Тематични > CustomBikes / или направи си сам

Какво направих когато нямаше какво да правя

(1/4) > >>

ivchotr:
Преработих си таблото.
Изглеждаше така



Причината за преработката беше отказът да работят километражът и оборотомерът. Идеята беше да запазя всички останали функции на таблото, като сменя само неработещите уреди. Тук в играта се включи братският китайски народ с ето тези два уреда

ivchotr:
Както се вижда, уредите са предназначени за външен монтаж. Поръчах ги малко на око, като имаше известен риск нещо във вътрешността на таблото да им пречи. Корубите им са метални и неразглобяеми. Поне без да заприличат на гъз, де  ;D

Първоначално трябваше да им намеря точните места в корубата. Получи се това



В средата между уредите се вижда мястото за монтаж на показалеца на предавките. Той представлява мониторче, качено върху една доста обемиста платка като за това табло. Някаква стара японска технология. Китайците ги правят в момента далеч по-компактни ;D Пак карах по спомени, понеже платката си остана вързана на кабелите върху мотора, а пък той си остана в гаража на другия край на града. Аз безчинствах с таблото вкъщи  ;D
Дойде ред да се определят точните места за отворите в циферблата. Задачата беше малко сложна. понеже нямаше как да меря директно с него, щото от задната му страна си стоеше уредът на бензиномера. Затова прибегнах до хай тек изпълнения  ;D



Кръговете ги наместих върху стъклото с вградените под него уреди. После на тяхно място сложих циферблата и върху него с няколко паса наместих други два кръга, така че да влязат в съосие с тези на стъклото



ivchotr:
За очертаване на точните места помогна и жената, без да знае  ;D



Нещата взеха лека - полека да се получават





Циферблатът обаче беше жив зян и се налагаше запълване на канала при присадения плексиглас заради стария оборотомер. Това пък от своя страна, както и заради заличаването на старите символи, налагаше и нова боя. Тук падна бая играчка.





Получи се така





Можеше и по-добре, ама като за първи път горе - долу бива  ;D

ivchotr:
Както и предполагах, платката на показалеца на предавките си показа рогата. Оказа се малко по-дълга, отколкото ми се искаше, при което минах на план "Б". Наложи се да скъся малко светловода за нощната подсветка на дисплея за предавките и леко да поизпиля платката. Не се гордея мого с този подход, ама друг начин нямаше. В крайна сметка се намести почти както го е измислил Туранага  ;D За сега дисплеят няма да свето нощно време, както и бензиномерът. За тях имам друга хрумка, ама по-нататък ще я пробвам на практика.

Вече с вързани токове



На заден план се виждат подменените уреди за зареждането и за температурата на двигателя. Преди бяха часовници, които също не работеха много добре. Сега са дигиталки. Дето се вика, 20 и 21 век ръка за ръка  ;D





Оборотомерът даже работи

ivchotr:
Километражът обаче не тръгна. Оказа се, че хем му е скъсано жилото долу при охлюва, хем и охлювът не работи. Самият охлюв се оказа завъртян нагоре, което се е случило при последната смяна на предната гума. Понеже така или иначе старият километраж беше отказал да работи преди смяната на гумата, въобще не съм обръщал внимание как са монтирали системата. С две приказки са си оставили ръцете. Охлювът явно ще го сменям, жилото също. Гумата я сменях в онзи сервиз за гуми на Сточна гара, дето уж повечето са и моторджии. Винаги сменям там гумите и на моя и на жена ми на мотора. За пръв път обаче се случи издънка, дето ще ме вкара в още разправии. Ама майната му. Очевидно човек трябва да им виси на главите докато си вършат работата, иначе стават фалове. Сево вчера ми разправяше, че са му идвали няколко човека с прецакани охлюви точно заради гумаджии. На моя жилото чак беше застанало под прав ъгъл при охлюва  :violent:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия