Автор Тема: Смяна на стоков ауспух на К7  (Прочетена 12615 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #20 -: октомври 31, 2014, 02:11:53 pm »
Според мен дори ко замериш Катаната ти на Дино тест с отвореното гърне, ще видиш, че и на високи обороти е по-слаб от преди, или поне на средни. Може би заради самия звук се създава лъжливото усещане, че върви повече, а и когато на ниските е слаб и изведнъж тръгне, ти се струва, че върви повече от преди.
Ако имаш кит на карбураторите, спортен филтър и всичко е настроено добре, което не е лесно, ще усетиш голяма разлика във вървежа и то положителна, но само гърне или само филтър винаги имат негативно влияние на вървежа...
Може би аз се лъжа и греша, но според мен в 90% от случаите е така.
Когато сложих стоковото гърне на ЦБР-а ми се стори доста по-силен, само, че беше адски тих.
За това все още се двоумя да поръчвам ли някакви гърнета за Хорнет-а или да го карам така, защото не ми се иска само заради звука, да ощетя мотора в ниски и средни обороти, а пари за друг тунинг не ми се дават, Командъра не е евтин, а и предполагам, че ще трябва да се правят някакви настройки на Дино, макар, че те си имат готови зададени...
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams


Неактивен edd

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 113
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #21 -: октомври 31, 2014, 08:11:28 pm »
Не ми се струва логично изпускателната с-ма да влияе на гориво въздушната смес. Нали сместа се образува и оползотворява именно преди ауспуха ... не би следвало той да ѝ влияе. Обяснете моля :)

Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #22 -: октомври 31, 2014, 08:21:22 pm »
Влияе, влияе и още как!
По-голямо гърне, отворено, по-бързо излизат газовете, няма как да ги задържа ----> бедна горивна смес. Много въздух малко гориво.
Спортен филтър -----> много въздух, малко гориво, същата работа както в първия случай.
Кит на карбовете без наличието на генерация -----> много бензин, малко кислород. Това са двата случая които можеш да видиш. Всяко едно нещо по изпускателната система, филтъра или горивната система влияе на мощността на мотора. Ако сменяш нещо задължително правиш и друго, също така трябва и да се настройва с новите части за оптимално добра работа. Защото вместо да имаш полза от гърнето, то ще усетиш как ти пада мощността.
Ако не си толкова на ти с мотора си, може да ти се стори, че върви повече, само заради по-силния звук, който много често лъже.
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1220
    • Ъ?
  • Кара: F шестнай... две :D
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #23 -: ноември 01, 2014, 05:44:17 am »
Не ми се струва логично изпускателната с-ма да влияе на гориво въздушната смес. Нали сместа се образува и оползотворява именно преди ауспуха ... не би следвало той да ѝ влияе. Обяснете моля :)
Че влияе - влияе (за справка EXUP системата при ямаха, а и нямаше да ги наричат "спортни" гърнета) дали и колко ще влоши работата на двигателя - не знам. Мойта си дойде със спортно гърне Mivv, аз и сложих K&N спортен филтър, единствената разлика, която забелязах със новия филтър, мотора стана по-отзивчив на газта. Но това е карбураторен мотор. Модерните, с многоточково впръскване на горивото си мисля, че ecu-то ще компенсира "разликата", стига да са му налични всичките сензори (датчици), които му набавят нужната информация



Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1364
  • Кара: изтребител
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #24 -: ноември 01, 2014, 09:21:32 am »
ако искаш само звук и визия,сменяш само гърнето и не чакаш осезаема разлика от вървеж.ако мислиш да си играеш с мощноста слагаш цяла генерация,но това е само брънка от една голяма верига наречена тунинг.най разпространения вариант е генерация+въздушен филтър+електроника и смяна на предавателното число(верига+пиньон и корона)повечето спират тук понеже мотора се изменя коренно.но за толкова пари дето ще дадеш,по добре си вземи 1000 по евтино ще ти излезе.до колкото разбрах искаш само да те чуват,вземи си едно "отворено"гърне,такова дето може да гледаш през него и си готов.ако си търсиш втора ръка,отиваш пробваш и ако те кефи плащаш,тъкмо и ще се возиш 2 в 1.успех :cheers:


