Автор Тема: разработка 2т двигател  (Прочетена 39000 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
разработка 2т двигател
« -: юни 14, 2016, 11:08:15 am »
здравейте

как се разработва такъв двигател-в началото,колко км,колко трябва да се пали и гаси на едно място,преди да почне да се кара леко

благодаря
« Последна редакция: юни 14, 2016, 11:37:58 am от vesko1988 »


Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8094
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #1 -: юни 15, 2016, 03:32:02 pm »
В началото му слагай малко повече масло.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.

Неактивен 5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 410
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #2 -: юни 15, 2016, 07:26:42 pm »
Митът за повечето масло което трябвало да се слага по време на разработването е разбит и то преди повече от 30 години. Маслото трябва да е по каталог, колкото толкова, както и факта, че много от колегите смятат,
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

Неактивен 5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 410
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #3 -: юни 15, 2016, 07:33:37 pm »
Митът за повечето масло което трябвало да се слага по време на разработването е разбит и то преди повече от 30 години, защото тъкмо си помислиш, че си го разработил и той блокира..... Маслото трябва да е по каталог, колкото толкова, както и факта, че много от колегите смятат, че когато мотора работи на място - се разработва не е вярно, това са пълни групости......при смяна на сигменти разработката е около 500 километра, при смяна/шлайф на цилиндър, ново бутало и сигменти-около 2000 километра...........това е..........но мотора не се разработва на място................ :cheers:
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

Неактивен ivchotr

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 8094
  • E няма такъв кеф!
  • Кара: Suzuki GSX 1100 E
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #4 -: юни 16, 2016, 02:42:35 pm »
#КОЙ  ;D Кой разби мита  ;D ;D ;D

Едни 30 грама на литър, вместо 25 ще му дойдат по-добре. Все пак чаркалъците са в по-стегната сглобка, което предполага повишено триене. Не знам кой е разбил мита, но повишеното триене си иска по-добро смазване.
Why do you think I ride alone?
Cause you don't know about it anymore.
I think you all oughta get back on your bikes and go out and ride the highway until you remember what riding's all about.


Неактивен 5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 410
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #5 -: юни 20, 2016, 09:42:52 am »
Цитат на: ivchotr
Едни 30 грама на литър, вместо 25 ще му дойдат по-добре. Все пак чаркалъците са в по-стегната сглобка, което предполага повишено триене. Не знам кой е разбил мита, но повишеното триене си иска по-добро смазване.
Повишеното триене се получава поради напасването на триещите се повърхности, а когато слагаме повече масло отлагаме в бъдещето истинското напасване на елементите и когато сме си помислили, че мотора е разработен и го натоварим той затяга и за това е по-добре да се слага масло колкото му дават, а за разработването са изписани доста неща и това което казвам съм го чел по "дебелите книги", е, поне в тези които са за старите мотори. Това за което говоря може да се прочете на стр.17 ...  https://www.scribd.com/doc/93912042/%D0%9D%D0%B0%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0
« Последна редакция: юни 20, 2016, 09:49:36 am от spongi »
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #6 -: юни 20, 2016, 02:16:57 pm »
имам Иж Юпитер 5-01

в сайта дето е в предишния пост дават 50 гр на 1 л бензин.А в ръководството което имам 40.Ползвам Лукойл 2т минерално масло.
За 10 гр повече не вярвам да загрява повече двигателя

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2717
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #7 -: юни 20, 2016, 04:06:25 pm »
"Наръчник на мотоциклетиста"...

Това направо ме хвърли в оркестрината!!!

За да се разработи КАКТО ТРЯБВА един двутактов двигател, са необходими две неща:

1. Обогатена смес.
2. Завишено съдържание на масло.

Точка 1 е необходима по три причини:
1. Да се натрупат възможно повече въглеродни отлагания в "драскотините", останали от хонинговането.
2. Да се смазва по-добре коляномотовилковия механизъм.
3. Да се намали температурния шок и да се подобри топлинното напасване.

Точка 2 е необходима, заради първа подточка от горното и заради останалите две подточки. Демек - пак същото като точка 1.

Обаче най-най-най важното от всичко си остава ХУБАВОТО МАСЛО!!!

Най-добрата разработка става при леко натоварен двигател, в умерена външна температура, с леко обогатена смес и обороти от ниски до средни. Почивка на всеки 5-10 минути и смяна на режимите.


Има и друг вид разработка - стендова. Тя се прави на интервали от 20 + 10 + 30 секунди: Двигателят се пали на напълно отворен дросел със СИЛНО ПРЕОБОГАТЕНА смес, така че едва да задържа някакви обороти. Така 20 секунди, след което за 10 секунди сместа се нормализира до изфорсирване и се спира за 30 секундна почивка.

Отнема АДСКИ МНОГО ВРЕМЕ, но това е най-добрата възможна разработка.

