Автор Тема: Колкото и да внимаваш...  (Прочетена 20789 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен зоро

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 515
Re: Колкото и да внимаваш...
« Отговор #20 -: май 08, 2015, 09:08:49 am »
Стадна история,група по-голяма от 3-ма, които са и с равни възможности е пълна простотия,едно мълително"возене" и пари на вятъра...
"Много пари съм дал за пиене, леки жени и хазарт, но съм дал и много пари за глупости."
Вини Джоунс


Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1364
  • Кара: изтребител
Re: Колкото и да внимаваш...
« Отговор #21 -: май 08, 2015, 09:57:52 am »
не знам кво толкова се палите за тия групи?дори и от 10 мотора да е,къде е драмата.возим се постоянно група от 8-10 мотора,идват и непознати и возенето е в стил кой колкото може,но газ до дупка.
караме с леко забързано темпо 10км,но такова дето не е проблем да се държи и от най големите блейки.след това един дава газ и купона почва.ръчка двайсетина километра и спираме да се събере групата.след първата гонка,сами се подреждаме,кой кара най отпред,най абния най отзад и всички си правим кефа.всеки кара според възможностите си и никой не го притиска отзад,понеже отзад е по бавен.а и бавно да караш,след няколко километра те чакат.
обикновенно сакътлъците стават отпред,щото там всички са от роси нагоре.в групата ни има от състезатели от шампионата,до току що купили пистов мотор,но имащи достатъчна представа как се кара.това обикновенно се прави неделя,правят се преходи от 300-500км понякога и повече.

събота след обяд ходим на две "писти".две отсечки дето няма куки и камери,с готини завои.там се събира цялото рицарско войнство от областа и се кара напред назад,като другите те обсъждат и ти казват къде грешиш,никой не ти се подиграва,освен ако не решиш че си про.тогава става някой от "майсторите"и те сваля на земята или ти него.никога не ми е пукало с кой карам и дали е добър.

случвало се е да идват и келемета дето карат,но правят рискови изпреварвания и застрашават някой от групата,пускаме ги напред и повече не ги викаме.


почти няма сезон без жертви,катастрофи стават доста,но всички знаем рисковете и щом съм излязъл с мотора,съм си сложил главата в торбата.

бързо възстановяване на колегата и безпроблемно оправяне на мотора.късмет на останалите.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8090
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Колкото и да внимаваш...
« Отговор #22 -: май 08, 2015, 12:15:08 pm »
С две приказки - шосетата не са място за пистово каране, хеле пък пистово в група. Групите обикновено се събират, за да отидат някъде заедно, да направят нещо там заедно и да се върнат заедно. Ако на някого му се бърза и не го свърта в групата, да си ползва разните ръчки по мотора и да се спасява поединично.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен maldezzar

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 354
  • Кара: Ямаха Узф Р125 ; Хонда Ф4и спорт ; Ямаха Т-макс : Хонда 919, Yamaha R1 04
Re: Колкото и да внимаваш...
« Отговор #23 -: май 09, 2015, 12:06:14 pm »
С две приказки - шосетата не са място за пистово каране, хеле пък пистово в група. Групите обикновено се събират, за да отидат някъде заедно, да направят нещо там заедно и да се върнат заедно. Ако на някого му се бърза и не го свърта в групата, да си ползва разните ръчки по мотора и да се спасява поединично.
:bravisimost: Ние като караме повече от 2-3 мотора и дойдат още  познати и се почва едно летене ....  Като караме 2-3 ма съм забележил , че и ние караме най-добре с леко бързо , но умерено темпо . Ама много зависи от групата и какви мотори карат . Докато имах един скутер Т-макс 500 кубика с малко тунинг и чат пат карах с едни момчета с голи мотори 2 ма със З-750 и един с Хорнет карахме със съвсем друго темпо, което някой биха определили даже като пенсионерско 100-140 км/ч .
П.С. Които както иска да кара , накрая той ще си носи последиците само внимавайте , че много често страдат и невинни хора заради глупоста на някой  >:(

Неактивен tikvenika

  • артист - моторист
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 158
  • Keep on riding!
Re: Колкото и да внимаваш...
« Отговор #24 -: май 09, 2015, 09:50:06 pm »
Жалко за мотора и дано колегата се възстанови по-бързо! Тези нерегламентирани карания в някакви неопределени групи не са нищо добро! ВладиЧ е опоменал изискванията за движение в група, като единственото, което може би не се казва е, че всички трябва да се познават добре помежду си!
Гледам себе си и забелязвам, че се поддавам на стадния принцип - видя ли 4-5 мотора на светофар и се нареждам с тях, тръгваме бързо и шумно, но след 5 сек си давам сметка, че тези хора не са и няма да могат да са компания за каране в продължение на 400 км...
Група от повече от 5 мотора е нещо безсмислено, скоро ходихме до Гърция и въпреки, че всеки беше предупреден - стегне ли го шапката - зъб надолу и после се чакаме еди къде си, никой не прояви невъздържаност. Може би е заради вида мотор - ендурото не те подтиква към глупости...Но както и да е, трябва да има колегиалност! Не може някаква група от десетина мотора да лети по завоите на обществен път с гуми до ръба на грайфера и всеки да навива масура колкото му стиска! Това не ви е писта - идете на Серес, платете си, вижте колко сте мъже и като се връщате се приберете културно!
Дано има по-малко такива инциденти!
Suzuki DR 800 BIG (1991)
Honda XL 600 V Transalp (1987)
Honda CB 400 N (1981)
Suzuki GS 1000 E (1979)
MZ ES 175 II Trophy (1968)