Неактивен Пламен Шопов

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2356
    • http://plamenshopov.snimka.bg/other/plamen.493734.18331532
  • Кара: Honda Hornet 919 03'/Honda Hornet 600 01'/Honda SLR 650 98
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #25 -: ноември 01, 2014, 12:25:45 pm »
По-добрия вариант е бюджетно гърне от колкото марково но втора употреба на не знам си колко хиляди километра, прегоряло, с изгоряла вата и мрежа вътре.
Гледам, че има на добра цена марки като Делкевич, Дан Мото, излизат малко по-скъпо от една хубава репила, но няколко години няма да имаш проблеми и ще имат хубав и плътен звук.
Honda Hornet 919 03'/ Honda Hornet 600 01'/ Honda CBR 600 F4 00'/ Honda CBR 600 F2 91'
                                               Honda The Power Of Dreams

Неактивен edd

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 113
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #26 -: ноември 01, 2014, 02:30:47 pm »
Аз знам, че EXUP клапата контролира налягането на изгорелите газове спрямо оборотите. Един вид се стреми дебита да е по-постоянен и го контролира с промяна на сечението.
Когато в изпускателната система пътува порция от газове между нея и вече затворилият се изпускателен клапан се създава по-ниско налягане ... да го наречем нещо като вакуум. При следващото отваряне на клапана това налягане спомага за по-лесното напускане на газовете от цилиндъра. Ако изпускателната система е такава, че газовете я напускат твърде рано (например прекалено къса) този ефект ще отсъства и на буталото ще е по-трудно да изтласка газовете = спад в мощността.
Все още не мога да разбера как ще се контролира гориво-въздушната смес от изпускателя?!? ... Тя се формира и оползотворява именно и само преди него. Дали от карбуратор или от компютър няма значение ... тя винаги се определя от нещата по системата ПРЕДИ всмукателния клапан. От там нататък може да черпим информация за нея, но не и да регулираме пропорциите ѝ.
Аз поне така разбирам нещата и много се надявам някой да ми обясни как са в действителност. Не се заяждам.
Просто никой до момента не е обяснил защо EXUP например променя пропорциите на сместа ... или пък как като си сложиш по-отворен заглушител получаваш повече въздух ...

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8095
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #27 -: ноември 03, 2014, 04:01:43 pm »
Няма как да получиш повече въздух в цилиндъра при по-отворено гърне. Повече въздух в цилиндъра можеш да получиш с по-отворен филтър. Или въздухът да стане повече спрямо горивото без да отваряш филтъра, като просто намалиш горивото. Отвореното гърне влияе на отработените газове, но не и на пресния въздух. Е, може да се каже, че когато изгорелите газове не могат да напуснат навреме горивната камера, то при постъпването на новата порция прясна гориво-въздушна смес, тя ще се смеси с тази част от изгорелите газове, които са останали в цилиндъра и по този начин ще намалее кислородът в него. Но в този случай би следвало сместа да се обогати. Пък може и да бъркам за последното.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен edd

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 113
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #28 -: ноември 03, 2014, 07:42:12 pm »
E ... в крайна сметка изпускателната система в състояние ли е да изменя пропорциите на сместа или не?


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8095
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #29 -: ноември 03, 2014, 09:07:35 pm »
Поствам мнение от един автофорум. Мисля, че достатъчно добре обяснява нещата:

"Начи колеги нещата опират до разлика във фазите и закъснението в генерацията на газовете. Положението е подобно на акустичните проблеми свързани с проектирането на тонколони.
Проблема е там, че мотора работи на различни обороти и е трудно да се направи генерация, която да има едни и същи характеристики на всички честоти /разбирай честота на изпускане на газовете/. Това означава, че различна по дължина и обем генерация ще има различен отговор поради факта, че тя вече е пълна с газ, които има някаква маса и от там различна скорост на движение. Целта на една перфектна сиситема е, да е в противофаза с фазата на газа напускащ двигателя. Така ще се създаде "по-ниско" налягане в зоната на изпускателния колектор, като по този начин ще се увеличи съответно скоростта на буталото, защото разликата в налягането в горивната камера и това в генерацията ще е по-голяма.
Когато се променят елементи от генерацията тр. да се има предвид гореизложеното, иначе е напълно възможно да се създаде синфазност, която да "убива" мотора, т.е. генерацията с наличните газове в нея създава налягане, вместо да го намалява".