Допълнение - прекалено многото масло, особено ако е минерално, води до натрупване на нежелан нагар по челото на буталото и в горивната камера. Това действа МНОГО ЗЛЕ на коляновия вал, тъй като повишава степента на сгъстяване и докарва някоя и друга детонация... Качественото масло трябва да НЕ изгаря, а да излиза през ауспуха.

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #8 -: юни 25, 2016, 10:53:32 am »
Допълнение - прекалено многото масло, особено ако е минерално, води до натрупване на нежелан нагар по челото на буталото и в горивната камера. Това действа МНОГО ЗЛЕ на коляновия вал, тъй като повишава степента на сгъстяване и докарва някоя и друга детонация... Качественото масло трябва да НЕ изгаря, а да излиза през ауспуха.

ползвам Лукойл минерално 2т,40 мл. на 1 л.Толкова дава производителя на мотора по време на разработка.Ауспусите капят-значи маслото е добро,така знам щом капят.
И друго да попитам-харчи ли повече докато е в разработка двигателя.

иж Юпитер 5
« Последна редакция: юни 25, 2016, 11:19:01 am от vesko1988 »


Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2717
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #9 -: юни 25, 2016, 12:53:54 pm »
Сложи му една хубава синтетика, пак 40 ml на литър, приметно Ипоне или Игол, пък му дай жега и после ще говорим...
Мирише на дъвка от ауспусите, а не на гняз.


Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #10 -: юни 25, 2016, 04:33:59 pm »
от синтетика изпатих преди да му направя ремонт.Сложих синтетика уж по-добро,излезнах 2 пъти по 40 км и се разби втулкта на буталния болт,сегменти се раздрънчаха,бутало се разби-каналите му. Дали,защото сложих малко стана така-20 мл.,а с минерално(Приста) го карах с по 20 мл. и нищо му нямаше.
Понеже му дават с минерално да се меша бензина.
А след разработка мисля да го карам пак с 35-40 мл. масло,много ли ще му е или не,че 20-25 мл ми се виждат вече малко.

Иначе имам и пълна синтетика Q8 scooter 2t и ме е страх да му сложа и по 40 мл от това.
« Последна редакция: юни 25, 2016, 04:51:23 pm от vesko1988 »

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2717
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #11 -: юни 25, 2016, 06:06:59 pm »
Синтетиката ти е била лайно.

Сложи това, дето ти показах и няма да имаш дерт.

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #12 -: юни 26, 2016, 05:55:34 pm »
повече масло е равно на по-малко бензин, демек по-една смес....да си знаете
много бедна смес = загряване...да си знаете
'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2717
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #13 -: юни 26, 2016, 06:48:20 pm »
Глупости на търкалета!!!
По тая логика да взимаме предвид и пропускливостта на жигльора, поради повишаването на вискозитета на флуида...

По тая логика ако в сместа има 90% масло, двигателят трябва да умре от прегряване???

Че, моите уважения, но в спорта, който практикувам, двутактовите двигатели понякога се "помпят" с 35% масло точно за да не прегреят...
По-големият парадокс е, че правим същото и с 4-тактовите... А картерите им оставяме сухи. Някой двигателист вероятно ще получи инфаркт, ако види това...
« Последна редакция: юни 26, 2016, 06:50:01 pm от Гошко »

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #14 -: юни 26, 2016, 06:55:46 pm »
след разработка,проблем ли е да се слага пак по 40 мл масло/1 л
« Последна редакция: юни 26, 2016, 06:58:00 pm от vesko1988 »

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2717
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #15 -: юни 26, 2016, 07:26:02 pm »
Слагай колкото пише в книжката!

Неактивен 5ров

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 410
  • Кара: стари мотори....
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #16 -: юни 26, 2016, 08:51:05 pm »
Цитат на: Гошко
Слагай колкото пише в книжката!
Най - накрая да прочета нещо смислено....... :headbang: :cheers: защото разликите от старите моторетки които все още някъде момчетата карат / както и аз/ , до съвременните двутактови бъжгавици, е много голяма и за това мотора се разработва както пише в неговия мануал, а там пише и колко масло му се слага....
« Последна редакция: юни 26, 2016, 08:58:05 pm от spongi »
Теория - това е, когато знаеш всичко, но нищо не работи.
Практика - това е, когато всичко работи, но не можеш да го обясниш теоритически.

Неактивен Гошко

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2717
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #17 -: юни 27, 2016, 12:39:04 pm »
Разликата е в оптимизирането на детайлите!
По-специално материали, тегло, функционалност. Затова всеки производител препоръчва някаква доза, която да е в съотношение, което е подходящо за съответния вид двигател.
Това не означава, че съотношението задължително трябва да се спазва!!! Има масла и масла. Едно съвременно синтетично масло е в стотици пъти по-добро за стария мотор, отколкото едновремешните ЛТ2Т или ДитактМикс.Най-важното е да се подбере качествено и ИСТИНСКО масло, а не фейк или имитация.
Наскоро попаднах на точно такъв фейк. Закупих моторен инструмент от Практикер, на който сложих препоръчаното количество масло за разработване по книжка плюс малко отгоре. Тъй като нямах под ръка от "моето" (разбирай двутактова синтетика с аромат на дъвка на Игол), купих синтетика, която се продаваше в Практикер срещу 20 лева литъра, надявайки се, че за тази цена не е фалшиво.

