може да зарежда и разрежда всички видове акумулатори, независимо от напрежението и капацитета им ( в някакви доста широки граници).
Зарядно, с което можете да заредите батерийката на фотоапарата си и в същото време акумулатора на камион за почти едно и също време.
Може да РАЗРЕЖДА и да прави цикли (заряд/разряд или обратно) по предварително зададена програма.
Можете да му задавате ток на зареждане и ток на разреждане какъвто си искате. Можете да използвате автоматичен режим според това как зарядното е "преценило" батерията. Вие му казвате само какъв вид е.
Например: Батерията е оловна, с 6 клетки (по два волта) и капацитет 20 амперчаса. Зарядното може да зарежда с какъвто пожелаете ток по няколко начина - да го регулира според "попиването" на батерията, да го държи "твърдо" до края на заряда, да го коригира според температурата на батерията и така нататък или напълно автоматично. След това, ако желаете, можете да видите точно какво се е случвало на компютърна диаграма. Зарядното отчита точно колко милиампера е "наляло", а ако разреждате - точно колко милиампера са отдадени до определен праг.
Представете си същото зарядно да може да прави подобни неща с абсолютно всички видове батерии, като на някои от тях то може да следи и коригира всяка отделна клетка.
Представете си това зарядно да е с размерите на две цигарени кутии едно до друга, да можете да го ползвате дори като стабилизиран източник на ток и напрежение каквито си пожелаете през една хилядна от волта... и да знаете, че е с еталонна точност. Нещо като лабораторно захранване.
Представете си, че няма как да го изгорите по невнимание и няма как да го прегреете - то се охлажда автоматично и има поне дузина защити.
То следи собствената си температура, температурата на батерията и каквото още се сетите. Може да му се задава защите по капацитет и по време. Може да въведете в паметта му много батерии, които да зареждате само като извикате нужната от менюто и сте задали и запаметили предварително каква е батерията. 

Можете да го включите в лаптопа, а някои дори и в андроид или OS и... да го управлявате от там.

Най-бюджетния "умен" вариант струва 50 лева с доставката, но може да се намери и по-евтино. Най-скъпите нямат таван.

Ето за какво говоря:








Ето примерни характеристики на едното (не най-скъпото):

A very comprehensive and practical charger for the hobbyist who needs all the gadgets.

Features:
• Dual channel output
• Up to 30V input
• Uses synchronous DC/DC converter technology
• 9 Multi-discharge features
• Anti-sparking protection
• Internal temperature protection
• Reversed polarity protection for input and output
• Flip up 2.8-inch LCD color screen
• Easy to use programming knob

Specs:
Input voltage range: 10.0~30.0VDC
LiPo/LiIo/LiFe: 1~6s
NiCd/NiMH battery cell count: 1~18s
Pb battery cell count: 1~15s
Maximum input current limit: <60A, CH1/2<47A
Maximum charge/discharge current: 70A@Syn. Mode   40A@Asyn. Mode
Maximum charge power capacity: 1400W (Channel 1000W @input > 23.5V)
Maximum discharge power capacity: 140W (Channel 80W)
Maximum regenerative discharge power capacity: 1400W (Channel 1000W)
Maximum extra discharge power capacity: 2000W (Channel 1000W @25V/40A)
Maximum current drain for balancing: 2.4A@Syn. Mode   1.2A@Asyn. Mode
USB charging port: 5V/1A(current-limiting protection 1.2A)

Included:
iCharger 406 DUO
1 x Power lead with EC5 Connector
2 x Charging lead with two banana plugs
2 x Balance board leads
2 x Balance boards


Разбира се, това не са зарядни, които човек си купува за автомобила или мотора. Това са специализирани ИНСТРУМЕНТИ. Аз използвам няколко такива инструмента за различните видове батерии, с които ежедневно работа, най-вече литиеви. Те не могат да се зареждат как да е и е нужен инструмент. Имам батерии, които струват колкото скутер втора ръка - близо хилядарка. Тези зарядни имат толкова много възможности, че са предвидени за изключително широк диапазон на потребление и са много, ама много прецизни. Дават абсолютно всички възможности от които имате нужда, за да обслужвате една батерия, независимо каква е тя.. Една от функциите е дори "разработване на четкови мотори", а друга е "рязане на пяна с нажежаем нож)...

Аз не казвам, че трябва да се купуват такива. Казах само, че най-бюджетните варианти на тези зарядни могат да се ползват в гаража и дават много повече възможности за подобна цена. Никого не карам да си купува компютърна зареждачка. Просто споделих, че съществуват такива и те са достъпни. На мен ми е много удобно да използвам такова решение, защото за 10 минути мога да събудя акумулатора на колата си, да запаля и да тръгна. Мога да го заредя за 2 часа, вместо за цяла нощ, при това с максимална безопасност за акумулатора. Мога да правя един или няколко цикъла зимно време като просто го оставя в гаража за ден-два и след това това зарядно ще ме информира в какво РЕАЛНО състояние ми е батерията според отдадения ток и според начина по който е бил отдаден.