Само ще допълня, че при някои двигатели се използва "моторна" спирачка. Принципът е точно такъв - "затапва" се изпускателната система и двигателят се затормозява, като крайният ефект е понижаване на оборотите му без да се свалят предавки. Едно време Чавдарите го имаха това устройство.

Има и нещо друго - в един момент фазите на газоразпределение (времената при които всмукателният и изпускателният клапани стоят отворени) се застъпват. Така че ако някой ще си отваря гърнетата, по-добре е да го прави при човек, който разбира от тази работа.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен soadfan

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1220
    • Ъ?
  • Кара: F шестнай... две :D
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #30 -: ноември 04, 2014, 05:02:54 am »
Да допълня/обобщя: обратна тяга:D



Неактивен valsorim

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Кара: cbr1000rr
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #31 -: ноември 29, 2020, 08:19:35 pm »
Според мен една от основните причини при смяна на заводското гърне е по-бързото излизане на газовете, което пък от своя страна при отварянето на изпускателните клапани( ако всичко е заводско, част от изгорелите газове след клапаните създават налягане, което пречи на част от изгорелите газове в цилиндъра да излязат напълно, което създава допълнителен въртящ момен..). Също така се променя и горивната смес, става по-бедна което води до детонации и висока температура, затова е желателно да се направят корекции на впръскването , така мисля.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8095
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #32 -: ноември 29, 2020, 09:25:48 pm »
Това с въртящия момент само не ми стана много ясно ::)
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен valsorim

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Кара: cbr1000rr
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #33 -: декември 03, 2020, 08:21:25 pm »
Просто газовете,които остават в камерата натискат буталото надолу за следващият такт.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8095
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #34 -: декември 03, 2020, 11:23:55 pm »
Ти сериозно ли го мислиш това? Все едно да очакваш, че като напълниш една бутилка с колкото цигарен дим можеш да издишаш от едно всмукване от цигара, налягането на този дим да й счупи дъното като й затапиш гърлото.

Буталото надолу го бутат газовете при изгарянето на горивната смес, които се разширяват бурно вследствие на това изгаряне. А пък въртящият момент е функция на няколко фактора - степен на сгъстяване, височина на колената на коляновия вал, дължина на мотовилката, диаметър и тегло на маховика. Може и да пропускам нещо.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен valsorim

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Кара: cbr1000rr
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #35 -: декември 04, 2020, 07:17:37 am »
Колега, явно не вникваш в това, което пиша. Не твърдя, че частта останало количество газове ти дава въртящия момент.Казвам само, че в такта на всмукването, тези газове подпомагат допълнително буталото да слезе надолу (улесняват) . А за въртящи моменти и т,н. мога да кажа, че съм наясно, в такава сфера работа и знам долу-горе какво къде се случва.
А вече основния проблем като цяло, че се променя горивната смес при всяка една промяна на системата, всмк/изпуск.
Не напразно има програми за смятане на изпускателна система, с която може да си сметнеш диаметъра на тръбата.
Поздрави!

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8095
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #36 -: декември 04, 2020, 05:25:01 pm »
Да бе, колега. Вижда се, че си в сферата. Ама пак не ми стана ясно как отработени газове, които се намират в обем с налягане колкото атмосферното (щото преди да стигнем до такта всмукване, буталото се е движило в такт изпускане и изпускателния/те клапан/и е/са бил/и, отворен/и и цилиндърът е бил свързан с атмосферата) ще помогнат на буталото да слезе надолу. Според твоето обяснение трябва да го натискат. Ама ако можеше атмосферното налягане да задвижи коляно-мотовилков механизъм, нямаше да е необходимо гориво и щяхме да сме открили кажи-речи перпетуум мобилето :cheers:
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен valsorim

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 13
  • Кара: cbr1000rr
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #37 -: декември 04, 2020, 06:14:03 pm »
Както и да е колега. Може и аз да не се изразявам правилно... Но основното е, че се променя горивната смес с по-бързото изпразване. Вече не знам дали само ако е крайно гърне ще влияе чак толкова. Ако е цялата генерация със сигурност ще трябва да се пипа. Аз също мисля за тази процедура, но не знам дали премахването на заводското ще окаже голямо влияние .
Поздрави!

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8095
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Смяна на стоков ауспух на К7
« Отговор #38 -: декември 04, 2020, 07:04:20 pm »
Добре би било да се сметнат нещата наистина. Изглежда проста работа, ама не е.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.