Машинката БЛОКИРА само след 5 минути работа. Коляновият вал беше счупен на 3 места, половината бутало се беше разтопило и излязло през ауспуха, а лагерите бяха посинели... Всичко това от липса на МАЗАНЕ.

По време на рекламацията рекламация се направих на луд и помолих да погледна заглушителя. Вътре беше СУХ КАТО БАРУТ!!! Това означава, че маслото изобщо не беше вършило работата си. При амбициите, изписани на етикета, за мен сигурният извод беше само един - ФАЛШИВО МАСЛО!

Вдигнах скандал, смениха машината с нова. Поръчах си от МОЕТО, след което сложих ДВОЙНО количество от предписаното или 80 милилитра на литър. Бях вбесен и изобщо не съм се втелявал с разработката - няколко минути на място със смяна на режимите и после ГАЗ!!! Ама газ да видиш!!! Три дена рязане, кастрене, косене нонстоп с пълна газ, а почивките бяха когато каталясам.
В момента машинката има перфектна компресия, нито микрон износване, челото на буталото е с едва забележим белезникаво-розов филм, горивната камера е същата, а свещта розово-бяла. От ауспуха капе масло, а дим не е излизал изобщо.
След профилакточно отваряне, коляновият вал е целият мазен, все едно съм му налял чисто масло, а пространството около буталния болт е също толкова мазно. Демек - двигателят е ЧИСТ и СМАЗАН.
А ония приказки за оборотите и маслата за резачки са пълни, ама пълни глупости! Няма резачки-косачки-мотопеди, има КАЧЕСТВЕНИ масла и БОКЛУЦИ. Въпрос на опит...

А точно огромния опит, който съм натрупал през тия години (не искам да звучи като хвалба, но никак не е малък) ми помага да преценявам точно колко и какво масло да използвам. На двутактовия си генератор слагам от същото, но никога не бих сложил 80 милилитра! Там количеството е между 10 и 60 милилитра на литър, в зависимост от това колко ще е натоварен. Понякога агрегатът пърпори с много малка консумация и многото масло ще ми задръсти ауспуха и ще налепи нагар върху буталото и в камерата. Генераторите работят с фиксирани обороти и колкото и да искам, не мога да го изпържа. Затова когато ще ползвам само 200-300 вата (например ще работя цял ден с бормашината или някой по-малък инструмент), използвам смес 1:100 или 2:100, но когато сме някъде в гората и ще включвам хлебопекарна или грил, и те ще работят цял ден или дори денонощие, тогава слагам максимума. Е, разбира се, няма да му робувам я... За всеки случай си нося няколкостотин вата диоди, а хладилници и хладилни чанти в колата имам винаги няколко. Предпочитам да включа няколко консуматора "да поддържат жегата", отколкото да смесвам хиляда вида смеси...
Резултатът е, че агрегатът вече е на над 10 години, а моточасовете му са над 6 000. Обикновено подобни агрегати рядко изкарват 2 000 часа, а моят мърка като коте. На 15-20 метра от него в гората не се чува абсолютно нищо.
« Последна редакция: юни 27, 2016, 12:46:34 pm от Гошко »

Неактивен che

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2007
  • There is no replacement for displacement......
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #18 -: юни 27, 2016, 12:46:32 pm »
Глупости на търкалета!!!


не знам какъв тие спорта, ама 35% и сух картер на 4т, няма общо с моторите
веротно е някакъв корбо/авио меделизъм ама там нито октаните са ви като на моторите, нито път можеш да си вадиш изводи за двигателите на моторите.

разликата в отношението масло/бензин влиае на отношението бензин въздух...сътоветно ти променя бедна/богата смес
'01 KTM SX 250
'01/03 KTM 525 EXC(SX)
'98 Honda VTR1000 Firestorm
'95 KTM 620 EGS Supermoto
'89 Suzuki GSX750Fighter

Неактивен vesko1988

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 24
  • Кара: Иж Юпитер 5-01
Re: разработка 2т двигател
« Отговор #19 -: юни 27, 2016, 03:30:20 pm »
в мануала който имам(свален от интернет)пише две съотношения 1:50 и 1:25.Но 20 мл ми се виждат малко за ИЖ(разработен) или пък греша.
Чувал съм,че обичат маслото.
« Последна редакция: юни 27, 2016, 03:35:55 pm от vesko1988 »