Неактивен китан

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1364
  • Кара: изтребител
Re: Колкото и да внимаваш...
« Отговор #25 -: май 10, 2015, 12:18:43 am »
вие май не четете...описал съм ви безопасен начин за превръщането на пътя в писта.защо е безопасен,ми щото ходим и по писти и на пътя се пада по рядко  ;D ;D ;D


в населено място сме културки,дори в нашия град никой не минава 3000 оборота и проблем с куките не сме имали(в нашия град)

Неактивен radd_KO

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 111
  • Кара: CBR 600F2
Re: Колкото и да внимаваш...
« Отговор #26 -: май 13, 2015, 07:24:53 pm »
Здравейте колеги. Благодаря за подкрепата и съветите, извадих си некои поуки. Вече съм по добре и отново съм в "играта".




Малко сме поодраскани но...по натам, че сега много ми се кара.
Пожелавам приятен и безавариен сезон на всички!  :cheers: :cheers: :cheers:

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2717
Re: Колкото и да внимаваш...
« Отговор #27 -: август 07, 2015, 03:56:31 pm »
Вчера, в края на работния ден, ухилен до ушите си карам бавно-бавно мотопеда и се наслаждавам на спокойното движение по това време на годината.
5 и нещо е и съм тръгнал да прибера жената от другия край на града. Ще се возим за първи път двамата на мотопед с някаква (уж) полезна цел - прибиране от работа.
Лято, топло, моторчето мърка, скоростта е около 35, коли рядко.
Надлез "Родопи" - обикновено в този час опашката преди светофарите на ВСИ е няколкостотин метра.
Да, ама понеже е август, опашка няма и на върха на надлеза спокойно стискам съединителя и поемам надолу по инерция - хем да карам "без пари", хем и масленото радиаторче да се пообдуха (по-скоро за успокоение на душата).

Лента за десен завой (детелина), зад мен няма никой, карам вдясно по правилата (на мотопед съм), давам мигач да се пристроя и не спирам да гледам в огледалото. На това място няколко пъти съм сърбал попарата с бавни МПС или ВелоС-та от напиращи за завой... та си знам урока и гледам с готовност и аз да завия надясно (нищо, че не ми е по пътя), ако някой идиот пак ме натисне. Естествено, по средата на разклонението идиотът не закъснява, карайки с над 100, но в последния момент успя да осъзнае, че мотопедът пред него отчаяно се опитва да НЕ бъде смачкан и да си отиде в правилното платно. Еле, криволичене, леки кучки, но всичко се размина.
20 метра след това втора отбивка вдясно, която обикновено не е толкова инфарктна, поради факта, че рядко се ползва.
По навик не спирам да гледам в огледалото и предугаждам следващия проблем - бързодвижеща се черна сапунерка-лайнушка се готви да ме изпревари, но по траекторията й разбирам, че след това се кани да прави и друго...
В момента, в който се изравни с мен подаде мигач и тръгна да завива, нежно засмуквайки ме под колелата си...
Успях да забележа мигача  точно в мига на пускането му, но дамата (млада мацка) от лайнушката очевидно не беше чувала за ония 35-50 метра, които са нужни за обявяване на намеренията...

Както и да е, оказа се, че характерното занасяне в спорта, наречен спидуей не е толкова трудно колкото изглежда. Изправих се на спирачката, за да мога да поднеса мотопеда и да спечеля време... Идеята ми беше под колелата да попаднат първо краката, а не главата ми... междувременно скоростта ми от спускането беше стигнала 50...
В продължение на около 20-25 метра сурках задната гума, а с предната спирачка компенсирах залитането на моторчето, като в края на каскадата задното колело измина последните метри ПРЕДИ предното... През всичките тези метри левият ми крак чат-пат опираше я предна, я задна врата на лайнушката, я калник... но все така някакси нежно и без грубости.
В края на екшъна, когато скоростомерът показваше 35, а дамата беше взела така жадуваната от мен преднина от 10 сантиметра (колкото да не ми опират краката в колата й), пуснах задната спирачка, моторчето подскочи като ужилено и продължи пътя си, но вече в пресечката...

След няколко метра отбих, спрях и седнах на тротоара, за да си успокоя сърцебиенето. Дамата излезе уплашена от колата и дойде да се извинява. Помолих я да внимава и да не забравя, че управляващите двуколесни превозни средства също са хора, при това слабозащитени...

От цялото преживяване нямах нито един удар, а моторчето нито една драскотина.
« Последна редакция: август 07, 2015, 03:59:40 pm от Гошко »

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8090
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: Колкото и да внимаваш...
« Отговор #28 -: август 07, 2015, 09:54:45 pm »
Вчера забелязах, че на пловдивчани не им понасят жегите. Повечето бяха видимо изтрещели.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.